بازدید 12026
بسته ویدیویی «تابناک»

کابینه طالبان چگونه افغانستان را اداره می‌کند؟ / مستند قدرتمندترین مرد دنیا / ویکی لیکس با سی آی ای چه کرد؟ / ده چیزی که مهاجران در آمریکا خلق کردند / تفکرات خطرناک تندروها علیه مسلمانان / تکنیک جالب دروغگویی سی ان ان

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 30 May 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


کابینه طالبان چگونه افغانستان را اداره می‌کند؟

از زمان کنترل کامل افغانستان توسط طالبان، این کشور شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. از نگاه بیرونی، طالبان یک کل یکپارچه با رویکردی یکسان است؛ اما در واقع چنین شرایطی نیست؛ بنابراین، باید پرسید رهبران و کابینه طالبان چه کسانی هستند و چگونه افغانستان را اداره می‌کنند؟ این ویدیو تا حدود قابل توجهی به این پرسش پاسخ می‌دهد. در تابناک می‌بینید. 

 

 

مستند قدرتمندترین مرد دنیا

فرید زکریا چندین سال پیش مستندی با نام «قدرتمندترین مرد دنیا» ساخت. مستند سی‌ان‌ان راجع به ولادیمیر پوتین، مسیر رسیدن به قدرت او و حفظ این قدرت به مدت دو دهه است که به گفته سی‌ان‌ان، او را قدرتمندترین مرد دنیا می‌کند؛ مستندی جامع که به دوران ناشناسی پوتین تا انتخاب او به ریاست‌جمهوری سیر حرکت او را روشن نموده و به حاشیه های پیرامون او از جمله کینه شخصی اش نسبت به هیلاری کلینتون اعتراضات و اپوزیسیون روسی و کشته شدن رهبران آن و همچنین ادعای ثروت دویست میلیارد دلاری پوتین می‌پردازد. این مستند نگاه کاملاً دقیقی به پوتین ندارد و پوتین را از منظر استراتژیست های آمریکایی نشان می دهد و هراس غربی ها نسبت به او را به خوبی به تصویر می کشد. این مستند دیدنی را اکنون با زیرنویس فارسی برای نخستین بار در «تابناک» می بینید.

 

 

تفکرات خطرناک تندروها علیه مسلمانان

فاکس نیوز نزدیک به جریان محافظه کاران آمریکا در گفت‌وگو با آرون کوهن اسراییلی و جیم هنسن از مرکز سیاست های امنیتی صحبت می کند. رویکرد صهیونیستی این گفت‎وگو برای جلوگیری از این حملات تروریستی، منع مهاجرتی مسلمانان به انگلستان و ایجاد تفرقه و خبرچینی در جامعه ی اسلامی در غرب است تا بین مسلمین چند دستگی ایجاد کنند. آرون کوهن اسراییلی با تاکید بر مسلح کردن هرچه بیشتر نیروهای پلیس در انگلستان، خواهان همان برخورد وحشیانه نیروهای اسراییلی با ساکنین سرزمین های اشغالی در انگلستان است. این ویدیو را که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید، به خوبی نشان می‌دهد با چه موجوداتی خطرناکی مواجه هستیم.

 


تکنیک جالب دروغگویی سی ان ان

در این ویدئو دو گزارش جعلی که سی ان ان در سال‌های ۱۹۹۱ در جنگ خلیج فارس و امسال برای جنگ سوریه ساخته است، می‌بینید. در ویدئو اول در سال ۱۹۹۱ می‌بینید که خبرنگار ناگهان وسط گزارش ماسک شیمیایی می‌گذارد که ساختگی است و در ویدئو دوم، گزارشگر سی ان ان می‌گوید در مرز سوریه است که صدای پرنده و تلفن می‌آید و ماجرا را لو می‌دهد. با این تکنیک جالب دروغگویی در «تابناک» آشنا شوید.

 

 

ده چیزی که مهاجران در آمریکا خلق کردند

آمریکا و استرالیا به عنوان آخرین خشکی های بزرگ کشور که به دست بشریت به این روز درآمده اند، بر دوش مهاجران رشد کرده و به همین دلیل مهاجرپذیری به ویژه در آمریکا، امری مرسوم در تمامی دوران بوده است. بسیاری از دستاوردهای بزرگ که در آمریکا کشف و ثبت شده، توسط همین مهاجران کشف یا خلق شده است. با ده مورد از دستاوردهای مهاجران در آمریکا در ویدیویی با زیرنویس فارسی در «تابناک» آشنا شوید.

 


ویکی لیکس با سی آی ای چه کرد؟

جان کریاکو مامور سابق سیا که به علت فاش کردن برنامه های غیر قانونی سیا برای شکنجه به زندان افتاد، می گوید که سیا دیگر غیر قابل شناخت شده است؛ آن هم در مقایسه با سیا که ده سال پیش وجود داشت. الان دیگر یک سازمان اطلاعاتی نیست بلکه یک سازمان شبه نظامی و نظامی سایبری است. او می گوید سیا می تواند از هک کردن خودروها برای ترور و قتل استفاده کند. جیمز بمفورد، اولین کسی که ماهیت ان اس اِی را فاش ساخت، می گوید خیلی از مردم فکر می کنند که با رمزگذاری سرتاسری می توانند از اطلاعات خود محافظت کنند، در حالی که بدافزار اگر وارد گوشی یا کامپیوتر شما شود، می تواند از کیبورد شما هم اطلاعات را بدزدد و نیازی به رمزگشایی ندارد. جیمز بمفورد می گوید سیا از سایبر در عملیات مخفی استفاده می کند و ان اس اِی برای شنود تمام مکالمات و فرماندهی سایبری برای مواقع جنگ است، به همین دلیل از سیا در پروژه استاکس نت علیه ایران استفاده شد. او می گوید، سیا اکنون با پهپادها در عراق و یمن و غیره در حال جاسوسی است، اگر این نزاع ها تمام شود، این پهپادها به آمریکا بازگشته و سازمان ها با اعمال قانون از آنان علیه مردم آمریکا استفاده خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۳
اگر اون کلیپ به رگباربستن دومرزبان زخمی ایرانی درست باشه باید نسل طالبان رو از روی زمین پاک کنیم. اگر چندسال پیش که دیپلماتهای ایرانی را قتل عام کردند پاسخ پشیمان کننده میدادیم الان اینطور گستاخ نمیشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مساله اینجاس الان اصلا به صلاح نیست ! با وجود این همه افغانی داخل ایران و درصورت خیانت احتمالی اونا اوضاع امنیتی کشور خیلی خراب میشه ، اول باید ترتیب اخراج بیش از 5 میلیون افغانی رو داد بعد فکر ادب کردن طالبان افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مرگ بر طالبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مسئله اصلی اینه که شماهایی که دم از جنگ می زنید همونهایی هستید که منتطرید قوای ایران سمت شرق برود تا از غرب ایران را به آتش بکشید . آره . نقشتون کاملا شو است .
طالبان قطعا مورد حمایت اکثر مردم افغانستان است، وگرنه قادر نبود کشور را اداره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
دقیقا همینه. حالا یکعده که میخوان حضور ملیونها افغانی در ایران را توجیه کنند میگن اینا باهم فرق میکنن. در صورتیکه هیچ فرقی نمیکنن. قبل از طالبان هم حکومت اغانستان حقآبه هیرمند را به ایران نمیداد
پوتین یا دمپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
چکمه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
عشقه پوتین
وزیر خارجه آمریکا هم گفت ما در سازمان سیا آموزش دروغ گویی داشتیم و این نشان شکوه آمریکاست
حداقل برای دروغ گویی آموزش داشتند نه مانند برخی مدیران یا صدا و سیمای خودمون. برای همین هم عده زیادی غربگدا و فریفته اونها هستن
ملیونها افغانی که اکثرشون غیر مجاز هستند و مشکلات زیادی در زمینه های اقتصادی, اجتماعی, اشتغال و... برای ایران ایجاد کردند را اخراج کنید تا حکومت افغانستان بفهمه ایران چه هزینه ای بایت این افراد میده. ضمن اینکه این کار ( اخراج اتباع غیر مجاز) قانونیه و از لحاظ امنیتی لازمه. حضور این افراد فقط بنفع کارفرمایانی است که میخوان دستمزد کمتری بدند یا بیمه نکنند
غربگداها انقدر کثیفن که طالبان جلوشون خوب به نظر میرسه
باز راه دور رفتید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان