بازدید 3706

شاخص کیفی هوای زنجان به وضعیت خطرناک رسید

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای زنجان هم‌اکنون بر روی عدد ۳۷۶ قرار گرفته است و در وضعیت خطرناک برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 14 May 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مریم باقری، معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان اظهار کرد: انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون موجب ناسالم و خطرناک شدن وضعیت کیفی هوای استان شده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و کودکان، سالمندان، بانوان باردار، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان نیز در این شرایط از منزل خارج نشوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد است، گفت: شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می‌شود.

وی گفت: باتوجه به پیش بینی های هواشناسی تا بعد از ظهر امروز این شرایط در استان حاکم خواهد بود و احتمال افزایش آلودگی هوا وجود دارد و با بارش باران از بعد از ظهر به تدریج آلودگی کاهش پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی