بازدید 3037

یک سرکرده داعش به دام نیروهای امنیتی عراق افتاد

سرویس اطلاعات ملی عراق شامگاه جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان ارشد گروهک تروریستی «داعش» به دام نیروهای امنیتی افتاده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 27 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرویس اطلاعات ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای بدون ذکر نام این عنصر تروریستی اعلام کرد که این تروریست در سال ۲۰۱۴ بعنوان نیروی رزمی به گردان «اسامه بن لادن» در سازمان تروریستی داعش پیوست و در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی عراقی در مناطق جرف النصر، فلوجه و موصل مشارکت داشته است.

به گزارش تارنمای شبکه خبری المیادین، این بیانیه بدون ذکر نام فرد دستگیر شده، می‌افزاید که این تروریست در سابقه فعالیت تروریستی خود بارها فرماندهی عملیات‌های مسلحانه گروهک‌های ترور از جمله شاخص‌ترین آنها، شرکت در عملیات بمب گذاری در استان نینوا را رهبری کرده است.

براساس این گزارش وی پس از آن مسؤول توزیع مدارک و هویت‌ جعلی اعضای داعش بوده تا این که روز جمعه در جنوب بغداد و با هماهنگی نیروهای لشکر ۱۷ ارتش عراق بازداشت می شود.

این گزارش می افزاید که نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی اطلاعاتی، مسئول اداری «ولایت جنوب» داعش را در جنوب بغداد دستگیر کردند

نیروی هوایی عراق اوایل ماه میلادی جاری (اواسط اردیبهشت ماه) نیز موفق شد که یک تیم از اعضای تروریست‌های داعش در یک حمله هوایی در استان دیاله در شرق عراق از پای درآورد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای در این باره اعلام کرد که این حمله توسط جنگنده‌ای اف ۱۶ نیروی هوایی عراق و در منطقه «صندیج» از توابع استان دیاله انجام شده است.

سازمان الحشد الشعبی نیز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین ۱۴۰۲) گذشته از آغاز یک عملیات امنیتی وسیع در جزیره العیث در استان صلاح الدین در شمال بغداد خبر داد.

تیپ ۹ الحشد الشعبی در چارچوب یک طرح امنیتی برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به استان صلاح الدین، اقدام به تفتیش مناطق «البوحماش»، «تل حسین»، «المالح» و «الراجیحیات» کردند.

عبدالوهاب الساعدی رئیس سرویس مبارزه با تروریست عراق نیز مارس گذشته از کشته شدن ۲۲ داعشی از جمله چندین سرکرده برجسته در عملیات ارتش این کشور در استان الانبار در غرب این کشور خبر داده بود.

ارتش عراق اوایل ماه مارس (فروردین/ اردیبهشت) نیز ۱۷ داعشی از جمله سه سرکرده این گروه تروریستی را در یک عملیات دیگر نظامی در الانبار در غرب عراق از پای درآورد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر