بازدید 2164

کره شمالی، سئول را به باج‌خواهی هسته‌ای متهم کرد

کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی این دو کشور را به «باج‌خواهی هسته‌ای» متهم و بر اتخاذ اقدامات لازم در مقابل جنون «جنگ‌سالاران» تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 19 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه نوشت: نقشه آنها برای در هم کوبیدن ما از لحاظ نظامی، نشانه آشکار دیگری از این است که جنون جنگ‌سالاران به نقطه‌ای رسیده‌اند که نمی‌توان آن نادیده گرفت.

خبرگزاری کره شمالی افزود: هیاهوی دیوانه‌وار جنگ هسته‌ای در میان آمریکا و سردمداران دست‌نشانده و جنگ‌طلب باعث می‌شود که پاسخ‌های متناسبی به آنها داده شود.

این خبرگزاری با تاکید بر ادامه توسعه برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ «حق مشروع یک کشور مستقل را دارد که از ابزارهای قدرتمندتر برای دفاع از خود و جلوگیری از ایجاد وضعیت‌های جدی و تهدیدهای آتی برخوردار شود.»

آمریکا و کره جنوبی از ماه مارس تاکنون مجموعه‌ای از رزمایش‌های سالانه را با شدت بیشتری پیگیری کرده‌اند. در این رزمایش‌های دریایی و هوایی از یک ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های آمریکایی استفاده می‌شود.

کره شمالی واکنش خشم‌آلودی به این رزمایش‌ها داشته و آنها را تمرینی برای تهاجم خوانده است.

این کشور همچنین در ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی را افزاش داده و از کلاهک‌های هسته‌ای کوچک‌تر رونمایی کرده و موشک بالستیک قاره‌پیمایی آزمایش کرده که قادر است به آمریکا اصابت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی