بازدید 4071

سودان نماینده سازمان ملل را عنصر نامطلوب اعلام کرد

وزارت خارجه سودان اعلام کرد که به دبیرکل سازمان ملل متحد اطلاع داده که نماینده این نهاد در سودان عنصر نامطلوب است.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 09 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه سودان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که «والکر پرتس» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیات سازمان ملل متحد برای حمایت از مرحله انتقال قدرت در سودان «یونیتامس» را از روز پنجشنبه عنصر نامطلوب خوانده است.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده کل ارتش سودان پیش تر از سازمان ملل متحد خواسته بود که فرد دیگری را جایگزین «والکر پرتس» فرستاده خود در امور سودان کند.

فرمانده کل ارتش سودان مدعی شده بود که پرتس در اظهاراتی «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان را به تمرد ترغیب کرده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس اعلام شده است، اما طرف‌ها بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

جنگ در سراسر سودان بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار