بازدید 9655
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۴ خرداد

عقب رفتن ساعت زندگی با عدم تغییر ساعت! / بازی برد-برد تهران و کاراکاس /آموزش و پرورش انگیزه‌کش

گفت‌وگو با تروییکا از اسلو تا ابوظبی، ۵۷ میلیارد دلار ارزپاشی بی نتیجه در یک دهه، دیپلماسی اقتصادی بیخ گوش آمریکا، انتظارات جامعه اقتصادی از وزیر جدید صمت، حیاط خلوت یا بلای جان آمریکا؟! آزادسازی منابع ارزی ایران در هفته‌های آینده، فراز و فرود‌های بهاری تالار شیشه‌ای، جایگاه و انتظارات از برنامه هفتم توسعه و ایستگاه توقف قیمت دلار از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵ 14 June 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که تغییر ساعت کار کارمندان دولت و حواشی پیرامون، امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا، دومین وزیر صمت در دومین سال دولت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

 

عقب رفتن ساعت زندگی با عدم تغییر ساعت!


زهرا نژاد بهرام طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان عقب رفتن ساعت زندگی با عدم تغییر ساعت! نوشت: بر اساس قانون مجلس در سال ۱۴۰۱ تغییر ساعت در تابستان که بنا به دلایل مختلف از جمله ذخیره کردن انرژی و بهره‌برداری بیشتر از طول ساعات روز در تابستان بود، همیشه در فروردین هرسال یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در شهریور هر سال یک ساعت به عقب متوقف می‌شود. براساس این قانون ساعت در سراسر کشور از شمال شرق تا جنوب غربی یکسان است و تغییر ساعت در تابستان صورت نمی‌گیرد! در سال ۱۴۰۱ به دلیل آنکه مصوبه با برنامه ها‌ی دولت همخوانی نداشت به اجرا در نیامد، اما در سال ۱۴۰۲ بنا بر همین قانون؛ کشور مجبور به عدم تغییر ساعت در تابستان شد! دولت برای چاره کار راهی نداشت به جز آنکه ساعت زندگی را یک ساعت به عقب ببرد! ساعت کار کارکنان دولت از خردادماه ۶:۳۰ صبح شد و پایان کار ۱۳:۳۰، اما چه بر سر ساعت زندگی آمد! کارمندان که معمولا خانه‌های‌شان در دور از محل کار بود، می‌بایست در این تغییر هزینه‌های سنگینی اعم از کمبود امکانات برای نگهداری فرزندان، فشار روحی ناشی از کمبود حمل‌ونقل عمومی برای تردد، عدم بهره‌برداری بهینه از زمان کار به دلیل کمبود مراجعه‌کنندگان در آن ساعات از روز و فشار کاری در ساعات میانی از حدود ۱۰ صبح تا یک بعدازظهر و.. را بدهند! زندگی برای کارمندان و مراجعه‌کنندگان و خانواده‌های ایرانی با نوعی دشواری ناشی از یک مصوبه بدون در نظر گرفتن شرایط خاص کشور در تامین انرژی برای تابستان و ضرورت‌های عمومی برای اجرایی شدن این نوع مصوبات سخت و سخت‌تر شد و تصویری ناهماهنگ میان بخش اجرا و قانون‌گذاری ایجاد کرد!


در این میان توجه به نتیجه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح عدم تغییر ساعت کشور قابل تامل است: در جمع‌بندی این گزارش آمده با توجه به بررسی کارشناسی آثار اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور به‌ویژه بر میزان صرفه‌جویی مصرف انرژی و ساعت پیک بار برق و با توجه به توضیحات مندرج در این گزارش پیشنهاد می‌شود، کماکان این قانون (۱) همچون سنوات گذشته اجرا شود. به‌دلیل توجیه‌پذیری و مستند بودن نتایج پژوهش‌های مطالعه آثار تغییر ساعت رسمی کشور و با توجه به اهمیت جایگاه صرفه‌جویی انرژی و تنظیم فعالیت‌های اجتماعی با توجه به اوقات شرعی، پیشنهاد می‌شود که این قانون کمافی‌السابق در کشور اجرا شود و لذا تصویب طرح پیشنهاد نمی‌شود (۲). 


این مهم در کنار دیدگاه‌های کارشناسان امور انرژی نیز قابل تامل است، آن‌ها معتقدند که بخش بزرگی از انرژی در تابستان در بخش سازمان‌های دولتی است در حالی که با تغییر ساعت این مهم قابل مدیریت است ضمن آنکه بستری متناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت نور خورشید و کاهش استفاده از روشنایی در ساعات بیشتری از روز می‌شود. (۳) 


ازاین رو به نظر می‌رسد قانون‌گذاری بدون توجه به مطالعات پیشین و ضرورت‌های تفاهم عمومی میان بخش‌های گوناگون اجرایی و قانون‌گذاری در کنار عنایت به مساله زندگی شهروندان بستری متفاوت ایجاد کرده است که ناگزیر برای رفع بخش بزرگی از مسائل حادث‌شده هزینه این نوع قانون‌گذاری بر دوش شهروندان واقع شود! و ساعت زندگی آن‌ها عقب کشیده شده است!


به راستی امر قانون‌گذاری که برگرفته از نیاز و مطالبه است بدون در نظر گرفتن مطالعات و انجام امور پژوهشی و باز خورد‌گیری و نظرسنجی از شهروندان و دستگاه‌ها با دشواری‌های اجرا و بلاتکلیفی روبه‌رو خواهد شد! ازاین رو توجه به طرح‌ها از یک سو و گشودن عرصه برای صاحبنظران برای اعلام نظر راجع به آن‌ها و سنجش نظرات شهروندان امری حیاتی برای قانون‌گذاری است که به نظر می‌رسد اتاق ملت در نهاد قوه مقننه کمتر به آن توجه دارد!


ازاین‌رو در کوتاه‌مدت لازم است که دولت با درخواست از مجلس و نهاد‌های بالادست از اجرای این قانون که منجر به به‌هم‌ریختگی وضعیت خدمات‌رسانی و کار و زندگی شهروندان شده جلوگیری کند و در مرحله بعد با تکیه بر مطالعات و نظرات کارشناسان و عواقب و امتیازات این قانون راهکار متناسبی برای این مهم که احتمالا قانونی دیگر برای بازگشت به رویه گذشته در کشور است، بیندیشد!


امید است مسوولان اجرایی و قانون‌گذاری بر این مهم توجه نمایند که مهم انجام کار درست است نه تاکید بر نوعی رفتار که منجر به بروز مشکلات جدی در جامعه شود اگر مسوولان با توجه به آثار این قانون متوجه تاثیرات بی‌شمار دشوار آن در کشور هستند بهترین راه توقف آن از سوی نمایندگان و درخواست دولت بر این امر است!
۱- یعنی قانون تغییر ساعت در نیمه اول سال
۲-https: //www.tabnak.ir/fa/news/۱۱۰۹۴۶۱/
۳- https: //www.yjc.ir/fa/news/

 

بازی برد-برد تهران و کاراکاس


هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان بازی برد-برد تهران و کاراکاس نوشت: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در سفری پنج روزه در آمریکای لاتین است و در اولین ایستگاه به ونزوئلا رفته است، کشوری با سابقه انقلابی و ایستادگی در برابر استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی در گذشته و حالا در برابر آمریکایی ها؛ که از این جهت علقه‌ها و مشترکات زیادی با کشورمان دارد، اما آیا تنها همین اشتراکات تاریخی و فرهنگی باعث نزدیکی دو کشور شده یا موضوعاتی فراتر از این در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و راهبردی در میان است؟


از ابتدای دولت سیزدهم همواره از سوی رئیس جمهور و وزارت خارجه اعلام شده دولت سیزدهم با جدیت به دنبال اجرای سیاست همسایگی است و در ادامه این تعبیر مطرح شد که همسایگی لزوما به معنای هم مرزی نیست و می‌تواند مرز‌های فرهنگی و تاریخی و اشتراکات دیگر را نیز در بر بگیرد، هرچند اولویت با کشور‌های هم مرز است، اما با این نگاه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز در حوزه این سیاست همسایگی تعریف شدند و دولت سعی کرد در سایه تحریم‌های شدید غرب و فشاری که آن‌ها به کشور‌ها برای ارتباط نگرفتن با ایران وارد می‌کنند تلاش خود را برای توسعه روابط افزایش دهد. به نظر می‌رسد این رویکرد دولت تا حد زیادی جواب داده و رفت و آمد‌های سیاسی سطح بالا میان ایران و کشور‌های منطقه و پهنه‌های گفته شده تاییدی بر موفقیت این سیاست است.


از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا تلاش کرد تا حضور ایران در آمریکای جنوبی محدود شود، اما ایران به ویژه در زمان دولت احمدی نژاد چنین تلاشی را تا حدی عقیم گذاشت و حضور پررنگی را در حیاط خلوت آمریکا در آمریکای لاتین به نمایش گذاشت. محور این نفوذ ایرانی به جنوب آمریکا؛ کشور ونزوئلاست که علاوه بر سیاست‌های ضد امپریالیستی دارای معادن عظیم فلزات گران بها و نفت و گاز است، با این حال اگرچه معادن بزرگ و ثروت‌های خدادادی روی زمین و زیرزمین دارد، اما به دلیل فشار‌های آمریکا در سال‌های اخیر و تحریم‌های سختی که دچار آن بوده دچار فقر و تورم شدید و در نتیجه استهلاک تجهیزات فناورانه شده و در این حوزه با مشکلات بزرگی روبه روست به گونه‌ای که تا حد زیادی توان تولیدی این کشور را کاهش داده و نمی‌تواند ثروت زیرزمینی اش را استحصال کند. همین موضوع مهم‌ترین زمینه برای همکاری ایران و ونزوئلاست.


ایران با توانمندی که در این سال‌ها یافته می‌تواند در حوزه تجهیز و تعمیر پالایشگاه‌های پتروشیمی و ساخت و تجهیز نیروگاه برق و صادرات فنی و مهندسی کمک‌های گسترده‌ای را به ونزوئلا داشته باشد و در مقابل ونزوئلا که هم معادن عظیم نفت و هم طلای بسیار با کیفیتی دارد، به راحتی می‌تواند هزینه این صادرات فنی و کمک‌های لجستیکی را به ایران پرداخت کند همان طور که در این سال‌ها هیچ گاه ونزوئلا بدهکار ایران نبوده و به روش‌های مختلف بدهی‌های ونزوئلا به ایران صفر شده است. این همکاری به حدی برای دو طرف شیرین بوده که ونزوئلایی‌ها پیشنهاد‌های آمریکا را نیز رها کرده اند و به دلیل فناوری بالای ایرانی و قیمت مقرون به صرفه خدمات کشورمان و نیز سابقه بد آمریکایی ها، ایران را انتخاب کردند.


اما آن چه این سفر را تا حد زیادی متفاوت از قبل کرده، این است که ایران توانسته با اورهال سه پالایشگاه در ونزوئلا عملا به پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید فراورده‌های نفتی دست یابد که اقدامی بسیار مهم و راهبردی در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود. با این کار نفت ایران که از لحاظ کیفیت بسیار بهتر از نفت ونزوئلاست، در پالایشگاه‌های این کشور با نظارت ایران به فراورده تبدیل می‌شود و در بازار ونزوئلا، آمریکای مرکزی و جنوبی به فروش می‌رسد. از طرفی ایران می‌تواند به فروش یک میلیون بشکه در روز نفت خودش مطمئن شود و از سوی دیگر یک کشور دوست ایران در منطقه‌ای نزدیک به آمریکا، مشکل سوخت خود را برطرف کرده است.


ایران و ونزوئلا در سال‌های قبل تجارت چندان زیادی نداشتند و به ویژه در سال‌های کرونا این میزان کاهش شدیدی یافت. ایران در سال ۱۴۰۰ به حجم تجارت ۶۰۰ میلیون دلاری با ونزوئلا رسید و حالا گفته شده این رقم با رشد ۵ برابری در دو سال اخیر به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است که افزایش چشمگیری به شمار می‌رود هر چند به گفته سران دو کشور در کاراکاس این رقم مطلوب نیست و در دو مرحله باید به ۱۰ میلیارد دلار و ۲۰ میلیارد دلار برسد.


امضای ۱۹ تفاهم نامه در یک سفر دوجانبه میان رئیسی و مادورو اتفاقی کم نظیر محسوب می‌شود، اما نشان از روابط بسیار دوستانه و فراتر از یک دوستی میان تهران و کاراکاس دارد که امیدواری‌های زیادی را در آینده خواهد داشت. آینده‌ای که می‌تواند برای کشورمان ثروت و اشتغال به همراه آورد و از سوی دیگر در حوزه امنیتی و راهبردی به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ونزوئلا در اقیانوس اطلس و نزدیکی به ایالات متحده آمریکا آورده‌های مهم و موثری به همراه داشته باشد که بحث مفصل دیگری است.

 

آموزش و پرورش انگیزه‌کش


محمد صادق عبداللهی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان آموزش و پرورش انگیزه کش نوشت: نتایج مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز) ۲۰۲۱، در هفته‌های گذشته منتشر شد و افت نمرات و رتبه دانش‌آموزان ایرانی در این آزمون یک‌بار دیگر وضعیت وخیم و نگران‌کننده آموزش و پرورش را عیان کرد. دانش‌آموزان پایه چهارم ایرانی باز هم رویه افت نمره در ۱۰ سال گذشته را تکرار کرده‌اند و حالا در جایگاه ۵۳ از ۵۷ کشور حاضر در آزمون ایستاده‌اند و تنها کشور‌های اردن، مصر، مراکش و آفریقای‌جنوبی پایین‌تر از ایران قرار گرفته‌اند. علاوه بر آنچه در نتایج کلی مطرح است، بررسی جزئیات این آزمون در کنار نتایج مطالعه بین‌المللی روند ریاضیات و علوم (تیمز) ۲۰۱۹ گویای نکته‌ای است که جهت توجه به آن آمار‌هایی مستخرج از دو آزمون مذکور را در ادامه مرور می‌کنیم.


- در آزمون تیمز ۲۰۱۹ نشان داده شد که معلمان پایه چهارم ایران از حیث رضایت شغلی که مؤلفه‌های آن راضی‌بودن از شغل معلمی، هدفمند و معنادار دانستن معلمی، داشتن شور و اشتیاق نسبت به کار، الهام‌بخش دانستن حرفه و داشتن احساس غرور از کار است، در بین ۵۸ کشور حاضر در آزمون، رتبه سوم را دارند و ۸۷ درصد معلمان از شغل معلم خیلی راضی و ۱۱ درصد تا اندازه‌ای راضی هستند.


- براساس تیمز ۲۰۱۹، ۵۵ درصد دانش‌آموزان ایرانی در پایه چهارم به مدرسه تعلق خاطر بالا و ۸ درصد تعلق خاطر کم دارند، اما در پایه هشتم ۳۶ درصد به مدرسه تعلق خاطر بالا دارند و ۱۴ درصد تعلق خاطر کم دارند.
- بر اساس تیمز ۲۰۱۹، ۵۹ درصد دانش‌آموزان پایه چهارم، یادگیری ریاضی را خیلی زیاد دوست دارند و ۱۱ درصد دوست ندارند. همچنین ۷۰ درصد درس علوم را خیلی زیاد دوست دارند و تنها ۵ درصد یادگیری علوم را دوست ندارند. این آمار، اما در پایه هشتم متفاوت می‌شود و در درس ریاضی دوست داشتن خیلی زیاد به ۳۴ درصد کاهش می‌یابد و میزان دوست نداشتن یادگیری ریاضی به ۲۷ درصد تقلیل می‌یابد. در درس علوم نیز دوست‌داشتن خیلی زیاد ۵۳ درصد و دوست نداشتن علوم به ۱۱ درصد می‌رسد.
- بر اساس آزمون پرلز ۲۰۲۱، ۴۲ درصد از دانش‌آموزان همه کشور‌ها و ۶۶درصد از دانش‌آموزان ایرانی ابراز داشته‌اند که مطالعه را خیلی دوست داشته‌اند.
- در آزمون پرلز ۲۰۲۱ کمتر از یک چهارم والدین ایرانی گزارش داده‌اند که از مطالعه لذت می‌برند.
نتایج فوق نشان می‌دهد که چه دانش‌آموزان و چه معلمان ایرانی از حیث انگیزه یادگیری و شوق و ذوق آموختن و آموزش در میان کشور‌های حاضر سرآمدند و همواره در رده‌های نخستین بوده‌اند، اما نتایج پایین یادگیری گویای آن است که نظام آموزش و پرورش نه‌تن‌ها نتوانسته است این انگیزه و شوق را به یادگیری منتج کند، بلکه موجب نابودی آن شده‌است به نوعی که از پایه چهارم تا هشتم میزان دوست‌داشتن علوم و ریاضیات و تعلق‌خاطر به مدرسه کاهش یافته و درنهایت نیز ۶۶درصد دانش‌آموزانی که ابراز داشته‌اند علاقه فراوانی به یادگیری دارند، یحتمل به آنجا می‌رسند که مانند عموم والدینشان (بیش از ۷۵درصد) که آن‌ها نیز در همین نظام آموزشی درس‌خوانده‌اند، از مطالعه لذتی نبرند. از سویی معلمان با‌انگیزه نیز نتوانسته‌اند یادگیری را به خوبی محقق کنند که به نظر می‌رسد می‌تواند نشئت گرفته از ضعف مهارت‌های معلمی، شیوه‌های تدریس نامتناسب و محتوا‌های درسی غیرکاربردی و حافظه‌محور باشد. خلاصه آنکه آموزش و پرورش دچار درد‌هایی شده‌است که اکنون حاصل آن نابودی مهم‌ترین انگیزه‌های انسانی است؛ این درد را هر چه سریع‌تر باید درمانی جست وگرنه نوشدارو پس از مرگ سهراب حاصلی نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۸
جالب است که مجلسی ها اصلا به نظر کارشناسی مرکز مطالعات مجلس توجهی نکردند و اینهنه دردسر برای مردم درست کردند و حالا حاضر نیستند ساعت کار خودشون رو ساعت 6 صیح کنند!!! انقلابی بودنشون چه دردیرهایی برای مردم داره!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تغییر ندادن ساعت کشور درست بود ولی تغییر ساعت ادارات بحث دیگری است
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تیترهای اعجاب اور کیهان:
کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن !
برخی ازفروشندگان قیمتهای خ‌د را تا ۵۰ درصد پایین اورده اند !!!!!!
قالیباف زمان تصویب قانون تغییر ساعت بیاد نخبه ها نبود حالا چطوری برای لایحه حجاب از اونها کمک میخواد؟؟!!!!! دستور از بیرون و روحیه انقلابی ایشون!!
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حالا شما فکر می کنید نخبه هایی که ایشان دنبال نظراتشان هستند، چقدر واقعا نخبه هستند؟
توسعه روابط با کشورها همیشه مطلوبست ولی مشروط به اینکه با انگیزه اقتصادی و نه سیاسی باشد که در این صورت پرهزینه و ناپایدار است. ونزوئلا نمونه این کشورهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
نمیشه هم سیاسی باشه و هم اقتصادی؟ انگیزه اولیه تو ونزوئلا سیاسی بود ولی حالا که این کشور تونسته خودشو پیدا کنه داره تبدیل به بزرگترین مشتری کالا و خدمات ایرانی میشه. از این اقتصادی تر؟ سوریه هم رابطش با ما سیاسیه ولی امکانش وجود داره که این رابطه اقتصادی هم بشه. اتفاقا این نوع روابط اقتصادی که با سیاست گره می خورند زمانی که شما دست برتر رو داشته باشید که تو این دو مورد داریم باعث سودهای اقتصادی بالاتر هم میشه. چون میشه قراردادها رو با منفعت بالاتری بست. مثل کاری که اروپایی ها سالها با ما انجام دادن چون ما تحریم بودیم.
مصوبه عدم تغییر ساعت مبتنی بر عوامگرایی و لجاجت نماینده ها در مقابل نظرات کارشناسی بود و دلیلی دیگر بر عدم وجود پایگاه مردمی مجلس.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
هر گردی گردو نیست اینکه در برخی کشورها ساعت تغییر میکند ما هم باید تغییر دهیم اشتباه است با توجه به موقعیت کشور نیازی به تغییر ساعت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
صرفنظر از تبعات زیانبار اقتصادی، با تغییر ندادن ساعت رسمی، اگه کسی بخواد نماز صبح بخونه باید مثل ماه رمضان هر روز صبح یکبار برای نماز بیدار بشه و مجددا بخوابه و برای بار دوم بیدار بشه تا بره سرکار ! عملا خیلی از نمازخوانها را هم از نماز صبح محروم کردید ! این یعنی دولت و مجلس اصول گرا !
آیا دشمنان میتونستن اینقدر در سوق دادن مردم به ترک نماز صبح موفق باشن؟!
معلم ها که همه ناراضی هستن
تغییر ساعت امری منسوخ شده هستش !!!!!!!! یه سرچ ساده در گوگل از الف تا واو داستان رو میگه !!!!!!!!!! چرا بعضیامون کماکان اصرار به این کار داریم .تغییر ساعت ضرر روحی و جسمی داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
خانم یاآقای آگاه،اگردوستی یافامیلی درکشورهای اروپایی داری،بهتره ازشون سئوال کنی،این تغییرساعت همچنان انجام میشه،فقط چندروزی بامافاصله داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
یعنی ساعت 6 صبح سر کار رفتن ضرر روحی نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چشم استاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
شما دوست داری تا ظهر بخوابی بحثش جداست.
ولی به طور کلی تغییر ساعت به عرض جغرافیایی کشورها بستگی داره و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران بسیار مفید هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تغییر شروع کاری کارمندان چی؟ضررنداره؟کارمند ساعت چن باید بلند شه به سرکاربره بخصوص اگر محل کارت ومنزل فاصله زیاد داشته باشن یا فرزندان خردسال داشته باشه و اگر خانم باشه.به دلیل عدم همخوانی با مشاغل آزاد مانند تاکسی ها ،مهد کودک ها وغیره مشکلات ایجاد شده کسیکه ساعت 5 میره سرکار ساعت ؟چند باید بخوابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چون غربگدان
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
الانم که تغییر ساعت اتفاق افتاده اونم بیشتر از یک ساعت چه فرقی میکنه؟؟!!! تمام زندگی و روح و جسم و خواب و خوراکمان بهم ریخته.... آقا ایرانی جماعت 2 ساعت کار کنه کافیه بقیه اش علافی و انرژی هدر دادنه...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حالا که ساعت کاری را تغییر دادن ضرر روحی و جسمی نداره؟؟؟؟؟؟
جلو کشیدن ساعت امری غیر اصولی ومنافات با سلامت روانی توده مردم دارد برای کسری از جمعیت متراکم در تهران که سفردرون شهری شان به علت ترافیک بالا با مشکل مواجه است که نباید سلامت عموم را به چالش کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
ناشناس وقتی ساعت 5صبح خورشید وسط آسمان هست و فکر می کنی وسط روز است ساعت را نگاه می کنی ساعت 5صبح است آن موقع به سلامت روانت آسیب وارد نمی‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
قانون تغییر ساعت 2 روز در سال انجام می شد، یک بار جلو و یک بار عقب. بعد ساعت 6 سر کار رفتن برای مدت 3 ماه
سلامت روان را تهدید نمی کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دقیقا فقط ساعت 3 هوا روشن میشه و من عصبانی از خواب بیدار میشم ساعت 4.30 از خونه میزنم بیرون که برم سرکار با عصبانیت و بی حوصلگی میرم سر کار تا 2 ساعت کار ارباب رجوع رو انجام نمیدم تا بتونم کار نمیکنم قرار نیست من تاوان بدم که
البته کلاسهای بالای بیست نفر( استاندارد14 نفره) سی و پنج و چهل نفره و همچنن کاهش نیروهای آموزشی و اجرایی در مدارس و کوچک کردن شآن معلم در اجتماع و رسانه ،،، بسیار تاثیر گذار در امر آموزش دانش آموزان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
واقعا صحیحه
اگه شآن معلم پایین بیاد دیگه جامعه نباید انتظار معجزه از نسل فعلی و آینده داشته باشه
عدم تغییر ساعت رسمی کار درست است. اما استدلال شما و مرکز پژوهش ها پوچ و بیهوده و غیر منطقی است اگر قرار است از روشنایی روز بهره گرفت که ربطی به کارمندان دولت ندارد و این مربوط به بخش خصوصی و بازار و مغازه ها هستند. اگر قرار است کارمندان 8 ساعت کار کنند. چه از 6 باشد یا از 7 باشد یا از 8 صبح به هر حال در همان روشنایی روز نیز کارشان تمام می شود یعنی در ساعت 14 یا 15 یا 16. پس بجای بر هم زدن ساعت شروع کاری به خصوص در شهر تهران که سیستم حمل و نقل ندارد و به جد فشل است. بهتر است اعلام کنند مثلا سیستم های سرمایش بیش از 3 ساعت روشن نباشد و این را مدیریت کنند. در ضمن بیشتر ادارات قدیمی هستند و سیستم سرمایش درست حسابی برای کارمندان ندارند اما اگر بخواهید زوم کنید باید روی اتاق مدیران و مسئولان زوم کنید که کولر گازی دارند. قضیه ساده است اما احمقیت باعث پیچیده تر شدن آن می شود تابناک منتشر کن خیلی تایپ کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
یعنی کارمندها تو این گرما فقط 3 ساعت هوای مناسب
داشته و بقیه روز را زجر بکشند ؟
چه لذتی می برید از اینکه با یک کشور ورشکسته اقتصادی روابط اقتصادی برقرار کرده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
نه اینکه خودمون چندین تریلیون دلار حجم اقتصادمونه ونزوئلا واسمون کوچیکه. اگه اینجوری باشه چین واسه چی تو اقتصاد ایران میاد؟ ما خیلی اقتصاد پویایی داریم؟ اینکه کالاهامون رو تو یه کشور بفروشیم نیازه که اون کشور حتما پیشرفته باشه؟ این چه منطق مسخره ایه که شما دارید.
توجه روزنامه خراسان رو جلب می کنم به فرمایشات سعید قاسمی در مورد بازی برد برد .
وقتی میگن تا اوکراین توی جنگه ، نمی تونه عضو ناتو بشه یعتی ناتو از اساس قرار نیست با قدرتهای بزرگ دست به گریبان بشه . تا حالا کی دیده ناتو با یک قدرت بزرگ دربیافته ؟ لطفا غربگداها فقط منفی بدهند و نظرات بزدلانه شان را بگذارند زیر سایر کامنتها .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
زلنسکی گفته یه لئوپارد می دم دو تا شاهد می گیرم یا یه
هایمارس می دم سه تا شاهد می گیرم یا ده تا بیرقدار می دم یه نصفه شاهد هم بهم بدید قبول می کنم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
به تو چی می رسد از روسیه جزء نامردی و خیانت به ایران هیچ نرسیده بیدار شو خودت را به خواب نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دقیقا
کار ناتو فقط ویران کردن امثال عراق و سوریه و افغانستان است
فقط لجبازی
قیافه کسانی خنده داره که فکر می کردن با عدم تغییر ساعت، زندگی بهشون لبخند می زنه. و صبح ها یک دل سیر تو رختخواب میمونن!
ارتباط با تمام کشورها مخصوصا آفریقا و آمریکای جنوبی بایستی از اولویتهای کشور باشد .
راست میگی برد برد برای ونزوئلاوسران واقایان ؟.نه ملت ومملکت؟؟...!!!.............
به هر کس اعتقاد دارید قبول بفرمایید که طرح اشتباهی می باشد و زندگی و فیزیولوژیک کارمندان را بهم زده است.
با عدم تغییر ساعت گند زدید به عمر و زندگی مردم . مثلا میخواهید بگید ما خاصیم ؟!!! مردم را از کار و زندگی انداختید تا کله شقی خودتنو ثابت کنید . واقعیت هم همینه همیشه میواهیم بگیم ما با تمام دنیا فرق داریم . بله فرق داریم همیشه عکس حرکت آب شنا میکنیم و انتظار داریم پیشرفت هم بکنیم . این هم از وضعیت معیشت و کار و فقر و فلاکت مردمه
متاسفم که برای ۲۲۰ دلار در ماه ساعت ۶خودمو برسونم تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چه با کلاس.
اتفاقا عدم تغییر ساعت عالیست. بسیار روحیه ها بهتر شده است.فقط افراد غربزده معترض هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
برای بیعار ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
منم راضیم قبلا تا نصفه شب صدا بود تو خیابون الان مردم زود می خوابن صبح هم خلوتی میریم
حقوق کارمند بیچاره که افزایش چندانی ندارد حداقل میتوان یک ساعت در روز کاهش ساعت کاری برایش در نظر گرفت......
هیچ بردی در بازی با این این سه کشور علاف وجود ندارد آنها هم مثل بقیه دست بگیر دارند هرچه از سوریه و یمن و لبنان گرفتید از اینها هم می گیرید
در حالت عادی در تهران به جز تعداد محدودی از خطوط مثل خط بی آرتی آزادگان به دانشگاه علوم و تحقیقات، سیستم اتوبوسرانی ، سرویس دهی خوبی ندارند و همیشه لااقل نیم ساعت از زمانی که براشدن در نظر گرفته شده عقب هستند. چطور مسئولین فکر کردند که همه چی ساعت چهار و نیم اوکی هست که تصمیم گرفتند ساعت کار رو 6 صبح کنند. شاید در شهرهای دیگه که مسافت این سر شه تا اون سر شهر کلا 5 کیلومتره جواب بده اما در تهران که گاها باید حدود 20 کیلومتر بری تا برسی به محل کار بنظرتون واقعا کار عاقلانه، منطقی و کارشناسی شده ای هست؟؟؟؟؟ اونوقت صبح اتوبوس نیست، تاکسی خطی نیست. سواری های شخصی هم یا نیستند یا باید پنابرخداهی سوار شد که انشاالله مشکلی پیش نیاد. اگر برای یکی از خانم های شاغل مشکلی پیش بیاد، کی باید جواب بده؟ آیا دیگه زندگیش زندگی میشه ؟ نرسیدن به زندگی و بودن در کنار خانواده خانواده و .... مشکلات دیگه ای هست که این طرح به بار آورده. لااقل ساعت شناور رو در نظر بگیرید باشد که وسیله نقلیه عمومی پیدا بشه.تابناک عزیز لطفا منتشر کن شاید تغییری در این رویه ایجاد بشه.
تدوین و تصویب قانون بصورت خلق الساعه وبدون مطالعه و فقط بصورت علکس العملی باشد نتیجه ای بهتر از این نخواهدداشت.
از ابتدای انقلاب بارها این مسئله تغیر ساعت فصلی ویا شش ماه تجربه شده ولی افسوس که هر چندگاهی کم تجربه هابدون اعتنا به تجربه د یگران با براه انداختن تتبلیغات پوپولیستی برای مطرح کردن حود اقداماتی میکنند ومصوباتی میشود که جز تحمیل هزینه بر ملت هیچ کمکی به ملتنحواهدکردوفقطبایدملت هزینه کنندتافلان مقام محبوب گردد
این بازی های برد برد با کاراکاس و سایر نقاط دنیا چرا هیچ تاثیری در زندگی ما نداره؟
یعنی من هر روز یه لعنت می فرستم برنامه خواب برنامه نماز همه به هم ریخته از اول سال فقط دو بار برای نماز صبح بیدار شدم نماز رو می خونم تازه ساعت شده 5 ! دوباره می خوابم سردرد می شم و ساعت 7 که بیدار می شم هوا گرم شده آفتاب وسط آسمون ...... خیلی افتضاح شده
بعد نماز هم نخوابی کسر خواب داری ... شب هم که نمی زارن زود بخوابی
درسته مجبوریم خیلی زود بیدار شیم ولی هوا اینقدر گرمه و افتاب داغه که من ترجیح می دم سختی صبح زود رفتن و تحمل کنم تا اینکه دیرتر تو گرما و شلوغی برم.
ایران فقط 5 میلیون کارمند نیست که ساعت را بخاطر آنهاجلو وعقب بکشند درایران 85میلیون نفر زندگی مکنند که اکثریت آنها باتغییرساعت مخالفند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دقیقا
ساعت را به جلو نکشیدن، یک اشتباه احمقانه بود.

ساعت بیولوژیک بدن ما، حدود بیست سال بود که به ساعت تابستانه عادت کرده بود. الان ساعت ۴ صبح, هوا روشنه. تمام سیستم بدنمون بهم ریخته.

نمازمون هم قضا میشه

ساعت را یک ساعت به جلو بکشیدددددد.

نمایندگان مجلس، اشتباهشان را بپذیرند.
اجرای ساعت تابستانی در بسیاری از کشورهای دنیا انجام میشود همچنین تعدادی از کشورها هم ان را ندارند پر واضح است که باید بر اساس موقعیت های جغرافیایی و اقتصادی و صلاح دید کارشناسی عمل کرد این ربطی به غرب زدگی ندارد ان طور که یکی از مخاطبین فرمودند ربطی هم به عدم دین داری ندارد ان طور که برخی در زمان تویب طرح به ساعت اذان و مانند ان اشاره کرده بودند زیرا طلوع و غروب که اساسا فرق نمیکند و متاسفانه نوعی لج بازی کودکانه در این طرح بود که هنوز هم ادامه دارد در کشوری مثل ایران با تابستان های نسبتا بلند تغییر ساعت به ساعت تابستانی کاملا منطقی است که مرکز پژوهش ها هم تاکید کرده بود وحالا کارمند رو عقب کشیده اند و ان دوست محترم میگوید فرقی ندارد ۶ صبح با ۷ صبح چرا عزیز جان فرق دارد شما باید ۶ صبح در محل کارت بزنی و خیلی چابک باشی و وسیله حمل و نقل باشد باید ۵ صبح بیرون باشی عملا این اتفاق نمی افتد خود مجلس ۶ صبح نمی ایند و بسیاری از مدیران امیدواریم بر سر عقل بیایند و این وضعیت را اصلاح کنند
اینکه درصد بالایی از معلمان از شغل خود راضی هستند، جای تعجب دارد. بدان معنی که جامعه آماری مورد بحث از شاخص های مرتبط با جامعه اصلی تهی است و نتیجه همان آشی هست که شما بهش رسیدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار