بازدید 4595

«فیصل المقداد» فردا به عربستان می‌رود

منابع خبری از سفر جدید وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 09 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه فردا شنبه به عربستان خواهد رفت که سومین سفر وی طی سه ماه اخیر به این کشور به شمار می‌رود.

اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه پس از گذشت دوازده سال از قطعی روابط انجام شد.

 سفر فیصل المقداد به پادشاهی عربستان سعودی به دعوت فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی صورت گرفته بود.

همچنین وزیر خارجه سوریه در تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت ماه پس از گذشت بیش از یک دهه به عنوان اولین وزیر سوری در نشست اتحادیه عرب شرکت و با برخی از همتایان عرب خود دیدار کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست‌های مقدماتی نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان سعودی با «نبیل عمار» وزیر خارجه تونس، «بدر بن حمد البوسعیدی» همتای عمانی و «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه لبنان و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات دیدار کرد.

زلزله مرگبار سوریه و لزوم کمک رسانی به زلزله زدگان این کشور باعث شد که روند احیای روابط بین دمشق و سایر پایتخت‌های عربی تسریع پیدا کند. کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی این حادثه را فرصتی برای عادی سازی دیدند و وزیر خارجه سعودی راهی دمشق شد.

به دنبال این سفر، عربستان سعودی رسما از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای شرکت در نشست سران عرب دعوت کرد.

وزیران خارجه کشورهای عربی در نشستی در قاهره رسما تحریم و قطع رابطه با سوریه را پایان داده و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب را اعلام کردند.

اتحادیه عرب آبان سال 90 (2011) دولت سوریه را به سرکوب مخالفان متهم کرد و با هدف حمایت از مخالفان، عضویت این کشور را در این اتحادیه لغو کرد. این اتحادیه قصد داشت که در گام بعدی کرسی سوریه را به مخالفان واگذار کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل