بازدید 3178

توافق گروه ۷ بر مقابله با دور زدن تحریم‌ها ازسوی روسیه

بر اساس بیانیه مشترکی که پس از نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه ۷ منتشر شد، اعضای این گروه قصد دارند با هرگونه تلاش روسیه برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده به دلیل حمله این کشور به اوکراین مقابله کنند.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 14 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، در این بیانیه که روز شنبه توسط اعضای گروه ۷ به تصویب رسید، همچنین بر حمایت تزلزل‌ناپذیر این کشورها از اوکراین تا زمانی که نیاز باشد، تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان متعهد به مقابله با هرگونه تلاش برای فرار از اقدامات تحریمی خود و تضعیف این اقدامات هستیم.

این بیانیه افزود: ما در آینده نیز همچنان به تقویت هماهنگی در نظارت بر مبادلات فرامرزی بین روسیه و سایر کشورها ادامه خواهیم داد، در صورت لزوم اقدامات بیشتری را برای هدف قرار دادن بخش مالی روسیه انجام خواهیم داد و از نزدیک بر اثربخشی سقف قیمت تعیین شده برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه نظارت خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که اهداف ما برآورده شده است و در این راستا از انجام هرگونه اقدام اجرایی لازم و مناسب دریغ نخواهیم کرد.

کشورهای گروه ۷ در این بیانیه از سایر کشورها نیز خواستند تا به اقدامات علیه روسیه بپیوندند و با مشارکت خود، اثربخشی این اقدامات را افزایش دهند.

در بیانیه مشترک اعضای گروه ۷ همچنین تاکید شده است: مادامی که مناقشه اوکراین حل و فصل نشود، همچنان به توقیف دارایی‌های حاکمیتی روسیه در حوزه قضایی ادامه خواهیم داد.

ژاپن در سال ۲۰۲۳ ریاست گروه ۷ را بر عهده دارد و تا به امروز، چند نشست در سطح وزیران گروه ۷ از جمله با حضور وزرای خارجه و همچنین وزرای دیجیتال و فناوری این کشورها برگزار کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه ۷ ائتلافی غیررسمی در واکنش به بحران‌های اقتصادی است که از سال ۱۹۷۳ با بحران نفت آغاز شد.

در سال ۱۹۷۵ با عنوان گروه ۶ توسط رهبران فرانسه، آلمان غربی، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا آغاز به کار کرد و کانادا در سال آینده به عنوان هفتمین عضو به این گروه پیوست.

روسیه نیز در سال ۱۹۹۸ به این گروه پیوست و موقتا این گروه به گروه ۸ تغییر نام داد تا زمانی که در سال ۲۰۱۴ روسیه به دلیل الحاق کریمه به خاک خود از این گروه خط خورد.

هرسال یک کشور ریاست این اجلاس را به عهده می گیرد و باید دستورکار و اولویت‌های گروه را جمع آوری کند. از آغاز تشکیل این گروه، تمرکز بر مسائلی از جمله تغییرات اقلیمی، امنیت و صلح بین المللی و بهداشت جهانی بوده است.

رئیس دوره‌ای گروه ۷ طی یک سال دیدارهایی را برای رسیدگی به این مسائل سازماندهی و از وزیران و هایت‌های همراه دعوت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار