بازدید 13528
با چهارصد و پنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات موشکی و پهپادی روسیه و اوکراین علیه مواضع یکدیگر / هشدار بورل درباره وقوع جنگ در کوزوو

چهارصد و پنجاه و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 01 June 2023

حملات موشکی و پهپادی روسیه و اوکراین علیه مواضع یکدیگر

بین الملل تابناک: چهارصد و پنجاه و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی باز هم خواستار عضویت در ناتو شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۹

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در بدو ورود به مولداوی جهت شرکت در نشست سران جامعه سیاسی اروپا، درخواست عضویت کی‌یف در ناتو و اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای شرکت در نشست سران اروپایی به میزبانی مولداوی به این کشور رفته است.

حضور زلنسکی در دومین اجلاس سران جامعه سیاسی در اروپا در شرایطی انجام شده که امروز اسلو پایتخت نروژ میزبان  نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در بدو ورود به مولداوی بار دیگر درخواست خود و دولت اوکراین برای عضویت در ناتو و همچنین اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش هنوز نتوانسته عضو اتحادیه اروپا شود، گفت: «ما از مولداوی و مردمش که خواهان ادغام شدن به اتحادیه اروپا هستند، حمایت می‌کنیم».

وی با قدردانی از حمایت مولداوی از اوکراین تاکید کرد: «شما از مردممان، پناهجویانمان که در روزهای اول جنگ متواری شدند، حمایت کردید و ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد. آینده ما در اتحادیه اروپا است. اوکراین آماده پیوستن به ناتو است».

پوتین: هیچ شکی نیست که روسیه پیروز خواهد شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۹

 «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز پنجشنبه با خانواده هایی که نشان افتخار والدین را دریافت کردند، دیدار کرد.

نماینده یکی از خانواده ها ابراز اطمینان کرد که روسیه قطعا پیروز خواهد شد و ضامن صلح و امنیت برای همه کشورهای جهان خواهد شد.

رییس جمهور روسیه در سخنانی در این مراسم گفت: بله، هیچ شکی نیست که روسیه پیروز خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» افزود: درست است. هیچ شکی در این باره نیست.

وی پیشتر هم در سخنانی تصریح کرده بود: پیروزی روسیه اجتناب ناپذیر است. برای نئونازی خطاب کردن رژیم کی یف دلایل مختلفی داریم و به ارتش و افرادی که خود را بخشی از فرهنگ روسیه می‌دانند، کمک می‌کنیم. نبرد در دونباس از سال ۲۰۱۴ متوقف نشده است، هر کاری که روسیه امروز انجام می‌ دهد تلاشی برای پایان دادن به جنگ است. پیروزی مسکو حتمی است. این امر بر چند چیز استوار است: اتحاد و انسجام روسیه و به طور کلی مردم چند ملیتی روسیه؛ شجاعت و دلاوری مبارزان ما در چارچوب یک عملیات ویژه و در خط مقدم و البته کار جمعی نظامی- صنعتی. تحریم‌های غرب علیه بخش انرژی این کشور، نتوانسته مانع جدی در مسیر صادرات نفت و گاز این کشور ایجاد کند. تولید نفت در روسیه ۲ درصد افزایش یافته است.

روسیه: حمله اوکراین در «بلگورود» خنثی شد
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۸

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد «تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام اقدام تروریستی علیه جمعیت غیرنظامی شهر شبکینو در منطقه بلگورود روسیه صبح امروز خنثی شد». 

پیش از آن، فرماندار بلگورود گفته بود نیروهای اوکراینی شهر مرزی شبکینو را با سامانه‌های راکتی «گراد» گلوله‌باران کردند و ساختمان مسکونی در این شهر به آتش کشیده شد. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: حدود ساعت سه بامداد (به وقت محلی) تشکیلات اوکراینی با حداکثر دو گروه پیاده‌نظام موتوریزه تقویت شده با تانک برای حمله تلاش کردند. ارتش روسیه سه حمله را دفع کرد. 

مسکو با تاکید بر این که اجازه نقض مرزهای روسیه داده نشد، افزود: تشکیلات رژیم کی‌یف با تحمل خسارات قابل‌توجه به عقب رانده شد و بیش از ۳۰ اوکراینی کشته شدند. 

بعد از حمله یک گروه شبه‌نظامی که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شده بود، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تهدید کرد مسکو بسیار سخت و خشن به حملات بیشتر پاسخ خواهد داد. 

ارتش روسیه سه‌شنبه گفته بود شبه‌نظامیانی را که به بلگورود منطقه مرزی روسیه حمله کردند، نابود کرده و بیش از ۷۰ شبه‌نظامی اوکراینی را کشته و سایرین را به داخل اوکراین بازگردانده است. 

دستکم هشت غیرنظامی در حمله این گروه که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شدند، زخمی شدند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند. 

سخنگوی کاخ کرملین در یک نشست خبری اخیر در واکنش به قصد غرب برای ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، با بیان اینکه ارائه تسلیحات مختلف از جمله جنگنده به اوکراین نمی‌تواند عملیات روسیه را تضعیف کند، گفت که غرب با افزایش کمک نظامی به کی‌یف، هر روز بیشتر در این جنگ دخیل می‌شود.

آمریکا: تمرکز ناتو بر حمایت بیشتر از اوکراین است
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۷

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز نشست غیر رسمی وزرای خارجه عضو ناتو به میزبانی نروژ، بر تداوم خصومت‌ها با روسیه و تقویت حمایت از اوکراین تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بعد از حضور در اسلو برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای خارجه عضو ناتو، با ینس استولتنبرگ دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی دیدار کرد و در جمع خبرنگاران علیه روسیه سخن گفت.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دیپلمات ارشد دولت جو بایدن در اسلو اعلام کرد که دلیل اصلی «موفقیت اوکراین» برای ایستادن در برابر روسیه، «همبستگی فوق العاده» ناتو بوده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما از روز اول (جنگ اوکراین) گفته‌ایم که در زمینه حمایت از اوکراین، فشار بر روسیه و تقویت اتحاد خودمان چه خواهیم کرد. ما به آنچه گفته‌ایم عمل کرده‌ایم. ما به این کار ادامه خواهیم داد».

آنتونی بلینکن افزود که تمرکز نشست‌های امروز در اسلو حمایت از اوکراین به همراه تقویت بیش از پیش ائتلاف کشورهای عضو ناتو خواهد بود.

پیش از سخنان وزیر خارجه آمریکا، همتای آلمانی او و همچنین دبیرکل ناتو که برای نشست وزرای خارجه در اسلو حضور دارند نیز درباره اوکراین و روسیه اظهارنظر کردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از اتفاق نظر اعضا برای عضویت اوکراین در این ائتلاف سخن گفت و همزمان تاکید کرد که روسیه درباره این موضوع از حق وتو برخوردار نیست.

به رغم این اظهارنظر، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مخالفت این کشور با عضویت اوکراین در ناتو در شرایط کنونی را اعلام کرد و گفت: «سیاست درهای باز ناتو به قوت خود باقی است اما مشخص است که ما نمی‌توانیم درباره پذیرش اعضای جدید (که) در وسط جنگ هستند، صحبت بکنیم».

سخنان مقام‌های ارشد کشورهای غربی درباره حمایت بیشتر از اوکراین و احتمال عضویت آن در ناتو در شرایطی مطرح می‌شود که روسیه همواره هشدار داده که الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی را خط قرمز می‌داند.

حملات موشکی و پهپادی روسیه و اوکراین علیه مواضع یکدیگر

در حالی که مقامات استان «بلگورود» روسیه از زخمی شدن هشت تن در حملات اوکراین خبر می‌دهند، مقامات کی یف از انهدام ده فروند موشک «اسکندر» روسیه و کشته شدن سه تن در این شهر خبر دادند.

به گزارش الجزیره، شهردار «کی یف» پایتخت اوکراین اعلام کرد، در حملات چهارشنبه شب روسیه به این شهر سه تن از جمله یک کودک کشته و دست‌کم ۱۹ تن زخمی شدند.

نیروی هوایی اوکراین هم اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور، شب گذشته ده فروند موشک اسکندر روسیه را در آسمان کی یف رهگیری و منهدم کرده است.

در خبری دیگر، فرماندار استان «خرسون» در جنوب اوکراین هم اعلام کرد که در حملات روسیه یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

فرماندار منطقه دونتسک هم خبر داد، در حملات گسترده روسیه به این منطقه دو تن کشته و پنج تن زخمی شدند.

این تحولات در حالی است که فرماندار استان «بلگورود» روسیه هم از حملات سنگین توپخانه ای و راکتی اوکراین به شهرک «شیبیکینو» در این استان خبر داد و افزود: اوضاع در این شهرک به علت تداوم حملات اوکراین پیچیده است. تا کنون در این حملات هشت غیرنظامی زخمی شده‌اند.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مرتب گزارش‌های وزارت دفاع و دستگاه‌های امنیتی را درباره اوضاع استان بلگورود دریافت می‌کند.

هشدار بورل درباره وقوع جنگ در کوزوو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع گلوب‌سِک (GLOBSEC) ۲۰۲۳ در شهر براتیسلاوا، واقع در اسلوواکی با نخست‌وزیر کوزوو و میروسلاو لایچاک، نماینده اتحادیه اروپا برای گفت وگو بین کوزوو و صربستان، دیدار کرد.

این دیدار قبل از شرکت کورتی در بحث درباره آینده کوزوو در کنفرانس امنیت جهانی در براتیسلاوا انجام شد.

پس از این دیدار، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خود، خواستار کاهش تنش فوری و یافتن راه‌ حلی از طریق گفت وگو برای پیشبرد روند اجرای توافقی که از پیش حاصل گشته است، شد.

بورل: وضعیت کنونی کوزوو خطرناک است

بورل همچنین در پیام خود، وضعیت کنونی در شمال کوزوو را خطرناک و بی ثبات خواند.

نخست‌وزیر کوزو نیز پس از برگزاری این جلسه با اشاره به اینکه دیدار با دیپلمات‌های ارشد برای او مهم است، تاکید کرد: باید در مورد وقایع اخیر در کوزوو که توسط صربستان ایجاد شده است، شفافیت وجود داشته باشد.

کورتی افزود: این نشست مهم بود. ما باید برای اجرای توافق کوزوو و صربستان تلاش کنیم اما به عقیده من در این راه آنچنان که باید عمل نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تحقق این توافق، گاهی دچار رکود و گاهی از مسیر منحرف شده‌ایم و هنوز به هیچ راه‌حلی در این زمینه نرسیده‌ایم و این موضوع نه به این دلیل است که توافقی نداریم، بلکه به این دلیل است که هنوز موفق نشده‌ایم توافق خود را به مرحله اجرایی برسانیم.

استولتنبرگ: روسیه نمی‌تواند مانع عضویت اوکراین در ناتو شود

دبیرکل ناتو با اعلام اینکه اعضای ناتو موافق عضویت اوکراین در این ائتلاف هستند، گفت: مسکو نمی‌تواند مانع عضویت اوکراین در ناتو شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه نشست رسمی وزرای خارجه ناتو در اسلو به خبرنگاران گفت: ما در حال حرکت رو به جلو هستیم، متحدان توافق کردند که اوکراین به عضویت ناتو درآید. این در حالی است که وزرای خارجه آلمان و بروکسل معتقدند، کشور درگیر جنگ نمی تواند عضو ناتو شود.

او در واکنش به حملات اخیر پهپادها علیه مسکو ـ که ادعا می‌شود توسط کی یف انجام شده است ـ گفت که اوکراین حق دفاع از خود را دارد. وی پیش از نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در اسلو، در پاسخ به این که آیا موضع ائتلاف در مورد قابل قبول بودن حمله به خاک روسیه تغییر کرده است، گفت که ناتو حق دارد از اوکراین حمایت کند و تا زمانی که نیاز باشد، این کار را انجام خواهد داد.

او تاکید کرد: ما تا زمانی که طول بکشد، در کنار اوکراین خواهیم بود و این باعث نمی شود که ناتو و متحدان ناتو به یک طرف درگیری تبدیل شوند. ما حق داریم از اوکراین بدون تبدیل شدن به یک طرف درگیری حمایت کنیم و البته، اساساً، ناتو باید این کار را انجام دهد. دو وظیفه در این مناقشه هست: یکی حمایت از اوکراین مانند ما، دیگری جلوگیری از این درگیری... تا فراتر از اوکراین تشدید شود.»

رئیس ناتو همچنین گفت که برای این منظور، این بلوک مدتی است که جناح شرقی خود را تقویت کرده است و می خواهد پیام روشنی را ارسال کند که آمادگی دفاع از خود را نیز دارد.

دبیرکل ناتو همچنین گفت، پس از انتخاب دوباره رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، «در آینده نزدیک» به آنکارا سفر خواهد کرد تا برای تصویب عضویت سوئد اعمال فشار کند.

وی افزود: «البته مطمئنم که سوئد به عضویت ناتو درخواهد آمد، اما تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.»

استولتنبرگ گفت که اوایل این هفته با اردوغان تلفنی صحبت کرده تا بر اهمیت پیشرفت در عضویت سوئد تاکید کند.

ترکیه و مجارستان تنها کشورهای ناتو هستند که هنوز درخواست عضویت سوئد را تایید نکرده‌اند. فنلاند رسما در ماه آوریل به این اتحاد نظامی پیوست.

اردوغان که روز یکشنبه برای یک دوره پنج ساله دیگر به ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شد، سوئد را متهم کرده که پناهگاه "تروریست‌ها" به ویژه اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است. توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد گفت: استکهلم به تمام تعهدات برای پیوستن به ناتو عمل کرده است و از ترکیه و مجارستان خواست تا به کشورش اجازه ورود به ناتو را بدهند.

 وی گفت: زمان آن فرا رسیده که ترکیه و مجارستان تصویب عضویت سوئد در ناتو را آغاز کنند؛ این هرگز یک دوی سرعت نبود، یک ماراتن است و ما اکنون پایان آن را می‌بینیم.

بیلستروم به اجرایی شدن قانون جدید تروریسم در سوئد در روز پنجشنبه به عنوان آخرین گام در توافقنامه امضا شده با ترکیه در سال گذشته اشاره کرد. بیلستروم گفت که امیدوار است در هفته‌های آتی، شاهد گام بزرگی در جهت عضویت در نشست با نمایندگان ترکیه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۳۱
بنده تی تماسهای مکرری که با طرفین درزگیری داشتم بر حفظ آرامش و گفتگو و پایان جنگ می خواستم تاکید کنم اما هردو طرف پاسخ تماس بنده را ندادند
مسکو جز جنایت تا بحال کار مثبتی به نفع بشریت اگر انجام داده بگوید تا ما مطلع شویم و خشنود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
از بمب اتم استفاده کرده، بزرگترین تولید کننده و فروشنده تسلیحات کشتار جمعی است. چرا سرت را زیر برف کردی؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
قطعا وضعیتش از امریکا خیلی بهتره
جنگ اوکراین و روسیه منجر به اتفاقات بعدی هم میشه جنگ صربستان و کوزوو جنگ جمهوری خلق چین و جمهوری چین جنگ آذربایجان و ارمنستان و ایران ترکیه جنگ هندوستان و پاکستان و احتمالا جنگ دو کره
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
مطمئن باش هیچ اتفاقی نمیفته. فقط اوکراین با خاک یکسان میشه و آمریکا به هدفش که جلوگیری از پیشرفت اروپا بود دست پیدا می کنه
شجاعت پوتین و مقاومتش در برابر هژمونی غرب و فرهنگ آن (ال جی بی تی، جهانی سازی و ...) با وجود پروپاگاندای 24 ساعته رسانه های غرب ستودنی است.
بزرگترین صنعت کشور دزد پرور آمریکا بعد از اسلحه صنعت تهیه فیلمهای مستهجن و قاچاق انسان است. همین یک قلم اطلاعات درباره پستی آمریکا و نوچه هایش کافی است.
حمله جنایتکاران روس به شهرکاملا جنایتکارانه است اون هم در زمان جدید روسها با این جنگ عملا خودشونه بدبخت کردن نه شرافتی براشون موند نه کرامتی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
باشه
کار پوتینی ها تمام شده. منتها حاضر به قبول واقعیت و متطق نیستند. اگر بودند که پوتین نبودند و باید مسئولیت فاجعه را می پذیرفتند و مانند یک انسان شجاع جای خود را به فرد شایسته و مورد نظر اکثریت مردم میدادند. پوتینی ها همیشه میخواهند پوتین باشند و دسترسی به قدرت و رانت داشته باشند و اینجاست که شایسته احترام ملتشان نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
سلام پوتینی باز که برگشتی
پوتینی ها شکست سنگین و مطلق خوردند ولی با ادامه ان فقط بخاطر اینکه ادامه قدرت بدهند عرز خود میدارند و زحمت ملتشان را زیاد تر میکنند. ولی مهم نیست. پیروزی برای پوتین بعنی ادامه قدرت و این همه داستان هست
با سلام و احترام
یادمان باشد جنگ چهانی اول هم از کوزوو شروع شده!
با سپاس فراوان
چرا نمیگید شهدای روسیه که پوتین خوشحال بشه؟؟؟؟
مگر روسیه همواره هشدار نداده که الحاق اکراین به ناتو را خط قرمز خود می داند و دبیر کل ناتو وقتی می گوید که اکثریت اعضای ناتو خواهان پیوستن اوکراین به این پیمان نظامی اند، یعنی تحریک کرملین، یعنی تنش زایی بیشتر که حاصل آن آوارگی بیشتر مردم اوکراین و ویرانی بیشتر کشور اوکراین خواهد بود. از سوی دیگر وقتی انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دلیل اصلی ایستادگی اوکراین در برابر روسیه را همبستگی فوق العاده ناتو می داند از یک طرف با سخنانش تنش زایی می کند و از سوی دیگر به طور غیر مستقیم معترف می شود که جنگ امروز مسکو با کی یف، در حقیقت جنگ مسکو با ناتو است که تنها در خاک اوکراین اتفاق افتاده است و حال ناتوی به رهبری آمریکا از این تنش آفرینی در اروپای شرقی چه هدفی را دنبال می کند چیزی است که تاریخ در آینده مشخص می کند، البته با توجه به میلیاردها دلار تسلیحات نظامی و گاز مایعی که آمریکا در طی این بحران آفرینی در شرق اروپا به کشورهای غربی فروخت و صادر کرد، یحتمل یکی از اهداف آمریکا تامین منافع اقتصادی بوده باشد و هدف دیگر شاید تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه با ایجاد یک جنگ فرسایشی آن هم در کشوری چون اوکراین باشد که زمانی جزء خاک روسیه بوده و بسیاری از مردم آن روس تبار هستند و این طور از کشورهای اروپایی هم برای رسیدن به اهداف خود، هزینه نکرده، بلکه دو ملتی (اوکراین - روسیه) را که زمانی یک ملت بودند (شوروی سابق) در مقابل هم قرار داده تا بین آنها جنگ، خصومت و دو دستگی ایجاد کند که حتی اگر این جنگ تمام شود خصومت حاصل از آن تا سال ها بین این دو ملت باقی خواهد ماند و اسباب ماهی گیری آمریکا به نفع منافع اقتصادی خودش می شود، پس هنگامی که سناتور گراهام با زلنسکی دیدار می کند و می گوید امروز روس ها می میرند (نظامیان مسکو و غیر نظامیان اوکراین که اغلب در منطقه مورد مناقشه روس تبار هستند) و بعد از کمی مکس با لبخند می گوید این بهترین پولی بوده که آمریکا هزینه کرده ( ایجاد خصومت بین دو ملتی که زمانی یک ملت بودند و ادامه این خصومت ها که تا سال ها بعد از جنگ ادامه می یابد و اسباب ماهی گیری سیاسی - اقتصادی آمریکا خواهد شد)، شاید به همین دلیل باشد ولی زلنسکی یا واقعا هنرپیشه غرب است که چنین مسائلی را نمی فهمد یا واقعا به جزء هنر پیشگی از دنیای سیاست هیچ نمی فهمد.
و همین درگیری بین کی یف - مسکو سبب می شود که بورل امروز در مورد درگیری جدیدی در کوزوو هشدار دهد که می توان گفت تا حدود زیادی حاصل ایجاد بحرانی است که آمریکا در شرق اروپا ایجاد کرده و این بحران ها اگر فراگیر شود جهان از نظم جهانی خارج و به سمت قانون جنگل می رود که حاصل آن جزء جنگ جهانی و این بار با چاشنی اتمی و تهدید کل دنیا نخواهد بود.
پس کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و تایوان که آمریکا در آبهای شرق آسیا با آنها دائما رزمایش نظامی برگزار می کند و اخیر در ژاپن دفتر ناتو نیز بازگشایی کرده باید به هوش باشند تا در تله آمریکا گرفتار نشوند، ملاحظه داشته باشند که چنین اقدامات تحریک آمیزی ممکن است سبب خشم چین یا کره شمالی شود و زمینه ساز بحرانی دیگر این بار در شرق آسیا شود که اگر چنین شود کشورهای شرق آسیا تنها تاوان می دهند (همان طور که در شرق اروپا شاهد آن هستیم) و آمریکا هم تنها منافع اقتصادی می برد و بعد افرادی امثال گراهام تنها به درک سیاسی آنها می خندند چیزی که در شرق اروپا شاهد آن بودیم.
سلام آقای منتظری دادستان کل کشورازشما به حفاظت اطلاعات دادگاه تهران به شماره 1580وخدا شکایت میکنم .من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم ویک خانه 50متری هم نمیتوانم پیدا کنم . از تمامی مراجع تقلید ازجمله آقای مکارم شیرازی میخواهم . به داد من که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم برسد
در ویدیوهایی که دیروز در فصای مجازی پخش شد موشک انداز ضد تانک AT-4 سوئدی اهدایی به اوکراین بر شانه اعضای کارتل مواد مخدر مکزیک دیده شده دست انحادیه اروپا و جناب زلنسکی درد نکنه بابت اهدا و فروش اسلحه به قاچاقچی ها.
انشالله با تجزیه روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
ببینیم و تعریف کنیم
پوتین که خودشو هم ردیف بایدن میدونست و می‌گفت ناتو باید بره به مرزهای ۱۹۹۷ و از این حرفها هیچ وقت فکر نمی‌کرد یه کمدین که ۳ ساله اومده تو سیاست اینجوری لهش کنه الان هم میگه ما پیروز میشیم یا فلان و بهمان میکنیم ولی حتی تو خبرگزاری‌های غربی خبرش هم درج نمیشه یعنی حتی کشورهای کوچیک ترسوی اروپایی هم به حساب نمیارنش الانم که جنگ به خاک روسیه رسیده .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
پوتین خیلی از بایدن محترم تره بایدن اختیار باد معده اش رو هم نداره
غربگدا = فرزند شیطان انرژی سیاه
اگر می دونستم پو تین کجا می خواهد پیروز شود مانند اینکه یک دزد دزدی کرده و بگویید پیروز هم می شوم تو اول باید محاکمه شوی و بعد بگو پیروز می شوم مثال نزدیک مانند شعارهای صدام
واقعاًچگونه درقرن بیست ویکم کشورقدرتمند وبابزبان دیکرقلدری بخودش اجازه میدهد بهر بهانه ای به سرزمین ومردم کشوردیگری لشکرکشی کند ومردم ان سرزمین رالت وپارکند که نتیجه چنین حمله ای دنیاراتکان داده وروی اقتصادکشورها منجمله کشورماتاثیرگذاشته وگرانیها شدیدترشده‌ بیکاری دردنیابیشترشده و خلاصه تمام نمادهای انسانی سقوط کرده وفقط جیب اسلحه‌ فروشان وآنانکه‌ برای کشتن انسانها لوازم ضروری میسازندپرپول و بازارشان پررونق شده وقتی انسانهای بیگناه کشته میشوندفروشندگان لوزام کشتارشاد وآنقدرغروروتکبر دروجود متجاوزان‌ ریشه دوانده که‌حاضربه‌قبول اشتباهی که کردندنیستند وبه ادامه راه خوددرکشت وکشتار مصرند واقعاًبشرقرن بیست ویکم دربعضی موارد بخصوص دربین به اصطلاح ابرقدرتها هیچ فرقی باغارنشینان دوران پاره‌ سنگی ندارد که بجای منطق باقلدری وزورکارخودراپیش میبرندکه خداوندفرستادگانی رابرای هدایت ونجاتشان مامورکردولی دراخرابرقدرتها آن کردند که که ازآن بدترامکان‌پذیرنبود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
برو داداش هنوز حرف های خوشگل میزنی. دنیا دنیای زوره و قدرت. آزادی بیان و دموکراسی و حقوق بشر کشکه
احتمالا بین کوزو و صربستان جنگ میشود و دوباره منطقه بالکان درگیر جنگ می‌شود کی این وسط نفع می‌برد روسیه و آمریکا
الهام و اردوغان را ول کنید بشکه های دویست لیتری طالبان را دریابید
این اوکراین است که با همدستی آمریکای جنایتکارخونخوارجنگ رابه وجودآورد تابلروسیه جنگ کند لعنت براوکراین ولعنت برآمریکای جنایتکار .این آمریکای جنایتکارهست که به هرکشوری دخالت وفضولی وجنگ برپامیکند
مرگ و لعنت بر چین و روسیه دزدان ثروت ملی ایرانیان و تخریبزکننده مملکت ایران
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
هنوز تو 50 سال پیش زندگی میکنی. چشماتو باز کن دنیا عوض شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر