بازدید 4062

ورود اتحادیه اروپا به موضوع سیل ویرانگر در ایتالیا

سیل ویرانگر و رانش زمین در بخش‌هایی از ایتالیا خسارات زیادی به بار آورده و اتحادیه اروپا هم برای کمک به ایتالیا وارد عمل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 22 May 2023

 

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی نوشت: بعد از سیل شدید پس از باران‌های سیل آسا در منطقه امیلیا رومانیا ایتالیا هنوز شرایط هشدار در این منطقه پا برجا است. بر اساس اعلام دفاع مدنی در این کشور، بالاترین هشدار قرمز همچنین روز دوشنبه در بخش‌هایی از این منطقه در سواحل آدریاتیک اعمال شد. البته باران در این منطقه کند شده و کار پاکسازی در حال انجام است. اما اکنون زمین شناسان به ویژه در مورد خطر رانش زمین هشدار می‌دهند. خبرگزاری ایتالیایی آنسا به نقل از پاریده آنتولینی، زمین شناس برجسته ایتالیایی می‌گوید: بسیاری از جاده‌ها به طور کامل ناپدید شده اند و باید کاملا بازسازی شوند.

اتحادیه اروپا حالا می‌خواهد تجهیزات پمپاژ را برای مقابله با سیل در این منطقه تامین کند. کمیسیون اروپایی اعلام کرده که کشور‌های مختلف اتحادیه اروپا قول کمک خود را داده اند. آلمان، اتریش، فرانسه، اسلواکی، اسلوونی، رومانی، لهستان و بلغارستان در حال ارائه فناوری به این کشور آسیب دیده مدیترانه‌ای هستند. ایتالیا قبلاً رویه حفاظت مدنی اتحادیه اروپا در برابر بلایا را فعال کرده بود و بنابراین رسماً درخواست کمک کرده بود.

مرکز هماهنگی اتحادیه اروپا برای حفاظت مدنی نیز در تماس دائمی با مقامات ایتالیایی است. اتحادیه اروپا اعلام کرده که آماده ارائه کمک‌های بیشتر در صورت نیاز است. "یانز لنارچیچ"، کمیسر اتحادیه اروپا برای حفاظت از بحران، در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا پس از سیل‌های مرگبار اخیر با ایتالیا در همبستگی کامل است.

"جورجیا ملونی"، نخست وزیر ایتالیا هم از مناطق آسیب دیده بازدید کرد؛ بنابراین او زودتر از موعد اجلاس جی ۷ در هیروشیما ژاپن را ترک کرد.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده نشان می‌دهد او با هیئتی کوچک به فورلی و شهر‌های استان راونا آمد و با شهروندان صحبت کرد. اکنون از دولت خواسته شده است که فورا برای حمایت از منطقه اقدام کند. ملونی درباره وضعیت این منطقه ابراز تاسف کرده و گفت: این یک تراژدی است.

عملیات پاکسازی در مناطق آسیب دیده همچنان ادامه دارد. در آنجا کمک کنندگان آسیب جدی را آشکار می‌کنند. ایرن پریلو، از مقامات منطقه امیلیا رومانیا، روز شنبه گفت که مبلغ خسارات وارده به چند میلیارد یورو می‌رسد. در بعضی جا‌ها باید شبکه راه‌ها را به طور کامل بازسازی کرد. به گفته وی همه مزارع نیز غرق شده یا اکنون توسط توده‌های عظیم گل مسدود شده است.

به دلیل رانش زمین، بسیاری از خانه‌ها و مزارع همچنین منزوی شده اند. از آغاز طوفان، تیم آتش نشانی ایتالیا تقریباً ۴۰۰۰ بار در منطقه مستقر شده است؛ بنابراین بیشتر مأموریت‌ها در مناطق اطراف بولونیا، راونا، فورلی-چزنا و ریمینی بودند.

بر اثر سیل و رانش زمین دست کم ۱۴ نفر در ایتالیا جان باختند. هزاران نفر هم مجبور به تخلیه محل سکونت خود شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی