بازدید 4097
۲

آمریکایی‌ها کمپین خبرسازی علیه روسیه راه انداخته‌اند

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که رسانه های آمریکایی یک کمپین هدفمند اطلاعات جعلی و نادرست را درباره حادثه سد کاخوفکا به راه انداخته‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که رسانه‌های آمریکایی یک کمپین هدفمند را در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا در تلاش برای متهم کردن روسیه و تبرئه کردن رژیم کیف به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری تاس، او گفت: «یک کمپین اطلاعات نادرست و جعلی هدفمند در رسانه‌های آمریکایی درباره حوادث نیروگاه برق آبی سد کاخوفکا در جریان است که تلاش دارد تا روسیه را متهم کند.»

آنتونوف ادامه داد: «ادعاهای نادرست زیادی در مورد این واقعیت وجود دارد و برخی این گزارش‌ها طوری بیان می‌شود که گویا روسیه مهمترین تأسیسات زیرساختی را منفجر کرده است. مقامات اداری لفاظی‌های خود را به گونه‌ای بیان می‌کنند که گویی فدراسیون روسیه در هر صورت مسئول تمام حوادثی است که در جریان درگیری اوکراین رخ می‌دهد.»

سفیر روسیه گفت: «چنین رویکردی درست نیست. این تلاش مذبوحانه دیگری برای تبرئه کردن رژیم کیف است که ماه‌ها به عمد زیرساخت‌ها را بمب باران می‌کند.»

به گفته آنتونوف، ما شاهد نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه توسط اوکراین هستیم.

وی ادامه داد: «حمله تروریستی که منجر به یک فاجعه زیست محیطی، سیل گسترده شهرک‌ها و زمین‌های کشاورزی شد. عملکرد کانال کریمه شمالی را به خطر انداخت و کارشناسان هنوز پیامدهای قریب الوقوع مدار خنک کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را در نتیجه این فاجعه ارزیابی نکرده اند.»

آنتونوف خاطرنشان کرد: «حامیان واشنگتن هرگز از کیف انتقاد نمی‌کنند. تمام اقدامات رژیم اوکراین مورد تأیید آنهاست و اقدامات تروریستی اوکراین حمایت بیشتری خواهد داشت.»

سفیر روسیه افزود: «طبق منطق آمریکایی، ایده اصلی این است که کمک به کیف را کاهش ندهد. پیروزی توهمی آن را تضمین کنید. ظاهراً نه تنها متخصصان نظامی، بلکه فناوران سیاسی نیز در ایالات متحده برای حل این مشکل مشارکت دارند.»

رسانه‌های روسیه و اوکراین روز سه شنبه اعلام کردند که نیروگاه برق آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و لذا جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده اند.

نیروگاه برق آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد و یکی از اجزای حیاتی تأمین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست».

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که حدود ۱۶ هزار منزل مسکونی در استان خرسون، در مناطق «سیل‌خیز» واقع شده و در معرض خطر قرار دارند. تاکنون ۸ هزار و ۸۵ نفر از مردم این منطقه تخلیه شده‌اند.

از سوی دیگر، اوکراین با اتهام‌زنی علیه روسیه، قصد طرح دعوی علیه این کشور در دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» دارد.

دولت اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد موضوع انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا در خرسون، را که روز گذشته به وقوع پیوست، را در دیوان لاهه مطرح کند و شکایتی علیه روسیه در این باره تنظیم کند.

در حالی که نقش نداشتن اوکراین در این انفجار هنوز اثبات نشده است، این کشور با پیش کشیدن شکایت علیه روسیه در دیوان لاهه، قصد انحراف افکار عمومی را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
قدرت رسانه شون قوی هست چرا استفاده نکنن
ریئس سازمان سیا هم گفته بود که در سازمان سیا آموزش دروغ و فریب کاری داریم
چه دفاعی از برادر پوتین میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس