بازدید 3633
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق

۲.۷ میلیارد دلار منابع ایران در عراق آزاد شد

یحیی آل‌اسحاق گفت: شنیده‌ها حاکی بر این است که مبلغ پرداختی حدود ۲.۷ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 10 June 2023

به گزارش تابناک، همزمان با انتشار برخی از اخبار مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در عراق رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار طلب ایران از عراق خبر داد.

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با تسنیم، در خصوص آخرین اخبار از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق، گفت: بخشی از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شده است.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی بر این است که مبلغ پرداختی حدود ۲.۷ میلیارد دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق، گفت: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت چرا که هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است. در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالا‌های اساسی کمک قابل توجهی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
همونا که آزاد نشده تموم شد و به گفته نماینده خرج حج و دارو شد؟!
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ای بابا چقدر سخت می گیرید شما، چی واجب تر از سفر زیارتی هست توی کشور، تحصیل و درمان و راهسازی، بی برقی و بی آبی و کمک به خسارت دیدگان ناشی از سیل و زلزله و کمک به مستاجران و تخصیص منابع برای وام بانکی به مردم و تولیدکنندگان ... اینها همه باشه برای بعد...
مميز
| United States of America |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بايد توجه كرد كه سياست زبان و ويژگى هاى خاص خودش را دارد.فرض كنيد تعداد زائران محترم حج ٥٠ هزار نفر باشد با تخمين حداكثر ٥٠٠٠ دلار بابت هزينه هر نفر جمع كل هزينه ميشود ٢٥٠ ميليون دلار. يعنى از ٢/٧ ميليارد دلار بيشتر از ٢ ميليارد براى خريد كالاى اساسى و كنترل قيمت ارز باقى ميماند.
سلام چه نفعی برای مردم ستمدیده داره چهل ساله از این پولها رها میشه کجا خرج میشه
تو عراق بلوکه بود خاطر جمع تر بود. با آزاد سازیش خدا میدونه چه بلایی سرش میاد
فقط برای مخارج حجاج و خرید اقلام غذا . دارو از عراق. دلاری از این پول در اختیار دولت ایران قرار نخواهد گرفت. این یعنی همان نفت در برابر غذای معروف!
عجب جوکی!!!!!
جناب بچه محل، چند تا مورد دیگه هم یادت رفت، سفر اروپا و ترکیه و تایلند و انریکا، ماشینهای چند ده میلیاردی، خونه های چند صد میلیاردی، عروسی های میلیاردی، سگهای چند صد میلیونی، ....
همون داروهایی که چندماه قبل از ایران به عراق قاچاق میشد مجدد خریدیم،فقط منافع کاسبان تحریم و عرضشی ها تامیین بشه کافیه
نیاز حجاج؟؟؟؟ حجاج ندار هستن بعدم پول دادن که،،،این پول ها رو نگاه کنید چی کم داشتیم.یک سرم نداشتید تو کرونا.وضع بیمه سلامت ببینید چیه همه مردم می‌نالند از بیمه و‌پول خرج دعوا درمان ،بیمارستان نداریم.هر جا میری منشی ،دکتر،یک کلکی میزنه برا پول گرفتن.یک اورژانس هوایی و بالگرد نداریم تو هر استان.تو تهران مثلا چی هست که بالگرد هوایی نیست اورژانس نیست.مرزبانی مون وسایل و تجهیزات ندارن..حمل نقل عمومی مسطحلک شده.جاده ها خراب.علایم و روشنایی خراب.امداد جاده ایی تعطیل.قرص ودارو قیمتش سربه فلک گذاشته..خوراک مسکن پوشاک مردم همه در جه ۲ و ۳ و یا تاناکورا.تمام‌ مرز و نزدیک اون یک ماشین گشت نیست ،کلانتری ها در شهرها انگیزه خدمات ندارن ماشین وسایل و تجهیزات پلیس همه بروز نیست.تمام منابع طبیعی رودخانه ها ولب دریا و محیط زیست و محیط بانان نظارت و کمی کسری دارن.وسایل وتجهیزات آتش‌نشانی ناقصه.گمرگات ما تمام فرسوده هست.جرثقیل ها تمام فرسوده..کلی کار و خرج هست داخل کشور و تهران
خودتونو خسته نکنید مردم میدونن که یک قرون از اون پولا بهشون تعلق نمی گیره
قبلا اسراء از عراق آزاد می شد الان هم دلارا !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار