بازدید 11121
با چهارصد و پنجاه و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشنهاد عجیب زلنسکی برای تحریم ایران به مدت ۵۰ سال/ اعلام شروط جدید از سوی روسیه برای مذاکرات صلح

چهارصد و پنجاه و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 28 May 2023

 

بین الملل تابناک: چهارصد و پنجاه و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه اظهارات جنجالی سناتور آمریکایی را محکوم کرد
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۲۳:۴۴

مقام‌های روسیه یکشنبه اظهارات جنجالی لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و خوشحالی وی از کشته شدن نظامیان روس را محکوم کرده و او را «احمق پیر» نامیدند.

در ویدیویی که دفتر مطبوعاتی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از سفر گراهام به این کشور منتشر شده است، این سناتور جمهوریخواه گفت: روس‌ها دارند می‌میرند.

به نوشته رویترز، وی در بخش بعدی این ویدیو با لبخند می‌گوید: این بهترین پولی است که خرج کرده‌ایم.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، توالی دقیق این گفته‌ها مشخص نیست و دفتر زلنسکی نیز به درخواست‌های رویترز برای ارائه نسخه کامل صحبت‌های گراهام پاسخی ندارد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین یکشنبه در واکنش به این اظهارات گفت: تصور این آبروریزی بزرگ از کشوری که چنین سناتورهایی دارد، سخت نیست.

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه نیز گراهام را یک جمهوریخواه پیر ۶۷ ساله و یک احمق پیر خطاب کرد.

مدودف اظهار کرد: سناتور گراهام احمق پیر در مورد مرگ روس‌ها گفته که آمریکا هرگز پولش را اینگونه با موفقیت خرج نکرده است. نباید این حرف را می‌زد.

گراهام در ایمیلی به رویترز گفت که بار دیگر ماشین پروپاگاندای روسیه سخت به کار کردن افتاده است.

وی افزود که به زلنسکی گفته است: اوکراین این شعار آمریکایی «یا آزاد زندگی کن یا بمیر» را برگزیده است. آمریکا سرمایه‌گذاری خوبی کرده که آزادسازی اوکراین از جنایتکاران جنگی روسیه کمک می‌کند.

گراهام خطاب به مدودف گفت: اگر می‌خواهی روس‌ها دیگر در اوکراین کشته نشوند، عقب‌نشینی کنید. تهاجم را متوقف کنید. به جنایات جنگی پایان دهید. واقعیت این است که تو پوتین کمترین اهمیتی به سربازان روس نمی‌دهید.

در همین حال، میائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین یکشنبه در توئیتی نوشت بهترین سرمایه‌گذاری که آمریکا و غرب می‌توانند انجام دهند سرمایه‌گذاری «روی پیروزی کامل و بدون قید و شرط اوکراین است.»

اوکراین: آموزش خلبانان جنگنده‌های اف- ۱۶ با آماده شدن شرایط فنی آغاز می‌شود
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۲۱:۳۲

 الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که خلبانان اوکراینی جنگنده‌های اف - ۱۶ انتخاب شده‌اند و پس از مهیا شدن شرایط فنی، آموزش آن‌ها برای پرواز با این جنگنده‌ها آغاز می‌شود.

وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با یک رسانه این کشور گفت: وقتی همه شرایط از نظر فنی برقرار شود، آموزش را شروع می‌کنیم. خلبانان ما آماده هستند، فرماندهی نیروی هوایی هم اکنون تعدادی از خلبانان و همچنین مهندسان، تکنسین‌ها و مکانیک‌ها انتخاب کرده زیرا چنین تجهیزاتی نه تنها به مهارت‌های پروازی بلکه به دانش تعمیر و نگهداری نیز نیاز دارد.

مسکو: هنوز در اوکراین جدی عمل نکرده‌ایم
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۱۴

 «آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس یکشنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت مسکو برای مذاکرات صلح با اوکراین آماده است اما از شروط خود دست نخواهد کشید. 

به گفته وی، دو موضوع برای روسیه اهمیت دارد اول این که تهدید از جانب اوکراین متوجه روسیه نباشد و دوم این که با روس‌ها در اوکراین مانند سایر ملت‌ها در جهان رفتار شود. این دیپلمات روس تحولات اوکراین در سال‌های اخیر را «ناسیونالیسم افراطی» توصیف کرد و رفتار متفاوت با روس‌ها را نقض اعلامیه حقوق بشر و کل اسناد خواند. 

روسیه همواره گفته یکی از دلایل آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین، درخواست کمک جمهوری‌های خودخوانده دونباس در مقابل حملات دولت کی‌یف بوده است. 

کلین در ادامه سخنانش درباره مذاکرات صلح که ماه‌هاست متوقف شده، اظهار داشت: می‌توانیم اگر طرف اوکراینی آماده مذاکره باشد، فردا صلح کنیم؛ اما در حال حاضر هیچ پیش‌شرطی برای آن وجود ندارد. متاسفم زیرا رئیس‌جمهور اوکراین هر گونه مذاکره‌ای را ممنوع کرده است. 

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره را تا زمانی که روسیه نیروهایش از همه مناطق اوکراین را عقب بکشد، رد کرده است. 

سفیر روسیه در انگلیس توضیح داد باور ندارد که صرفاً منجمد کردن درگیری ایده خوبی باشد و «بستری برای صلح پایدار و بلندمدت در اروپا ایجاد نخواهد کرد». 

کلین تاکید کرد دکترین هسته‌ای روسیه استفاده از تسلیحات هسته‌ای در درگیری اوکراین را در نظر نگرفته اما درباره تداوم تشدید درگیری با توجه به افزایش ارائه تسلیحات از سوی غرب به کی‌یف ابراز نگرانی کرد. 

سفیر مسکو در لندن در بخش دیگری از مصاحبه با بی‌بی‌سی، به اظهارات غربی‌ها درباره حمایت از اوکراین تا تحمیل شکست بر روسیه اشاره کرد و گفت: اشتباه بزرگ ایده‌آلیستی است که فکر کنیم اوکراین پیروز خواهد شد. روسیه ۱۶ مرتبه بزرگتر از اوکراین است. ما منابع عظیمی داریم و هنوز شروع به خیلی جدی عمل کردن نکرده‌ایم. 

وی ضمن این توضیح که «ما فقط از سرزمین‌های تحت کنترل دفاع می‌کنیم و به مردم روسیه در آنجا کمک می‌کنیم؛ در حال بازسازی دونباس هستیم»، هشدار داد: بستگی به تشدید جنگ جاری دارد. دیر یا زود این تشدید ممکن است بُعدی داشته باشد که به آن نیاز نداریم و نمی‌خواهیم. 

در روزهای اخیر مقام‌های ارشد روسیه درباره عواقب دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین با تشدید تسلیح کی‌یف هشدار داده‌اند. اخیراً «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه هشدار داد هر چه کی‌یف تسلیحات مخرب‌تری از حامیان غربی‌اش دریافت کند، خطر جنگ هسته‌ای بیشتر می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه هم شنبه هشدار داد میزان دخالت کشورهای غربی در جنگ اوکراین در حال افزایش است. وی تاکید کرد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادامه خواهد داشت و مسکو منافع خود را تضمین خواهد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت انتقال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین، فاز دیگری از تشدید تنش‌ها و ثبات‌زدایی اوضاع در قاره اروپا است. وی تأکید کرد کشورهای غربی متوجه نیستند که این اقدام در نهایت چه هزینه‌‌ای در برخواهد داشت و به چه چیزی منتهی خواهد شد.

واکنش لاوروف به ارسال جنگنده به اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۱۳

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیه 1» تصریح کرد که ارسال جنگنده و سایر تسلیحات به اوکراین، تنش‌زایی غیرقابل قبول است.

وی در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که هنوز افرادی در غرب وجود دارند که این مسئله را درک می‌کنند اما واشنگتن، لندن و ماهواره‌های آن‌ها که در اتحادیه‌ اروپا هستند، همه‌چیز را دیکته می‌کنند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در نشست اخیر سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7) طرح‌هایی را به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای آموزش خلبان‌های اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های «اف-16» مطرح کرد

بنا به گفته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، واشنگتن و متحدان این کشور در ماههای آتی تصمیم می‌گیرند که چه کسی این هواپیماها را به نیروهای اوکراینی تحویل دهد و چه تعداد از این جنگنده‌ها به کی‌یف ارسال شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که انتقال جنگنده اف-16 به اوکراین، فاز دیگری از تشدید تنش‌ها و ثبات‌زدایی اوضاع در قاره اروپا است.

وی تأکید کره است که کشورهای غربی متوجه نیستند که این اقدام در نهایت چه هزینه‌‌ای در برخواهدداشت و به چه منتهی می شود.

روسیه سال گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو در خصوص عرضه تسلیحات به اوکراین ارسال کرد و وزارت خارجه این کشور تصریح کرد که کشورهای غربی از طریق ارسال سلاح به اوکراین، «با آتش‌ بازی می‌کنند».

لاوروف در مصاحبه خود همچنین گفته است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طریق نه تنها ارسال تسلیحات بلکه آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر، در حقیقت مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

اوکراین از طریق اسرائیل هلیکوپترهای آپاچی دریافت می‌کند
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۱۲

اوکراین در آستانه دریافت تسلیحات پیشرفته آمریکایی از طریق اسرائیل است.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، کی‌یف به زودی از طریق اسرائیل یک سلاح خطرناک آمریکایی را دریافت می‌کند.

برخی منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند که آمریکایی‌ها احتمالا ۲۰ فروند بالگرد تهاجمی آپاچی ۶۴ را به اوکراین تحویل می‌دهند.

آمریکا خودش قبلا این هلیکوپترهای تهاجمی را در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی گذاشته بود.

پیش از این نیز آمریکا بالگردهای ترابری مدل می۱۷ را به کی‌یف تحویل داده بود.

بالگردهای آپاچی مدل ۶۴ ساخت کارخانه بوئینگ، به دلیل سرعت و قدرت مانورشان و سلاح‌هایی که می‌توانند حمل کنند، یکی از قدرتمندترین تسلیحات تهاجمی محسوب می‌شوند.

ورود 3 و نیم میلیون اوکراینی به روسیه از آغاز درگیری‌ها
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۱۲

«ولادیمیر کولیشوف» رئیس سرویس گارد مرزی روسیه شنبه (۲۷ مه) گفت بیش از سه و نیم میلیون شهروند اوکراینی از آغاز درگیری‌ها در اوکراین که بیش از یک سال از آن گذشته، وارد روسیه شده‌اند. 

او در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت به دلیل وخامت وضعیت انسانی در منطقه خصومت‌ها، مقام‌های روسیه اقداماتی را برای تسهیل ورود میلیون‌ها اوکراینی انجام داده‌اند. این مقام روس مشخص نکرد که آیا این تعداد اوکراینی در روسیه مانده‌اند یا برخی از آن‌ها بعد از ورود، این کشور را ترک کرده‌اند. 

پیشنهاد عجیب زلنسکی برای تحریم ایران به مدت 50 سال
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۱۱

در ادامه اتهام‌زنی‌ها و اقدامات ضد ایرانی کی‌یف، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داده است. این موضوع در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به پارلمان اوکراین (رادا) مطرح شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وبسایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵۰ سال».

زلنسکی، کمدینی که در کسوت ریاست‌جمهوری اوکراین حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده ایران را متهم به ارسال سلاح برای روسیه می‌کند. آخرین منطقه‌ای که نیروهای اوکراینی با برجا گذاشتن ده‌ها هزار کشته از آن خارج شدند، شهر باخموت بود که اکنون آرتموفسک خوانده می‌شود. 

بر اساس گزارش‌ها، در صورت تصویب لایحه مزبور از سوی قانونگذاران اوکراینی، فعالیت‌های تجاری این کشور با ایران به طور کامل ممنوع می‌شود و ترانزیت منابع، پروازها و حمل‌ونقل در خاک اوکراین متوقف خواهد شد.

علاوه بر این، جذب سرمایه برای ایرانی‌های خارج از اوکراین غیرممکن خواهد شد. همچنین کی‌یف می‌تواند برخی اقدامات علیه ایران از جمله ممنوعیت هر گونه سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران را اجرا کند.

به باور ناظران روشن نیست با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی از این تحریم‌ها چه هدفی را جز بهره‌برداری تبلیغاتی دنبال می‌کند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه ششم خرداد به ادعاهای بی‌اساس و اظهارات فرافکنانه اخیر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

 در شرایطی که بسیاری از زیرساخت‌های اوکراین در جریان حملات ارتش روسیه ذیل عملیات نظامی ویژه این کشور نابود شده‌اند، زلنسکی در ادامه اتهامات تکراری در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین در پیامی ویدئویی گفته از ایران می‌خواهد در ارسال این پهپادهای مرگبار به روسیه تجدیدنظر کند.

کنعانی در این ارتباط با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین بارها بر حل این موضوع از طریق سیاسی تأکید و آمادگی خود را برای حل آن اعلام کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید مجدد بر مخالفت ایران با جنگ اوکراین، ابراز امیدواری کرد طرفین به مسیر گفت‌وگو بازگشته و شاهد پایان جنگ و استقرار صلح باشیم.

کنعانی تکرار ادعاهای واهی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی برشمرد.

اعلام شروط جدید از سوی روسیه برای مذاکرات صلح

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، اگر کی‌یف متعهد به بی‌طرفی شده، واقعیت‌های مرزی جدید را پذیرفته و زبان روسی را به‌عنوان یکی از زبان‌های رسمی اوکراین اعلام کند، جنگ به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، به باور مسکو، قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیروهای مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.

او همچنین تأکید کرد، برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند.

وی افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

گالوزین بیان کرد، یکی دیگر از عوامل مهم گفت‌وگوهای صلح این است که کی‌یف به حقوق جمعیت روس‌زبان خود و دیگر اقلیت‌ها احترام بگذارد.

او تأکید کرد: روسیه باید به‌ عنوان یک زبان رسمی در سطح قانون‌گذاری معرفی شود. این تضمین باید باشد که حقوق اساسی بشر از جمله آزادی دین در اوکراین اجرا می‌شود.

میخائیل پودولیاک، دستیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در روز شنبه، شروط مسکو را رد و درخواست‌های خود را ارائه کرد. از میان این درخواست‌ها، می‌توان به خروج فوری تمامی سربازان روسیه از خاک اوکراین، استرداد مجرمین جنگی و ایجاد منطقه حائل در خاک روسیه اشاره کرد. کی‌یف همچنین از مسکو خواسته بود، داوطلبانه قید دارایی‌های خود را که کشورهای غربی به نفع اوکراین مصادره کرده‌اند، بزند.

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، هرچند مسکو نمی‌خواهد مناقشه اوکراین به بن‌بست برسد، هنوز هیچ پیش‌شرطی برای توافق صلح وجود ندارد. او همچنین بیان کرد که کی‌یف هر نوع گفت‌وگویی با رهبری کنونی روسیه را ممنوع کرده است.

پوتین: زمان تعیین سرنوشت فرا رسیده است

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی تاکید کرد که مسکو نیازی به معیارهای تحمیل شده از خارج ندارد و زمان تعیین سرنوشت و مبارزه برای حق فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی به مناسبت افتتاح آکادمی صنایع خلاق در شبه جزیره کریمه گفت: ما برای میراث فرهنگ جهانی احترام زیادی قائل هستیم. در کشور ما، تصور تلاش برای کنار گذاشتن آن به سادگی غیرممکن است؛ اما با نگاه کردن به آنچه در جهان می‌گذرد، بیشتر و واضح‌تر می‌فهمیم که ما به دستورالعمل‌ها یا معیارهایی نیاز نداریم که با وقاحت تمام از خارج تحمیل شوند.

وی افزود: چنین معیارهایی هرگونه اصالت و هویت را سرکوب می‌کنند.

پوتین همچنین تاکید کرد: برای ما، اکنون زمان تعیین سرنوشت و زمان مبارزه برای حق خود بودن است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: آنها سعی می‌کنند، همه چیز مرتبط با روسیه را کنار بگذارند تا آن را از میراث تمدن حذف کنند. بنابراین، چنین شخصیت‌هایی قبل از هر چیز خود را مجازات و مردم و شهروندان خود را از شاهکارهای واقعی محروم می‌کنند.

پوتین ادامه داد: فرهنگ روسیه حامل یک پیام ارزشمند و ویژه است که درباره قدرت مهربانی، احترام متقابل، مهم‌ترین اصول معنوی و اخلاقی صحبت می‌کند و این فرهنگ باید حفظ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۴
ایران نباید به روسیه متجاوز پهباد میداد، مردم اکراین مورد ظلم و تجاوز روسیه واقع شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دلقک زیادی مواد میزنه فکر میکنه قدر تمند هست . خدا راشکر ارتباط با این دلقک قطع شد کاشکی برای همیشه قطع میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
زلنسکی جنگ ایران و عراق رو یادش رفته که کل کشورهای جهان به عراق نیرو و سلاح می دادند بعد اسمش رو تجارت گذاشته بودند خوب الان ایران هم داره تجارت می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
در ضمنا او ن روسیه که طرفدتاری شو میکنی قرن قبل به شدت از اجداد ما کشته و 7 برابر کشور بلژیک از ایران جدا کره حرم امام رضا را هم به توپ بست مجلس ملی را هم که بارقه های دوکراسی بود به توپ بست .خورده نمی گیرم که طرفداری روسیه را می کنید ناراحتم که نمی دانید
من نظری ندارم داشتم دادم به سایت بقلی
شرایط روسیه برای صلح با اوکراین فقط یک نمایش است زیرا پوتین آنقدر مسناصل و بدبخت شده که حاضر است کریمه را هم بدهد ولی از دست پیامدهای این جنگ احمقانه رها شود
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
به همین خیال باش ، ناتو و اروپا فعلا مثل .... در گل کیر کرده اند
واقعا پوتینی ها جالب هستند. شرایط ترک مخاصمه را میگن. اکراین باید واقعیت جدید مرزی( مناطق اشغال شده توسط روسیه!) را به رسمیت بشناسد. زبان روسی را زبان رسمی کشور اکراین تعیین کند. تضمین بدهد که نه به اروپا و نه به ناتو و نه به امریکا نزدیگ نمی شود. خراجگذار شاه پوتین بشود. پوتین را به مقام تزار اکراین برسمیت بشناید و قربان و صدقه پوتینی ها هم برود. و.... خلاصه تصور می کردیم فضا ممکن هست که پایان داشته باشد ولی با این فرمایشات پوتینی اطمینان حاصل شد که حماقت و توهم ا انتهایی ندارد و همیشه در اخر کار قربانی همین توهمات حقیر خود می شوند و با خود کشور و ملتشان را هم به نابودی و قهقرا میکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
زلسنکی به ایرانی ها میگه مشکلتون با جبهه ما چیه؟ یکی بهش بگه ایران ۳۰ ساله تحریمش کردن از امکانات جهان به شکل ناجوانمردانه محرومش کردن توقع داری به جبهه غرب کمک کنیم؟ که بیشتر تحریممون کنن؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اوکراین غرب زده کاشکی برای خودش میجنگید. قومی که عقل ندارند هر بلایی سرشان بیاد حق شون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
قزاقستان قرقیزستان ازبکستان فنلاند المان شرق لتونی استونی سوئد لهستان یوگسلاوی رومانی مولداوی اوکراین همه دانشمندان جهان نخبه های همه کشورهای ضعیف حتی 5400 نفر از فرزندان مسولان همه به طرف غرب فرار می کنند فکر نمی کنی چرایک بطرف روسیه نمی ره یعنی همه عقل ندارند نمی خواهی یک بار در نگرشت تجدید نظر کنی
ذلنسکی پیشنهاد تحریم 50 ساله ایران را می دهد ولی همچنان حاضر نیست که روابط دیپلماتیک و سفارت خانه ایران را تعطیل کند. ان 50 سال هم در واقع برای روسیه مقدمات را اماده می کند تا همیشه روسیه در اوهام خود زمین گیر شود. این نشان میدهد که چه اندازه ذلنسکی عاقل هست و بدون احساس رفتار میکند. فقط با دو کشور روسیه و روسیه سفید قطع رابطه کرد چون انها مستقیم به خاک اکراین حمله سرتاسری نظامی کرده بودند اما حاضر نیست با ایران قطع رابطه کند. پوتین به همین سیاست و کیاست ذلنسکی باخت. اگر ذلنسکی مطابق پیش بینی پوتین مانند اشرق غنی اکراین را ترک کرده بود الان پوتین ورشو را هم گرفته بود و المان پشت سر هم داشت به روسیه باج اقتصادی و سیاسی میداد. ولی یک مرد مسیر تاریخ را عوض کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
خیلی عاقلانه دلقک عمل کرد با تحریک امریکا کشورش را نابود کرد، امثال تو هم هندونه زیر بغلش بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مثبت اششتباهی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
زلنسکی و سیاست و کیاست؟
یه چیزی بگو بگنجه
اقا دو دلار بدیم به یکی برن اکراین این مرتیکه قرطی دلقک بزنن تومغزش راحتش کنند خیلی دیگه دراز شده
وقت سایت را صرف درج اراجیف ورشکستگان سیاسی نکنید اون فعلا بره مملکتی را با نوکری برای آمریکا ویران کرده جمع کنه بعد دنبال هارت و پورت برای دیگران بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
رضا نوکری کانادا عیب نیست برات؟ برو کشور لنگه دمپایی ...
زلسنکی به ایرانی ها میگه مشکلتون با جبهه ما چیه؟ یکی بهش بگه ایران ۳۰ ساله تحریمش کردن از امکانات جهان به شکل ناجوانمردانه محرومش کردن توقع داری به جبهه غرب کمک کنیم؟ که بیشتر تحریممون کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مگر هنوز نفهمیدی که تحریم نعمت بوده و به ما کمک کرده که استعدادهایمان شکوفا شود
دلقک نابخرد ... کشورش را به ویرانه تبدیل کرد فقط به خاطر اینکه زیر سایه پرچم ناتو باشد .. به خیال خودش. ولی نمیدونه غربی ها فقط به فکر منافع خودشون هستند و از این طریق قصد داشتند راه نفس روسیه را قطع کنند .. ولی آیا اگر شما جای روسیه بودید اجازه همچین کاری را میدادید؟ هر چند به ظاهر قیافه حق به جانب غربی ها چیز دیگری را به افکار جهانی تحمیل میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ویرانی ها ساخته می شوند اما طرز فکر و حماقت هیچ وقت نمی گدارد انسان هایی مانند تو واقعیت راببینند
ما کلا مسیرمان با کل دنیا متفاوت بوده همیشه
دنیا بگه ماست سفیده ما میگیم سیاهه
چرا به نظرتون؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
چون وقتی اونجا شبه اینجا صبحه ماها متفاوت با هم هستیم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
امثال حنابعالی اگر عینک غربی تون را بردارید می فهمید
مرگ بر پوتین قاتل.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مرک بر امریکا جنایتکار که هرجا بلوایی هست حتما این خبیث ها انجا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اگر اینقدر که می فرمایید بدند چرا همه کشورها و ادم حسابی ها دانشمندان فرزندان مسئولان همه به غر فرار می کنند یعنی همه نفهمند در ضمن یادت باشه که اگر با دید درجه دوم نگاه کنی اگر در دوقطبی جهانی انگلیس و امریکا نبودند الان شما طبعه کشور ایرانستان بودی روسیه هفت برار کشور بلژیک از ایران زمنی گرفته اگردرگیریشان با انگلیس و امریکا نبود همه را گرفته بود نمی خواهم وطولانی بنویسم از ژاپن بگیر تا فنلاند تمامی16 کشوری که با روس هم مرز هستند از همه زمین غصب کرده بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ما را تخفیف نکرده... و اما امریکا کدام کشور را گرفته همیشه درگیر با روسیه بوده و همیشه انقسمت که دست امریکا ماند اقای جهان شده هرچی دست روس ماند گرسنه اگر باور نداری کامنت بگذار تا تمام کشور های تقسیم شده بین شرق و غرب را برایت به دیتیل توضیح بدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مزدور سوری یه مدت بود سر پستت نبودی
زلی جون برو باد بیاد دلقک بازی هم حد واندازه ای داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مرگ بر روسیه زنده باد اوکراین بجنگید ملت اوکراین و الیگارشی جهانی را یتیم کنید..اگر دوتا کتاب می خوندی و می دانستی که تاجیکستان ازبکستان تاتارستان گرجستان ابخازیا چچنستان همه وهمه پاره های تن ایران بودند که روسها بلعیدند. گرچه انگلیس و امریکا هم مرده پاکی نشسته اند ولی اگر نبودند الان نام کشور شما ایرانستان بود نه ایران .استاد یک بار فکر کن چرا مردم از همه جای دنیا استثنا هم نداره به سمت امریکا می روند شنید یک نفر به روسیه مهاجرت کنه از اینران5400 نفر از فرزندان مسئولان به امریکا و جمعا به غرب رفته اند یعنی همه نفهم بوده اند و توشون یک عاقل نبود بره روسی یعنی هنوز حالیت نیست که امریکا چه کار کرده که اوکراین دوست داره خرابه بشه ولی دوست روسیه نباشه این فقط روسیه نیست مولداوی فنلاند اسلونی لهستان رومانی... کل بلوک شرق دوست دارند با امریکا باشند کمی فکر .......
مبارک عاشقان و نوکران زلنسکی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
افتخار می کنم نوکر مردی باشم که عشق و حال در پنت هاوس های امریکا را نخواست و سایه وحشت جنگ و ترور و کشته شدنش را انتخاب کرد و با زن و بچه هاش کیف را مانند اشرف غنی بزدل رها نکرد
کاش یکی به این دلقک کاخ سفید بگه تو خیلی عرضه داری اون خاکی و که روسها ازت گرفتن و پس بگیر با چند میلیارد کمک و اسلحه به جز رجز خوندن هنر دیگه ای نداری
روس ها چقد ذلیل شدن و دارن میبینن که دیگه کاری از دستشون برنمیاد حالا میان میگن ما هنوز جدی عمل نکردیم، آخه بدبخت شما و اون ارتش زپرتیتون که هیچ پوخی نبودین و اوکراینیا براحتی چنتا از شهرهای اشغال شده رو پس گرفتن در حدی که پوتین فرمانده های ارتشو اخراج کرد و مجبور شد ادامه پیشروی رو بسپاره به تروریستها و دزدها و قاتل های گروه واگنر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مثلا چه شهرهایی و پس گرفتن بگو کا هم بدونیم
زلنسکی کمدین ۲۰۰ هزار روس رو کشته و روس‌ها رو از خرسون و خارکف و کیف بیرون کرده ۳۰۰ میلیارد روسیه رو بزودی صاحب میشه و بازار انرژی اروپا رو از روسیه گرفت و تحریم‌های تقریبا ابدی برای ۱۵۰ میلیون شهروند روس این کارها رو هم کرده این آقای کمدین و البته ورود به اتحادیه اروپا و ناتو هم بعد از اتمام فاز فعال جنگ اتفاق خواهد افتاد حتی نیویورک تایمز نوشته اوکراین بدون استان‌های مورد مناقشه به ناتو میپیونده مثل آلمان در ۱۹۵۵
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
نیویورک تایمز از هیتلر هم تعریف می کرد جدی نگیرید
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شما چون کم دانی بهتر نظر ندی از کشور حمایت می کنی 7 برابربلژیک از ایران زمین جدا کرده اجداد ما را قرن قبل کشته حرم امام رضارابا توپ ویران کرده مجلس و بارقه امید را به توپ بسته ... اشکالی نداره طرفدار روس باشی ندانستند عیب بزرگیه
لعنت به روسیه که جز بدبختی هیچی واسه کشور ما نداشته و ایران رو قاطی جنگ و تجاوزگری خودش میکنه خدااایا دنیارو از شر این روشهای خونخوار نجات بده
به گفته یفیر روسیه، دو موضوع برای روسیه اهمیت دارد اول این که تهدید از جانب اوکراین متوجه روسیه نباشد و دوم این که با روس‌ها در اوکراین مانند سایر ملت‌ها در جهان رفتار شود. این دیپلمات روس تحولات اوکراین در سال‌های اخیر را «ناسیونالیسم افراطی» توصیف کرد و رفتار متفاوت با روس‌ها را نقض اعلامیه حقوق بشر و کل اسناد خواند.

منطقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ساده لوحی حدی داره
روسیه که اصلا هیچ خیری برای کشور نداشت ، اون از برجام اینم از تحریم ۵۰ ساله اوکراین ، ما بیشتر غلات و گندم از اوکراین وارد میکردیم حالا به لطف دخالت در جنگ اوکراین ، بایستی به چند برابر قیمت غلات از کشورهای دیگه وارد کنیم و این یعنی تورم و گرونی بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
خود روسیه الان تورمش ۲٫۵ درصده پایینتر از امریکا و انگلیس
مشکل کشور ما از روسها نیست مسیولین مشکل هستند
این جوجه اصلا نمی دونه ایران کجای نقشه هست از بالا بهش گفتن چهار تا حرفم به ایران بزن اینم داره تکرار می کنه
این تحریم‌ها سمبلیکه وگرنه همین الان هم اوکراین طبق تحریم‌های آمریکا عملا نقل و انتقال پول با ایران انجام نمیده در مورد سرمایه گذاری هم که کسی در ایران سرمایه گذاری نمیکنه چون کشور منزوی هست و کلا این تحریم کاغذیه ولی زلنسکی میتونه از طریق اتحادیه اروپا و آمریکا فشار بیاره اونها میتونن مکانیزم ماشه رو فعال کنن
پوتین تو برادی تو به اوکراینی ها ثابت کردی ببخشین نمک نشناسند..
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مرد حسابی من به مسخرهنوشتم چرا منفی میددکدوم برادری خانه برادرش را با موشک می زند او برادر نیست ادمخار است
فرهنگ روسیه! یکم تاریخ بخون جناب پوتین تا ببینی این فرهنگ روسیه با کشورهای دیگه، بویژه ایران چه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
یک قلم 7 برابر تکشور بلژیک از ایران جدا کرده و بسیار از اجدادمان را که مقاومت کرده اند قتل عام کرده حرم امام رضارا خراب کرده در اینترنت عکس های حرم امام رضا را ببینید مجلس ملی را هم که شروع تمرین دوکراسی بودبه توپ بست
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
درباره فرهنگ غرب وحشی نظرت چیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
نظری ندارم ولی اینقدر عقل دارم که چرا فرزندان مسئولان 5400 نفر و همه نخبگان همه به امریکا فرار می کنندنمی دانم در فیلمها هنوز گیر کرده ای چه می کنند این امریکایی ها که پدر یا مادر با امریکا مبارزه می کند ولی فرزند در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند
انشالله شما را خدا قسمت کندطبعه روسیه بشی به ارزوت برسی ما هم به غرب وحشی بریم
دم غرب گرم که به اوکراین کمک میکنه نه پس لابد انتظار داشتی به متجاوز کمک کنه روسیه هم اگه دنبال صلح میگردن خب نیروهاشو جمع کنه و از اوکراین بزنه بچاک مقامات روسی بهتره این فلسفه بافی ها و الحاق مناطق اوکراینو از سرشون بیرون کنن و از این طرز تفکرات قرون وسطایی بیان بیرون
روسیه نامرد
وقتی یه به اصطلاح سلبریتی دلقک احمق بشه رئیس جمهور همینه خب مردک میخواستی معاهده با روسیه رو نندازی زیر دوتاپات جنگ بشه به ایران چه مربوطه ایران فن اوری تولید پهپاد داره به هرکی دلش بخاد میفروشه تو پول بیشتر بده به تو بفروشه
بعدشم کل دنیا دارن سیل تسلیحات میریزن تو کشورت کسی چیزی گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
نگو هنر پیشه بگو شیری در پوستین دلقک ... اگر مثل اشرف غنی بزدل فرار می کرد به امریکا هم خودش زندگی خوبی داشت و هم روسیه اوکراین را یک روزه می گرفت و تمام میشد وغرب هم هیچکاری نمی توانست بکند ایستادن او غرب را شیر و امیدوار کرد یا بهتر که بگوییم بچه شیراوکراینی غرب را متقاعد کرد که می شود با روسیه جنگید و به زانو دراورد
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شیر پاستوریزه البته
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
تو اگر دانش داشتی از روسیه اجداد ما را کشته 7 برابر بلژیک از خاک کشور را غصب کرده حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی رابه توپ بسته همراهی نمی کرد ..7 برابر کشور بلژیک می دونی یعنی چقدر کمتر کیهان بخون چند برگ هم تاریخ 150 ساله قبل ایران را بخوانی ضرر نمی کنی هیچ قومی بعد از مغول ها به اندازه روس ها باعث تحقیر اجداد ما نشده اند
دم آمریکا گرم خوب حرص این روسهای متجاوزو درآورده، روسیه اگه خیلی بفکر وضعیت روسهای مقیم اوکراینه خب همشونو جم کنه ببره تو روسیه بهشون اسکان بده آخه روسیه که تا دلتون بخواد خاک و زمین ول و بی استفاده داره خودش به اندازه یه قاره س.. فک میکنن با این حرفا و تبلیغات میتونن مردمو خام کنن و به اسم حمایت از روس‌ها خاک و زمین کشورهای دیگه رو تصرف کنن آخر و عاقبت متجاوزان چیزی جز شکست و نابودی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
فعلا اونی که داره جلزولز می کنه شمایی جناب امریکایی
شما با کدام ناظران بی سواد صحبت کرده اید که بهتون گفتن مراودات اوکراین با ایران ناچیز است؟ اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات جهان است و سالانه میلیون ها تن ذرت و گندم و دیگر غلات به ایران صادر می کرد. همچنین در زمینه های هوافضا و فناوری نظامی همکاری های گسترده و طولانی با ایران داشت: برای مثال انتقال تکنولوژی و خط تولید تنها هواپیمای مسافری ایرانی که «ایران-140» است و صادرات موتور صدها فروند تانک «سفیر-74» همه بخشی از مراودات با اوکراین بوده است که ناظر ا شما از آن خبر ندارد. وقتی به کشوری که روابط دوستانه و خوب با شما دارد از پشت خنجر می زنید و به اشغالگران و قاتلان مردمش اسلحه می دهید چه انتظاری دارید؟ برایتان دسته گل بفرستد؟ آیا وقتی پهپادها را به روسیه میفرستادید فکر می کردید این معامله تکذیب پذیر خواهد بود و ؟ کمی واقعی فکر کنید بجای فرافکنی بیهوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دقیقا ناچیزه در حد یک صدم درصد چین هم نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شما ناراحت نشید اینها فقط با دوستان و همفکرانشان همکاری کرده اند
کجای اعمال تحریم ایران توسط اوکراین عجیب است؟ اتفاقا کاملا هم منطقی است. چه نیازی داشت که ما با روسیه برای تجاوز و کشتار در اوکراین شریک جرم شویم؟ حالا که نوابغ بالانشین ما را شریک جرم متجاوز در جنگی که به ما ربط نداشت کرده اند، پس عواقب آن را هم باید قبول کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دو کلمه از مادر عروس
همین اوکراین در بیشترین تحریمهای آمریکا علیه ایران موافقت کرد. قبل از جنگ روسیه و اوکراین. کلا رعیس جمهور اوکراین فکر میکند همه دنیا باید از اوکراین حمایت کنند. دولت ایران کاملا آگاه هست که چه کشورهای به رعیس جمهور اوکراین خط میدهند و میگویند ایران را محکوم کن. اوکراین از همه کشورها سلاح دریافت میکند ،حتما توقع داره ما هم به اوکراین سلاح بدیم. پرو ترین و بی سیاست ترین رعیس جمهور قرن لقب گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دقیقا
اگر از اول ناتو رو تو خاکش راه نمی داد و با روسهای مقیم اکراین عین انسان رفتار می کرد الان مجبور نبود امتیاز بدهد
روسها این همه هزینه جانی و مالی کردند و حق دارند که مناطق تصرف شده را به خاک روسیه الحاق کنند.
اوکراین فعلاًداره با ارتش خصوصی واگنرمی جنگه اگرارتش روسیه واردچنگ بشه این دلقک بدبخت میخوادچیکارکنه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شما چون کم دانی بهتر نظر ندی از کشور حمایت می کنی 7 برابربلژیک از ایران زمین جدا کرده اجداد ما را قرن قبل کشته حرم امام رضارابا توپ ویران کرده مجلس و بارقه امید را به توپ بسته ... اشکالی نداره طرفدار روس باشی ندانستند عیب بزرگیه
مروری بر تورم مواد غذایی کشورها در سال 2023:

ونزوئلا
انگلیسی ها تو جنگ جهانی اول نصف مردم ایران رو با قحطی کشتن
تو جنگ جهانی دوم بی دلیل ایران رو تصرف کردن
تو جنگ ایران و عراق آلمانی ها سلاح های شیمیایی و فرانسوی ها سلاح های ضد کشتی به عراق میدادن و خون های آلوده به ایدز رو به ایران ولی فکر نکنم ایران حتی یکبار اینجوری ناله کرده باشه.
زلانسکی بهیچ عنوان در جهت منافع مردم اوکراین ومنطقه نیست۔بیشتر سعی درجهت حفظ خود در قدرت با گرم نگهداشتن تنور جنگ ودریافت کمک واحتمالا منافعی برای خود وکمپانی های اسلحه سازی دارد۔امریکا هم با تصورواهی تضعیف روسیه و حضور خود وناتو در اوکراین به این کمک های سخاوتمندانه وتخلیه سلاح های قدیمی وتعویض با سلاحهای جدید ادامه میدهد۔روسیه جنگ سوم را شروع میکند ولی امریکا وناتو را در اوکراین نمی پذیرد۔روسیه در جنگ اوکراین بسیار خویشتنداری میکند۔ سیاستمداران ر روسیه رهبر ان جهانی اند۔زلانسکی واقعیت این است که یک دلقک ساخته وپرداخته اسرائیل وغرب است۔مردم اوکراین با چنین رهبری دلسوزی نیاز دارند۔
دلقک بهتر از موتوری جنس نخره از همون پارک بخره مطمئن تره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی