بازدید 2771

عمران خان از تقلای ارتش برای حکم زندان وی خبر داد

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، ارتش و نهادهای امنیتی آن کشور را متهم به تخریب حزبش کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 05 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، نخست‌وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، ارتش و نهادهای امنیتی آن کشور را متهم به تخریب حزبش کرده است.

شبکه خبری الجزیره یکشنبه گزارش داد که خان در مصاحبه اختصاصی ۴ ژوئن (شنبه) به خبرگزاری رویترز گفته است که تردید نداشت در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد و به زندان می‌افتد.

او در پاسخ به این پرسش که چه کسی پشت سرکوب حزب او بوده، گفته است: «این قطعاً تشکیلات (ارتش) است. بدیهی است که منظورم از تشکیلات، تشکیلات نظامی است؛ زیرا آن‌ها اکنون واقعاً آشکار هستند. پنهان نیستند.»

نخست‌وزیر پیشین پاکستان افزوده که حدود ۱۵۰ پرونده جنایی علیه او تشکیل شده است.

به گفته او، این همه پرونده «بیهوده» هستند و در دادگاه غیرنظامی کنار هم گذاشته شده‌اند.

آقای خان تصریح کرده است: «تنها امید آن‌ها (ارتش) به دادگاه نظامی است؛ زیرا آن‌ها مصمم هستند که من را از سر راه بردارند.»

وی خاطرنشان کرده است: «فکر می‌کنم که این کار را انجام خواهند داد. تمام تلاش دادگاه‌های نظامی آن‌ها بر این است که مرا زندانی کنند.»

این در حالی است که پیش از این «رعنا ثناالله»، وزیر کشور پاکستان گفته بود که عمران خان به اتهام نقش داشتن در حمله‌های آتش‌سوزی به تاریخ ۹ می سال جاری میلادی، در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد.

عمران خان در ۹ می سال جاری میلادی، در دادگاهی در اسلام‌آباد به اتهام‌های فساد مالی بازداشت شد.

بازداشت خان سبب شکل‌گیری موجی از اعتراض‌های گسترده و خشونت‌بار هواداران وی در نقاط مختلف پاکستان شد.

حکومت پاکستان در آخرین تصمیم‌اش عمران خان، بشرا بی‌بی، همسرش و ده‌ها تن از رهبران و فعالان این حزب را در فهرست شناسایی ملی موقت آژانس تحقیقات فدرال قرار داده و آنان را ممنوع‌الخروج کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار