بازدید 2315

توافق اروپا و کره جنوبی برای افزایش فشار بر روسیه

رهبران اتحادیه اروپا و کره جنوبی توافق کردند تا فشارها بر روسیه را افزایش دهند و همچنین آزمایش‌های موشکی بالستیک کره شمالی را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 23 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی دوشنبه در سئول با شارل میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد.

آنها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما توافق کردیم تا فشار جمعی بر روسیه خصوصا از طریق اجرای موثر اقدامات محدودساز را افزایش دهیم. ما متعهد به حمایت از بازسازی و بهبود اقتصادی اوکراین هستیم و تا زمانی که لازم باشد از این کشور حمایت می‌کنیم.

میشل در کنفرانسی خبری گفت که ادامه حملات روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که همکاری عمیق میان اتحادیه اروپا «یک کالای لوکس نیست بلکه یک امر ضروری و حیاتی است.»

میشل، یئول و فون در لاین همچنین از کره شمالی خواستند تا اقداماتی را که موجب افزایش تنش‌های نظامی می‌شود، متوقف کرده و به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

فون در لاین اظهار کرد: اتحادیه اروپا هرگز نمی‌پذیرد کره شمالی تسلیحات هسته‌ای داشته باشد، همانطور که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را قبول نکردیم.

یئول هم تاکید کرد که اتحادیه اروپا و سئول معتقدند که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تهدیدی ایجاد می‌کنند که فراتر از شبه‌جزیره کره است.

آسوشیتدپرس نوشت: کره شمالی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود یکصد موشک شلیک کرده است که برخی از آنها قابلیت حمله کلاهک هسته‌ای را داشته و قابلیت اصابت به آمریکا و کره جنوبی را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل