بازدید 2641
۱

۲۰۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش‌از ۲۸۰۰ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 20 May 2023

به گزارش «تابناک»، قاسمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با تکمیل این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاها از آب با رشد ۲۳ برابری به بیش از ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی در تشریح طرح‌های شاخص در دست اجرای وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به طرح بزرگ جهاد آبرسانی اشاره و اظهار کرد: در ابتدای شروع این طرح از ۷۱۳۰ روستای هدف در سراسر کشور، ۱۷۵۱ روستا به این استان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه با توسعه این طرح، تعداد ۵۰۰ روستا در قالب مشارکت خیرین و ۵۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی برای استان پیش‌بینی شد.

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح اظهارداشت: در سال گذشته یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه، این پروژه معادل ۱۱ استان کشور هست، ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع آن اجرا شده که ۱۵۵ روستا روز گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از اهتمام وزیر نیرو برای رفع دغدغه مردم و مشکلات آب این استان، عنوان کرد: ۲۵ درصد از کل اعتبارات جهاد آبرسانی و ۲۵ درصد از کل روستاهای کشور به سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

وی بیان کرد: در گذشته پروژه‌های ملی در قالب ۱۱ شهرستان تعریف شد و در این‌ بین بسیاری از شهرستان‌ها محروم ماندند و گلایه‌هایی بابت نابرابری در توزیع عادلانه روستاها را در سطح استان شاهد بودیم، اما هم‌اینک ۲۶ شهرستان‌ استان در این طرح بزرگ گنجانده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بعد ۴۴ سال حالا ببینیم چکار میکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل