بازدید 2573

دیدار رئیس جمهور کره جنوبی و صدر اعظم آلمان

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، رئیس جمهور کره جنوبی و صدر اعظم آلمان در سئول با هم دیدار و بر سر تقویت همکاری‌های اقتصادی و امنیتی با یکدیگر توافق کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 22 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در سئول با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و امنیتی با توجه به تغییرات بین المللی توافق کردند.

یول و شولتز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار و گفت وگوی خود تاکید کردند که کره جنوبی و آلمان تصمیم گرفتند در بحبوحه افزایش بی ثباتی اقتصادی جهانی و درگیری‌های ژئوپلیتیکی، مشارکت خود را در زمینه اقتصادی تقویت کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی و صدر اعظم آلمان همچنین گفتند که کره شمالی از تحریک‌های غیرقانونی علیه کره جنوبی سودی نخواهد برد و موافقت کردند که در راستای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ تلاش کنند.

دو طرف همچنین در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، سیاست امنیتی در اقیانوس آرام و اقیانوس هند و حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی پیش تر اعلام کرده بود یون سوک یول رئیس‌جمهور این کشور در اولین دیدار خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در روز یکشنبه وعده کمک‌های بیشتر به اوکراین داده است. به رغم فشارها بر سئول برای حمایت نظامی از اوکراین، وعده‌های جدید یول شامل کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار