بازدید 2402

کناره‌گیری یک نماینده دیگر از پارلمان انگلیس

یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس از مقام خود استعفا داد تا زنجیره استعفاهای چند روز گذشته به سه مورد برسد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 11 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس از عضویت در پارلمان استعفا داد. «نایجل آدامز» که رسانه‌ها او را از دستیاران «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس معرفی می‌کنند، اعلام کرده است که از سمت خود به عنوان نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار کناره‌گیری می‌کند و جایگزین او قبلاً انتخاب شده است.

این نماینده پارلمان انگلیس در توئیتر خود نوشت: «دیروز، محافظه کاران یک کاندیدای عالی جدید پارلمانی را انتخاب کردند. من امروز به رئیس پارلمان اطلاع دادم که به عنوان یک نماینده مجلس کناره گیری خواهم کرد. این یک افتخار بوده است که نماینده منطقه‌ای باشم که در آن بزرگ شده و تحصیل کرده ام. می‌خواهم از رای‌دهندگانم برای حمایت فوق‌العاده‌شان از سال ۲۰۱۰ تشکر کنم.»

استعفای این نماینده پارلمانی یک روز پس از استعفای بوریس جانسون صورت گرفته است. روز جمعه، اسکای نیوز گزارش داد که جانسون به عنوان یک نماینده محافظه کار پارلمان استعفا می‌دهد و در همان روز، «نادین دوریس»، وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش سابق در دولت پیشین جانسون که از حامیان جدی او نیز است، استعفای خود را همزمان با بوریس جانسون از پارلمان اعلام کرد.

بر این اساس با استعفای «نایجل آدامز»، او سومین نماینده پارلمان انگلیس خواهد شد که در کمتر از سه روز گذشته از مقام خود استعفا داده است. روندی که اگر دامنه دار باشد، ممکن است در روند کار پارلمان انگلیس اختلال ایجاد کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس و از رهبران قبلی حزب محافظه‌کار این کشور در پی یک رشته رسوایی سیاسی از مقام خود استعفا داد. شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه به نقل از رسانه‌های خارجی گزارش داد که استعفای جانسون در پی تکمیل گزارش یک کمیته اخلاق پارلمان درباره اظهارات او پیرامون مهمانی در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه کرونا رخ داده است.

المیادین نوشت: بوریس جانسون ۵۸ ساله تصمیمش برای استعفا را برگشت ناپذیر و قطعی خوانده است و این به این معنا خواهد بود که با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان (به علت کناره‌گیری یک عضو پارلمان) فشار سیاسی مضاعفی به ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی انگلیس (به علت یارگیری در پارلمان) تحمیل خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های غربی، جانسون متهم بود که آگاهانه درباره این مهمانی‌ها به پارلمان مطالب خلاف واقع گفته است.

مهمانی‌های دوران قرنطینه، که به «پارتی‌گیت» مشهور شد، یکی از رسوایی‌های زنجیره‌ای بود که سرانجام بوریس جانسون را به کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس ناچار کرد.

جانسون در متن طولانی که برای استعفا از پارلمان نوشته گفته است که درباره اینکه فکر می‌کرده مهمانی‌های دوران کرونا نقض مقررات قرنطینه نبوده «دروغ نگفته است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی