بازدید 4768

۲۱ روستای مازندران درگیر سیلاب شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۱ روستای استان درگیر سیلاب شدند که ۱۱ روستا مربوط به سوادکوه بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 09 June 2023

به گزارش «تابناک»، حسینعلی محمدی شیرکلایی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های اخیر در شهرستان سوادکوه گفت: بخش‌هایی از مسیرهای مواصلاتی و روستایی، سردهنه اراضی کشاورزی و دو واحد مسکونی روستایی دچار خسارت شدند که بیان خسارت دقیق نیازمند ارزیابی‌های بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، با بیان اینکه محورهای دسترسی به روستاهای ولوپی و روستاهای محور خطیر کوه در شهرستان سوادکوه از این بارش‌ها آسیب دیدند، افزود: در کل استان حدود ۲۱ روستا و در شهرستان سوادکوه ۱۱ روستا دچار آسیب و خسارت شدند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ارتفاعات استان سمنان هشدار قرمز صادر شده است ما نیز در فرمانداری سواد کوه حضور یافتیم و همه یگان‌های امدادی و خدماتی در محور اصلی سوادکوه و خطیرکوه فعال و آماده باش هستند.

رمضان غلامی اواتی، فرماندار سوادکوه نیز در رابطه با خسارت بارش‌ها و سیل به شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه دو شب گذشته خسارت بیشتر مربوط به منطقه ولوپی و بخشی هم خطیرکوه بوده است، بیشتر خسارت را مربوط به راه‌های مواصلاتی روستایی و جاده‌های داخل روستاها برشمرد و افزود: دیگر خسارات نیز مربوط به سردهنه دراسله و گلناب دره، آسیب به زمین‌های کشاورزی و چند خانه مسکونی در روستاهای شش رودبار و ممشی و بخشی هم حوزه تیرهای انتقال برق بوده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه شب گذشته نیز بیشتر خسارت مربوط به محور چرات و انند بوده و سپس سیل به منطقه پایین دست نیز خسارت وارد ساخت، افزود: امشب نیز با توجه به هشدار قرمز در محور خطیر کوه، برای این محور سیل را پیش‌بینی می‌کنیم و جلسه ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و همه تیم‌های امدادی و خدماتی در آماده باش به سر می‌برند.

رئیس ستاد بحران شهرستان سوادکوه توصیه کرد تا مردم از سفر به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها در این روزها پرهیز کنند و از جمله اقدامات پیشگیرانه به باز کردن و اصلاح آبراه‌ها اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی