پیش بینی بورس فردا ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با افت بیش از ۶۲ هزار واحدی کار را تمام کرد تا سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص از دست برود. سطح حمایتی شاخص کل چه عددی است؟ و تا چه کانالی شاخص کل افت خواهد کرد؟
کد خبر: ۱۱۷۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 12 June 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که همه منتظر بودند به دلیل خبرهای مثبت منتشر شده از سمت توافق هسته‌ای و کاهش نرخ دلار، تقاضای خوبی را برای گروه‌ها و نمادهای ریالی و برجامی شاهد باشند. شروع بازار در دقایق اول نیز تا حدی این انتظار را برآورده کرد اما طولی نکشید تا فروشندگان با قدرت بالایی وارد معاملات شوند و بخش عمده‌ای از بازار را بدون توجه به دلاری یا ریالی بودن، تا محدوده‌های پایین دامنه نوسان روزانه و حتی صف فروش عقب برانند. در نهایت شاخص کل بورس در پایان بازار امروز با کاهش ۲.۸۴ درصدی همراه شد و به محدوده ۲.۱۴۵ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز افت ۲.۵۲ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام نیز با ثبت عدد ۱۰۶۴۱ میلیارد تومانی همچنان در سطوح ضعیفی باقی مانده و شاهد خروج پول ۱۲۲۵ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

عوامل تاثیرگذار بر بورس امروز

مجتبی دیبا، کارشناس و تحلیلگر بازارسرمایه در خصوص عوامل تاثیر گذار بر روند امروز بازارسرمایه بیان کرد: عواملی از جمله اخبار پرقدرت از توافق، کاهش قیمت دلار به ۴۶ هزار تومان و احتمال کاهش بیشتر در روزهای آینده، کاهش قیمت خودروهای خارجی و داخلی و عرضه مجدد خودرو در بورس، کاهش قیمت طلا و سکه و البته نگاه بازار به قیمت‌های جهانی بر روند امروز بازارسرمایه تاثیر گذار بودند. 

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل اینکه صنایع دلاری نسبت به دیگر صنایع وزن بیشتری دارند روند بازار را در دستان خود گرفتند و در نتیجه شاهد این بودیم که کلیت بازار منفی شد. /بیداربورس

امید در لحظات آخر

در یک ساعت پایانی بازار امروز و پس از بازگشایی نماد خودرو که با کاهش بیش از ۶ درصدی همراه بود، نشانی از تقاضا در معاملات شکل گرفت و صف فروش بسیاری از نمادها جمع آوری شدند و نماد خساپا نیز حتی توانست برای مدتی به محدوده مثبت وارد شود. با این حال اما تقاضا به قدری قدرتمند نبود که شرایط معاملات را به طور کامل تغییر دهد.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس، انتظار می‌رود که بورس فردا نیز با کاهش نماگرهای خود مواجه شود اما شدت عرضه‌ها نسبت به امروز کمتر خواهد بود و برخی از گروه‌های ریالی روز بهتری را سپری می‌کنند./فردای اقتصاد

کدام نمادها برای سرمایه گذاری مناسب اند؟

مجتبی دیبا، در تشریح نکته مثبت بازارسرمایه گفت: صنایع به اصطلاح ریالی مسیر خود را از بازار جدا کرده و ارزندگی خود را توافق پیدا خواهد کرد. 
این تحلیلگر بازارسرمایه معتقد است که درک بازار به سمت مناسب بودن سرمایه‌گذاری بر صنایع ریالی خواهد رفت و این موضوع می‌تواند از شدت کاهش بازارسرمایه بکاهد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

تکنیکالیست‌ها برای شاخص کل بورس تهران سطوح حمایتی جدیدی را مطرح می‌کنند اولین سطح از این محدوده ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی است که به‌عنوان سطح ۱۶۱ درصد موج میان‌مدت بازار محسوب می‌شود. درعین‌حال محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی یکی از مهم‌ترین سطح‌های حمایتی شاخص بورس تهران محسوب می‌شود، چراکه سقف تاریخی شاخص است که در سال جاری روبه‌بالا شکسته شد و حالا این انتظار برای شاخص کل بورس تهران وجود دارد که در این محدوده‌ها به فکر برگشت به مسیر صعودی باشد چرا که چند وقتی است با هیجان زیادی فروشندگان بازار در حال عرضه هستند و ممکن است این هیجان به روز‌های پایانی خود برسد./اقتصادنیوز

 

  • پیش بینی بورس فردا هر روز راس ساعت ۱۹ منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم