بازدید 3628

روسیه: روابط توکیو – مسکو سردتر می شود

کاردار روسیه در توکیو اعلام کرد: « همزمان با ریاست روسیه بر گروه 7، روابط روسیه-ژاپن به سمت بدتر شدن می‌ رود».
کد خبر: ۱۱۷۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 09 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گنادی اووِچکو، کاردار روسیه در توکیو طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک بیان کرد: ما با تخاصم علنی دولت ژاپن، هیچ تغییرات مثبتی را نمی‌بینیم.

وی افزود: ژاپن علنا با تحریم‌های غیرقانونی، توقف تماس‌ها در سطوح مختلف، مسدودسازی دارایی‌ها، تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه و سایر محدودیت‌ها اعلام کرده که تمایل به انجام سیاستی مخرب علیه روسیه دارد.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: همزمان با اینکه امسال توکیو ریاست گروه ۷ را برعهده دارد و می‌خواهد فشار فزاینده‌ای را علیه روسیه اعمال کند، روابط روسیه-ژاپن به سمت بدتر شدن می‌رود.

کاردار روسیه در توکیو تصریح کرد: سیاست توکیو نسبت به سردی روابط با روسیه که تجربه مثبت سال‌های اخیر را نابود می‌کند، ممکن است باعث شود دمای روابط دوجانبه تا یک حد بحرانی کاهش یابد و احتمالا در چنین حالتی دماسنج منفجر شود!

وی در پایان اظهار کرد: ما نسبت به سیاست نظامی‌سازی مجدد ژاپن که توسط دولت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن اتخاد شده، نگرانیم. ما شاهدیم که ژاپن با چه سرعتی ابتکارات جدی را در حوزه دفاع و امنیت دنبال می‌کند. مسکو همچنین تلاش‌های توکیو را درباره تبدیل نیروهای دفاعی ژاپن به ارتش تمام عیاری که توانایی انجام حملاتی را دارد، رصد می‌کند. ما از نزدیک رزمایشات نظامی گسترده را در نزدیکی‌ مرزهای روسی با مشارکت اعضای غیرمنطقه‌ای دنبال می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل