بازدید 9347

شلاق‌زدن زنان کم‌حجاب نتیجه عکس خواهد داشت

 به نظر می‌رسد لایحه عفاف و حجابی که قوه قضائیه به دولت و دولت به مجلس فرستاده است، به محل مناقشه برخی تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که برخی معتقدند بیش از حد نسبت به آن حساسیت ایجاد شده و نباید بیشتر از موارد مهم دیگر به آن پرداخت
کد خبر: ۱۱۷۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 30 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، اما برخی مخالفان داخل و خارج مجلس اصرار دارند که مجازات‌های تعیین‌شده در این لایحه بازدارنده نیست و دولت باید لایحه را پس گرفته و به قوه قضائیه برگرداند تا تشدید مجازات اعمال شود. به نحوی که علم‌الهدی توپ را به زمین مجلس انداخته و در کنایه‌ای به نمایندگان گفته «این لایحه حجاب است یا صیانت از بی‌حجابی؟».

البته رشیدی‌کوچی در توییتی واکنشی به او پاسخ داده است که این لایحه دولت است، نه طرح مجلس! یا نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در برنامه‌ای تلویزیونی پیشنهاد داده که «جریمه نقدی باید سنگین‌تر باشد؛ البته مجازات شلاق و محرومیت‌های اجتماعی در شرع و قانون مجازات اسلامی آمده است!». اظهاراتی که تعجب‌برانگیز است و به این سؤال‌ها در افکار عمومی دامن می‌زند که چرا برخی با اظهارنظراتی صرفا به دنبال ایجاد فضای سخت‌ در کشورند؟ آیا التهاب چهارماهه سال گذشته که در کشور ایجاد شده بود و تبعات جبران‌ناپذیری برای کشورمان ایجاد کرد، کفایت نمی‌کند؟ آیا آنها تصور می‌کنند با تشدید مجازات مثل زندان‌های طولانی‌مدت یا به‌خط‌کردن زنان کم‌حجاب برای شلاق‌زدن می‌توانند جامعه را به مسائل شرعی علاقه‌مند کنند یا با این رفتار نتیجه عکس خواهند گرفت؟

بنابراین با توجه به فشاری که مخالفان به مجلس وارد کرده‌اند تا با تغییر در برخی مفاد این لایحه و سخت‌ترکردن مجازات‌ها و از طرفی از دستور کار خارج‌کردن لایحه هیچ قانونی درمورد حجاب تصویب نشود.

قانونی قابلیت اجرا دارد که منطبق با شرایط روز کشور باشد

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم، درباره لایحه عفاف و حجاب و اظهارات نسنجیده برخی درباره این لایحه به «شرق» گفت: «متأسفانه یک‌سری اظهارنظرات خطرناک درباره این لایحه از برخی افراد مطرح می‌شود که عجیب است. مثلا یکی می‌گوید باید بی‌حجاب‌ها را شلاق بزنیم و دیگری معتقد است باید جریمه نقدی بیش از یک میلیارد تومان را برای آنها اعمال کنیم؛ اما همان‌طور که پیش‌از‌این درباره موارد مختلف اظهار نگرانی کرده بودم، در‌این‌باره هم نگرانم و امیدوارم عزیزان دقت کنند و شرایط جامعه را مدنظر قرار دهند».

عضو مجمع نمایندگان استان فارس اظهار کرد: امیدوارم صداوسیما برخی افراد رادیکال را به تلویزیون دعوت نکند یا اگر دعوت می‌کند؛ کسی را مقابل آنها بنشاند که قابلیت مناظره و دفاع را داشته باشد. اینکه در تلویزیون جمهوری اسلامی بگوییم کسی را که حجاب نامناسب دارد، شلاق بزنیم، نقطه مقابل منویات مقام معظم رهبری است و اگر کسی خودش را ولایت‌مدار می‌داند، باید به این مورد توجه داشته باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره لایحه فوق گفت: درباره کیفیت لایحه عفاف و حجاب صحبت نمی‌کنم؛ اما اگر به لایحه‌ای که قوه قضائیه آن را در ۹ ماده به دولت داده و دولت هم آن را به ۱۵ ماده رسانده و سپس به مجلس تقدیم کرده است، ایرادی وارد است، دولت باید آن را پس بگیرد و نظر برخی آقایان را که نسبت به آن موضع می‌گیرند و سعی دارند توپ را به زمین مجلس بیندازند، جلب کند؛ بعد آن را به صحن مجلس برگرداند.

رشیدی‌کوچی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که مجلس لایحه دولت را بررسی می‌کند و طرح مجلس نیست که آن را به حساب مجلس می‌نویسند. این نماینده در توضیح توییتی که دراین‌باره نوشته بود و برخی به او خرده گرفته بودند که لایحه عفاف و حجاب لایحه قوه قضائیه است، نه لایحه دولت، بیان کرد: توییتی در‌این‌باره نوشتم و گفتم لایحه دولت و برخی به من تاختند که لایحه قوه قضائیه است و من را محکوم کردند که به‌عنوان نماینده این موضوع را نمی‌دانم. اینجا برای این دوستان توضیح می‌دهم که اولا به دلیل کم‌بودن تعداد کاراکترهای توییت نوشتم لایحه دولت. دوم اینکه طبق قانون قوه قضائیه نمی‌تواند به مجلس لایحه بدهد؛ بنابراین آن را به دولت می‌دهد و دولت لایحه را به مجلس می‌فرستد.

رشیدی‌کوچی درباره لایحه فوق اظهار کرد: این لایحه فقط در حوزه سلبی به دنبال حجاب است و هیچ کجای آن از تشویق و ترغیب و رأفت چیزی نیامده است. به اعتقاد من وقتی لایحه‌ای این‌گونه باشد، قطعا به نتیجه نمی‌رسد. دوم اینکه باید توجه کنیم اگر قرار است در‌این‌باره مردم را متقاعد کنیم، راهش این نیست. باید شرایط اقتصادی و معیشتی و اتفاقات ریز و درشت خوشحال‌کننده‌ای برای مردم رقم بزنیم و فضا را مهیا کنیم، بعد بگوییم ای مردم ما به‌عنوان حاکمیت مشکل مسکن، اشتغال، معیشت و خودروی شما را حل کردیم؛ حالا شما هم همراهی کنید و در مقوله حجاب رعایت کنید. عضو مجمع نمایندگان استان فارس اضافه کرد: یعنی فضای تعاملی ملت-دولت درست کنیم؛ اما اکنون این اعتماد وجود ندارد و به اعتقاد من این رفتارها کنش‌های اعتراضی است که خودش را در قالب مخالفت با حجاب از سوی برخی مردم نشان می‌دهد. پس در کنار قوانینی که لازم است و باید این قوانین مبتنی بر شرایط جامعه باشد، نه باب میل ما، می‌توانیم این تعامل و محبت را ایجاد کنیم، بعد از مردم بخواهیم همراهی کنند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه چرا برخی اصرار به بسته‌شدن بیشتر فضا دارند؟ اظهار کرد: باید صحبت‌های رهبری را آویزه گوش‌مان کنیم و اجازه ندهیم برخی جامعه را دوقطبی کنند؛ چه کسانی که مسئولیت دارند و موافق حاکمیت و نظام هستند، با رفتار غیرمعقول خودشان، چه کسانی که خارج از نظام هستند و به‌عنوان برانداز از آنها یاد می‌شود، هر دو لبه یک قیچی هستند.

این نماینده مجلس درباره میزان استقبال جامعه از چنین قوانینی گفت که به اعتقاد من قانونی قابلیت اجرا دارد که منطبق بر شرایط روز کشور باشد و آحاد جامعه بتوانند از آن بهره ببرند.

چه کسی این را گفته است؟

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم، نیز در گفت‌وگو با «شرق» در‌این‌باره گفت: «نمی‌دانم چرا تخصص برخی دوستان برای ایجاد بحران در کشور است؟ اول اینکه باید میان موضوع عفاف و حجاب تفکیک قائل شویم. چه کسی گفته است هرکسی که از نظر ما حجاب کامل دارد، حتما عفیف‌تر است؟ هرگز ارتباط مستقیمی در‌این‌باره وجود ندارد».

او ادامه داد: «حتما حجاب یک امر الهی است و کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است؛ اما هرگاه حساسیت ما درباره بی‌حجابی بیشتر از پدیده زباله‌گردی و حاشیه‌نشینی و تورم لجام‌گسیخته و محدودشدن سفره‌های مردم و فرار مغزها باشد، حتما راه عدالت را به‌درستی طی نکرده‌ایم».

این نماینده مجلس تأکید کرد: «شما سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی را با فرزندان این سرزمین فارغ از حجاب‌شان ببینید. در همین نمایشگاه کتاب رهبری به غرفه بانویی رفتند که از نظر برخی شاید حجاب معیار را نداشت؛ اما برخورد رهبری با ملاطفت بود. با این قرائت‌ها چطور می‌توانیم مدعی باشیم که قانون اسلام را رعایت کرده‌ایم؟ با این روش‌ها جز منزجر‌کردن نسل جوان از مسائل اعتقادی چه پیامدهای دیگری را می‌توانیم داشته باشیم؟». رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: «این تریبون‌ها و نهادهای فرهنگی که درآمدها و بودجه‌های کلانی دارند، چرا نسبت به پوشش جامعه پاسخ‌گو نیستند؟ اتفاقا اینها باید پاسخ‌گو باشند؛ بنابراین اصل موضوع را رها کرده‌ایم و با نحوه برخوردی که با این لایحه می‌شود، چیزی جز ایجاد نگرانی در جامعه نخواهد داشت و با توجه به مشکلات اساسی که در حوزه معیشتی مردم وجود دارد، باید بیشتر توجه و حساسیت ما متوجه مقوله معیشتی مردم باشد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۶۲
شلاق؟ بچه ها اربابا ازمون راضی نیستن مودب بشینین
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
واقعا مایه تاسفه صد رحمت ب طالبان
.................
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یعنی دختری که از گلوله نترسه فک میکنید از شلاق بترسه؟؟؟؟؟
حالا تعارف نکنید زشته
شلاق زدن اونهم به بانوی ایرانی- بسه دیگه -از چشم پوشی ایرانی ها سوء استفاده تا به کی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
مغزی که این فکر بهش خطور کرده رو قلم میکنیم
چه برسه به دستی که این کارو بکنه
میخوان زنان کم حجاب رو شلاق بزنن؟!!!!
اونوقت طالبان چیکار میکنه همچین موقع هایی؟
نون این تندروها تو درگیری است و سعی می کنن مردم را عصبانی و عصبانی تر کنن تا براحتی به مشغله اقتصادیشون برسن و کسی بهشون گیر نده
مشکلات فرهنگی ، اجتماعی و خانواده و ... ریشه در وضعیت اسفبار اقتصادی کشور دارد. متأسفانه مردم به دلیل کمبودها و مشکلات پیچیده ی که در زندگی خود دارند و احساس می کنند حکومت را مقصر اصلی دانسته و لجبازی رو پیشه کردند. باید اول از این مردم دلجویی شود و مشکلاتشان حل گردد . بعد دیگه احتیاجی به هیچ لایحه و تبصره ی نیست . زیرا که ایرانیان در ژن و خونشان با حیایی و عفاف وجود دارد.
واقعا شورش رو درآورديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو كل كشورهاي دنيا اين مسئله حل شده به جز ايران با مسئولين كم خردش!!!!!
خوب هوش و حواس ملت همیشه در صحنه را از متن خارج میکنید و درحاشیه جاش میدید
تورم عین خر ممباقر افسار پاره کرده و تمام رعیتی اهل ده را چرونده و لگد مال کرده
یاد سریال هزار دستان افتادم اونجایی که مفتش نظمیه برای قتل از ملت میپرسید همه یا توچرت بودن و یا خمار
بابا خجالت بکشید شلاق زدن خانمها یعنی چی؟؟؟ رفتار شما با حضرت رسول اکرم که برای زنان و دختران ایمنی جان و عزت و احترام آوردند زمین تا آسمان با احکام بی اساس شما فرق داره آمدید دین اسلام را تحقیر و نابود کنید؟ در جهان و در بین ملت اسلام را بیش ازاین بی آبرو نکنید
با سلام. ما اگر در مقابل بی حجابی یک قدم عقب بیاییم که امدیم انها ده قدم جلو خواهند امد که امدند!از طرفی بی حجابی اسیب ها و خطرات مهمی برای کشورمان دارد.بی حجابی به امنیت ملی ما ضربه می زند .بی حجابی باعث بیشتر طلاق می شود!بی حجابی روابط نامشرع را چند برابر می کند. بی حجابی باعث افزایش خودکشی ها و افسردگی ها میشود وهمه اینها مستند است و با نگاهی به کشورهای بی حجاب متوجه این واقعیت تلخ می شویم که بی حجابی یعنی تفزایش همه اسیب ها
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خودتو لوس نکن .تو همینطوری هم پست خوب با حقوق خوبی داری. دست به سیاه و سفید نزده 10 برابر یه کارگر زحمت کش داری حقوق میگیری. . نفست از جایی بلند میشه که خودت بهتر از ما میدونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شما یک مورد از این کشورها را نام ببر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
این ما که میگی منظور همون کاسب های تحریم و دوستداران بلبشوی اجتماعی هستند تا کارهای اقتصادیشون هر روز بیشتر بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یعنی ایران و افغانستان هیچ مشکلی ندارند و بعد کل دنیا مشکل دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
محمد تقی جان! در مقابل دزدی و اختلاس چرا پا پیش نمی ذاری؟؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اینقدر از مسله حجاب نترسید- این قضیه در همه جا حل شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
قشنگ معلومه اصلا کشور بی حجاب نه دیدی و نه روش مطالعه کردی!
همین الان که هیچ قانونی در این مورد نیست اوضاع خوب است نیاز نیست انرژی خود را صرف این موضوع کنید
به فاسدان اقتصادی، گران فروشان، احتکار کنندگان، شلاق نمی زنید؟ اگر اجرایی کنید اثر مطلوبی خواهد داشت.
بی جا می کنه کسی بخواهد شلاق بزند!
باید صحبت‌های رهبری را آویزه گوش‌مان کنیم و اجازه ندهیم برخی جامعه را دوقطبی کنند؛ چه کسانی که مسئولیت دارند و موافق حاکمیت و نظام هستند، با رفتار غیرمعقول خودشان، چه کسانی که خارج از نظام هستند و به‌عنوان برانداز از آنها یاد می‌شود، هر دو لبه یک قیچی هستند.
حتما حجاب یک امر الهی است و کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است؛ اما هرگاه حساسیت ما درباره بی‌حجابی بیشتر از پدیده زباله‌گردی و حاشیه‌نشینی و تورم لجام‌گسیخته و محدودشدن سفره‌های مردم و فرار مغزها باشد، حتما راه عدالت را به‌درستی طی نکرده‌ایم».
دستی که روی دخترانمان بلند شود قلم میکنیم . آبنما ایران است و پدران و برادران و همسران برای دختران و خواهران و همسرانشان جان میدهند به معنای واقعی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
غیرت درخصوص حجاب وجود نداره فقط اینجاها غیرتی میشن بعضیها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
پسته بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
غیرت یعنی فقط به حجاب گیر بدی و در مورد اختلاس مسئولین خفه خون بگیری؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
آسیاب به نوبت! از سد متعصبین در مساله حجاب که گذر کنیم فرصتی خواهیم یافت تا مسئولین بی خرد را بازخواست کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
پس مراقب حجابش باش
اگر جرأت دارید زنان مملکت را شلاق بزنید تا از ملت سیلی بخورید
شلاق در حد اعتدال به عنوان تعزیر میتواند اتفاقا خیلی موثر باشد عین خط کش زدن به کف دست در مدارس که دانش اموز خاطی را متنبه میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
شلاق دوست داری نه
ناشناس
| India |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
برخورد قاطع بازدارنده و پیشمان کننده الان به شدت لازم است تا وضع کنترل بشود و بعدش میشود کار فرهنگی و ارشادی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یاد فیلمهای برده داری میوفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ما چرا از قدرت بازدانده موشکی مان برعلیه این بی حجابها استفاده نمی کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
قدیم فلک می کردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
چنین عقایدی تاسفبار و خجالت آوره. خیلی مثال بی ربط
قسم می خورم که با عبور خانم های بی روسری از جلو چشممون مشکلی نداریم و گرفتار بی ایمانی و بی تقوایی و تحریکات نمی شویم.
حکومت دیر به این فکر افتاده. باید زمانی که مردم را راهی آپارتمان ها و مجتمع های آپارتمانی می کردید و داشتن خانه ویلایی را فرهنگ غربی و هزینه زایی تلقی می کردید به فکر این روز می بودید.
آپارتمان نشینی فرهنگ ها را تغییر می دهد. مطمئنم اونهایی که در آپارتمان زندگی نمی کنند سنگ حجاب را به سینه می کوبند.
اونهایی که با بی حجابی مشکل دارند به فکر مهاجرت باشند. این همه کشور با حجاب. چرا چسبیدید به ایران که کل دنیا ازش بریده.
البته من فقط با بی حجابی مو و پوشیدن لباس هایی که بدن نما نباشند موافقم.
یعنی کار کنید که مردم نه تنها بی خیال حجاب شوند بلکه کلا دین بزارند در کوزه آبش بخورند حالا هی سخت بگیرید یکبار تاریخ اندلس را با دقت بخوانید
اول برید اون نماینده ها رشوه بگیر را شلاق بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
کسی که دزدی مسئولان رو علنی کنه شلاق میخوره ، چیزی که الان تو این مملکت میبینی
قوانیـــــــــــن قـــــــــــــرون وســــــــــــطایی
دست از تفکرات طالبانی بردارید! مشکل فرهنگی را با کار فرهنگی حل میکنند نه با شلاق و بگیر و ببند.
از نگاه اول شاید جالب به نظر نرسه، اما به مرور باعث اصلاح میشه و رفته رفته حجاب اسلامی به طور کامل رعایت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
چنین عقیده ای خجالت آوره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اگر قرار به اصلاح بود که الان نباید یک معتاد و یک قاچاقچی مواد مخدر داشته باشیم.
تفکرتو رو درست کن و خودت و همفکرات چشاتون رو هم به روی نامحرم ببندید و به طرز جالبی خیلی از مسائل
حل میشه.منتها عادت کردید تو مسائلی که بهتون مربوط نمیشه دخالت کنید و توی مسائل مهمتر سرتون رو عین کبک توی زمین کنید.
با قوانین قرون وسطایی فقط مردم رو ناراضی تر میکنید و کارد را به استخوان میرسانید به جای این کارها به توسعه اقتصادی و رفاه مردم بپردازید این همه کشور اسلامی و غیر اسلامی در اطراف ما و دنیا وجود داره همه جا هر طوری هست ایارن هم باید همانطور باشه ایارن و افغانستان که تافته جدا بافته نیست
اکنون زنان از بی حجابی عبور کرده اند و دیگر نمی توان روسری را بر سرشان کرد. بهتر است قوانین بر جلوگیری از برهنگی متمرکز شود.
یکبار برای همیشه باید تکلیف حجاب توسط خود مردم مشخص شود وگرنه اصرار بر بی حجابی اجباری و حجاب اجباری ره به جایی نمی بره شاید اکثریت بانوان جامعه ما با حجاب موافق باشند چرا اجازه نمی دهید سیر طبیعی خودش را طی کند. اگر تثبیت شد آن حجاب واقعی و ماندگاره و هیچ کس هم نمی تواند آن را تغییر دهد چون انتخاب خودشان هست
چطور روتون میشه از شلاق حرف بزنید. چقدر بی رحمید
شما زن و دختر مردم رو زندان و شلاق بزنيد تا ببينيد نتيجش چي ميشه و كي ضرر ميكنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
زندان که رفته اند
زورت به طالبان نمی رسه می خواهی زن را شلاق بزنی ؟
جرات دارید یک شلاق به یکی از دخترهای مردم بزنید تا دودمانتان به باد رود .
تو که مومن هستی و داری از بی حجابان حرف می زنی تو خودت کلام خدات رو خوندی منظورم کتاب خداست
طرف قرآن نمی خونه ولی هر چیزی رو قضاوت می کنه
خدا به پیامبر گفت تو حق قضاوت و داوری بندگانم رو نداری تو فقط انظار کننده هستی حق دعوا و درگیری نداری تو فقط کلام خدارو بگو بقیش و هدایت با خود منه یعنی خداست هدایت گر و منجی و هرکس هدایت بشه کار خداست هرکس گمراه بشه بازم خداست
اینکه در وهله اول جالب نباشه توش بحثی نیست. ولی باز هم مرور زمان ثابت کرده صیانت از حجاب امریست که در این مقوله نمیگنجد و نیاز به بحثهای سنگینی دارد که در اینجا فضای لازم وجود ندارد. خیلی از مسائل را مردم نمی توانند درک کنن. این فقط حرف من نیست بلکه حرف همه مسئولین نظام هست.
پاسخ ها
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
کاملا موافقم
همگام با دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
واقعا در خیلی از موارد جای هیچ شک و تردیدی نیست
خوبه با همین فرمون پیش برید حتما نتیجه میگیرید
اعدام بهتر جواب میده
واللله زمان پیامبر هم پوشش اختیاری بود - در حد عرف چه اشکالی داره - بابا رها کنید این حرفارو شلاق چیه زسته بخدا بعد مگه جرات دارید اینکارو کنید قبر خودتون رو میکنید به اندازه کافی گند زددید تو همه چی اقتصاد و محیط زیست و ... برو بزن تو دهن طالبان اگه مردی
پاسخ ها
ایران سربلند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یکی از کارایی که در کره شمالی موفق اجرا شده تعیین لباس ، برای مردم هست. این میتونه راه خوبی باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی