بازدید 17473

باهوش ترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳ را بشناسید

شاید برای شما جالب باشد که باهوش ترین فرد جهان چه کسی است؟ البته اطلاق عبارت با هوش ترین فرد جهان از نظر علمی چندان جامع نبوده و ما این تقسیم بندی را بر اساس استاندارد آی کیو مطرح می کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 29 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از سیناپرس، معیار ضریب هوشی یا همان آی کیو معمولا برای اندازه گیری سطح هوش افراد استفاده می شود. در این روش، نمرات توسط شرکت ‌کنندگانی که تست ‌های استانداردی را انجام می ‌دهند جمع ‌آوری می ‌شوند. این سوالات به نوعی طراحی شده اند که توانایی ‌های فرد را در حل معماها، حافظه و غیره می ‌سنجد.

بر اساس میانگین امتیازی که معمولاً حدود ۱۰۰ است، نمره آی کیو داده شده شما نسبت به هوش عمومی جامعه در حد مناسب بوده و نمره زیر ۸۵  به عنوان یک نمره ضعیف و امتیاز ۱۳۰و بالاتر به عنوان فرد باهوش دسته بندی می شود. البته باید توجه داشت که تنها حدود ۲ درصد انسان ها نمره آی کیو بالاتر از ۱۳۰ دارند.

علی رغم تدوین و ارائه این روش های امتیازبندی، قضاوت دقیق هوش امری دشوار بوده و به دلیل تفاوت‌ های فرهنگی و عوامل دیگر همیشه ارزش دارد که نمرات آی کیو را به طور نسبی در نظر بگیریم.

نتایج یک مطالعه که در مجله تخصصی Frontiers In Systems Neuroscience منتشر شد، بیان می‌ کند:نمرات آزمون ‌های هوش اغلب اشتباه گرفته می ‌شوند و می ‌توان از آنها سوء استفاده کرد.

در این میان عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که نمره آی کیو یک واحد اندازه گیری قطعی نیست. برای مثال، فردی با نمره ۱۳۰ به هیچ عنوان ۳۰ درصد باهوش‌ تر از فردی با نمره آی کیو ۱۰۰ محسوب نمی شود. از سوی دیگر با توجه به تغییراتی که در آزمون‌ های تست هوش در طول دهه‌ ها ایجاد شده است، مقایسه نمرات کسب شده در زمان‌ های مختلف نیز دشوار است.

از نظر تئوری، هیچ محدودیتی برای نمرات آی کیو وجود ندارد. ولی نمره ۲۰۰ اغلب به عنوان اوج امتیاز نظری در نظر گرفته می شود، اما برخی از افراد از این عدد عبور کرده اند.

در حال حاضر چه کسی بالاترین ضریب هوشی را در جهان دارد؟

گزارش های رسمی نشان می دهد: فردی به نام ترانس تائو که تصویر وی را در این گزارش مشاهده می کنید، بالاترین امتیاز آی کیو را در حال حاضر در جهان به خود اختصاص داده است. این فرد با امتیاز چشمگیر بین ۲۲۵ تا ۲۳۰ هم اکنون با هوش ترین فرد شناسایی شده در جهان محسوب می شود که یک ریاضیدان چینی – آمریکایی است.

با این حال، باید اذعان داشت که یک بانو به نام مرلین ووس ساوانت ضریب هوشی بالاتری در طول تاریخ داشته و در فاصله زمانی سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ توانست رتبه بین ۲۲۸ تا ۲۳۰ را به خود اختصاص دهد.

در خاتمه گفتنی است در حال حاضر کریستوفر هیراتا با امتیاز خیره کننده ۲۲۵ دارای دومین امتیاز بالای ضریب هوشی تایید شده در جهان محسوب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
یک شرقی
از فردا عده ای در ایران برای دریافت امتیاز ای کیو اقدام می کنند وبه دنبال ان هم کلاسهای تست ای کیو توسط مافیای کنکور راه اندازی می شو د.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
آی گفتی
در ایران هم افراد باهوشی با ضریب هوشی بالاتر از این عدد داشتیم که هر کدام از این نابغه ها در زمان ریاست 8 ساله خودشان توانستند کشور را با یک چرخش 180 درجه ای پیش ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
بله دوتا هم دکترا افتخاری داشتیم که در نبود تحریم دلار سه تا سی برابر کردن نه مسکن ساختن نهریل نه جاده و نه هیچی
تابناک باهوشترین تیم اقتصادی جهان رو هم بنویس
تیم اقتصادی دولت رییسی
تو هیچ کجای دنیا نمیتونن ظرف یک سال مردم رو مستضعف کنن که حضرات این کار رو کردن
البته باهوشتر از این افراد در این مملکت بسیار زیاد هستن که این بنده خدا در برابرشون هیچ هست افراردی که در عرض دو سال پراید 80میلیونی به 400میلیون رساندن خونه متری 7میلیونی به 150میلیون رساندن سکه 5میلیونی به 32 میلیون کار هر کسی نیست هوش بالای300میخواد
میگویند مشت نمونه خروار.
یک خبرنگار دانشجو مستقل با همین معاونین علوم پزشکی مشهد چند دقیقه مصاحبه کند و میزان اطلاعاتشان به پستی که دارند و رشته تخصصی خودشان بسنجند و ضریب هوشی آنان را هم واگذار کنید به بدنه علوم پزشکی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اشتباه منفی داد. کاملا مثبت
بالاترین ای کیو باید مدیر عامل ایران خودرو یا سایپا باشد.
استرالیایی هست. پدرش متولد چین و مادرش متولد هنگ کنک
انسان ابله
باهوش ترین فرد آن کسی است که ماهواره تلسکوپ مانند در مدار زمین قرار میدهد
باهوش ترین فرد آن کسی است که نیروگاه هسته ای می سازد
باهوش ترین فرد آن کسی است که واکسن فایزر می سازد
باهوش ترین فرد آن کسی است که خودروی لوکس می سازد
ژن خوب ....الان صاحبش پیدا میشه ..خخخخخ
این رو هم در نظر داشته باشید که بعد از مدتی تمرین تست های هوش، نمره تان خیلی بهبود پیدا می کنه یعنی فقط هوش نیست این رو یکی که نمره هوشش خیلی بالا بود هم گفت
این قضیه ضریب هوش خیلی ها رو دچار سوتفاهم می کند برای رفتن به مقصد ماشین شما باید موتور سالم چرخ و چراغ و لتستیک و صدتا عامل دیگر داشته باشد ضریب هوش فقط یک عامل است که به تنهایی تاثیرگذار نیست و اگر انضباط و محسنات اخلاقی به همراه انگیزه و پشتکار نباشد آدم باهوش با سرعت بیشتری به راه کج می رود و آسیب پذیرتر است . من همیشه نمره بالا در تست هوش می گرفتم حاضرم سی واحد کمتر بود در کنار اون پشتکار داشتم و اوضاع خیلی بهتر بود
اونی که جهان درپرگارش می چرخاند واماده
انسانیت ورای ضریب هوشی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار