بازدید 23264

پیش بینی دو مقام اقتصادی دولت رئیسی؛ روند کاهشی تورم به زودی شروع می‌شود!

فرزین بخشی از کاهش تورم تولیدکننده را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی دانست و پیش‌بینی کرد، با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی، شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 08 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تورم یا همان افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در اقتصاد، شاخصی است که تمام افراد جامعه مستقیم آن را حس می‌کنند و ارتباط مستقیمی با سطح رفاه مردم و فعالیت‌های اقتصادی دارد. حال دولت در سال جاری، همه تلاش خود را به کار بسته تا در جهت تحقق شعار سال، یعنی مهار تورم و رشد تولید گام بردارد.

به گونه‌ای که یکی از رویکرد‌های مهم تیم اقتصادی دولت سیزدهم، کنترل رشد نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید مولد و دانش بنیان است، در حالی که کنترل تورم تولیدکننده را به عنوان یکی از عوامل موثر در کنترل تورم مصرف کنند همواره مدنظر قرار داده است.

حال در جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی عالی‌ترین مقام پولی و ارزی کشور، این شاخص با کاهش معناداری همراه شده که می‌تواند نویدبخش تعدیل فشار اقتصادی بر سفره مردم و قشرهای کم درآمد جامعه باشد.

روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، از کاهش تورم تولیدکننده خبر داد.  

فرزین با اشاره به کاهش قابل توجه تورم ماهانه بخش تولید در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ نسبت به اردیبهشت سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: تورم ماهانه اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حالی به ۳.۲ درصد رسیده که این رقم در سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۸ و ۹.۷ درصد بوده است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت سال جاری با ۸.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به رقم ۳۲.۴ درصد رسید. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ۱۴۰۰ عدد ۱۰۳.۱ درصد را ثبت کرده است.


تاثیر سیاست تثبیت بانک مرکزی بر کنترل تورم

رئیس کل بانک مرکزی، بخشی از این کاهش را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی در چارچوب سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی، شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود که این اتفاق تاثیر قابل توجهی بر کاهش تورم در بهای کالا و خدمات در ماه‌های پیش‌ روی خواهد داشت.

پیش بینی دو مقام اقتصادی در دولت رئیسی؛ روند کاهشی تورم به زودی شروع می‌شود!

این اظهارات فرزین در شرایطی است که ماه گذشته نیز رئیس کل بانک مرکزی در نشست ماهانه خود با جمعی از اقتصاددانان اظهار داشت: اگر به دنبال کاهش نرخ تورم و هدایت این نرخ به کانال‌های زیر ۴۰ درصد هستیم، یکی از مهم‌ترین متغیر‌ها در این باره نرخ ارز است. البته نرخ ارز بسیار متأثر از انتظارات، دیپلماسی اقتصادی و منابع ارزی ما در خارج از کشور است؛ بنابراین باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها را محقق کنیم که بخشی از آن در دولت و حاکمیت است. تا بتوانیم این گونه انتظارات تورمی و همزمان نرخ تورم را کاهش دهیم. البته باید یادآوری کنم که تحقق کاهش نرخ تورم، دشوار است، چون چهار سال است تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده‌ایم. 


خبر خوش معاون رئیسی

در این میان شب گذشته نیز داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در توئیتی با اشاره به گزارش بانک مرکزی، نوشت: تورم دوازده ماهه بر اساس شاخص قیمت تولیدکننده در فروردین به ۳۷/۳ درصد و در اردیبهشت به ۳۶/۶ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین تورم نقطه به نقطه بر اساس شاخص قیمت تولیدکننده در فروردین ۴۰/۷ درصد و در اردیبهشت ۳۲/۴ درصد است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: روند کاهش تورم بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده با وقفه از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

پیش بینی دو مقام اقتصادی در دولت رئیسی؛ روند کاهشی تورم به زودی شروع می‌شود!

داود منظور همچنین در گفت و گویی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه در زمینه تحقق مهار تورم در کشور بیان کرد: سال جاری ما مصوبه‌ای را در شورای اقتصاد پشت سر گذاشتیم و موضوع اصلی در این بخش، تحقق شعار سال به ویژه مهار تورم و رشد تولید بود؛ بنابراین، ما ۲۰ اقدامی که باید در راستای تحقق شعار سال با فوریت مبنا قرار گیرد، احصا و مصوب کردیم و پس از آن این موارد را به دستگاه‌ها مربوطه به ویژه «بانک مرکزی»  و وزارتخانه‌های «اقتصاد»، «صمت» و  «جهادکشاورزی» ابلاغ کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه روی اقدامات مدنظر، پایش خواهیم کرد، ادامه داد: هدف گذاری ما در سال جاری بر این مبناست که نرخ تورم نسبت به سال گذشته، حداقل ۱۰ درصد کاهش پیدا کند و رشد اقتصادی هم در سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل ۳ درصد بیشتر شود.  با هدف گذاری مدنظر قرار گرفته امیدواریم به رکورد خوبی در زمینه مهار تورم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به الزامات مهار تورم در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: باتوجه به اینکه در بند ۲ سیاست‌های ابلاغی به موضوع مهار پایدار تورم اشاره دارد، ما یک فصل جداگانه‌ای را در زمینه مهار پایدار تورم در برنامه هفتم توسعه اختصاص دادیم.

منظور با اشاره به بررسی آسیب شناسانه صورت گرفته در این بخش اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مهمترین مساله و عامل در ایجاد تورم، موضوع اضافه برداشت بانکها، افزایش پایه پولی و ناترازی شبکه بانکی و عدم اقتدار کافی از سوی بانک مرکزی است؛ بنابراین ما برای حل این مسائل در مجموعه احکام برنامه، بیست حکم را پیش بینی کردیم که این‌ها به انضباط بخشی پولی بیشتر در اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه بخشی از تورم ناشی از سرریز ناترازی بودجه‌ای دولت به بخش پولی است، تاکید کرد: در این بخش سعی کردیم با اصلاح ساختار بودجه بتوانیم این ناترازی را از سوی بودجه دولت کاهش دهیم تا از سوی دیگر، افزایش پایه پولی ناشی از بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به سیستم بانکی در سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۳
تورم اگر 30درصد بشه و سال بعد بیاد 20 درصدم راضیم
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
غیب گفتی!!؟همه خبر دارن که در خصوص " برجام" با کدخدا،،توافق کردید...همون برجامی که قرار بود،،باطلش کنید..همون برجامی که دکتر ظریف و عراقچی،،به سرانجام رسوندن....ملت فراموشکار نیستن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دقیقا حق با بابک هست، چشم بسته غیب میگن! وقتی با آمریکا و غرب صلح کنی نعلومه تورم پایین میاد ولی خب عده ای با نفوذ که حسابی رانت‌های نیلیاد دلاری به جیب میزنن معمولا مخالف آشتی با دنیا هستند
ناشناس
| Poland |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جوابر۱۶۵۹ و ۱۷۲۳:
زنده باد تزریق ارز پتروشیمی در دوبی به صورت درهم
احیای برجامی در کار نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دولت و مجلس واردات کالا را محدود کند تا اشتغال افزایش یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ظاهرا غر بگداها راضی نیستن از کاهش تورم. مردم دشمنان واقعیتون رو بشناسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بابک این برجام نیست توافق جدیده بعد از شکست جنبش فواحش آمریکا راضی شد شروط ایران رو بپزیره
خيلي سخت تونستم جلوي خندم رو بگيرم . دولت فعلي قبل از سر كار اومدن وعده كاهش تورم داده بود و ديديم در عمل دروغي بيش نبود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
در دولت روحانی و بعد از توافق برجام در فاصله سال 94 تا 96 تورم از 45 درصد احمدنژاد به 9 رسید امار سایت های معتبر جهانی کاملا مشخصه تازه تمامی بانکهای غیرقانونی را هم بست و پول مردم را به انها برگرداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مگه شماها گذاشتید؟ همش آشوب و کمپین خرید دلار و گرفتن ریال و ... اختلاس طلب ها جنگ اقتصادی با دولت راه انداختن
آیا قیمت مرغ که در 2 ماه 110 درصد افایش پیدا کرد 10 درصد کم بشه
آیا بشه آیا نشه
این میشه کاهش تورم؟
یعنی مرغ شد 100 تومن که ملت به مرغ 90 تومنی راضی بشن؟

سید محرومان هرچی پروتئین بود از سبد مردم حذف کرد دیگه فقط داریم کربوهیدارت میخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هر وقت آارتمان متری 100 میلیون شد متری 20 میلیون اون وقت اینا لبان گند گویی کنن که تورم مهار شده. در غیر این صورت هر حرفی باد هواست
حالا این همه دلار اومد پایین و خیلی هم پایین تر بیاد. تکلیف اون زمین هایی که چند سال پیش متری 200 هزار تومان بوده و بخاطر افزایش نرخ ارز شده متری چند میلیون چی میشه؟ اونها هم برمیگرده به متری 200 هزار تومان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
توی این تحریمها مشخص شد که مردم درچه فلاکتی زندگی می کردند اما ملاک و مسوولین روزبه روز ثروتمندتر شدند و پولها را هم به خارج می بردند. این تحریمها خوبیهای بسیار زیادی هم داشت و موارد زیادی را آشکار کرد.وضعیت اجاره خانه ها گویای موابودند.به موقعش نتیجه کاراشون را می بینند.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
هیچی پایین نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
بله همه چیز نرخش با دلار تنظیم میشه چون اگه ارزان نشه میریم خارج زمین میخریم
صحيح است صحيح سلام
ملت عزبز اينا همه براي فريب ماست هيچ گشایشی تکرار میکنم هیچ گشتیشی انجام نمیشه و تورم سرسام اور دوباره شروع میشه میگین نه تماشا کنین
هیچ کاری از دست اینا بر نمیاد فقط و فقط منتظرت از خارج فرجی بشه وگر نه اینا عرضه هیچی ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مردم میدونن شما غربگداها دوست ندارید وضعیتشون خوب بشه
اگر هم ارزونی " کاهش تورم " در راه باشه بخاطر توافقات صورت گرفته با آمریکاست . اگر چه اعتراضات اخیر در قالب حقوق مدنی صورت گرفت اما تمام کارشناسان شرایط بد اقتصادی رو عامل مهمی برای عدم همراهی ملت با دولت اعلام کردند برای همون قرار شد در جبهه خارج صلج حسنی صورت بگیرد و در جبهه داخل همچنان مواضع حسینی باشد ...
آره بابا!!!همه چی خوبه!آرومه!ملت چقدر خوشبختن؟؟؟؟!!
بعید نیست
یا این روند کاهشی دلار
و انضباط مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی
و سایر سیاستهای ضد نقدینگی
به امید ارزانی برای همه مردم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این تغییرات نیم درصدی در دلار بخاطر رکود بازار و عدم امید تولید کننده است وگرنه دقیق دولت چه کرده که شما فکر می کنی در بازار اتفاقی خواهد افتاد در همین چند ماه اغلب مناصب مهم اقتصادی تغییر کردند یعنی اونا بدرد این دولت نخوردند یا نتونستند با دولت هماهنگ بشوند شما به هر متخصصی بگی اقتصاد یک مملکت در عرض چند ماه با تغییر مناصب مهم از این رو به ان رو میشه بهت می خنده
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این بالا و پایین ها همیشه بوده ولی در دراز مدت همه چی رو به بالاست
دروغ محضه
هرچی میگه برعکس حساب کنید
تاچند وقت دیگه بنزین گرون میشه واول تورم وحشتناک شروع میشه
زهی خیال باطل
مامردم خوش باوروکه اکنون بشدت سخت باورشدیم شمامسئولین ومدیران محترم رابخدا قسم میدهیم اینقدروعده های باورنکردنی وبزرگ ندهید چون اگرهیچ چیز نگوئید ما با همان غم گرانی ونگرانی هرزوه مان‌ عادت کرده ایم وقتی مسئولی مثل رئیس بانک مرکزی که درتمام‌کشورهای جهان رسالتش اعتباربخشیدن به ارزش پول ملی وکنترل تورم‌ است کشورما هرقولی که دراین زمینه میدهد هیچوقت عملی نشده وبیشترباعث نکرانی ودلواپسی همه میگردد ایابهترنیست هرکاری که مبخواهیدبکنید ولی وعده های شیرین ندهید چون درست استکه حرفهای زیبایتان راهیچکس باورنمیکند منجمله خودتان ولی اگریک درهزارهم خوش باوری به وعده های قشنگتان‌ باورکند بسرعت سرخورده ومایوس میشود یعنی شمارا بخداوعده های خوب ندهید ماراضی تریم تاانکه صدگوئیدویک یک عمل نکنید
دوباره دولت دستوری بازار ارز و طلا را کاهشی کرده و ادعاهای دولتی ها کاههههههششششششش تورررررررررم و گراااااااانیییییییی شروع شد
شما که بازار آزاد ارز را قبول نداشتید چگونه است کاهش دستوری بازار ارز شما ها را به وجد می اورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تورم ۴۰ درصدی یعنی جنس ۱۰۰ میلیونی پارسال، امسال ۱۴۰ میلیون شده و یا ۱۰۰ میلیون شما در بانک امسال ان جنس را ۴۰ میلیون کم دارد بخرد منتهی ظاهرا بازار ارز در ایران بر عکس و سه ماه از سال گذشته و تورم وحشتناک منتهی امروز شما میتوانید بیشتر از سه ماهه گذشته دلار بخری!!!!!!!!!!
یعنی مافیای مسکن با این بازارهای دستوری کیف میکنند و در امریکا و کانادا متراژ ملک خریداری شان بیشتر از ۳ ماهه گذشته است چون املاک بعد عید ۱۴۰۲ ، که رشد مزخرفش را کرده ، منتهی دلار و طلا معکوس حرکت کرده و این یعنی خروج بیشتر ارز از کشور و عدم توازن نقدینگی و ارز کف بازار متناسب با تورم اعلامی

اقای فرزین تمام حرکات و سکنات شما متاسفانه آدم را یاد کارهای نادرست همتی و ارزپاشی های فیک او می اندازد که سال ۹۹ مسابقه برای تزریق ارز ۴۲۰۰ بود و ظاهرا الان مسابقه برای ارز ۲۸۵۰۰ از مابهترونه

خدابه خیر کند
ازکاخهایشان بیرون بیایند یکی دو روزی مثل مردم زندگی کنند تا براساس واقعیات حرف بزنند نه براساس توهم و اعدادی که خودشان ساخته اند
باید دیگه خیلی داره قیمت ها میره بالاااااااا
یکساعت وزیر محترم همراه بشه با یک کارگر بروند خرید بعد ایشان مشاهده کنه..تورم یا ابرتورم چیه..حال تورم کجا پایین..دلار بخاطر برجام کمی پایین اومده دلخوش چی باشیم.......هر وقت قدرت خرید توبازار رفت بالا...لطفا مثبت نظر بده جناب فرزین...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
چراباکارگرونه بامردم‌عادی جامعه همه دراصل کارگرند رئیس شرکتی بزرگ هم کارگراست گرانی برای همه هست بخصوص برای افرادی که عادت بخوردن مال حلال دارندوازمال حرام گریزانند مبخواهند کارگرباشند یامیخواهدکارمند باشد ویاهرکه باشدکه روزبروزبدبختانه تعدادشان درتمام اقشارازکارگرگرفته تابقیه اقشارجامعه روبه افول است وازتعدادشان کاسته میشود اینهم ازبرکات گرانیها
تورم مسکن کمر مردم را شکست!!
در صورت نهایی شدن توافق برجام،،نرخ دلار به ده هزار تومن هم میرسه...ولی این همون برجامی که ،دکتر ظریف و عراقچی،،زحمتش رو کشیدند و کاسبان داخلی ،اجازه نهایی شدن،،ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دستهای سرمایه داران نمی‌گذارد دلار پایین بیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خدا لعنت کند کاسبان تحریم را ...به زمین گرم بخورند انشالله....خدا لعنت کند سلطان ها ومافیاها را ...ننگ وشرم ابدی بر دشمنان ایران ومردم ایران
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دلار به ۳۰ تومن برسه همه سرمایه شون را به دلار و طلا تبدیل میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این برجام نیست توافق جدیده به لطف شکست جنبش فواحش
اصلا گیرم این خبر درست باشه اونهمه اسیب ضربه جبدان ناپذیر که وارد شده طلاقهایی که بحاطر مسائل مالی و اقتصادی انجام شده تن فروشیها بیمارهایی که مردند حرمتهایی که شکسته شد اعتمادهایی که دیگه از بین رفت کسب وکار هایی که ورشکست ونابود شدند بچه هایی که بحاطر گرانی هزینه کنسل وسقط شدند کاهش شدید جمعیت و ازدوتج که اتفاق افتاده و و دهها اسیب جبران ناپذیر دیگه اینا رو هیچ کار نمیشه کرد حتی اگه تورم رو تک رقمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خیالت راحت باشه هیچی ارزان نمیشه
برای ارزونی باید تورم منفی بشه حالا کدام مسئول اینه گفته
دروغ و ریا تا به کی ؟
عدد سازی که کاری نداره! با در نپر گرفتن تورم همه کالا ها تورم 100 درصد بوده سال گذشته.
بسیار خندیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر جناب اقای رییسی و کابینه ایشان به همراه دکترای اقتصاد حاج محسن رضایی مسولیت را رها کنند همه چیز درست وتورم مهار میشود ودر غیر اینصورت اقتصاد سرطانی کشور فوت می کند
بزودی یعنی از چه تاریخی ؟؟؟
اینقدر ما مردم کوچیکو بی ارزش شدیم که مسئولین با افتخار اعلام میکنند که نتنها آیندتونو بهتر نمیکنیم (قیمتها پایین نمییاد) بلکه بدبخترتونم میکنم منتها با سرعت کمتر ( قیمنپتها به جای خیلی خیلی زیاد فقط خیلی زیاد میشه) تازه نتنها نباید معترض باشیم بلکه باید خوشحالم باشیم و بیشتر از این از مسئولین توقع نداشته باشیم و ازشون تشکرم کنیم


خدایا این چه جهنمی ما رو انداختی توش پدر عزیزم برای این شهید شد که ما تو این ویرانستان زندگی کنیم؟
خدا خودش رحم کنه معلوم نیست چه اتفاق بدی می خواد بیفته این دفعه دیگه دو نفر گفتن. هر وقت اینا می گن خبر خوب خبرهای خیلی بدی اتفاق می افته
خدایی به نوشته ای روی کاغذ که نوشته شده و روخوانی می کنی ایمان داری.
شما با همه دنیا تعامل داشته باشید مشکلات حل میشه نیاز به پیش بینی کاهش تورم هم نیست
همشون با هم هستن و دروغ میگن
امروزتومیوه فروشی گیلاس زده بود145000 تومن چجوری تورم میادپایین
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مهم نیست
مهم این است که حباب سکه را خودمان که زیاد کردیم خودمان
هم کمش میکنیم و این میشود اوج اقتدار تیم اقتصادی دولت
حالا گوشت و زردآلو و گیلاس و لبنیات خداتومان شود مهم
نیست
خجالت هم خوب چیزیه ، ولی متاسفانه شما ها بویی از ان نبردید، هر موقع گرونی و تورم کاهشی شد، انوقت تو بوق و کرنا کنید ، شب بلند است و قلندر بیدار؟!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تورم کاهشی به معنی ارزونی نیست یعنی شیب افزایش قیمت ها و گرونی ها کمتر میشه ولی گرونی ها ادامه دارد
بزودی جز حرف زدن کاری بلدین مثل میرسلیم و قالیباف دوسال نیاز داره همچیو درست کنه بعد دوسال میگه پنج سال گرفتار عده ای توهمی شدیم کاروبرنامه ای ندارن فقط مردمو سرکار میذارن
کاهش تورم میکروسکوپی در حد 1 درصد و 2 درصد مشکلی را حل نمیکند باید فکر اساسی کرد
یه دنده معکوس، بلافاصله گاز رو پُر میکنه، میره برای دنده بالاتر
وای بیچاره تر شدیم!!!! تورو خدا یکی به این مقامات دولت رئیسی بگه از این پیش بینی ها نکنن. تا حالا که هرچه پیش بینی کردن و قول دادن همه اش برعکس شده!!!! صد رحمت به دولتهای قبلی‌!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
دولت پیشگو. دولت نوسترا داموس. علم غیب دارند.و. از آن در مدیریت کشور استفاده می کنند.
بزودی
دراینده نزدیک
شروع میشود
انجام خواهدشد
صورت خواهد گرفت
آیا این آمارها درست است!؟ یادمون نرفته که رهبر جمهوری اسلامی سال را مهار تورم اعلام کردند و هنوز چند روز نگذشته ناگهان قیمت ماشین را مسیولین ۳۰ درصد افزایش دادند!!!
نرخ حمل و نقل ۳۰ درصد افزایش یافت و هیینطور ادامه یافته است مثلا شکر ۲۰ تومنی شد ۳۳ تومن و .... و مرغ و گوشت و ... حالا مسیول اصلی آمار مملکت مرکز آمار گویا وجود ندارد و عده ای شاید برای خوش آمد عده ای دیگر از مهار تورم صحبت می کنند.
باور به این آمار و پذیرش این آمارها برای افراد واقع بین سخته. مرغ ۲۰ تومنی شده ۹۰ تا صد تومن و ما از مهار تورم حرف می زنیم و توقع داریم مردم هم حرف ما را باور کنند. نه برادران محترم مردم هر روز تورم و بالا رفتن آن را با گوشت و پوست و استخوان خود احساس می کنند.
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
خربزه
اونایی که سه سال بخاطر لجبازی با روحانی باعث شدند توافقات عقب بیافته و الان هم اینده ای برای ان متصور نیست برای هر یک ریال ضرر ان باید به ملت پاسخگو باشند
حاصل این همه گرانی ها و رشد قیمت ها در طی ۳ سال اخیر منفی و بی ارزش کردن سرمایه مردم در بورس بود همه جهت سرمایه گذاری به سراغ سکه و مسکن و خودرو و ........رفتند
۳ سال پیش کسانی ۱۰۰ میلیون بردن در مسکن پردیس فاز۱۱ و۹ و پرند امروز سرمایه شان بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان شده و کسانی که پول با ارزش شان را ۳ سال پیش بردن در بورس امروز سرمایه شان منفی و بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان شده است حاصل این کار و دستوری کردن بازار بورس رشد قیمت مسکن و ویلا و خودرو و.......بود
مسکن در پرند و پردیس در ۳ سال اخیر قیمتش بیش از ۲۰ برابر شد ارزش پول ملی کمتر شد چون سرمایه مردم را منفی کردن در بورس و تورم را رقم زدند امروز سرمایه مردم و سهامداران در بورس بی ارزش شده است
دروغه
سرمایه گذارانی که به کار و تولید لبیک گفتند الان سرمایه شان چقدر رشد کرده است الان سرمایه انان بی ارزش شده است
ازاین حرف ها خیلی ها گفتن اما بجای مهار تورم بلکه سرعت تورم با تمام توان شدت گرفت مردم بیچاره شدن حرف این 2 نفر مثل باقی دیگر این حرفها برای ملت قابل باور نیست
فایده نداره چون دلار بیاد پایین اجناس ارزان نمیشه ولی دلار بره بالا همون دقیقه اجناس میره بالا چون نظارت نیست
بازم وعده وعید بزارین یه دودرصدبیاد پایین بعدمنت بزارین سرمردم و فخربفروشین بااین دروغایی که رئیسی تودوسال به مردم داده مردم چیزی روازش قبول نمیکنن
اگر تورم کاهشی است پس چرا قیمت ها از ارزاق عمومی گرفته تا مسکن و غیره روزانه افزایش می یابد.
مقصر تورم خودم مردم هستند مثل قحطی زد۰ه ها به همه جا حمله می کنند بیشتر هم علت ناراحتی روحی روانی وتنش روانی است بازار را عرضه و تقاضا به توازن میرساند تو مملکت ما برای اشغال هم مردم هجوم می برند ا
تا وقتی که ما مردم میبینیم ملت در رنج و عذاب و اقایان مسوولان حقوقهای خوب بگیرند و برخی نگذارند مردم روی خوش ببینینند محال ایران ارزانی بشه روز به روز ایمان ما هم میره خدا رحم کنه به ما ملت که پشت این دولت هستیم
اون وعده که دادی تا حالا باد هوا بود تو این کاره نیستی خدا حافظی کن برو تا روحانی بیادنابود شدیم مخصوصآ ما بازنشسته ها
اماری که میبینید بخاطر کم شدن انتظارات تورمی اتفاق افتاده و انهم بخاطر کم شدن تمرکز امریکا روی خاورمیانه هست ،فعلاتا یه مدتی یه نفسی میکشیم و ماشین و ملک و ارز یه مدتی افسارشون کشیده میشه .واقایون دولت هم سینه جلو میدن و درخیال خودشون فکر میکنن کار اونها بوده
سونامی در راه خدا بدامان برسه
(در آینده فلان اتفاق خوب خواهد افتاد) این که خبر نیست. خبر آنست که فلان اتفاق خوب افتاده باشد. بیش از چهل سال است که ما داریم از نظر پولی و مالی و اقتصادی بدبخت و بدبخت تر میشویم و به ما می گویند این عمل مقدس است و در حال مقاومت اقتصادی هستیم. تا تحریمها به اصطلاح خنثی شود. دیگه داشتن ماشین حداقل پراید شاید برای من سال بعد ممکن باشد ولی بعید می دانم حالا حالاها بتوانم صاحب خانه شوم.
دروغی بیش نیست.
تورم اعلامی از سوی دولت همیشه کاهشیه ویاافزایش ناچیزی دارددرصورتیکه تورم واقعی درزندگی مردم بیدادمی کند!
اینا دوباره نفشه چی دارند خدا میدونه ...خخخخخخخخخخ
دولت و مجلس واردات کالا را محدود کند تا اشتغال افزایش یابد
این دومسئول دولت رئیسی تابلو قدرت خرید مردم را با نرخ تورم اشنباه دیدند لطفا بدقت به متن بالای تابلو نگاه کنند
ببین ..ماست..دوغ..کره..پنیر و شیر این هفته گرون شد
...هپروت و خواب و خیال هست این حرفا....کشک هست....گرچه کشک ارزش داره
بشنو و باور نکن
بشنو و باور نکن
روند کاهشی تورم به زودی شروع می‌شود
بدو که جا نمانی آتش زدم به مالم
این حرف ها بیهوده هستند در عرض ۱۸ ماه دولت نتوانسته خواسته مردم را برآورده نماید فقط شعار می دهدوپیشرفت ندارد متاسفانه دولت تمام وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کرده و در حال حاضر تلاش می‌کند با آمارسازی از واقعیت فرار کند. فراری که نه تنها دردی از ابراهیم رئیسی و کابینه سیزدهم دوا نخواهد کرد، بلکه مدام در حال شدت بخشیدن به فشارهایی است که از سوی کارشناسان و حتی جناح‌های رقیب به دولت وارد می‌شود.از طرفی هم دولت با انتصاباتی که اخیرا داشته این پیام را مخابره می‌کند که ظاهرا قصدی برای تغییر رویکرد، حداقل در زمینه مدیریت اقتصادی کشور ندارد. رویکردی که اقتصاددانان اعتقاد دارند تداومش می‌تواند به سناریویی منجر شود که وضعیت دراماتیک کنونی، در برابرش اصلا بحران حساب نخواهد آمد.
برای مردم که هیچ‌گونه تورمی کاهش نیافته.گرانی همون گرانی قبلی بلکه کمی شدیدتر.هم شده تاید دستی. از ۱۴ تومن به ۱۶ و خورده ای تومن رسیده. بستنی ۱۰ تومن به ۲۵ تومن و ۵۰ تومن رسیده اینا همشون. دردند.تورمی کاهش نیافته.خواهشا به دروغ رسانه نکنید
برای مهار تورم دوستان بزرگوار خودشون رو به زحمت ننداز چون عجله ایی نیست همه در رفاهی و مشکل خاصی در معیشت مردم نیست!!
نگران نباشید تورم درحال پرواز است وازبرجام خبری نیست
خودتو خسته نکن آقای مقام های اقتصادی و رئیسی چون اگه شما قرار بود شعار سال را عمل کنید سال شروع نشده ۲۵درصد لبنیات و نان و خودرو و مرغ و تخم مرغ و همه چی گران نمیکردید پس خودتونو گول نزنید تورم میاد پایین فقط استعفا بدهید والسلام
ارزو بر جوانان عیب نیست حالا مثال موقعی میخواست بیاد پراید رفت روی30میلیون میگفت گرانه و... الان رفته 300میلیون چقدر ارزونش میکنه با سخنرانی ایشون و دولتش کسی باور نمیکنه ولی کارشناسان راحت نادرست گویی ایشون را بروز میدن
جان ناموستان دست از سر مردم بردارید و وعده و وعید ندید .
توفیلمی می گفت این دروغو که میگی راسته؟
با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه تورم هم پایین بیاید تازه قیمتها بر میگردد به چند روز قبل
تولیدکنندگان عامل اصلی افزایش تورم در کشور هستند. چون حداقل هر هفته قیمت تولیدات خود را بالا می برند، تنها راه مقابله با افزایش قيمت ها افزایش واردات است.
اگر می خواهید تورم کنترل شود اجازه ندهید تولیدکنندگان قیمت تولیدات خود را هر روز افزایش دهند، در هیچ کشوری مثل ایران هرج و مرج نیست! که تولید کنندگان آزاد باشند هر موقع اراده کنند قیمت‌ها را افزایش دهند!
کاملا از روند افزایش دو سه هفته اخیر مشخص است
اگه بایدن بیاد تو خیابون های تهران قدم بزنه دلار ۵ هزار تومن هم میشه اونوقت فرزین میاد از اقدامات دولت در جهت کاهش تورم میگه !! واقعا معلوم نیست ا خودتون رو به حماقت می‌زنید واضحه چند روزی هست صحبت تفاهم و توافق هسته ای با آمریکاست و آزاد کردن پول‌های بلوکه شده خب معلومه طبق معمول دلار اومده پایین که البته موقت و زودگذر هست حالا فرزین اومده میگه کار من بوده ؟؟؟؟!!!!
چرا آقای رییسی اجناس مسکنرا پایین نمی آورد انتخابات نزدیک است
بالاخره فهمیدیم باشاخ گاو نباید در بیفتیم تمام...
درودبردولت ومجلس انقلابی
مرگ برافسادطلبان فتنه گر بانیان وضع موجود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل