بازدید 24333

ابرموشک هایپرسونیک ایرانی رونمایی شد / انتخاب نام موشک «فتاح» توسط رهبر انقلاب

ابَر موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به‌دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه‌بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 06 June 2023

 

ابرموشک هایپرسونیک ایرانی «فتاح» رونمایی شد

 

تابناک _ ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح سه شنبه ( ۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است، از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند.

این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

انتخاب نام موشک «فتاح» توسط رهبر انقلاب
 
 
برد موشک هایپرسونیک «فتاح» ۱۴۰۰ کیلومتر است و سرعت آن ۱۳ ماخ است. سر جنگی این موشک دارای موتور کروی سوخت جامد است و نازل متحرک است که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را داراست. نام این موشک توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است.



همچنین این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

سردار حاجی‌زاده: «فتاح» توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است و موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (۱۶ خرداد) در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم‌نظیر است؛ به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

وی افزود: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و... موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است، البته سپر موشکی‌ای که موفقیت زیادی داشته باشد، وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک، باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشکِ هدف است. موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست؛ برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آن‌ها از سرعت کمی هم برخوردار است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است گفت: موشکی که دارای چنین سرعتی باشد، مقابله با آن ناممکن خواهد بود؛ همچنین برد این موشک هزار و ۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به‌صورت دقیق اصابت می‌کند. فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند، چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی از ابتدا تا کنون مورد حمایت و تأیید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را خدمت ایشان ارائه کردیم، معظم له نام فتاح را برای این موشک برگزیدند. همکاری‌های سپاه با دولت تاکنون در هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی نبوده لذا از همکاری‌های وزارت دفاع نهایت سپاسگزاری را داریم.

رئیس جمهور در رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح:توان بازدارندگی ایران برای کشورهای منطقه، نقطه امنیت و صلح پایدار است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است، گفت: قدرت و توان بازدارندگی ایران برای کشورهای منطقه، نقطه امنیت و صلح پایدار است.

سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در آیین رونمایی از موشک هاپیر سونیک فتاح تصریح کرد: صنایع دفاعی و موشکی در ایران بومی شده است و وارداتی نیست که بتوان با تهدید این صنعت پیشرفته را به حاشیه راند.

رئیس جمهور افزود: در جنگ تحمیلی شرایط به گونه ای بود که رهبری فرمودند «تهران، دزفول و شهرهای ایران را موشک باران می‌کردند و ما قدرت دفاعی نداشتیم».

رئیسی با بیان اینکه فرمانده کل قوا به این اندیشه بلند که «باید خود توانمند شویم» اعتقاد داشتند، ادامه داد: راه این بود که خودمان به سمت مستقل شدن در صنایع دفاعی و موشکی حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: امروز احساس می کنیم که این قدرت بازدارندگی بودجود آمد که این قدرت و توان برای کشورهای منطقه نیز نقطه امنیت و صلح پایدار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲۱
هر عاملی که باعث افزایش اقتدار ملی شود، مورد تایید مردم ایران است اما انتظاری که مردم ایران دارند این است که این افزایش قدرت ملی جایی هم نمود داشته باشد مثلا در مقابل شرورهایی همچون طالبان و علی اف. در حالی که این دو گروه هر روز به ایران و نظام حاکم آن گستاخی میکنند و حقوق مردم و کشور ایران را مورد تعدی خود قرار میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
لطفا با اقتدار مباحث دفاعی را ارتقاء دهید
اما از نظامی کردن ایران پرهیز کنید
و لطفا به مردم ایران توجه داشته باشید که مشکلات بسیار زیادی را متحمل هستند
پس سعی کنید اقتدار ملی در راستای رضایت ولی نعمت (مردم را عرض میکنم) شما باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آفتابه لگن هشت دست ولی شام و ناهار هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قدرت ایرانی دفاعی هستش نمیشه که هرکی فحش داد بهش حمله کنیم کشتار راه بندازیم! ایران خشونت طلب نیست اینا هم فقط واسه دفاعه نه حمله به طالبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مگه جنگ بچه بازیه هرکی گستاخی کرد با هایپر سونیک بزنی بکشیش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
سردار حاجی میگوید همکاریهای هیچ دولتی به اندازه این دولت نبود.
حتما این موشک را ظرف همین کمتر از دوسال ساختید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آیا ابر موشک ، در برابر ابرتورم قدرت بازدارندگی دارد ؟؟؟؟

این ابرموشک و تسلیحات دیگر نظامی را مردم ایران در حال پرداخت هزینه آن هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قدیما میگفتن فکرتان باش خربزه ابه جناب رئسی رئیس جمهور محترم خداقوت ولی قربان شمشیر شمشیرزن میخواد بخدا قسم سرهرسطل زباله هم زمان مردجوان زباله گردرحال زباله جم
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دشمن ما بیخ گوش ماست نه آمریکا و اسرائیل...وای به وزی که کفتارهای طالبان قویتر از الانشون بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ما اگر از اول در طول تاریخ با روسیه (شوروی سابق) دوست بودیم قطعا وسعت ایران چند برابر وسعت فعلی بود
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
و قطعا بالای 80 میلیون گرسنه داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چرا حتی یکی از جنگ افزارهای ایرانی نام ایرانی ندارند؟
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دقیقا بفرمایید علیف کدام حقوق مردم و کشور ایران را مورد تعدی خود قرار داده است!؟ چرا دوست دارید زیاده خواهی های خودتان را به تعدی و گستاخی دیگران تعبیر نمایید!؟
ایران هر چه از توسعه موشکی میگه تحریم‌ها توسعه پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بابا المان ژاپنم دارن میسازن چرا شماها نیمفهمید ده سال نساختیمبازم تحریم شدیم ما هنوز قاره پیما بعد چهل ساال نساختیم اونم بخاطر امثال شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حالا اول بگو چرا وقتی صنعت نفت ملی شد تحریم کردن استکبار و حتی در زمان مصدق با اینکه عوامل کدخدا اجرا می کرد به راحتی کودتا کردن علیه او؟؟
تا به علت تحریم فعلی برسیم که خیلی از اینها که به می گردد به سازش کاری که صورت می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
به درک که بیشتر میشه پیش به سوی قدرت نظامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ظریف یک تنه به اندازه هزارتا از این موشکها برای کشور مفید بود
به آنچه بر شوروی گذشت توجه کنید آنها همه چیز داشتند جز مدیریت کارآمد و حاصل آن یک اقتصاد ورشکسته و یک جمعیت ناراضی
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
خداقوت به همه غیورمردان نظامی. عزیزان سیستم هلیکوپتری و هواپیمایی ما بشدت فرسوده و قدیمی هست. آنراهم ارتقا بدهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دلیل اینکه زاپن و آلمان میسازن و تحریم نمیشن اینه که هیچ کشوری تهدید نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آره، درست میگی، مثله زمان جنگ باشه خوبه که به جای تجهیزات باید نیرو از دست بدیم، بدبخت تحریم گریز گشنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ژاپن و آلمان شکست خوردن و محدود شدن ونمی توانند بسازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کاش شما غربگداها یه ذره عقل داشتین. همون مصی و اسماعیلیون به درد شما می خورن بس که...
ناصر
| Canada |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
من موندم وقتی ایران تکنولوژی هارپ را دارد چه نیازی به این موشک پوشک ها دارد با این تکنولوژی در عرض یک چشم بر هم زدن یک کشور را میتواند نابود کند
درودبرفرزندان دانشمندبزرگ وتوانمندکشورسربلندمان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
الان این منفی ها برای جی هست ؟
به هر روشی حساب کنیم این کامنت منفی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اینا تیم سوله نشین های آلبانی هستن مگه عکس هاشو ندیدی؟ با وی پی ان ایران وصل میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
منفی ها از اردوگاههای آلبانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
منفی ها از تیرانا میاد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
میدونی واسه چی ملت منفی میدن؟ چون باور نمیکنن .. اگه این توانائیهایی که آقایون میگن بصورت بومی وجود داشت میتونستن به سایر بخشهای تولیدی مثه خودرو هم تسری بدن.... ولی می بینیم که هیچ خبری نیست...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
فارسی زبان لندن نشین و آبانی نشین هم هست میخوان جو بدن بگن ما هم هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
منفی از آلبانی نیست. از مغز خراب بعضی ها هست. مهم هم نیست. کلا آدم منفی اول خودش بدبخت هست و بعد هر کسی که باهاش رفت و آمد داره. برعکس، انسانهای مثبت اندیش ( در عین وجود سختی های مختلف)، هر وقت هم نشینی کنید، انرژی هم میگیرید. کسی که خودش دنبال سیاهی بره، از دست باقی چیزی بر نمیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
درود بر قودرت نظامی کارش خیلی درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
لعنت به غربگدا
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
منفي ها صداي معترضانيه كه بهشون ميگيد اغتشاشگر!
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
دوستان باور کنید اکثر منفی ها ربطی به آلبانی نداره ،از مشهد هم میاد.
این موشک در صورت دست درازی و زبان درازی رژیم باکو و الهام خانم اولین بار باید بخوره به قلب باکو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آذربایجان رو زیادی دست بالا گرفتی. باکو رو با پرتاب سنگ و کلوخ میشه هدف قرار داد. هایپر سونیک رو باید برای جاهای مهم تر و آدم های مهم تر استفاده کرد نه واسه الهام پیزوری دوزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
هر چیزی یک ارزش خاص داره لطفاً ارزش این موشک را با اهداف بی ارزش کاهش ندهید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ولایت باکو الان می گه پاکستان برابر ایران از ما حمایت می کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
باکو یک عدد بمب اتمی از زمان شوروی دارد اگر به ایران بزند نابود میشود میفهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
علی اف مردانگی خودشو نشون داد اگه تو مردی با اسم واقعی ارمنی ات پیام بده نه به اسم حمید و حسن و حسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
الهام نتانیاهوف نوچه اسراییل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ارمنی از هر فرصتی برای تحریک احساسات علیه اذربایجان استفاده می کنه شما به قفقاز تعلق ندارید و باید برید
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
هر تعدی و توهین و دست درازی به آذربایجان با واکنش تمام تورک های ایران روبرو خواهد شد. ما طرفدار آذربایجان نیستیم ما خود آذربایجانیم. بفهمید با که طرف هستید. آذربایجان یعنی حداقل نصف مردم ایران.ا
پراید همچنان می تازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چه خبر از لندن؟ هوا چطوره اخوی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
از آقازاده هاي لندن نشين بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
امان از فیلترینگ که تو فکر میکنی از آلبتنی و بریتانیا و غیره پیام میذارند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ميدوني چرا چون تنها جايي كه دست نير.هاي انقلابي افتاد فقط همين صنايع دفاعي بود و الباقي همچنان دست ليبرالها و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حداقل زماني اين پيام را بگذار كه قيمت اين خودرو كمي افزايش يافته باشه نه زماني كه حدود 5 تومان قيمتش كم شده!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
وهمچنان قربانی میگیرد
خدا را شکر در تولید موشک خود کفا شده‌ایم ، به کوری دیده دشمنان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
خدارو شکر نان نداریم بخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اونی که ناننداری امنیت بده هر وقت رفتی خونت در رو باز بزار همینجوری بمونه اصلا بکن بندازش دور امنیت رو میخای چکار بعدش اونی که میاد خونت بهت نون روغنی میده خوبه مگه نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آب رو بگو که نداریم
بذق هم شانس بیاریم داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
عوض آن اینترنت به راحتی می آیی نه؟
برو در خبر مربوط نفرت پراکنی کن
میشه رئیس جمهور اجالتا به فکر افتتاح آب شیرین کن باشه تا موشک؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
عجالتاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
موشک نباشه کشوری نیست که آبش شیرین باشه یا تلخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یعنی کشورهایی که موشک ندارند نباید آب شیرین کن داشته باشند یا آنکه اول موشک هایپرسونیک تهیه کرده و بعدا آب شیرین کن راه انداخته اند؟ مدارس کپری و ارتزاق از سطلهای حجیم زیاله چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
هر چيز سر جاي خود، به فكر اب شيرين كن شما هم هستند منتها ما مردم هيچكدام هيچ احساسي از دوران خشكسالي و كم آبي نداريم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آب شیرین کن هم لازمه ولی در دنیای امروزموشک هم لازمه
عین تورم سرعتش بالاست
اذاجاءنصرالله والفتح
انشالله همه تهدیدات و دشمنی ها از این مملکت و مردم به دور باشه
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یه انشاالله شما میگی .. من میگم هزار هزار هزار انشالله... آخه برادر ما دشمن خارجی که همه میدونن هیچ غلطی نمیتونه بکنه وای عوضش نظرت در مورد فقر و فحشا... تورم لجام گسیخته و شرمندگی بسیاری پدران در خانه چیه؟
انشالله انشالله اینام حل میشه؟؟؟؟؟
موشک اگر قرار بود اقتدار بیاره هرسال ۶ ماهش رو درگیر اعتراضات از تمام صنوف نبودیم بفکر نون باشید که خربزه ابه فقط کسایی موافق این طرح ها هستن که از دولت حقوق میگیرن نه مشکل مسکن و نه مشکل حقوق سرماه دارن
وضعیت معیشت چی؟؟؟؟؟ همش موشک،
کاش به فکر اقتصاد بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
همه چیز به جای خود. مشکل ما مدیریتیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
همه چیز جای خود
اما اقتصاد مرد خودشو میخواد
و اراده مسئولین
که نداریم و نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
همه چیز به جای خود. مشکل ما مدیریتیست

بله 45 ساله دارید همینو میگید و روز به روز داریم بدبخت تر میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نظامی کارش مشخصه اقتصاد دست حسن بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مشکل اقتصاد با این موشک حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
چرا حاجي زاده نميايد اقتصاد و تورم را حل كنه؟
فقط سه کشور در دنیادارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
لطفا شلیک آن را هم به نمایش بذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آن دو کشور در دنیا حداقل مردمشان در فقر و فلاکت بسر نمی برند اول به مشکلات مردم رسیدگی کردند بعد رفتن دنبال قدرت نظامی.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قیمت کلیه چنده؟!
یه دونه اش رو رندوم امتحان کنید من به روسها اعتماد ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
به آمریکای تحریمگر اعتماد دارید فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
فیلمهای پرتابش تو یوتیوب هست غربگداجان
یا قادر/ عرض سلام و خدا قوت به بچه های هوا فضا سپاه ان شاءالله سالم و تندرست و در پناه اهل بیت علیهم السلام باشند و لحظه به لحظه به افتخاراتشان افزوده شود ای کاش ای کاش اقتصاد ما در دست نیروی هوا فضا بود
کاش یه روزی بیاد که خبر تورم تک رقمی رو بخونیم.
اما افسوس و صد افسوس مادامیکه تمام هم و غم دوستان در تلاش برای ایجاد چنین اخباری باشه خبر تورم تک رقمی و اخباری که جهت رفاه حال عامه مردم باشه سرابی بیش نیست.
دیوار برلین وقتی فروریخت که 70 هزار تانک پشتش بود و کل موشکها و سلاح های اتمی روسیه از آن حمایت می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
این حرفا هم بعید میدونن سوزش شما غربگ زده هارو رو کاهش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
یا کارت تفرقه است.یا رانت خواری.دیگه خود مسولین که میگن مشکل اقتصادی داریم.شعار مهار تورم پس چرا شعار سال شده.غربگرا ها که این شعار را تعیین نکردند.از جهش تولید رسیدیم به مهار تورم. تو اگه نمی سوزی از فقر مردمان نشاید که نامت نهند آدمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ناشناس شعار تورمو براي اين داديم كه ديگه خيلي خيلي زياد شده 5 سال پشت سر هم ابر تورم ولي ايا اين شعار ذره اي محقق شد؟ و فقط در حد شعار ماند اين شعار صرفا سوپاپ اطمينان رواني اجتماع است و لا غير و در عمل دولت در هيچ كجا عمليش نكرد . پس در خواب و شعار ها نمون و چون مملكت دستته پاسخ گو باش
اینکه کشور بتونه تجهیزات دفاعی پیشرفته رو در اختیار بگیره، خب خیلی خوب و مثبته،
اما این امر، تا زمانی که مشکلات اقتصادی و اجبارات فرهنگی داره مردم رو اذیت میکنه، به هیچ عنوان بین مردم بازخوردی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
برادر گرامی برای خرید هر قطعه از این موشک
وپهبادها چندین وچند برابر در بازار سیاه دلار پرداخت میشود وپورسانت های ملیون دلاری
نصیب دلال هامیشود پولی که باید خرج بهبود شرایط اقتصادی ورفا ه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
توقع داری در ایران جنبش فواحش به رسمیت شناخته بشه؟
انشا الله سلاح بازدارنده ساخته بشه ... یکبار برای همیشه تحریم ها برداشته شود... به قول بهروز وثوقی نزنی می زننت......
ایول به سپاه و نیروهای مسلح - خیلی زیباست - از دست ما عصبانی باشید
خب حالا که مشکل شما با این موشک حل شد برید مثل پشت میز مذاکره و مشکلات ملت فلک زده رو هم حل کنید.
باهاش میشه اجاره خونه یه ماه رو داد. اهان عوضش امنیت داریم حواسم نبود ببخشید.
با سلام .شهید تهرانی مقدم روحت شاد . پایه گذار صنعت موشکی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
مرحوم هاشمي بنيان گذار صنايع موشكي بودند
حتی روس ها هم موشک سطح به سطح هایپرسونیک ندارند.
سرعت این موشک 1.5 ماخ کمتر از سرعت تورمه که جا داره از دست اندرکاران و متولیان تورم هم تشکر ویژه ای داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
این بهترین کامنت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
من مييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييدونم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
عالي بود
ای کاش قبل از هر چیز بفکر معضلات اجتماعی ناشی از عملکرد بد اقتصاد بودید ( اعتیاد کارتون خوابی فاصله شدید طبقاتی وهزاران مشکل دیگر ) ای کاش سرداران و دستندرکاران سری به کوچه پس کوچه ها و چارچوله های شهر کرمان ( مرکز استان ) می زدند
کاش بخشی از توان فناوری نظامی کشور به دیگر بخشهاس صنعت هم منتقل می شد از جمله به خودروسازی . این کاری است که در همه دنیا انجام می شودو و بسیاری از کشورها پس از بدست اوردن فناوری جدید در بخض نظامی ان را به سایر بخشها هم منتقل می کنند تا هزنیه های تحقیق و توسعهخ کم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
با انتقال جناب متقی به خورو سازی منتقل شد و پراید متولد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
در خودروسازی هزینه مهم است، در صنایع نظامی ما مهم نیست، همین دلیل مانع میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دوست عزیز ای کامنت نشون میده که هیچ دید عملی به صنعت نداری و فکر میکنی صنعت موشکی ارتباط با صنعت خودرو داره... یه ادم عوام فکر میکنه میشه ازموتور موشک موتور خودرو ساخت و از بدنه موشک فداشونده بدنه خودروی واقعی ایمن ساخت... این توهم فنی که تو کشور پراکنده شده که چرا از صنعت دفاعی استفاده نمیشه نشان از بلاهت سردرمداران این صنیایع داره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
خودرو سازی ما از صنایع نظامی ما پیشترفته تره فقط مساله اینجاست شما به عنوان مصرفت کننده نمیری موشک بخری متوجه نقاط ضعف و قیمتش بشی ولی خودرو رو همه میخرن
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تزریق منابع مالی در صنایع نظامی نامحدود و الی ماشااله است ولی در صنایع خودروسازی و غیره، معادلات اقتصادی و فایده-هزینه، حاکم است
به سلامتی داریم میشیم کره شمالی، نون برای خوردن نداریم، از در و دیوار مملکت بدبختی میباره اونوقت موشک داریم، حالا اگه موشک بزنیم به جایی، آب خوردن مملکت تامین میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کره شمالی نفت گاز نداره تازه هیاپرسونیک پهپادم نداره از ما خیلی عقبتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
۱۱:۳۹
عوضش بمب اتم داره به چه گندگی که ما نداریم
هنوز خیلی از ماجلو هست
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حالا باز یه عده میان میگن همه چی بجای خود
با همین همه چی به جای خود میلیاردها پولی که باید در اولویت های خود خرج میشد جای دیگر خرج شده....
همه چی بجای خود....
اگراین موشکها خالصانه تولید داخل است چطور در عرصه های مدیریت واقتصاد سیرقهقهرایی داریم
توسعه صنایع نظامی برای هر کشوری امری بدیهی است .
اما چیزی که آقایان توجه نمیکنن اینه که توسعه باید متوازن باشه ، کشوری که اقتصادش رو به افول ، منابع آب ، اقلیم و محیط زیستش رو به خشکسالی ، نخبگان و متخصصانش در حال مهاجرت و ..........
این یعنی ما خودمون بدتر از حمله نیروی نظامی دشمن و اصابت بمب و موشک داریم سرزمین خودمون را از بین میبریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
نیاز به دشمن خارجی نیست یو مدیریت و مدیران ناکارآمد خودش بدتریت دشمنهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آفرین.
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تحلیل منطقی و بسیار خوبی است
افرین
حالا که توی جنگ روسیه و اوکراین موشک های کینژال روسیه توسط سامانه های آمریکایی هدف قرار گرفت و در محافل نظامی کاراییشون رفته زیر سوال شما رونمایی کردید و خدا میدونه با چه هزینه ای
1 عدد ماکت موشک هایپر چند میلیارد دلار برامون آب خورده خدا میدونه
این که ماکته فیلم تست و هدف زنیش کو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
آن هم میاد. قبلیها را هم تکذیب میکردید
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ما که هنوز چیزی ندیدیم و امیدواریم این موشک از نوع مستعان!! نباشه
ضمن آنکه اولویت اول کشور، اقتصاد و تامین معاش مردم است
لطفا مردم ایران را در مسیر کره شمالی هُل ندهید
اگر فقط سه کشور این فناوری را دارند و مثلا اقتصادهای موفقی نظیر ژاپن و آلمان و کره و برزیل و ترکیه و ..... این فناوری را ندارند
چرا ما باید منابع مالی محدود کشور را صرف بلند پروازی های جاه طلبانه بکنیم؟؟؟
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
بين مثل اينكه تنت ميخاره ها ! وقتي ميگن اين موشك هزار برابر سرعت صوت پرواز ميكنه يعني اصلا هيچ كس نميتونه پروازش را ببينه حتي سازنده اش!
امیدواریم مثل داستان هایپرسونیک روسیه نشه که هشت تاشو با پاتریوت زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اونا شاهد رو نمیتونن بزنن هایپر سونیک هنوز قابل ردیابی نیست تا ۱۰ سال آیندخ زلنسکی کوکایین میزته توهمی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
پهپاد های شاهد را که فقط ۱۷۰ کیلومتر سرعت دارند

را سربازان اوکراین با کلاشنیکف هدف میزنند

و روسیه به دو دلیل اینها را از ما گرفت و بکار میبرد

اولا برجام را کاملا بهم بزنند

دوما پای ما را در جنگ اوکراین باز کنند

سوما سیستم موشک ضد هوایی اوکراین را حیف و هدر بدهند
همه موشک های قبلی هم مانند این یکی «رادار گریز، نقطه زد، غیر قابل انهدام، مانور دهنده و بدون همتا» بودند!
شاخصه های قدرت مدتهاست تغییر کرده قدرت نظامی به پایین جدول سقوط کرده روسیه و دیگران هم خیلی پیشرفته تر و مهیب تر از اینها را داشتند و بجایی نرسیدند . البته اطلاع دارید که هایپر سونیک روسیه را در اوکراین ساقط کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ای دل ساده یه روز بالاخره میفهمی فقط قدرته که حقیقت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
این جدول شاخص قدرت رو خودت درست کردی پسر جان ؟
این موشک عامل بازردارندس تا جنگی رخ نده
لبیک
الحمدالله
با سلام
نمیدونم موشکی که آیرودینامیکش ربطی به هابپرسونیک نداره فقط ۱۴۰۰ کیلومتر برد داره سرجنگی کوچیک متعارف داره تست فیزیکی هم ازش ندیدیم چطور مارو همردیف آمریکا و روسیه و چین قرار میده در حالیکه اونا در عمل چندبار با شکست روبرو شدن تا به موفقیت رسیدن
بنظر میرسه این همون موشک فاتح معمولی هست که سرجنگیش رو کم کردن و موتورش رو تقویت کردن سرعتش کمی بالا رفته وگرنه موشکی با این شکل نمیتونه هایپرباشه
ضمن اینکه قابلیتهای هایپر سونیک در مسافتهای چندین هزارکیلومتر و حمل سرجنگی خاص خودشو نشون میده و این موشکی که به سختی بردش به اسراییل میرسه
ای کاش هزینه ساخت و قیمت تمام شده ی آنهم اعلام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کمتر از دستمزد یه فوتبالیست و سلبدیتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
قطعا بیشتر از دستمزد 10 فوتبالیست. هزینه ساخت هزار تا خودرو شاسی بلند به روز. قطعا کلی دستگاه دست دوم خریدند روی کشتی اوراق کردند برای چند تا قطعه بعد ریختند توی دریا که یک موشک بسازن که با لیزر پودر بشه بره روی هوا و بدرد هم نخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
کوچولو تکنولوزی این دست هرکس نیست که بتوانی باز کشتی کنی و بخری همان طوری که تکنولوژی سرعت بالای قایق نظامی ایران دست هیچ کس نیست و کدخدای تو هم اینقدر تلاش کرد به آن سرعت برسد همگی با شکست انجامید
آخه اگه شما موشک رو برای دفاع از خاک و جان و ناموس کشور ساختید چرا می گید برای نابودی اون توسط سپرهای موشکی دشمن به سه تا موشک نیازه و هزینه اونا 10 برابر بیشتره. بهتر نبود سپر موشکی می ساختین برای دفاع نه برای حمله. بس نیست که تابحال اینهمه تحریم و بدبختی مردم؟
حکایت نیروگاه بوشهر نشه
هر طور حساب میکنم کره شمالی الگوی خوبی برای بشریت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تایلند دوس داری؟
صنایع نظامی ایران قابل تحسین است و جای خوشحالی فراوان دارد اما چرا داریم یک بعدی رشد می کنیم؟ تومور بدخیم ناشی از رشد تک بعدی است تا جایی که می دانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حرف شما کاملا صحیح است ما یک بعدی رشد کرده ایم و علت عدم رشد در زمینه اقتصادی، فرهنگی،، چیزی نیست جز اینکه مسئولین و افراد شاغل در این بخش ها افراد ناکارآمد و حتی گاهی نادرست می باشند. نگاهی به خیل عظیم کارمندان و مدیران بدنه دولت بیندازید و یا مجلس .... در حالی که پشت صنایع نظامی در درجه اول خود رهبر و برخی نظامیان اعم از سپاهی و ارتشی مخلص و با هوش وطن پرست هستند.
خدا را شکر
الان دیگه من مستاجر اگه ۱۰۰ سال پس انداز کنم می توانم یک اپارتمان ۶۰ متری بخرم
او مای گاد. غربگدا بسوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شرق‌گدا همیشه بدبخته
غربگدا بسوز که سوز تو کارها بکند
پاسخ ها
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
شرق گدایی که خیلی بدتره مجبورید نفت رو زیر قیمت به رفقای چینی بفروشید
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
بی ادبی که نشد پاسخ، هر اقدام ملی که در کشور انجام میشه باید تایید اکثریت مردم را داشته باشه. تعداد کامنت ها را ببین رای ملت را متوجه بشو
قبول نداری رفراندوم بزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
غربگدا میسوزه ولی شرقگدا کلا تبخیر میشه اثری ازش بجا نمیمونه
دستشان درد نکند ماشاالله کار بزرگی است ولی ایکاش یک دونه از اینها را هم میزدند به خانه کسی که وضعیت اقتصادی و تورم را به این وضعیت در اورده است همه مردم را خانه خراب کرده است موشک پیشرفته خیلی خوب است ولی نمیشود گذشتش لای نون لقمه کرد
لطفا یکی به من بگوید چطور می شود رشد و توسعه پایدار در تمامی زمینه ها داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ریشه‌کن کردن فساد و ارتباط سالم با صاحبان قدرت و صنعت
همیشه موفقیم اما روز بروز عقبتر می رویم و از رقبامون عقب میمونیم . فاصله تولید ناخحالص داخلیمون با ترکیه 4 برابر و با عربستان 5/5 برابر شده .
خدا را شکر با این آزمایش از فردا تورم منفی و رشد اقتصادی هم بالای ده درصد خواهد شد.
مسئولی میگفت چرا با وجود تحریم ها در صنایع نظامی رشد کردیم در صورتی که تحریم ها در این بخش شدیدتر بود ولی در سایر صنایع مثلا خودرو رشد نکردیم ؟ و خودش برای خودش تفسیر میکرد که چون آنجا خواستیم و توانسیتم ولی اینجا نه ... یکی باید از این اقا بپرسه عزیز دلم آنجا بودجه صد برابری بهش دادیم ولی اینجا نه تنها بودجه ندادیم از درآمدش هم به یغما بردیم .. فرقش این بود . تنها خواستن توانستن نیست . یک جوان را با 6 میلیون حقوق بگو تو میتونی خونه بخری چون بخواهی میتوانی حالا چطوری میتواند ... خدا داند. برای آقا زاده ها خواستن توانستن است نه برای بقیه
عالیه فقط یکی بگه این عظمتو میشه جای گوشت و مرغ و لبنیاتو و کرایه خونه و هزینه بچه و ...... استفاده کرد ؟
ممنون میشم
تا اخراج اخرین سگ امریکابیی و غربی از منطقه باید از این موشک ها ساخت
زنده باد فرزندان دلیر و با هوش ایران و خفت خواری بر خیانت کاران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تو فقط بلدی به امریکایی بگی سگ. بیشتر از این عرضه نداری
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
فرض كن آخرين سگ آمريكايي هم رفت ! اونوقت با گراني و تورم و خشكسالي و بي آبي و تو سري خوردن روزانه از پاپتي هاي طالبان ميخواهيد چيكار كنيد!؟؟؟؟
موشک واجب و لازم هست
اقتصاد و بیکاری و فقر و تورم ... ارزش پول ملی و... چی؟
مبارکه، انشالله که مستعان نشه
زنده باد سپاه مقتدر ، زبان دنیا همین است و بس .
تجربه این 50 ساله چیز دیگه ای به ما نمیگه .
حقیقتا مشکل امروز ایران موشک و قدرت دفاعی آن نیست و اگر کسی اینگونه صحبت و القا میکند یا نا آگاه ست یا بد خواه مشکل ایران امروز حتی میتوان گفت صرفا اقتصاد و معیشت قشر زیادی از مردم هم نیست مشکل اصلی ایران امروز فساد افسار گسیخته باندی و برنامه ریزی شده ، بی عدالتی ، تبعیض در خدمات ، رانت و فساد در تمامی دستگاه های خدمات رسان به مردم و مدیران ارشد و میانی بی کفایت . اگر شرایط سخت برای همه بود این همه نارضایتی وجود نداشت
با این موشک بزنید تورم را داغون کنید
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
مگه واسه همون نساختن؟
مشکل اصلی سلاح‌هایی مثل موشک و بمب و .... اینه که تنها در زمان جنگ می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین مشکل دیگرشان اینه که تخریب ایجاد می کنند و دشمن هم متوجه می شه و مقابله به مثل می کنه. سلاح‌های خطرناک‌تر آنها هستند که در زمان صلح استفاده می شوند و تخریبشان نامحسوس است و نمی توان مقابله به مثل کرد. مثل نتفلیکس، مثل اینستاگرام، مثل تحریم، مثل نفوذ.
فارسی را پاس بدارید در جلسه با ریاست جمهور، کاربرد کلمات هایپرسونیک معنا ندارد
یه جا دیدم غربگداهه کامنت گذاشته فتاح اسم عربیه چرا فارسی نذاشتید، جالبه با کلمه هایپرسونیک که آمریکاییه مشکلی نداره ولی از به کار بردن اسم "اسلامی" برای این موشک ناراحته خخخ ذلیل تر از غربگدا در دنیا نیست
هر هایپر سونیکی هایپر سونیک نیست .....
موشکهایی که به هایپرسونیک معروفند موشکهایی هستن که ححم سنگینی از سرجنگی را هزاران کیلومتر با سرعت بالا جابجا میکنن پس آیرودینامیک خاصی در شکل ظاهری و تکنولوژی مخصوص به خود دارند که بارها باید در عمل تست شوند تا به نتیجه برسند
اینکه ما موتور موشک فاتح قبلی خودمون رو با طراحی بدنه قبلی تقویت کنیم تا یه سرجنگی سبک رو فقط ۱۴۰۰ کیلومتر جابجا کنه سرعت رو حتما افزایش میده اما هیچوقت مارو کنار کشورهای دارای تکنولوژی هایپرسونیک قرار نمیده البته ابن محصول حتما یک دستاورد قابل تقدیره اما واقع بین باشیم
ضمنا در جواب بعضی دوستان باید گفت ما از نظامیان توقع نداریم تورم رو پایین بیارن اون وظیفه کسای دیگه هست اگر ما همین بودجه اندک نظامی رو برداریم بدیم به مسولین اقتصاد اونوقت نه بازدارندگی داریم نه اقتصاد پس بهتره هرچیز رو جای خود انتقاد و تشویق کنیم
به امید خدا پیش بینی نابودی اسرائیل و عوامل بدبختی بشر داره محقق میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
حالا به فرض اسراییل هم نابود شد ... از فردای نابودی اسراییل آیا اختلاسگران و رانتخواران و چماق به دست ها و مدیران پرادعا و تلف کنندگان بیت المال 104 میلیارد دلاری هم یهو نابود میشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چقدر سپاه و ارتش برای دستیابی به تکنولوژی های غرور آمیز نظامی دفاعی تلاش می کنند سوداگران ملک و زمین برای رسیدن به سود بیشتر و قتل و عام مستاجرین و بی خانمان ها بیشتر تلاش می کنند
خدا قوت
هموطنان عزیز هیچگاه جنگ برنده ای نداشته است جنگ اقدامی دو سر باخت است، متاسفانه مسولان ما راه کره شمالی را میروند ،در حالیکه بیش از ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی میکنند هزینه‌های سنگین نظامی توجیهی ندارد، مگر بسیاری از کشورهای دنیا که با قدرت و عزت به پیش می‌روند موشک فلان و فلان دارند،، قدرت یک کشور و سربلندی مردم آن به موشک ارتباطی ندارد بلکه به کیفیت زندگی رابطه‌ی مستقیم دارد،چگونه مردمی که بسیاری از آنها در تهیه نان شب شان درمانده اند برای رونمایی از موشک فلان به جشن و پایکوبی بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
ما اگه جنگ طلب بودیم الان آذربایجان و طالبان رو به خاک و خون کشیده بودیم اما ایران صلح طلبه اهل کشتارو جنگ نیست اینا فقط برای دفاع و جلوگیری از جنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اینها فکر می کنند که طرف مقابل هنگام حمله میشینه تماشا می کنه نه برادر مقابله به مثل می کنه و خاک کشور را به توبره می کشه جنگ دو طرفه است
وحید
| United States of America |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
این کشور دانشجو نداره؟
ببنیم چند وقت دیگه میتونید موشک را بگذارید لای نان نوش جان بکنید یا نه
اتحاد جماهیر شوروی با اون عظمت زرادخانه اتمی و موشکی اش بدون شلیک یک
فشنگ تمام شد وقتی ملت اش نا امید شده بودند از زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
تمام نشده قدرت امروز روسیه از همون شورویه دیگه
خوب الحمد الله مشکل موشک حل شد حالا میرسیم به مشکل:
تورم 70 درصد
دلار 52 تومان
بورس فروریخته
اجار مسکن سر به فلک کشیده
شاخص فلاکت بالا
فقر مطلق
اقتصاد ویران و.........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اقتصتد مقصرش شما غرب‌زده ها هستید که دلارو پرستش میکنید یک میلیارد هم بهتون قیمن بدن میخرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اینقدر خودتو تحقیر نکن - خودمون میدونیم
قدرتهای اقتصادی دنیا کار را با قدرت و هژمونی نظامی شروع کردند ، قدرت نظامی در دنیای امروز پشتوانه همه چیز است .البته متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
دقیقا آمریکا اگه قدرت نظامی نداشت قدرت اقتصادی میشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
میشه بگی قدرت های اقتصادی ، اول از کجا پول آوردن خرج نظامی گری کردن و قدرت نظامی شدن بعد قدرت اقتصادی شدن ؟؟؟؟ ... خیر عزیز .. تا پول نداشته باشی نمیتونی قدرت نظامی بشی و تا وقتی قدرت اقتصادی نشده باشی نمی تونی پول داشته باشی که قدرت نظامی بشی و از همه مهمتر تا حکومت دموکراتیک و مردمی و کارامد نداشته باشی و نخبه ها را جذب نکنی و مردم را همراه خودت نکنی قدرت اقتصادی نمیشی
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
شما كاملا درست ميگي !!!
مثلا سنگاپور ، تايوان ، تركيه ، اندونزي ، كره جنوبي ، سوييس ، فنلاند ، سوئد و نروژ و ... همه اينها اول قدرت نظامي بوده اند!!!
هرگونه پیشرفتی در کشور باعث افتخار و عرور ملی می شه . البته باید توجه داشت که توازن در مسائل مختلف بخصوص جاهایی که با زندگی مردم مزبوطه شرط اصلی رشد کشور
متوجه هستید تا وقتی دستاورد خوبی از ایران مخصوصا نظامی رونمایی میشه - خود تحقیر ها و منافقین آلبانی شروع میکنن کامنت های منفی دادن
متاسفانه سوء مديريت در اداره كشور و تورم و گراني شديد ، فقر ، بيكاري ، فساد ، ويژه خواري و .... شيريني اينگونه دستاوردها را به كام مردم خنثي يا كم رنگ كرده ! اي كاش پيشرفت در همه زمينه ها را مانند امور دفاعي در زندگي خود احساس ميكرديم ،!
کارت ملی ما چی شد ؟
خودروی میلی چی ؟
اقتصاد نعطیل چی ؟
مالیات های افسار گسیخته چی ؟
بیکاری و درآمدهای ناچیز چی ؟
اااااا ببخشید حواسم نبود. موشک داریم چه موشکی !!!!!
وقت کردید به داد مستاجرهای بی پناه هم برسید ،این همه موشک دارید ولی چرا این طالبان پا برهنه زور میگه ؟؟!! پس این اقتدار وجبروت کجا باید نمود پیدا کنه ؟؟!!
قصه هزینه ساخت این موشک. همون قصه لباس نامریی پادشاه هرکی فکر میکنه کار نمیکنه دشمنه.
یعنی ما با اینهمه گذشته تمدنی و فرهنگی و زبانی حتما یا باید واژه های غربی به کار ببریم یا عربی؟!,واقعا که
خب پس زودتر انتقام سخت رو از اسرائیل بگیرید
آقا یا خانم تربتی خیلی با شما موافقم اما این را هم در نظر داشته باشیم کشورهای اسکاندیناوی که سمبل آرامش و اسایش هستند بعضا متکی به صنایع نظامی اند
من می گویم باید چسبید به همان چیز که استعدادش را داریم چرا صنعت پرضرر و بی فایده و دروغین خودرو را که هم جان ما را می گیرد و هم مال مان را تعطیل نکنیم و نچسبیم به چنین صنعتی که توانایی اش را داریم؟
با نظر شما موافقم این کافی نیست و باید با دنیا تعامل برقرار کرد
من قبلا از شرکت اینسپش هوم خرید ملک داشتم. راضی هستم
خوب آفرین!حالا که شما انقدر اینکاره اید یک ماشین هم بسازید که مردم بتونن بخرن و قابلیت صادرات هم داشته باشه! دیگه دولت هم دست شماست و لیبرال ها هم که دیگه توی دولت نیستن که بهونه بیارید!
فکری به حال کودک زباله گرد و رویاهاش بکنید .
کشور ما هم غرق مسابقات تسهیلاتی افتاد ومشکلات مردم همچنان در محاق....
قدرت یک کشور مردم هستنند که باید راضی باشند
آیا صدای خورد شدن و فروریختن استخوانهای اقتصاد خانواده های ایرانی را نمی شنوید؟
آخخخخخخخ یه کلاهک اتمی بزاری روی این موشک چه شود! به به ، قشنگ تلاویو با خاک یکسان میشه
موشک داریم اما نفت و گاز میدیم پاکستان و هندوستان به جاش گوسفند و برنج وارد میکنیم اما موشک داریم
این موشک در دسته موشک های هایپرسونیک قرار نمیگیره .. اگه قرار باشه معیار صرفا این باشه که موشک در مقاطعی از مسیر پروازش به سرعت بالای 5 ماخ برسه ، موشک قدیمی شهاب 3 هم میشه هایپرسونیک !!!

موشک هایپرسونیک موشکیه که از جو خارج میشه ولی دوباره به جو بر میگرده و روی امواج هوا سوار میشه و در مسیر افقی و نه بالستیکی ، گلاید میکنه تا به هدفش برسه و در مسیر گلاید خودش به سرعت بالای 5 ماخ میرسه ... برای اینکه بتونه گلاید کنه باید بجای دماغه مخروطی از دماغه سه گوش یا شبیه سر تمساح استفاده کنه تا نیروی برا کافی بتونه برای گلاید کردن ایجاد کنه .. به موشک هایپرسونیک چینی DF-ZF نگاه کنید و شکل اونو با شکل موشک فتاح مقایسه کنید

دیگه شورشو در آوردن در عصز انفجار اطلاعات
هیپر سونیک و اتمی اینا نون و زندگی و کار برای مردم و جوان های مملکت نمیشه امروز قدرت یعنی اقتصاد نه هایپر سونیک روسیه هم بحساب خودش دومین قدرت نظامی دنیایه در مقابل اوکراین تو باتلاق گیر کرده پاکستان هم بمب اتم داره با ملتی گرسنه و فلک زده
خب این از موشکه ابر هایپر سونیک قاره پیمایه اتمی باشه حالا دیگه به کارهایه اصلیه دیگتون برسید!!!!!!فقر اقتصاد مسکن گرانی و ......بسم الله اگه بهتون بر نمیخوره.
قدرت اصلی از نوع نرافزاریست دوره جنگهای کلاسیک گذشته سیاست و اقتصاد و صنایع فوق پیشرفته و آموزش و تعاملهای جهانی و منطقه ای و جذب سرمایه گذاریهای خارجی و جذب نخبه ها و.....از عوامل اصلی قدرت هستند نه موشکهای آنچنانی
اقتدارتان روز افزون,قدرتتان پاینده باد
تقویت قدرت دفاعی کشور کار بسیار درستی هست زنده باد سپاه
کاش اقتصاد میدادن دست اینها به خدا کن فیکن میکردن
ما ملت هم اسوده میشدیم
لطفا اصلا روی روسیه و‌چین به اندازه بک نخود حساب نکنید در مواجه با غرب چون به یک عدس شما را می فروشند و موشک ها هم زیاد جواب نمی دهد چون بدلش را دارند و چند تایی را ممکن است از دستشان در برود.
مهم مردم هستند و با احترام به خواسته مردم توپ هم کشور را تکان نمی دهد. و موشک اصلا نیاز نیست .
اگر روسیه مسلح نبود الان آمریکایی ها تیکه تیکه اش کرده بودن و کلا نسل روس و از زمین برداشته بودن
وقتی شما مشغول کوه نوردی گروهی هستید بین راه ممکنه عده ای توان رسیدن به قله را از دست بدهند
در موضوع پیشرفت جامعه هم همینطور است یک عده براحتی به سمت قله می روند و یک عده هم خسته و توان خودشان را از دست می دهند


متاسفانه در کشور گروهی که توان خودش را از دست داده مسئولین اقتصادی و خودروسازان ما هستند که باعث تورم و بی کیفیتی و قیمت های نجومی خودرو شده اند که باید احیا و گوشمالی بشوند تا بتوانند به سمت قله بروند
در صحنه سیاست خارجی برای مدت کوتاهی جهان نمی تواند بپذیرد که ایران هسته ای و صاحب موشک هاپرسونیک شود
این یک موضوع طبیعی است و باید در هنگام پیشرفت ها سعه صدر داشت تا جهان پذیرای پیشرفت های نظامی و هسته ای ما شود و نباید با آنها کل کل کرد و کشور را با جهان وارد تقابل کرد
مدتی طول نمی کشد که جهان با پیشرفت ایران سازگار خواهد شد و جهان ایران صاحب نیروی هسته ای و صاحب موشک هایپرسونیک را خواهد پذیرفت
نکته خوب این موضوع این است که با پذیرش جهان با هسته ای شدن ایران پیشرفت های بعدی را راحت تر خواهند پذیرفت
این یک موضوع طبیعی است که در زندگی شخصی هم وجود دارد و نباید کشور را با بی احترامی به سمت تقابل با جامعه بین الملل و حتی آمریکا برد
باید به پیشرفت همراه با سعه صدر و تخصص فکر کرد
تورم بالا میره
سلام و درود فراوان بر شهیدان وطن. درود فروان بر پیکر سردار شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران. هر جا از جوانان استفاده شد ،پیشرفت نمایان شد. خدا قوت شیر مردان.
چقدر شبیه رونمایی از نسیم و صبا در سالهای گذشته است .
تمام مصیبت های مردم ایران از این است ک مسولان از شکم مردم زدند و ریختند توی شکم مهمات سازی، حالا موشک فلان و فلان داریم اما نان نداریم بخوریم و تا دلتون بخواد دزد و معتاد و بیکار و فقیر داریم.
از سفره مردم هم خبردارید؟
من اوایل فکر میکردم موشک نقطه زن همون تورم نقطه به نقطه است که البته این امر ناشی از بیسوادیم بود اما حالا فهمیدم تورم نقطه به نقطه خیلی قدرتش از موشک نقطه زن بیشتره، اونهم میدانید از کجا فهمیدم ،از جایی که تورم نقطه زن یک تنه چندین میلیون نفر رو به هلاکت رسونده اما موشک نقطه زن اینچنین قدرتی نداره.
خدا کنه اینم مثل مستعان نباشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل