بازدید 4100

کشف بیش از ۱.۵ کیلو طلای قاچاق در یک طلافروشی درسیرجان

کد خبر: ۱۱۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 29 May 2023

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از کشف بیش از 1.5 کیلو طلای قاچاق در یک طلافروشی در این شهرستان خبر داد و  بیان کرد:تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها ، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.

به گزارش خراسان، قاضی مجتبی قدیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار  کرد: با دریافت  گزارش های مردمی  مبنی بر خرید و فروش طلای خارجی قاچاق در  یک واحد طلافروشی ، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی ادامه داد:پس از انجام تحقیقات اولیه با همکاری  نیروهای  انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات و نمایندگان اداره صمت و هیئت ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم، دستور قضایی برای بازرسی از طلافروشی صادر شد.این مسئول قضایی گفت : در پی اعلام ماموران و کارشناسان مربوط، در بازرسی از این طلافروشی میزان یک کیلو و ۵۱۲ گرم طلای خارجی قاچاق  به ارزش  بیش از ۴۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود:به منظور شناسایی و کشف فرار مالیاتی و پول شویی احتمالی این واحد صنفی، بررسی های لازم با همکاری مراجع ذی ربط در حال انجام است.مدعی العموم سیرجان تصریح کرد : پس از کشف طلای قاچاق از این طلافروشی، دو واحد طلافروشی دیگر توسط ماموران  شناسایی و پس از ۸بازدید از این دو طلافروشی نیز میزان ۶۸۶ گرم طلای خالص قاچاق به ارزش  بیش از ۲۳میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: برای این دو واحد طلافروشی  نیز پرونده قضایی تشکیل شد که تحقیقات تکمیلی در حال انجام است و به محض تکمیل تحقیقات،اقدام قضایی لازم انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی