بازدید 13273

شایع‌ترین علائم تنگی کانال کدامند؟

متخصص طب فیزیکی در خصوص شایع‌ترین علائم تنگی کانال، گفت: تنگی کانال می‌تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 11 May 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد فاتح، متخصص طب فیزیکی، بیست‌ویکم اردیبهشت در استودیوی شبکه دو سیما درباره تنگی کانال و راه‌های پیشگیری آن  گفت: تنگی کانال می‌تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می‌دهد. 

وی افزود: معمولاً بخشی از اعمال یداوی، در جهت آزادسازی مسیرسازی بخش‌های مختلف بدن و بهبود عملکرد گردش خون است. لذا ایجاد شرایطی که گردش خون را بهبود دهد و فشار را از روی بخشی از بدن بردارد، قدمی مثبت در جهت جلوگیری از تنگی کانال است. 

فاتح اظهار داشت: تغییر سبک زندگی نقش بسیار مهمی در کاهش دادن سرعت روند افزایش سن است. ما می‌توانیم با رعایت نکاتی در زندگی روزمره خود و اضافه کردن ورزش به روتین خود، تغییرات مثبتی در روند سلامتی خود به وجود بیاوریم. 

متخصص طب فیزیکی در ادامه گفت: کارهای پشت میزی باعث اعمال فشار بر روی دیسک‌های کمر می‌شود. این فشر سبب از بین رفتن آب بین دیسک‌ها شده و در نهایت به خشکی می‌رسد. خشکی در این بخش باعث بروز آسیب‌های جدی به کمر می‌شود اما همچنان وقتی از شخص دلیل کمردردش پرسیده می‌شود، معتقد است که کار سنگینی انجام نداده است. 

وی در آخر گفت: همواره باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که پیشگیری بر درمان مقدم است. لذا تغییر در سبک زندگی و فعالیت مداوم در طول روز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. کافی است کارهای کوچک را خودمان انجام دهیم. مثلاً در فضای اداری به جای اینکه از شخص دیگری بخواهیم نامه‌ای را برایمان به جای دیگر ببرد، خودمان این کار را انجام دهیم. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس