بازدید 3107
۱

کشورهای عربی خواستار کاهش تنش با همسایگان هستند

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب جمعه شب گفت که کشورهای عربی خواستار کاهش تنش با همسایگان هستند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 20 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، ابوالغیط در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان سعودی، افزود: تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، یک نشانه بسیار واضح است و بازگشت این کشور به جایگاه قبلی خود یک مساله داخلی بین کشورهای عربی بوده که با اراده این کشورها به دست آمد.

دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه کشورهای عربی خواستار کاهش تنش با همسایگان هستند از جمهوری اسلامی ایران و ترکیه خواست که با این موضوع تعامل مثبتی داشته باشند.

وی همچنین گفت: سوریه نیازمند کمک کشورهای عربی است و در عین حال دمشق نیز می‌بایست به این گام کشورهای عربی در قبال خود، تعامل نشان دهد.

ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که نشست جده سرآغازی باشد تا کشورهای عربی، مشکلات خود را به تنهایی حل کنند چرا که این کشورها خواستار عدم مداخله خارجی در امور داخلی خود هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد که آرمان فلسطین در قلب بیانیه جده قرار دارد، به ویژه در زمانی که (رژیم) اسرائیل با تمام تجاوزاتش فشار می‌آورد.

سران کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز جمعه در بیانیه پایانی سی و دومین نشست خود در شهر جده از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و عربستان در زمینه روابط دوجانبه استقبال کردند.

شرکت کنندگان در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب بر مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سودان برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع این کشور و ضرورت گفت وگو تاکید کردند.

سران اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست روز جمعه خود خواستار انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان در سریع ترین زمان ممکن شدند.

حمایت از تلاش‌ها برای یکپارچه شدن نیروهای مسلح لیبی و تثبیت آتش بس و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی به عنوان راحل برون رفت از بحران این کشور، از دیگر بندهای بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در جده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کشورهای عربی اگر دست از پول پاشی بین تروریستهای منطقه بردارند قطعا آرامش به منطقه بازخواهد گشت درضمن آقای زلنسکی در جلسه چکار داشتند ؟؟
برای گرفتن پول آمده بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل