یک کارشناس بازار سرمایه:

کاهش نرخ ارز حاصل از رفع تحریم‌ها به نفع بازار سرمایه است

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 01 June 2023

به گزارش بورس تابناک، مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک در رابطه با تاثیر گشایش‌های سیاسی و اقتصادی بر صنایع تولیدی، اظهار کرد: سفرپادشاه عمان به ایران می‌تواند به سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در کشور حامل اخبار مثبتی برای بازار سرمایه در بلند مدت باشد.  

وی تصریح کرد: به دنبال گشایش سیاسی، تسهیل روند آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام، تسهیل ارتباطات سیاسی با همسایگان به طور حتم شرایط بهتری برای صنایع تولیدی به وجود خواهد آمد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: مطابق آمار طی سال‌های اخیر بسیاری از صنایع به سبب مسائل تحریمی در بحث وارادات قطعات به منظور نوسازی دستگاه‌های تولیدی یا مواد اولیه برخی محصولات با مشکلات متعددی مواجه بودند.

عبدالحمیدی گفت: کاهش نرخ ارز در صورت احیای برجام نه تنها خبر منفی برای صنایع تولیدی محسوب نمی‌شود بلکه گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها به مرور می‌تواند ضمن تسهیل روند صادرات و واردات، زمینه سودآوری بسیاری از صنایع صادراتی محور را فراهم آورد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: رفع تحریم‌ها می‌تواند اثر مثبتی را بر گروه بانکی بگذارد زیرا  تحریم‌ها موانعی متعددی را در بحث تراکنش‌های بانکی بین ایران و سایر کشورها به دنبال داشته و عملا اختلالاتی را در بحث عملکرد آنها ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار