بازدید 18811
با چهارصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی موشک‌ها و پهپاد‌های روسی توسط پدافند ارتش اوکراین/مدودف: رژیم اوکراین باید نابود شود/حمله اوکراین به منطقه مرزی روسیه

چهارصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 02 June 2023

سرنگونی موشک ها و پهپادهای روسی توسط پدافند ارتش اوکراین/مدودف: رژیم اوکراین باید نابود شود

بین الملل تابناک: چهارصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رایزنی زلنسکی و مکرون درباره آموزش خلبان‌های اوکراینی
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۲۱:۰۱

تارنمای اینترفاکس نوشت زلنسکی بعد از دیدار با امانوئل مکرون در پیامی تلگرامی نوشت: تصمیم گیری درباره سازوکار آموزش خلبان های اوکراینی در نشست آینده گروه تماس دفاعی اوکراین انجام خواهد شد.

زلسنکی گفت: با مکرون بر توافق خود در نشست دوجانبه در پاریس، درباره حمایت فرانسه از توانایی دفاع هوایی اوکراین تاکید کردیم.

وی افزود، وزیران دفاع اوکراین و فرانسه به همکاری در جهت اتخاذ یک تصمیم رسمی در خصوص سازوکار آموزش خلبان ها متعهد شدند.

چین: صلح در اوکراین در گرو توقف ارسال تسلیحات به این کشور است
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۲۱:۰۱

نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا امروز جمعه خواستار توقف ارسال تسلیحات از سوی دولتهای غربی به میدان جنگ اوکراین و برگزاری مذاکرات صلح برای این جنگ شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخواست "لی هوی"، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا که همچنین فرستاده چین به اوکراین نیز هست، در حالی مطرح شده که واشنگتن و متحدان اروپایی آن همچنان به تشدید روند ارسال موشک، تانک و دیگر تسلیحات سنگین برای نیروهای اوکراینی که درصدد بازپس ‌گیری مناطق تحت کنترل روسیه هستند ادامه می‌دهند.

دولت شی جینپینگ رئیس جمهور چین اعلام کرده نسبت به جنگ در اوکراین موضع بی طرفانه اتخاذ کرده و خواستار میانجی‌گری برای پایان دادن به این جنگ است اما به لحاظ سیاسی حامی مسکو است.

لی هوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "چین معتقد است اگر ما واقعا خواستار پایان دادن به جنگ در اوکراین، نجات جان انسانها و محقق کردن صلح هستیم، آنچه که مهم است این است که ارسال سلاح به میدان جنگ اوکراین را متوقف کنیم در غیر این صورت تنشها در این کشور همچنان تشدید خواهند شد."

لی در مقام فرستاده چین برای اوکراین در بازه زمانی ۱۵-۲۸ مه توری از سفرها را به کشور های اوکراین، روسیه، لهستان، فرانسه، آلمان و همچنین مقر اتحادیه اروپا داشت.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی ابتکار عمل چین برای اوکراین شانس پیشرفت کمی داشته اما فرصتی به پکن به منظور گسترش دادن ایفای نقش جهانی دیپلماتیکش ارائه می‌دهد.

پکن در ماه فوریه از طرح صلح پیشنهادی خود برای اوکراین رونمایی کرد اما متحدان اوکراین اصرار دارند، که برای برقراری صلح باید اول نیروهای روسیه از اوکراین عقب نشینی کنند.

چین مسکو را به عنوان یک شریک نظامی و دیپلماتیک در مقابله با تسلط آمریکا بر امور جهانی در نظر می‌گیرد. پکن از انقاد از حمله روسیه به اوکراین خودداری کرده است.

کرملین: لهستان همواره دشمن روسیه بوده است
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۲۰:۵۹

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) به تکرار درخواست مقام‌های اوکراینی برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «در نظر گرفتن منافع روسیه برای ما در پایان دادن به جنگ اوکراین اولویت دارد. روسیه به دنبال تضمین امنیت خود است و این مستلزم عدم پیوستن اوکراین به ناتو است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هر گونه گسترش بالقوه ناتو برای سال‌های آینده مایه نگرانی روسیه است، توضیح داد: «بسیاری از کشورهای اروپایی این نگرانی را درک می‌کنند. درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو اما نشانه عدم تمایل کی‌یف برای حل بحران از طریق مذاکره است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه در جمع کشورهای عضو ناتو، «تمام اروپایی‌ها به هر سازی که آمریکا بزند می‌رقصند»، اظهار داست: «روابط ما با ورشو اکنون در سطح صفر است و لهستان همیشه دشمن روسیه یا بخشی از دشمنی‌ها با آن بوده است».

طبق این گزارش، پسکوف ضمن اشاره به تداوم توسعه روابط روسیه با ارمنستان، درباره اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه ایروان متحد روسیه در جنگ با اوکراین نیست، گفت: «این یک بیانیه مهم است».

حمله اوکراین به منطقه مرزی روسیه
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۲۰:۵۸

فرماندار منطقه مرزی «بلگورود» روسیه امروز (جمعه، دوم ژوئن) گفت نیروهای مسلح اوکراین جاده‌ای در یکی از شهرک‌های این منطقه را گلوله‌باران کردند که باعث کشته شدن دو زن و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. 

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود در صفحه تلگرام خود اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین بخشی از جاده روستای منطقه «شبکینسکی» را گلوله‌باران کردند. ترکش‌ها به خودروهای در حال عبور برخورد کرد و دو زن در یکی از این خودروها بودند که بر اثر جراحات وارده در دم جان باختند. دو نفر هم در خودروی دوم زخمی شدند. 

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این، توپخانه اوکراین ۱۱ گلوله به روستای «تیشانکا» در منطقه بلگورود شلیک کرد که تلفات جانی نداشت اما به خطوط لوله مرکزی گاز و یک خط برق خسارت وارد شد. 

 

دیدار و گفت‌وگوی علی‌اف و زلنسکی در مولداوی
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۲۰:۵۷

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با «ولودیمیر زلنسکی» همای اوکراینی در «کیشیناو» پایتخت مولداوی و در حاشیه  اجلاس جامعه سیاسی اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. 

بر اساس بیانیه منتشر شده روی وبسایت دولت جمهوری آذربایجان، دو طرف در مورد روابط دوجانبه و سفر ژانویه ۲۰۲۲ علی‌اف به اوکراین و گفت‌وگوهایی که در چارچوب این سفر انجام شد، رایزنی و از توسعه روابط دوجانبه اوکراین و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی کردند. 

الهام علی‌اف در جریان این دیدار گفت که سفیر جدید جمهوری آذربایجان در اوکراین منصوب شده و بزودی وظایف خود را برعهده خواهد گرفت. ولودیمیر زلنسکی هم از همتای جمهوری آذربایجانی خود برای کمک‌های بشردوستانه تشکر کرد. 

طبق روایت باکو، در این دیدار همچنین «دو طرف از این واقعیت که از تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند، ابراز خرسندی کردند». 

 

سرنگونی موشک ها و پهپادهای روسی توسط پدافند ارتش اوکراین

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز (جمعه) نیروهای اوکراینی در کی یف، پایتخت، مدعی شدند که شب گذشتهT بیش از sd موشک و پهپاد روسی را سرنگون کرده اند.

 رویترز به نقل از مقامات کی‌یف همچنین نوشت: دو تن شامل یک کودک، بر اثر ریزش آوار مجروح شدند. مقامات کی یف سپس هشدار حمله هوایی در سراسر این کشور را لغو کردند.

این رسانه افزود: روسیه نیز از ابتدای ماه می (اردیبهشت) حدود ۲۰ موشک پرتاب کرده و حملات پهپادی جداگانه ای علیه شهرهای اوکراین انجام داده است.

مقامات نظامی کی یف در پیامی که در کانال تلگرام منتشر شد، مدعی شدند، روسیه همزمان حملات پهپادی با استفاده از موشک کروز را انجام داده است.

آنها در بیانیه ای اعلام کردند، بر اساس اطلاعات اولیه، نیروهای دفاع هوایی اوکراین بیش از ۳۰ حمله از انواع مختلف به اهدافی در این کشور را شناسایی و نابود کرده اند.

ویتالی کیلیچکو (Vitali Klitschko) شهردار کی یف که پیشتر انجام دو موج از حملات جدید را گزارش کرده بود، در تلگرام نوشت، درخواستی برای خدمات کمک رسانی نشده است.

مقامات نظامی اوکراین می گویند، روسیه پانزده حمله موشکی و پهپادی انجام داده است.

اوکراین پیوسته ادعا می کند که نیروهای دفاعی این کشور، بیشتر موشک‌ها و پهپادهایی را که نیروهای روسیه در حملات خود استفاده می‌کنند، نابود می‌کنند.

مدودف: رژیم اوکراین باید نابود شود

 بامداد جمعه، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه، بر لزوم نابودی دولت اوکراین تاکید کرد و با انتشار ویدئویی از بازدید خود از پادگان آموزشی ارتش روسیه در منطقه «ولگوگراد»، در کانال تلگرامش نوشت که رژیم اوکراین تروریستی است و تروریست‌ها را باید یک بار برای همیشه نابود کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی درباره حملات خرابکاران اوکراینی به شهرهای روسیه گفت: «این‌ها اقدامات تروریستی هستند و هیچ راهی برای تطهیر آنها وجود ندارد. اگر این اقدامی تروریستی است، تنها یک راه برای پاسخ به آن وجود دارد. هیچ کشوری نمی‌تواند با تروریست‌ها مذاکره کند، تروریست‌ها باید نابود شوند.»

رئیس جمهور سابق روسیه ادامه داد: «برای همه روشن است که این یک حمله (حمله پهپادی به مسکو) کاملا تروریستی بود؛ این اقدام نه یک نبرد نظامی بود و نه عملیات نظامی و حتی با هیچ قانون جنگی همخوانی ندارد.»

طبق این گزارش، مدودف با طرح این سوال که چنین حمله‌ای چه هدفی می‌تواند داشته باشد، توضیح داد: «آن پهپادها نمی‌توانند به تاسیسات نظامی یا ساختمان‌های اداری عمومی آسیب برسانند، بلکه فقط برای آسیب رساندن به مردم و غیرنظامیان و تخریب اموال آنها استفاده شدند.»

وی ضمن اشاره به حملات اوکراین به غیرنظامیان، اضافه کرد:‌ «این یک واقعیت است که دشمن ما - هم رژیم اوکراین و هم کسانی که پشت آن هستند - در حال حاضر مانند یک تروریست و به شیوه‌ای بسیار خاص رفتار می‌کنند؛ اول از همه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که در واقع با ما در مسیر جنگ قرار گرفته‌اند.»

ماکرون: برای آموزش به خلبانان نظامی اوکراین آماده‌ایم

امانوئل ماکرون اعلام کرد که فرانسه آماده است تا اجرای ساز و کار آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود دیدار و تایید کرده که فرانسه قصد دارد به حمایت از اوکراین ادامه دهد؛ به ویژه در حوزه ارسال تسلیحات و تقویت پدافند هوایی اوکراین.

ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست جامعه سیاسی اروپا گفت: ما همچنین تایید کردیم که آماده هستیم تا اجرای ساز و کاری را برای آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی بر اساس نیازهای نیروی هوایی اوکراین آغاز کنیم.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود که در نتیجه گفت‌وگوهای پاریس با واشنگتن و دیگر متحدان، به وزرای دفاع دستور داده شده تا تدارکات لازم را برای آموزش خلبانان و مکانیک‌ها آماده کنند.

در اوایل ماه می، امانوئل ماکرون گفت که فرانسه آماده است، «همین حالا» به خلبانان اوکراینی آموزش دهد، اما تایید نکرد که آیا کشورش قصد ارسال هواپیمای نظامی به اوکراین را دارد یا خیر؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۹۰
در نظر بگیرید که زوجی از هم طلاق می گیرند. ولی شوهر نه تنها مهریه و حق و حقوق و حتی جهیزیه همسر سابق خود را نمی دهد بلکه می گوید باید نصف خانه پدری خود را به اسم من کنی و از ان جالبتر میگه باید همسر بعدی تو را من تایید و موافقت کنم. حالا پوتینی ها از بس عدالت پیشه و منصف و از سر حق حرف می زنند به اکراین میگن باید ما تایید کنیم که می خواهی با چه کشوری دوست باشی و یا عضو چه سازمانی باشی و.... می بینید که چه اندازه از موضع حق و انصاف ادعایی انحراف دارند. به اندازه تفاوت ساعت چند صد هزار تومنی و ساعت ساده زیستی چند میلیارد تومنی. ولی باز بر موضع ظالمانه خود اصرار دارند و هر کس انتقادی کند را لایق همه چیز می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
زمانی شوروی سابق توی کوبا موشک مستقر کرد رئیس جمهور آمریکا به شوروی التیماتوم داد یا این موشک ها را جمع میکنی یا آنها را نابود میکنم یعنی آمریکا آماده بود بخاطر اینکه موشک نزدیک خاکش نباشد جنگ سوم جهانی را آغاز کند و شوروی هم برای جلوگیری از جنگ موشک ها را جمع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
باکمال احترام؛
تحلیلتان سطحی است. طبق نظر کسینجر،اون زمان که گورباچف با بوش پدر توافق کردند که آلمان متحد بشه ولی ناتو سمت روسیه نیاد، وبعد زمان کلینتتون زدند زیر این قرارداد،ریشه این جنگ شکل گرفت.....روسیه هم بارها تذکر داد اما کار پیش نرفت.اوکراین هم خودش را بخشی از این پازل امریکا کرد.آیا اوکراین نمی توانست بی طرف بمونه وخودش را در این جنگ سردجدید که به جنگ گرم منتهی شد درگیرنکنه؟.. ‌‌‌د‌...
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
نظر شما را قبول ندارم آیا استان سابق حق ندارد به خاک اصلی احترام بگذارد
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
به 210 عزیز. منطق شما که دیگه اخرشه. خوب. یعنی می فرمایید چون برخی مردها در قبل هم اینجوری با همسر سابق خود رفتار کردند پس پوتین هم می تواند همانجور زرنگی کند و با حق به جانبی با همسایه کوچکتر خود همانجور رفتار کند. افرین. این منطق اخر پوتینی بود. ولی فراموش نگنید که کوبا تا همین امروز هم سرزمین روسیه هست و امریکا بابت همان تفاهم هرگز به کوبا حمله نمیکند. خوب. روسیه هم می توانست از امریکا و ناتو بخواهد که موشک اتمی در اکراین مستقر نکنند. ولی نمی تواند بخواهد که عضو ناتو یا اروپا نشود همانطور که کوبا رفیق روسیه حتی بعد از شوروی ماند
ناشناس
| Canada |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دوست عزیز 210. چنین قراردادی بین غرب و ناتو و امریکا با روسیه در زمان گورباچف یا بعد وجود خارجی ندارد. توافق زبانی بین دو تا ریس جمهور حتی اگر بوده باشد هم فقط توافق بین دو نفر هست و قرارداد و عهدنامه نیست. ضمن اینکه اصلا تمام بحث امریکا و غرب با روسیه همین هست. جنگ سرد به جنگ گرم کشیده نشد ولی یکی از پرخرج ترین و طولانی ترین نبردهای تاریخ بود. هم روسیه و هم غرب هزینه تریلیاردی و افسانه ای بابت پیروزی در جنگ سرد دادند و در نهایت این غرب بود که پیروز شد. ولی حالا پوتین با زرنگی می خواهد از قبول نتایج این شکست شانه خالی کند و طبیعی است که نشود. تیم فوتبال که در فینال باخت نمی تواند بگوید فینال مساوی تمام شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
با این پوتینی بحث نکنید این بنده خدا کلا تعطیل است و روزی بیست تا کامنت می نویسد و یک حرف را تکرار می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
چه قدر دری وری و پرت و پلا نوشتی

زلنسکی کوکائینی فاسد نوکر آمریکا، بایدن باید هم راهی جهنم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
زلنسکی بازیچه غرب شده تا از طریق آن بتوانند روسیه را ضعیف کنند هر چند این وسط شهرهای اکراین به تلی از خاک تبدیل شوند برای غرب مهم نیست. اکراین نیازی به عضویت در ناتو نداشت و در دام غربیها افتاد. یعنی هزینه تضعیف روسیه را باید اکراین پرداخت کند
در نظر بگیرید که زوجی از هم طلاق می گیرند. ولی شوهر نه تنها مهریه و حق و حقوق و حتی جهیزیه همسر سابق خود را نمی دهد بلکه می گوید باید نصف خانه پدری خود را به اسم من کنی و از ان جالبتر میگه باید همسر بعدی تو را من تایید و موافقت کنم. حالا پوتینی ها از بس عدالت پیشه و منصف و از سر حق حرف می زنند به اکراین میگن باید ما تایید کنیم که می خواهی با چه کشوری دوست باشی و یا عضو چه سازمانی باشی و....
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
خب چرت و پرت گفتن هات تموم شد؟
روسیه در حال جنگ با 7 کشور است. تمام اوکراین تبدیل به ویرانه و زمین سوخته شده است ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آمریکا از اون سر دنیا اومده تو خاک سوریه و عراق پایگاه های مختلف غیر قانونی زده وبه عراق دستور میده اگه میخوای با ایران مبادله تجاری کنی دور تبدیل دینار به دلار را باید خط بکشی وبه کشورهای مختلف هم این کار رو کرده این طرز تفکرکشورهای مستکبر هست
مدودف غلط زیادی....هی میگن اکراین باید بشه خود روسیه داره به فنا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
اما عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و زمین سیاه و سوخته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
بعد اونوقت شما که به کشور اوکراین حمله کزدین وشهرهاشو با خاک یکسان کزدین وزن وبچه بیگناه رو می کشید چی هستین؟ اوکراین باید با تمام قوا به شهرهای روسیه حمله کنه که مردم اونجا حال وروز اوکراینیها رو بتونن درک کنند
همین الان هم کار پوتینی ها و روسیه با اشتباه و غرور پوتین به عنوان حتی قدرت منطقه ای برای همیشه تمام شده است و هر روز که بگذرد بیشتر فرو خواهند رفت . پوتین دقیقا اشتباه هیتلر را کرد. هم هیتلر و هم پوتین ابتدا با ذکاوت و میهن پرستی المان شکست خورده جنگ جهانی اول و روسیه شکست خورده در جنگ سرد را از این رو به ان رو کردند. ولی امان از غرور و چابلوسان و عدم گردش قدرت. انقدر ماندند تا اشتباه استراتژیک کردند و هم خودشان را نابود کردند و هم ملتشان را و هم بیشترین خدمت را به رقیب اصلی یعنی امریکا کردند. اگر کسی در خود حزب نازی یا کرملین این شجاعت را داشت که به هیتلر و پوتین هشدار دهد و انها را بیدار کند در واقع بهترین خدمتگذار و دلسوز انها بود. ولی امان از میل به قدرت. اما شی و چین هنوز در برابر این وسوسه قدرت تمام مقاومت می کنند. پاییز گذشته به محض اینکه مردم چین در چند شهر در اعتراض به سیاست شکست خورده کوید صفر به خیابانها امدند و صدایشان را به پکن رساندند رهبری حزب کمونست چین و شی متوجه شد و سیاست خود را 180 درجه عوض کرد و حالا چین از کوید رهایی یافته. حالا تا چه حد باز هم شی و چین می توانند خردمندانه به خواست اکثریت مردمشان و منطق و علم توجه کنند را تاریخ مشخص خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
هیتلر بمب اتم نداشت
ترامپ در ارتباط با روسیه گفت باید به کشوری که می‌تونه ما را نابود کنه احترام بگذاریم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
البته شکست هیتلر در حمله عجولانه به سلف سابق همین روسیه بود وگرنه وضعیت جنگ جهانی دوم بنفع آلمان بود
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
220. پوتین تا همین الان هم هرگز حتی یک اقدام نکرده که به عنوان جنایت جنگی عنوان بشه. کیم و پوتین همه این بمبهای اتمی را برای ادامه قدرت و زندگی و این دنیا می خواهند اگر قرار باشد که استفاده کنند که حکم مرگ خود را امضا کردند و هرگز و هرگز استفاده نخواهند کرد چون عاشق دنیا هستند.صدام هم که با امریکا در افتاد حتی یک درصد تصور نمی کرد که عاقبتش ان شود . تنها انقدر مغرور شده بود که باورش شده بود که عددی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اما هیتلر دشمن اصلی خود را یهودیان و انگلیسی ها می‌دانست
بعد از آن شوروی
همین الان هم کار پوتینی ها و روسیه با اشتباه و غرور پوتین به عنوان حتی قدرت منطقه ای برای همیشه تمام شده است و هر روز که بگذرد بیشتر فرو خواهند رفت . پوتین دقیقا اشتباه هیتلر را کرد. هم هیتلر و هم پوتین ابتدا با ذکاوت و میهن پرستی المان شکست خورده جنگ جهانی اول و روسیه شکست خورده در جنگ سرد را از این رو به ان رو کردند. ولی امان از غرور و چابلوسان و عدم گردش قدرت. انقدر ماندند تا اشتباه استراتژیک کردند و هم خودشان را نابود کردند و هم ملتشان را و هم بیشترین خدمت را به رقیب اصلی یعنی امریکا کردند. اگر کسی در خود حزب نازی یا کرملین این شجاعت را داشت که به هیتلر و پوتین هشدار دهد و انها را بیدار کند در واقع بهترین خدمتگذار و دلسوز انها بود. ولی امان از میل به قدرت.
فکر کنم همین برای همه پوتینی ها کافی باشد. ولی اگر قرار بود که با این چیزها از میل به خدمت استعفا بدهند که دیگر پوتینی نبودند!:

آنتونی بلینکن در بخشی از سخنان روز جمعه خود که با خنده حضار همراه بود گفت: «کرملین اغلب ادعا می‌کرد دومین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد و بسیاری هم آن را باور داشتند اما اکنون خیلی‌ها معتقدند ارتش روسیه دومین نیروی نظامی قدرتمند در اوکراین است.»
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
پوتینی چند تا نظر می ذاری خفمون کردی به خدا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
به اعتراف خود دلقک پلاستیکی نوکر بایدن، حتی با 2000 فروند اف16 هم نمی‌توانند در این جنگ پبروز باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
با اون پرچم نجس کانادا می‌دانیم که سایبری و سرباز کانادایی هستی ولی بدان که با لطف و رحمت خدا فتح فلسطین و آزادی فلسطینی ها هم نزدیک است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آمریکا وناتو هم ادعا میکردند اولین نیوی نظامی قدرتمند جهانند ولی بعد از شکست از طالبان یک مقام طالب گفت آمریکا بعد از ما بزگترین قدرت نظامی است
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
صبر کن تا فلسطین رو آزاد کنی
آنتونی بلینکن در بخشی از سخنان روز جمعه خود که با خنده حضار همراه بود گفت: «کرملین اغلب ادعا می‌کرد دومین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد و بسیاری هم آن را باور داشتند اما اکنون خیلی‌ها معتقدند ارتش روسیه دومین نیروی نظامی قدرتمند در اوکراین است.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مرد حسابی تا الان 10 تا کشور اروپا مقابل روسیه کم آورده اند. اوکراین هم در جبهه باخموت و دونتسک شکست خورد
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
روسیه مگه به طور مستقیم با ارتش های اروپایی در گیر شده که میگی اروپا کم اورده
الان دیگر نه اروپا و نه امریکا بدنبال برجام نیستند. چون انقدر متوجه نشدیم که اصلا سیاست بایدن خالی کردن ذخایر ارزی ایران و فرسایشی کردند وضع اقتصاد هست که الان اصلا نیازی به دادن هیچ امتیازی در حد حتی برجام ندارند. الان ریس بانک مرکزی و تمام تیم اقتصادی و سیاست خارجی ایران در دنیا از این کشور به ان کشور میروند و میگن شما دلار برای خرید ذرت و دان مرغ و قطعات خودرو و گندم و برنج و... را در اختیار ایران قرار دهید(نفت در برابر ِغذا!) ما هم به اژانس اجازه می دهیم که دوباره دوربین بزاره . دوباره بازرسی های کامل و بیشتر کنه . زندانی ها که جرمشان جاسوسی! بوده را ازاد می کنیم و.... ولی اجازه بدهید پول غذا و کالاهای اساسی از بانکهای عراق و کره جنوبی و ... به این صادر کنندگان غذا به ایران پرداخت بشود. ولی سوال بزرگ این هست. ذخایر صندوق توسعه ملی را که تمام کردید. ذخایر مالی ایران را در چین و هند تمام کردید. همین چند میلیارد دلار باقیمانده در کره جنوبی و عراق را خرج دان مرغ یا بنزین وارداتی کردید و ساعتها و ویلاهاب چند میلیاردی در اروپا و امریکا وکانادا و ترکیه کردید بعد چی؟... افسوس از این همه عقلانیت! و حکمت!... حالا کار روسیه هم همین هست. همین یکماه گذشته کسری بودجه روسیه به رقم اعجاز انگیز 15 میلیارد دلار رسیده. یعنی روزی 500 میلیون دلار. یک سال دیگر بگذره همه ذخایر روسیه تمام میشود. اقای پوتین . انوقت چی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مقایسه روسیه و ایران کاملا اشتباه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
بایدن مفنگی شوت دیروز موقع جلسه سخنرانی از بالای تریبیون پرت شد پایین و 4 تا ملق خورد و روی زمین پخش شد
وزرای آمریکا اومدن بایدن رو جمعش کردند
همین یکماه گذشته کسری بودجه روسیه به رقم اعجاز انگیز 15 میلیارد دلار رسیده. یعنی روزی 500 میلیون دلار. یک سال دیگر بگذره همه ذخایر روسیه تمام میشود. اقای پوتین . انوقت چی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
فعلا که تورمش از سوییس پایینره و نصف تورم امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
نگران نباش روسیه بزرگترین صادر کننده گندم و دومین فروشنده نقت هستش می‌تواند جلوی فروپاشی اقتصادش را بگیرد
ژست دبپلماتیک چینی های زرنگ واقعا جالب هست. از بیم تحریم امریکا و اروپا حتی حاضر نشدند یک گلوله به پوتین رفیق ادعایی فابریک خود بدهند و در واقع از ادامه فرسایشی شدن جنگ اکراین و درگیری غرب و روسیه دارند بزرگترین امتیاز را می برند و اصلا حاضر با خاتمه جنگ نیستند ولی از انطرف میگن ما به روسیه اسلحه نمی دهیم چون خیرخواه روسیه و پایان جنگ هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دلیلش این نیست
دلیلش اینه که امریکایی ها تا خرخره به چین یدهکارن
و اگه بازی دربیارن این بدهی تسویه نمیشه
پوتین داغون شد
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
به زودی به دمپایی پاره تبدیل میشود
شرایط با شرایط قبل از جنگ فرق کرده نه روسیه اون روسیست و نه اوکراین اون اوکراین سال ۲۰۲۱ هست با ورود اف ۱۶ و سایر هواپیماهای غربی و کمک آمریکا برای ایجاد توان تولیدات نظامی پیشرفته در اوکراین مثل انواع موشک و پهباد و غیره به نوعی بازدارندگی ایجاد خواهد شد و روسیه هم آروم میشه و دیگه سمت اوکراین نمیاد و احتمالا در یک خط مرزی آتش بس میشه
ارتش پوشالی روسیه حتی جرأت محافظت از مردم کشور خود را ندارد آیا شایسته است که بخاطر خوشایند پوتین مردم ایران در بدبختی باشد روسیه نابود است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
جوجه را آخر پاییز می شمارند
شاید نتیجه این جنگ چند سال آینده مشخص شود
مدودف که فقط بلده شعار بده و بگه فلانی باید نابود شه یا باید کشته شه مث بچه ها حرف میزنه آخه بدبخت تو با این ارتش زپرتیت بیش از یکساله داری میجنگی به زور و با کلی تلفات تونستی تو یه شهرک پیشروی کنی حالا تازه یادت افتاده که باید رژیم اوکراینو نابود کنی شما دیگه حتی واسه جزایر ماداگاسکار هم تهدید بحساب نمیای، روس‌ها فقط زبونشون باقی مونده و با این حرفا خودشونو دلخوش میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
روسیه شجاع در حال جنگ با 10 کشور هستش
از آمریکایی که جلوی 4 تا دمپایی پوش طالب شکست خورد که بهتر هستش
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
فعلا شما حریف همین طالبان هم نمیشید حق آبه سیستان چی شدپس
روسیه علنی به خاک اوکراین تجاوز کرده و مردمشو میکشه پس دم اوکراین گرم که به شهرهای روسیه حمله میکنه و روس‌ها رو میکشه با روس جماعت نباید نرم برخورد کرد.
پاسخ ها
مهدی
| Canada |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
به امید اینکه صلح و ارامش در تمام دنیا هر
چه زودتر برقرار بشه
امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
وقتی آمریکا نابود شد به آرزوی صلح جهانی هم میرسی
من اسم زلنسکی رو گذاشتم دلقک پرده سبزی! باور کنید این اصلا حودش تو اوکراین نیست فقط پشت یه پرده سبز تو لهستان نشسته کشور کامل در اختیار ناتو هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
باور کن نیست. معلوم نیست کدوم ییلاقی داره حال می کنه و به ریش مردم اکراین می خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اگه زلنسکی فرار می‌کرد یه چیزی میگفتین حالا که مونده یه چیز دیگه میگین با خودتون چند چندین
خدایا مرزبانان وطنم را ۱۸ ساله تا ۶۰ ساله حفظ بفرما.
روسیه خودش هم آغازگر حمله به شهروندان و شهرهای اوکراین است و متجاوز بوده و هم مردم بی گناه رو نابود میکنه بعد اگر اوکراین به روسیه حمله کنه تروریست محسوب میشه.
دیکتاتور مغرور و خودخواه
پاسخ ها
مثلا ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
اين عدد منفي مي زنيد به اسم مخالف..چرا؟>
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مگر مهاجم تر از آمریکا هم داریم؟ اون طرف کره زمین هستش 10 تا جنگ راه انداخته هرچند آمریکا بیشتر جنگ هاش رو هم باخته
اره توقف سارسال سلاح و تایید مرزهای جدید روسیه تنها راه توقف جنگ هست ارواح . چینی.
این مدودف یک ابله بتمام معنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
مدودف خیلی باهوش و عاقله و میدونه این غربی های مفسد جنایتکار کافر چه قدر از کشته شدن می‌ترسند
نمیخواستید با دم شیر روسیه بازی کنید وقتی عرضشو ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
معلوم شد که روسیه شیر نیست و فقط ببر کاغذی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آمریکا شیره؟ آمریکایی که توی همه جنگ هاش باخته از ویتنام و جنگ کره تا افغانستان و سوریه و دشت طبس و....درضمن 4 سلاح هسته‌ای هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
شیکاگو
لس آنجلس
واشنگتن
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
واقعا فکر کردی به آمریکا بمب اتم بزنی چیزی نمیشه و فقط آمریکا ازبین میره آمریکا هم به روسیه و کشور های همپیمانش حمله اتمی میکه این یعنی نابودی بشریت
تراوشات توهمی مغر جلبکی مدودف، عروسک خیمه شب بازی دائم الخمر پوتین.
این روسیه زورش به اوکراین نمی‌رسه گیر کرده و به چین میگه بیا میانجی شو....ولی خب روشم زیاده ، فکر کرده اوکراین میاد با این شرایط باهاش مذاکره کنه ! هم خاک و میخوات ، هم صلح.... :)) مصرف شون چیه این روس ها ؟!
زمین مردم پس بده ، برو پی کارت ، انقدرم ملت خودت و اوکراین و به کشتن نده !! بعدم با پولت بازسازی می‌کنند اوکراین و به خیر و خوبی تموم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
فعلا اونی که در این جنگ سه هیچ جلوهست روسیه است
این مدودف یک لاستیک زاپاس بیشتر نیست، فقط یک دوره رئیس جمهور میشه که باز پوتین بنونه دوده بعد بیاد، ایشون اصلا کتده ای نیست.
اوکراین به دلیل تبدیل شدن به سکوی دیده بانی غرب و بی اعتنایی به هشدارهای روسیه در حقیقت آغاز گر جنگ نیابتی ناتو علیه کشور روسیه و طرف متجاوز این نزاع است کلیه اقدامات روسیه تا بحال دفاعی و مشروع بوده است
ارتش روسیه هنوزواردنشده اینی که می بینیدارتش رخصوصی واگنره
زنده باد پوتین کبیر
سلاح هایی که غرب به اکراین داده بخشیش افتاده دست کارتل های مواد مخدر مکزیک
بخشیش بین گروهکهای تروریستی تو افریقا سر دراورده
عجب. همینه زلنسکی هر چی کمک می گیره بازم می خواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
شما و اربابانت اینقدر از ایستادگی ملت قهرمان اوکراین شگفت زده شدین که رو آوردین به گفتن خزعبلات
یک نفر هست با پرچم کانادا روزی ده تا نظر می ذاره همه عین هم.
واقعا برام سواله تو کانادا مردم اینقدر بیکار و علافن؟
پاسخ ها
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
یه نفر هم ده تا کامنت در حمایت از پوتین میزاره
ناشناس
| Austria |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
آی کیو ! اون پرچم ، علامت محل سرور فیلترشکنه
لطفا اطلاع دهيد كه الهام اسم دختره يا پسر؟
چین میگه تسلیحات ندین جنگ تموم میشه
خوب بله اوکراین بطور کامل اشغال میشه مردمش برده میشوند و جنگ تمام خواهد شد
این هم از تحلیل اژدهای شرقی که در بی رحمی چنگیز هم بهشون نمی رشه
اگر چین ابرقدرت بلامنازعه بشه همه دنیا میشن برده چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
چه ربطی به چین داره؟
دولت متجاوز هزینه کلانی داده و محکوم به شکست هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
دولت فاتح روسیه پیروز میدان خواهد بود
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
البته تو قصه ها
ایران نباید به طالبان اجازه بدهد حقابه ما را نگه دارد باید بیاید بگوید قرارداد را روی میز بگذارید ببینیم وصیت نامه چی نوشته عمل کنیم نمی شود که حقابه ما رو ندهند بعد ادعای دوستی و صمیمی کنند.
به امید همه متجاوزها بخصوص پوتین و مدزدف
طی ماههای آینده چنان فشار اقتصادی رو دولت روسیه تحمل کنه که مردمش آرزو کنند کاش هیچوقت پوتین متولد نشده بود !
یه نقشه روسیه رو نگاه کنید یه تاریخ روسیه رو بخونید کدام کشور اندازه روسیه زمین اشغال کرده ؟ یک سوم از ایران خودمون رو خورده حتی سیبری رو هم 150 سال پیش تصاحب کرده قبل از این ماجرا ها کریمه رو اشغال کرد بعد استان های روس نشین اکراین ! واقعا نیت واقعی روسیه اینقدر براتون گنگه ؟ خود پوتین گفته مگه کسی الان می گه چرا پتر کبیر این همه زمین رو فتح کرده ؟
باتوجه به وقایع بلوگورد روسیه وقت آن رسیده که پوتین از قدرت کنار بره
یکی از دلایل حمله صدام به ایران نگرانی از صدور انقلاب ایران و ضرر برای امنیت عراق بود .
از حملات موفقیت آمیز اوکراین به نقاط مرزی روسیه اینگونه بر می آید که پوتین باید خود را برای نوشیدن جام زهر و قبول آتش بس آماده نماید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار