بازدید 2649

ایران هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت مجدد مسجد الاقصی توسط عضو افراطی کابینه رژیم آپارتاید صهیونیستی را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱ 22 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این گونه اقدامات جسارت آمیز و تحریک کننده، وجه دیگری از جنایات گسترده و مستمر رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات دینی و اسلامی این سرزمین است و مستلزم واکنش موثر، فوری و بازدارنده از سوی جهان اسلام و جامعه جهانی است.

کنعانی تاکید کرد: قدس شریف پایتخت یکپارچه و ابدی فلسطین بوده و باقی خواهد ماند و تعرضات پی در پی اشغالگران صهیونیست نسبت به این شهر و مقدسات اسلامی آن، تغییری در واقعیت و وضعیت تاریخی آن ایجاد نخواهد کرد.

گفتنی است، بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه به همراه گروهی از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برد.

این اقدام تحت تدابیر امنیتی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی انجام شد.

بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی دی ماه گذشته نیز به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برده بود.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشت و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند. کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

با این حال، وزیر امنیت داخلی کابینه افراطی نتانیاهو که یورش او به مسجدالاقصی واکنش گسترده‌ای در سطح منطقه و جهان را به همراه داشت، اعلام کرد که باز هم به مسجدالاقصی خواهد رفت و از حماس نمی‌ترسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل