بازدید 3152

هشدار نارنجی هواشناسی برای سواحل جنوبی کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی احتمال تقویت طوفان شدید گرمسیری و تبدیل به طوفان خیلی شدید گرمسیری در روز‌های ۱۷ و ۱۸ و حرکت به سمت دریای عمان در طی روز‌های ۱۹ تا ۲۶ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از عصر جمعه ۱۹ تا ظهر یکشنبه ۲۱ خرداد، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق، تلاطم دریاهشدار نارنجی هواشناسی برای آب ها و سواحل جنوبی کشور و افزایش ارتفاع امواج را در نواحی ساحلی استان سیستان و یلوچستان تا دو متر و در نواحی دور از ساحل تا دو و نیم متر را سبب خواهد شد.

از عصر یکشنبه ۲۱ تا جمعه ۲۶ خرداد نیز در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی تا سه متر و در فراسواحل بیش از سه متر را در پی خواهد داشت.

به طور دقیق روز جمعه شمال اقیانوس هند، دریای عرب و دریای عمان، روز شنبه نواحی دور از ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان، روز یکشنبه نواحی ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و نواحی دور از ساحل استان هرمزگان در دریای عمان و روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه نواحی ساحلی و دور از ساحل استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، از سامانه جوّی یاد شده تأثیر خواهند گرفت.

در این شرایط غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، آسیب شدید به قایق ها و شناورهای کوچک و متوسط و سنگین، بروز اختلال در فعالیت های دریایی در سواحل و غرق شدن کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری در منطقه فعالیت طوفان محتمل است.

بر این اساس ضروری است از فعالیت های تفریحی و صیادی خودداری و از تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری در دریای عمان و دریای عرب جلوگیری شود و اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی سازمان هواشناسی و ادارات کل هواشناسی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیگیری گردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل