بازدید 14434

خداحافظی ایرانی‌ها با یک خوراکی تعیین‌کننده

علیرضا اشرف، عضو انجمن صنایع قند و شکر ایران با اشاره به این موضوع که شکر در کشور موجود است، گفت: «زمانی که کارخانه‌ها قیمت نداشتند، امکان عرضه نیز نداشتند. به قیمت‌گذاری شکر مانند سایر امور اداری کشور پرداخته شده‌است و یک موضوع را که ۲ روزه می‌توان حل کرد با ۲۰ جلسه که ۱۰ روز به آن‌ها تاخیر می‌خورد، حل می‌کنند و عاقبت در نتیجه این تاخیر‌ها زیان وحشتناکی برای کارخانه‌داران رقم می‌خورد.»
کد خبر: ۱۱۷۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 12 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از شرق، در حالی که قیمت مصوب شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شد و قیمت عرضه آن در بنکداری‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما دلالان به هر نرخی که می‌خواستند قیمت شکر را تعیین می‌کردند به طوری که الان شکر با قیمت ۳۵ هزار تومان هم در بنکداری‌ها پیدا نمی‌شود.

نزدیک به دو ماه پیش قیمت جدید شکر از سوی سازمان حمایت اعلام، اما این سازمان در جمله‌بندی اشتباهاتی داشت که منجر به برگشت خوردن اطلاعیه به معاون اول رئیس‌جمهور شد؛ از آن زمان تا امروز قیمت‌گذاری جدید شکر به طول انجامید و منجر به ضرر‌های بی‌سابقه کارخانه‌داران در نتیجه توقف تولید و عرضه و فروش شکر شد. سرانجام روز گذشته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قیمت جدید هر کیلوگرم شکر برای مصرف کننده را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد.
بیشتر بخوانید 

از قیمت‌گذاری برای شکر بحران ایجاد می‌کنند
علیرضا اشرف، عضو انجمن صنایع قند و شکر ایران با اشاره به این موضوع که شکر در کشور موجود است، گفت: «زمانی که کارخانه‌ها قیمت نداشتند، امکان عرضه نیز نداشتند. به قیمت‌گذاری شکر مانند سایر امور اداری کشور پرداخته شده‌است و یک موضوع را که ۲ روزه می‌توان حل کرد با ۲۰ جلسه که ۱۰ روز به آن‌ها تاخیر می‌خورد، حل می‌کنند و عاقبت در نتیجه این تاخیر‌ها زیان وحشتناکی برای کارخانه‌داران رقم می‌خورد.»

در میان این معطلی‌ها تنها کارخانه‌داران نبودند که زیان‌های قابل‌توجه‌ای را متحمل شدند، بلکه به واسطه کمبود عرضه شکر در بازار قیمت آن به طور چشمگیری برای مصرف کننده نهایی بالا رفته بود. به گفته رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در حالی که قیمت مصوب شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شد و قیمت عرضه آن در بنکداری‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود، دلالان به هر نرخی که می‌خواستند قیمت شکر را تعیین می‌کردند به طوری که الان شکر با قیمت ۳۵ هزار تومان هم در بنکداری‌ها پیدا نمی‌شود.

شیرینی و شکلات گران خواهد شد
افزایش قیمت شکر و کمبود آن در ماه‌هایی که به قیمت‌گذاری می‌گذشت، مشکلات متعددی را برای مشاغل مرتبط با آن‌ها ایجاد کرد؛ جمشید مغازه‌ای، دبیر اتحادیه شیرینی و شکلات  گفت: «در این ۲ ماهی که کارخانه‌داران از عرضه شکر امتناع می‌کردند ما از ذخایر شکر خود استفاده کرده‌ایم، ذخایری که در حال حاضر رو به اتمام است و با افزایش قیمت شکر که اخیرا اتفاق افتاده است، طبیعی است که قیمت شیرینی و شکلات نیز بالا رود، چراکه یکی از مواد اولیه این صنعت شکر است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶
اخه شکر یا شیرینی هم چیز مهمیه . خدا لعنت کند بستنی را
شکر کیلویی یه میلیون هم بشه من خوشحال میشم چون من در کار صادرات شیرینی و شکلات و یا تولید نوشابه و دلستر و دیابتی کردن مردم نقشی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مصرف به اندازه‌ی شیرینی هم برای انسان لازم است.
اصلن مملکت خودش اداره بشه بهتره
دولت دارد قیمت ها را به قیمت جهانی نزدیک میکند
اشکال نداره
فقط لااقل قیمت ریال را تثبیت کنه و حقوق ها را هم بر پایه جهانی افزایش دهد
با سلام گران کردن قند و شکر یعنی مردم یک چایی شیرین صبح هم نمیتوانند بخورند ؟؟
شکر چند درصد از شیرینی رو تشکیل می ده که وقتی از بیست تومن میشه سی تومن شیرینی دیوست تومنی رو می کنین سیصد و پنجاه؟؟
مرد حسابی تو بیسکویت یا کیک برای فرزندنت نمی خری چای یا سس یا مواد غذایی که باشکر ارتباط میل نمیکنی که اینطوری فکر میکنی
شکر 50%گران شد حقوق 21%جالبه دولت عجب تورم را کنترل کرد
واقعا متاسفم برای این مملکت داری شما ها
یا صاحب شکر بدادمون برس
از دولت بدون تخصص و بدون تجربه بیش از این انتظاری نیست
اگر کارها بر مدار نظم پیش برود جای شگفتیست
بهتر كه شكر گرون بشه. اين همه ديابتي داريم. شكر ،سم سفيده
اب نداریم هوا نداریم
همه چی هم گرون
بریم بمیریم یهو بگید دیگه
شکر باید تحریم بشه ! سودش بیشتره
خوزستانی که درواقع شکرستان هست،نبایدشاهدکمبودیاگرانی شکرباشیم.
شکردربازارهای اهوازبه ۳۵تومن رسیده،فلذااین گرانی های کاذب رانبایدشاهدباشیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست