بازدید 21140
شکست مرز حساس در بازار سکه

ریزش بهای سکه در بازار تهران به دنبال کاهش نرخ ارز / هشدار بانک مرکزی به مردم؛ مراقب دلارهای تقلبی باشید

در حالی که چند روزی است، بازار ارز و به دنبال آن بازار‌هایی همچون طلا و سکه و خودرو، روند کاهشی در پیش گرفته اند، امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با شدت بیشتری نزولی شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 07 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روزهای اخیر، خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده، به زودی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و همچنین منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد کشور خواهد شد.

ایسنا در این باره نوشت: از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و حدود ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه بازمی‌گردد.

این خبر که بیانگر تزریق حجم قابل توجهی ارز به چرخه اقتصادی کشور بود، باعث شد تا در کنار اخبار مثبت سیاسی هفته های اخیر همچون سفر سلطان عمان به ایران و سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به آمریکا و در دیدار با رئیس صندوق بین المللی پول و بهبود روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کاهش انتظارات تورمی را در بر داشته باشد. هرچند گروهی از معامله گران اشاره داشتند که بازارساز این روزها به شدت در حال تزریق درهم امارات به بازار است و در نتیجه در کنار حجم قابل توجه سیگنال‌های مثبت، دلیل اصلی کاهش قیمت دلار، ریشه در عرضه درهم به بازار دارد. 

این در حالی است که بانک مرکزی نیز در ماه های اخیر با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تلاش داشته تا نیازهای ارزی متنوعی که در بازار آزاد در جریان است را به سمت این مرکز بیاورد، تا به آن ها پاسخ دهد؛ اقدامی که به گفته توکلی، معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران باعث شده تا ۱۱۰ میلیون یورو ارز در تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران تخصیص داده شود.

وی افزود: برای نمونه در سرفصل مسافرتی حدودا ۵۰ میلیون یورو از ابتدای فعالیت مرکز مبادله تا کنون تخصیص داده شده است. تا پیش از راه اندازی مرکز مبادله، بالغ بر نیمی از آن ۱۱۰ میلیون یورو، در بازار غیررسمی معامله می‌شد که دو دلیل داشت؛ طولانی بودن فرآیند دریافت ارز از مسیر رسمی یا نبود سرفصل‌های مورد نیاز.

حال در این شرایط، بازار ارز با عقب نشینی پلکانی دلار در روز‌های اخیر روبرو شده است؛ تا جاییکه در حال حاضر بهای دلار بازار آزاد در مرز کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در نوسان است و بسیاری را برای فروش به بازار کشانده است. زیرا جو موجود در بازار چشم انداز تداوم کاهش قیمت دلار را تشدید کرده است.

از سوی دیگر، امروز بازار طلا و سکه تهران نیز به عنوان نخستین بازاری که تحت تاثیر فراز و فرود نرخ ارز قرار می گیرد، واکنش کاهشی نشان داد. 

افت یک و نیم میلیونی سکه در چند ساعت

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نوسان اندک قیمت جهانی طلا و افت نرخ ارز در بازار داخلی گفت: امروز قیمت هر اونس طلا به رقم ۱۹۶۴ دلار رسید و قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) در داد و ستد‌های بازار تهران، ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

از سوی دیگر، هر نیم سکه با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز با افت ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است، در حالی که هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است.

 

ریزش قیمت سکه در بازار تهران به دنبال کاهش نرخ ارز/ هشدار بانک مرکزی به مردم؛ مراقب دلارهای تقلبی باشید

به گفته کشتی آرای، امروز هر مثقال طلای آب شده ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته، روند کاهشی را تجربه کرده است.

 

هشدار بانک مرکزی به مردم؛ مراقب دلارهای تقلبی باشید

صبح امروز بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به پایش‌های انجام شده و بنا بر برخی اطلاعات و اخبار به دست آمده، مبنی بر فروش دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی و به تبع آن ایجاد زیان مالی برای خریداران، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال و دارایی‌های خود، جهت انجام امور ارزی و تأمین نیازها و مصارف ارزی، صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و شرکت‌های صرافی مجاز که اسامی آنها در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir درج شده است، مراجعه  و نیازهای خود را از طریق نهادهای رسمی بازار ارز تأمین کنند تا متحمل عواقب و زیان‌های ناشی از خرید اسکناس تقلبی در بازار غیررسمی نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۴
سقوط وحشتناك دلار سكه ملك در راهه
زميني كه در سال 96 در شمال بوده متري 200 هزار تومان الان شده متري 10 ميليون ، اماده باش كه بشه متري 1.2 ميليون تومان( سالي 30 درصد افزايش براي 7 سال برات حساب كردم كه از سرتم زياديه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
خواب دیدی خیره
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
مثل یک بیمار سرطانی که 2 روز بعد از شیمی درمانی حالش مختصری بهتر می شود و مجددا بیماری با درصد بیشتری عود می کند . اقتصاد ایران بیمار هست و با چند میلیارد دلاری که هیچ ضمانتی برای وارد شدنش به کشور نیست ترمیم نمی شود . قضیه دلارهای چمدانی زمان باراک اوباما را یادتان هست ؟ اصلا معلوم نشد آن دلارها راهی کدام کشور شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
با همین اظهار نظر نشون دادی که از اقتصاد چیزی نمی‌دونی
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
این حرف ها از اساس دروغ است هیچ ارزی وارد کشور نخواهد شد در عوض بجای ارز کالاهای دیگری به ایران می‌دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
حالا گیریم دلار پایین تر هم خیلی بیاد. اون زمینی که چند سال پیش متری 200 هزار تومان بوده و الان شده متری چند میلیون را چه طوری میخواهید برگردونید به متری 200 هزار تومان
امیدوارم کاهش ناچیز قیمت دلار و سکه و .... آرامش قبل از طوفان نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
خوب تا وقتی عقیده شماها این باشه چطوری دلار آزاد باید ارزان بشه؟ وقتی هی میخرید با هر قیمتی؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
صددرصدچنین خواهدبوددرکشورماچه چیزی وقتی گران شدارزان میشودکه دلاروسکه ارزان شوندمگراینکه ازطریق تونل زمان به دو یا سه دهه گذشته برگردیم کهمحال است
خبر خوش برای عموم مردم و خبر بد برای دلالان و سرمایه داران که خون مردم رو توی شیشه کردند
هر ریزش یا افت قیمتی فرصت خریده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نون تو خون مردم نزن مگه از فردای خودت خبر داری؟
قیمت دلار کمی وفقط کمی کاهش پیدا کرد شانتاژهای روانی شروع شد:
قیمت مسکن ۲۵ درصد سقوط کرد
ریزش بهای سکه
مراقب دلارهای تقلبی باشید
مردم برای فروش دلارها وسکه هایشان هجوم اوردند اما خریداری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
چرا ایرادی داره غربگدا؟ اینم یه راهشه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جواب ۲۱۱۷: اولا مودب باش
ثانیا اینکه بله ایراد داره
بازار را فریب دادن و قیمت را الکی و مصنوعی روی یک عدد اعلام کنند ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
همیشه همینطور هست . یک شبه 30 هزارتومان گران می شود و صدای هیچ کس در نمی آید و با 3 هزارتومان ارزان شدنش همه خوشحال می شوند ! اگر هم واقعیت را بگویید از طرف روس پرستان به طرفداری از غرب متهم می شوید .
از انجاییکه در شرایط رکود اقتصادی تنها دلیل منطقی رشد بورس افزایش قیمت دلار بود پس واضحه که با کاهش قیمت دلار بورس هم سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
خیر اگر کاهش قیمت دلار به سبب تفاهم با غرب باشه حتی با وجود کاهش قیمت دلار، هزینه تولید و فروش شرکتها هم کاهش پیدا میکنه و بورس دوباره صعودی میشه
بازی که توی این شش هفت سال حداقل سه دفعه سر مردم دراوردید دوباره دارید تکرار میکنید

دلار 25 هزاری شده 50 هزار حالا دو تومن ارزون شده خوشحال باشیم ؟! کی رو گول میزنید ؟!!
800 میلیارد دلار در زمان احمدی نژاد گم یا نابود یا بالا کشیده شد تاثیری بر دلار و ارز و تورم نگذاشت الان با 7 میلیارد و 14 میلیارد چکاری می توان کرد فقط با سیاست های عوامفریبانه ارزپاشی کرد و یک و دو ماهی ارز را پایین نگاه داشت. در اصل منابع را هدر داد.
بنظر نمی رسد گشایش ریشه ای در روابط خارجی و مهمتر اصلاحات داخلی در جهت شایسته سالاری و تخصص محوری بجای فساد و ژن سالاری و ... انجام نشود (که با این ساختار تقریبا غیرممکن است) فقط گرگان و کاسبان تحریم و غیرتحریم نشستند که دلار 5 هزار بریزد تا تمام دلارهای پاشیده شده به بازار را جمع کنند و بقیه ماجرا ... آبادی کانادا و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بی سر و ته حرف نزن. اون موقع که میگی ، کل بودجه سالانه امریکا نزدیک ۱ هزار میلیارد دلار بود.
من که 500 تا سکه خریدم برام مهم نیست دو سه درصد کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
همینکه دلار نخریدی دمت گرم خرید دلار خیانت به افراد ضعیف جامعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
متاسفم برای این مملکت هم مردم و هم مسئولان که سرمایه ها به سمت تولید نمیره و به سمت دلالی میره
بازار هیچ جای دنیا به این هرج ومرجی ایران نیست.شرم
حتما کدخدا خواسته که این گشایشها رخ داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کدخدا بدجوری تو بحران اوکراین گیر کرده ، وقت رسیدگی به دلار ایران را ندارد
خبر بد برای سهامداران بورس:
با سقوط قیمت دلار بورس هم سقوط خواهد کرد
تا دیر نشده سهامتان را بفروشید وبیشترازاین ضرر نکنید
با جو سازی واقعیت اقتصاد تغییری نمی کند
"ریزش بهای سکه در بازار تهران به دنبال کاهش نرخ ارز"
وای قیامتی شد. ریزش بهای سکه و کاهش قیمت ارز. شما را به خدا خجالت نمی کشید. قیمت ارز در مدت یکسال گذشته که سید محرومان !!!!!!! رئیس جمهور شده به بیشتر از دوبرابر رسیده حالا دری به تخته خودرده و دوزار کاهش پیدا کرده چه سر وصدایی به پا کرده اید. نگران نباشید فردا دوباره سه هزار تومان افزایش می یابد تا جبران این دوزار کاهش بشود
هر کس گول ورود پول بلوکه شده رو بخوره همون بهتر سرش کلاه بره
همیشه دلالان برنده اند افت قیمتها موقتی است
آدم میمونه چی بگه! خجالت بکشید پدر مردم دراومد حالا چندرغاز قیمت دلار اومده پایین ریزش کرده؟ پس ریزش بورس 99 اسمش چیه؟
خخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخ
دلار رانتی ترجیحی را دولت بردارد و ۱۵درصد واردات خودرو آزاد شود هم دلار و تورم انتظاری کاهشی خواهد شد
اینا همش مقطعی اقتصاد مملکت ویرانه با این خبر ها زرد درست نمیشه بالام جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
به نظر میرسه نگران درست شدن وصعیت اقتصادی؟ قطعا ایرانی نیستی با وی پا ان ایران اومدی یا کاسب خون مردمی
خجالت داره این جور بازی با بازار ارز و طلا
سکه را خودمان توی آن یک حباب ۸ میلیون تومانی می اندازیم و هر وقت اراده کنیم ۲ میلیون حباب را میزنیم و اسمش را میگذاریم ریزش


این ریزش ها ارزونی خودتان


همتی بیدار باش که راه نوسانگیری ات توسط فرزین با اقتدار ادامه دارد!!!!!!

تنها حسن دولت رییسی عدم نوسانگیری با بازار ارز و طلا بود که آنها هم به همان کارهای اشتباه دوره همتی روی آورده اند

آقاجان یک دو تا طلبهای دیگر را هم به این رقم ۲۴ میلیارد دلار ادعایی تان اضافه کنید تا ادعای ورود ارز پر پیمانه تر باشد
چقدر شل و وله نرخ ها. با یک خبر بالا و پایبن میاد قیمت ها. ثبات اقتصادی نباید باشه؟ دلال ها قیمت ها رو تعیین می کنن؟
اونایی که یک عمر زحمت کشیدن و پول حلال جمع کردن تا سرپناه بخرن و یک شبه قیمت ها سر به فلک کشیده و چیزی نمیتونن بخرن این دزدی اشکار و گناه بزرگ تقصیر کیه؟
خیلی جالبه گوشت و لبنیات و ارزاق عمومی تورم ۵۰ درصدی در آن است ولی ارز و طلا معکوس هستند
ملت طلا بفروشند بروند برنج بخرند
اقتصاد دستوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
غرب زده نامحترم دلار اول از همه یه افزایش ۱۰۰ درصدی داشت توقع داری افزایش ۱۰۰ صدرصدی دلار دوباره خودش رو گرون کنه؟ اینکه لوپ بی پایان میشه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
جواب ۲۱۴۵: شرق زده محترم برو اول اقتصاد را یادبگیر و بعد بیا در صفحه اقتصادی کامنت بگذار و به دیگران توهین کن
با موشک فتاح پول ایران تقویت شد
به این میگن قدرت دلار شماحالا هی موشک بفرست بالا که چی بشه؟
به من یه دونه ربع کادو دادن واسه همین داره میاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تو هم مثل خودم بد شانسی تو زندگی.فردی که بهت ربع سکه داده چشمش دنبالش بوده. نخواسته خیرش ببینی. بهش تلفن بزن و اعتراض کن.فحش بهش بده.
تقریباً هیچ
تاسف برای سایت وزین تابناک که این خبر دروغ را تیتر یک خودش کرده

وام بانک جهانی تکذیب شده و گفته اند ایران درخواست داده ولی رد شده

دقیقا داستان نوسانگیری های دوره همتی است
ماست ۴۰۰۰۰ تومانی شده ۵۵۰۰۰ تومان ان وقت دلار حرکتش معکوس دیگر بازارها شده؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
سایت وزین تابناک!!!!خخخخ این جمله همانند همان ریزش قیمت ارز و سکه خنده دار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
یک دبه ماست ۸۵ هزار تومنی شده ۱۱۵ هزار تومن، مایحتاج روزمره مردم دقیقه ای داره گرون می شه و کسی هم به فکر نيست.
بانکها که با ساعات جدید تا ساعت ۱۳۳۰ بیشتر نیستند و هیچ تبادل مالی بالاتر از ساتنا در شبکه بانکی بعد از تعطیلی بانک انجام نمی‌شود ان وقت چگونه دلار ریزشی میشود وقتی نقل و انتقال پولی متوقف است؟؟؟؟؟
جز با معاملات فردایی؟؟؟؟؟
مثلا ریزش ریزش که میگویند چه قدره!!!!!!!
تمام‌نوسانات دلاری چه صعودی و چه نزولی و جوهایی که میدهند کار خود بانک مرکزی است
سکه هم که یک حباب وحشتناک ۷ میلیونی در آن گذاشتند ان وقت کاهش حباب را میگویند ریزش طلا؟؟؟

اینها نوسانگیری است نه افزایش ارزش تومان
خود دانید
جوجه احرهای پاییز میشمارند
البته این شایعات تکراری، دیگه خیلی مشمئز کننده شدند
بعد از دو یا سه روز و حداکثر یک هفته دوباره قیمتها جهش شدیدتری خواهند داشت فعلاً با ترفند دولت با یه نوسان گیری دلار بوجده و هزینه خیلی طرح های مهم از قبیل لایحه حجاب و ... تامین میکنه بعد دلاره و طلا میرن بالا و به مردم میفروشه
ان شاءالله که با کاهش معقول ثبات ایجاد شود . مشکل امروز بیش از قیمت بالای دلار و ارزهای دیگر بی ثباتی بازار است که قدرت تصمیم گیری برای سرمایه گذاری را می گیرد. امید است که دولت با توجه به درامد زیادی که از محل فروش دلار دارد مانع ریزش دلار نشود
مبنای دلار بورس دلار 28500 تومانی است که بعید است قیمت دلار به این حد پایین بیاید. از طرفی کاهش دلار سبب کاهش هزینه های ارزی برای واردات مواد اولیه و قطعات می شود و هزینه تولید را کاهش می دهد به یان دلایل و دلایل دیگر ممکن است بورس بطور موقت نرولی شود اما پس از مدتی صعودی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
همه مردم را بورس باز قمارباز کرده اند.
خخخخخخخخخخخخخخخخ
همه دارن میفروشن...شنبه بعد تعطیلات دلار نصف میشه...سکه همینطور...دوباره صف فروختن ...حالا برا پول های بلوکه هست آزاد شده..برا روابط ایران و آمریکاست انگار میخان سفارت آمریکا باز و لغو تحریم ها از طریق عمان.برا این نتانیابو دارا جیغ میکشه.بفروشزد زودتر که میشه مثل زمان احمدی نژاد دلار ۱۰۰۰ تومن و سکه ۱۰۰ تومن
دلارهای زمان آقای روحانی چه شد و چه تاثیری برای معیشت مردم داشت که حالا این دلارها میخواد داشته باشه مردم رو خوب سر کار گذاشته اید
من یکی از طرفداران پروپاقرص تابناک هستم و هر روز اخبار را از تابناک پیگیری می کنم. اما برخی از رفتارهای تابناک را زرد می بینم. مثلا اخبار زرد در مورد سلبریتی های داخلی و خارجی که بعضا با عکس های با آرایش غلیظ همراه است. البته من مخالف این نیستم اما جایش در تابناک نیست. مشکل دیگر دروغهایی است که می نویسد ، مانند همین اخبار ریزش و سقوط که واقعا دروغ محض است.
خوشم میاد ،همه تون را گذاشتند سرکار
باز بگید کار نیست
یادتون نره امسال سال مهار تورمه
همش الکیه چند روز دیگه دلار وطلا صعودی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر