بازدید 4059

دمای هوای پایتخت به ۳۶ درجه می رسد

کد خبر: ۱۱۷۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 29 May 2023

اداره کل هواشناسی تهران از شروع روند افزایش دما در استان خبر داد و اعلام کرد: فردا (۹ خردادماه) بیشینه دمای هوا در پایتخت به محدوده ۳۶ درجه سلسیوس می‌رسد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرده است: فردا بیشینه دمای هوای در رباط کریم از دیگر شهرهای استان تهران به محدوده ۳۹ درجه سلسیوس می رسد.

بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل های عددی از امروز تا فردا روند افزایش دما و از روز چهارشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می شود.

سه شنبه با ورود سامانه بارشی به استان افزایش ابرناکی و ناپایداری، وزش تندباد لحظه ای و خیزش گردوخاک به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی استان، بارش رگبار به خصوص در ارتفاعات و نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام مازیار غلامی - مدیر کل هواشناسی استان تهران - تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و حتی برای تیر و مرداد ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود حتی در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش طی خرداد و تیر، این شرایط نمی‌تواند مساله کمبود و کاهش بارش انباشته شده را جبران کند چراکه متوسط بارش در ماه‌های مذکور به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران تاکید کرد: با توجه به حاکمیت این شرایط کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود همچنین لازم است درباره الگوی کشت و تقویم کشت متناسب با کم‌بارشی تصمیم‌گیری و مدیریت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل