بازدید 3550

تکذیب تاسیس پایگاه جاسوسی در کوبا، توسط پکن

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد گزارش اخیر نشریه آمریکایی که به نقل از مقامات این کشور منتشر کرده است، گفت که پکن هیچ برنامه‌ای برای تاسیس «پایگاه جاسوسی» در کوبا ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 10 June 2023


 به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به گزارش نشریه واشنگتن‌پست درباره برنامه پکن جهت تاسیس پایگاه جاسوسی در کوبا، گفت که چنین موضوعی صحت نداشته و او از چنین برنامه‌ای بی‌اطلاع است.

وی در واکنش به این گزارش گفت: همه می‌دانند که آمریکا در تعقیب سایه‌ها و مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها تبحر دارد.

وی افزود: واشنگتن سال‌ها به طور غیرقانونی خلیج گوانتانامو در کوبا را برای فعالیت‌های مخفیانه اشغال و بیش از ۶۰ سال دسترسی به کوبا را مسدود کرده بود.

این گزارش چهارشنبه هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی که به گفته خودشان به «اسناد اطلاعاتی فوق‌محرمانه دسترسی دارند» منتشر شده بود.

در این گزارش آمده که چین در ازای اخذ حق تاسیس یک پایگاه نظارتی، قرار است «میلیارد‌ها دلار به دولت کوبا پرداخت کند» و اینکه «توافق به طور ضمنی حاصل شده است.»

کارلوس فرناندز دوکوزیو، وزیر خارجه کوبا نیز با رد این گزارش، آن را «کذب و اطلاعات بی‌اساس» و اتهامات را «جعلی» توصیف کرد.

وی اضافه کرد: گزارش وال‌استریت‌ژورنال حاوی استدلال‌های غلط تحت تاثیر نیت شرورانه با هدف توجیه تحریم اقتصادی بی‌سابقه، بی‌ثبات‌سازی و تجاوز به کوبا و همچنین فریب‌دادن افکار عمومی در آمریکا و سراسر جهان است.

درحالی که این اتهامات به نقل از مقامات آمریکایی و البته به طور محرمانه عیله چین مطرح شده، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به رویترز گفته که گزارش مذکور «بی‌نقص نیست.» او از ارائه توضیحات بیشتر درباره اشتباهات و نقص‌های آن خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه از مقامات آمریکایی خواست تا از «مداخله در امور داخلی کوبا به بهانه آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دست برداشته و تحریم‌های اقتصادی و مالی اعمال‌شده بر این جزیره که قدمت آن به دوران جنگ سرد بازمی‌گردد را رفع کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی