بازدید 2622

عزم جدی آنکارا و قاهره برای تعیین سفیر

«صالح موتلوشن» کاردار سفارت ترکیه در مصر دوشنبه شب از عزم جدی دو کشور برای تعیین سفرای دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 06 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، موتلوشن به روزنامه «المصری الیوم» (مصر امروز) گفت که پیام تبریک عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر برای رجب طیب اردوغان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و استقبال رئیس جمهوری ترکیه یک فرصت بسیار خوب در چارچوب روابط دوجانبه است.

وی افزود: رهبران دو کشور ابراز تمایل کردند که روابط دیپلماتیک به بالاترین سطح خود برسد و رئیس جمهوری ترکیه نیز بسیار مشتاق به توسعه روابط با مصر است، همزمان نیز نهادهای ترکیه‌ای امیدوار به همکاری با قاهره هستند.

کاردار سفارت ترکیه در قاهره اعلام کرد که با تعیین سفیران دو کشور برنامه همکاری در زمینه های مختلف شامل اقتصاد، تجارت، صنعت، فناوری، توسعه، فرهنگ، هنر، ورزش، رسانه و ارتباطات فعال خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نهم خرداد ماه تلفنی با رجب طیب اردوغان گفت وگو و انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

دو طرف همچنین در مورد اقداماتی که روابط ترکیه و مصر را در همه سطوح به ویژه اقتصادی تعمیق می‌بخشد، گفت وگو کردند.

روابط میان ترکیه و مصر از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی در کودتای سال ۲۰۱۳ با تنش روبرو شد و مسئولان ترکیه از جمله اردوغان بارها السیسی را مورد حمله قرار دادند، اما تنش‌ها میان دو کشور رفته رفته از سال گذشته کاهش پیدا کرد تا جایی که وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش ممکن است طی ماه‌های آینده، سفیر خود را در مصر منصوب کند.

وزیران خارجه ترکیه و مصر ۲۵ فروردین در نشست خبری مشترک خود در آنکارا بر ارتقای سطح روابط دیپلماتیک بین دو کشور تأکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی