بازدید 15825
پای دلار پشت خطی به بهارستان هم باز شد

فرزین: از این به بعد بانک مرکزی ارز را مستقیم می‌خرد و مستقیم می‌فروشد

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد، گفت: از واحد‌های تولیدی بپرسید کدام یک از نیاز‌های تولید را با ارز بازار آزاد تامین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 09 May 2023

فرزین: از این به بعد بانک مرکزی ارز را مستقیم می‌خرد و مستقیم می‌فروشد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صبح امروز، فرزین رئیس کل بانک مرکزی با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالات نمایندگان مردم در مجلس اظهار داشت: صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را به کشور بازنمی‌گردانند، متخلف هستند. کمیته‌ای در بانک مرکزی تشکیل داده‌ایم که به تمام این تخلفات رسیدگی خواهد کرد تا ارز‌های صادراتی به کشور برگردد. البته بسیاری از صادرکنندگان ارز را برمی‌گردانند، چون سال گذشته ۶۵ میلیارد دلار ارز تامین شده که نشان از بازگشت ارز‌های صادراتی دارد و عمدتا هم متعلق به پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها بوده است؛ دیگر صنایع هم عملکرد خوبی داشتند، اما به تخلفات هم رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا واحد تولیدی باید ارز خود را به بانک مرکزی بفروشد، گفت: از واحد‌های تولیدی بپرسید کدام یک از نیاز‌های تولید را با ارز بازار آزاد تامین می‌کنید که ارز حاصل از فروش را می‌خواهید با نرخ آزاد در بازار به فروش برسانید؟ هزینه‌های دستمزد و برق و آب و گاز را با چه نرخی دریافت می‌کنید؟ واردات مواد اولیه را با چه ارزی تامین می‌کنید؟ چه دلیلی دارد ارز خود را در بازار قاچاق با نرخ بالا بفروشید؟ دلیلی ندارد؛ هیچ منطق اقتصادی پشت این موضوع نیست.

فرزین تصریح کرد: مرکز مبادله ارز و طلای ایران را راه‌اندازی کردیم تا نرخ ارز شکل بگیرد و با همان ارز نیاز‌های ارزی کشور تامین شود. مشکل ما این است، علائمی که به بازار داده می‌شود از محل نرخ ارز بازار قاچاق است که به دنبال کوچک‌سازی آن هستیم.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، برای کوچک سازی بازار قاچاق هم اشراف اطلاعاتی داریم و هم به تمام این بازار‌ها ورود کرده‌ایم؛ بنابراین، در تلاشیم تا این نرخ را کاهش دهیم، چون نرخ ارز بازار قاچاق مورد قبول ما نیست و معتقدیم باید کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به معاملات پشت خط که سوال یکی از نمایندگان بود، توضیح داد: هرچند این موضوع غالب نیست، مواردی به بنده گزارش شده که بعضا افراد و شرکت‌ها پشت خط ارز معامله می‌کنند. به همین دلیل در روش جدیدی که ما به دنبال اجرای آن هستیم، از این به بعد بانک مرکزی ارز را مستقیم خریداری خواهد کرد و مستقیم هم بانک مرکزی خواهد فروخت؛ بنابراین، واسطه‌ها را حذف می‌کنیم تا این مشکل هم به زودی در کشور حل شود و ما بتوانیم اشراف اطلاعاتی و تخصیص لازم را داشته باشیم که زمینه سوءاستفاده نباشد.

فرزین در خصوص الزام مسدود سازی ریالی برای ثبت سفارش ارزی گفت: از آنجا که برخی افراد بدون نیاز ارزی نسبت به ثبت سفارش اقدام می‌کردند، ما الزام کردیم که پنج درصد ریالی منابع را نزد بانک مرکزی مسدود کنند تا واقعی بودن نیاز آنها مشخص شود و میزان ثبت سفارش‌های غیرواقعی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: به تازگی کمیته‌ای در بانک مرکزی تشکیل شده تا به بررسی تخلفات پولی و ارزی بپردازد. ما در این حوزه سه تخلف داریم: نخست صادرکنندگانی که رفع تعهد نکرده‌اند؛ یعنی ارز خود را نیاورده اند. دوم کسانی که در سامانه نیما معامله غیرشفاف داشتند و سوم افرادی که در بازار غیررسمی ارز خریداری کرده‌اند که این کار مساوی با قاچاق است و شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند مشمول قانون پولشویی خواهند شد. اگر این تخلفات ثابت شود، حساب ریالی و ارزی آنها بررسی شده و نسبت به آنها تصمیم‌گیری می‌شود و قوه قضائیه نیز برای جلوگیری از تخلفات بیشتر با بانک مرکزی همراهی می‌کند.

 

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اگر ارز را به خوبی مدیریت کنیم، قطعا امسال نرخ تورم را در سطح بسیار پایین‌تری خواهیم داشت. وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در فضای انتظاراتی جامعه، به گونه‌ای علامت‌دهی می‌شود که کشور تورم سنگین دارد و در آینده افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: البته که اعداد و ارقام پولی این را تایید نمی‌کند و فقط عده‌ای در این فضا قصد تخریب و تشدید موضوع تورم را دارند.

 

موضوعی که از سال گذشته رسانه ای شد

 

اشاره امروز فرزین به موضوع معامله پشت خطی ارز در حالی است که وی سال گذشته در بهمن ماه، در گفت‌وگو با خبر ۲۱ سیما گفته بود: اشکالی که در سامانه نیما شاهد بودیم، این است که برخی افراد از خارج بازارهای رسمی، یعنی از بازار آزاد، تامین ارز کرده و کالایی را خریداری می کنند و بعدا در سامانه رسمی (سامانه نیما) متقاضی ارز می شوند، که این کار مصداق بارز پولشویی است و در صورت اثبات، نه‌ تنها کالای آن فرد ضبط شده و قاچاق محسوب می‌شود، بلکه ارزش را نیز از سامانه نیما نخواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی اخیرا نیز به واردکنندگان متخلف هشداری داد. وی طی مکاتبه با معاون ارزی بانک مرکزی تاکید کرده بود: در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و بر اساس اطلاعات کسب‌شده در خصوص نحوه تامین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند، ممنوع است و بدون تایید اینجانب هیچ گونه تخصیصی صورت نپذیرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به فعالان اقتصادی که ارز خود را از بازار غیررسمی دریافت می‌کنند؛ نوشت: نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به دست آورد! سیاست بانک‌مرکزی کوچک‌سازی بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیررسمی، معادل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۹
جلوی مفسدان کله گنده ای قد علم کرده نیاز به حمایت های نیرومندی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
علائمی که به بازار داده می‌شود از محل نرخ ارز بازار قاچاق است که به دنبال کوچک‌سازی آن هستیم.


علائم همان تورم ۵۰ درصدی است که مرکز آمار با تاخیر منتشر کرده

شما کارنابلد هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بانک مرکزی باید حافظ ارزش پول ملی باشد ولی تا زمانی که رئیس بانک مرکزی توسط رئیس جمهور عزل و نصب میشود نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند و اختیاراتش در حد یک کارمند دولت است
محسن
| Belgium |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
انها خودشان هم توی همین خط هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بله حق با شماست ولی با چه قیمتی میخرد و میفروشد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
امیدوارم این فرار رو به جلوی فرزین رو جدی نگرفته باشید ایشان نگفته که وقتی نیاز به واردات کالاهای صنعتی و مواد اولیه هست ولی ارزی در سیستم بانکی وجود نداره برای تأمین این نیاز تولیدکننده و صنعتگر ارز مورد نیاز رو از کجا تهیه کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تا زمانی که چاپخانه بانک مرکزی 3 شیفته
پول چاب می کند
همه این حرفا باد هواست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
طبيب اوضاع اقتصادي ايرانيها
دكتر علي آقاي طيب نيا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
درسته فرزين كارش درسته
بانک مرکزی باید صرفا نقشه سیاست گذاری داشته باشد
اگه بانک مرکزی هم مثل سایر بانک ها وارد خرید و فروش ارز بشود پس ازمدتی خود بانک مرکزی تبدیل به یکی از ذینفعان خرید و فروش ارز می‌شود و نقشش از سیاست گذاری به دلالی ارز تغییر می‌کند.
برای اصلاحات نباید اصول پایه ای و اساسی بانکداری را تغییر داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بانک مرکز بقیه کشور ها هم وظیفه تثبت نرخ ارز رو دارند ...
بالاخره یکی در مورد ارز صادرکنندگان حرف منطقی زد
آقای فرزین عهد و هیال مربوطه دلار از کجا میگرن برای سفر خارج به ما هم معرفی کن بگیریم
با 500 و 2000 دلار چطوری میشه رفت خارج اون هم فقط سالی 1 بار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
از صرافی بانک ملی دیگه
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
دلار ازاد را ۵۰ کن تامین ارز بازار آزاد پیش کش
تمام کانالهای فردایی با واسطه مال خود بانک مرکزی هستند
چگونه است یک بانک مرکزی دارید و نمی توانید بک نرخ برای دلار واقعی اعلام کنید؟؟؟
نرخ مبادله ارزونی خودتان
من دانشجو لب تاپ و موبایلی که میخواهم با ارز ازاد حساب میشه نه ارز مبادله ای تخیلی
اصلا شما بگویید ارز از نظر شما ۱۰۰۰ تومان منتهی در واقعیت نرخ ازاد یا اصطلاح جدید ابداعی شما نرخ قاچاق!!! ، مبادلات انجام میشود
دکتر صالح آبادی هزار مرتبه بهتر از شما مدیریت میکرد
راستی یک سوال
از حباااااااااب شکنی ربع سکه هاتون چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودتان که ربع ۹ میلیونی عرضه کردید و حباب ربع سکه ها را رسمیت دادید


هزار تا سوال ساده میشود از شما پرسید که تناقض کارهایتان را آشکار کند
والسلام
همین کار باعث افزایش قیمت دلار در بازار آزاد میشه
چون تا وقتی پارتی نداشته باشی نمیتونی ارز بخری
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
نگووووووووو
ارز ازاد نداریم
ارررررز قاچااااااااااااق

مشاوران اینها کی هستند که هر روز یک اصطلاح جدید ابداع میکنند؟؟؟؟؟؟؟
خجالت داره اقای فرزین

کل راسته طلافروشان پس قاچاق چی هستند که دارند مظنه طلا و گرم ۱۷ و گرم ۱۸ طلا و سرویسهای طلا و جواهرات را با ارز ۵۴۰۰۰ تومانی حساب میکنند و به مردم میفروشند
و یا بازار سکه های طلا را هم میفرمایید حبااااب گرفته
منتهی دارید در اصل دلار ۷۰ هزار تومانی با مردم حساب میکنید و یا دلار ربع سکه به اسم حباااااااااب ربع سکه دارد با مردم دلارش ۱۰۰هزارتومانی حساب میشود
اقای محترم علمی صحبت کنید تا در بازارهای اقتصادی مسخره
جناب فرزین هفته ای یک تصمیم بنیادی می گیرد که در آن تمام تصمیمات بنیادی قبلی خود را به سطل زباله می فرستد.
همش آزمایش و خطا با این مغزهای کوچک
«اگر ارز را به خوبی مدیریت کنیم، قطعا امسال نرخ تورم را در سطح بسیار پایین‌تری خواهیم داشت.»

اگر کسی توانست به رئیس نابغه بانک مرکزی بفهماند که این تورم است که نرخ ارز را بالا می برد و نه برعکس، هزار دلار جایزه پیش من دارد.

حالا هی نگویید تو هزار دلارت کجا بود. این جایزه ای است که محال است کسی بتواند برنده آن شود.
آقای فرزین مردم ایران وابسته به بانک هستندو ایران کشوری بانک محور است لطفابرای پرداخت وام خرد به بانک ها دستوراکید ابلاغ کنید
کارمون شده فقط آزمون و خطا
فرزین آدرس بده ما هم بگیریم!! برای خودیها هست یا نخودی ها هم میتونن بیگیرن!!
نمیتونی بفهمی چی رو با ارز آزاد میخرند چون کار واقعی در شرکت واقعی نکردی. کل کشور 10 تا شرکت بزرگ دولتی و خصولتی و وابسته ای که شما میشناسی نیست که آقای فرزین
به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اگر ارز را به خوبی مدیریت کنیم، قطعا امسال نرخ تورم را در سطح بسیار پایین‌تری خواهیم داشت
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در فضای انتظاراتی جامعه، به گونه‌ای علامت‌دهی می‌شود که کشور تورم سنگین دارد و در آینده افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: البته که اعداد و ارقام پولی این را تایید نمی‌کند و فقط عده‌ای در این فضا قصد تخریب و تشدید موضوع تورم را دارند.


مرکز آمار را اول از همه تعطیل کنید
تاسف انگیزه این گونه صحبت
تورم اعلامی ۴۸.۵ درصدی توهم انتظاری عده ای است؟؟؟؟؟
تاسف تاسف
نیروی انظامی را فرستادند دنبال تار مو در انبار اخلال گران ارز و اقتصاد کشور
یادش به خیر بیست سال پیش اقای فرزین استاد ما بود در دانشگاه علامه. اون زمان خودش تازه دکترا گرفته بود.
لازم است به بازار ازاد دلار به چشم بازوی کمکی دولت نگاه کرد مقداری از ارز را دولت و مقداری هم مردم به بازار میدهند اگر شما در خارج کشور دانشجو یا مریض دارید ایا بانک مرکزی همه ارز مورد نیاز میدهد؟ اینجاست که که بازار ازاد معنی دارد
واقعا با موش های آزمایشگاهی هم همچنین کار که شماها کردید نکردند...شرم ....
با سعی و خطا مملکت رو میبرن جلو
این کار میبایست در اول کار دولت 13 انحام میشد نه حالا اما بازم اگه به سرانچام برسه و سنگ اندازی نکنن مافیا ارزی بازم خوبه تو هیچ جای دنیا با کارت ملی ارز های خارجی را خرید و فروش نمیکنن مگه تو ایران که باعث فساد رانت تورم
اقای فرزین عزیز میبایست جلوی فساد صرافی ها را هم گرفت که شاید عامل دوم گرونی افسار گریختگی قیمت ارز صرافی باشن
سلام تابی جون
به این بنده خدای تازه وارد بفرمایید. اینقدر راه روسای قلبی رو دنبال نکنه . این ره به هیچستان است .
تا آقایون قبول نکنند که ارز واقعی همون چیزی است که در بازار آزاد موجود میباشد هیچ وقت قیمت ارز کنترل نخواهدشد.
نرخ بانک مرکزی دلار : 4000
نرخ نیمایی دلار : 28500
نرخ اسکناس سنا : 42900
نرخ بازار متسکل ارزی : 46000

خدا وکیلی تابی جون خودت قضاوت کن با این همه نرخ غیر واقعی که واقعا" در دسترس نیست مردم باید چیکار کنند ؟؟؟؟؟؟؟
خوب معلومه که تولید کننده بازرگان اشخاص حقیقی میروند دنبال اون نرخی که بتووانند با آن نرخ ارز بخرند و کارشون راه بیافته .
و اون نرخ هم بازار آزاد تعیین میکنه که الان نرخ دلار 53000 تومن هست .
حالا راه به راه رئیس بانک مرکزی عوض کنید . تا اصل مطلب رو نخواد مسئول باور داشته باشه و مدام مردم رو به پول شویی و انواع مجازات تهدید کنه وضع همینی که هست و می ماند و تغییری نخواهد کرد.
من فکر نمیکنم هیچ کشوری مثل ما اینقدر سامانه داشته باشه . دریغ است یک مثقال کارایی .
التماس تفکر
آقای فرزین زحمت نکش عمرت کفاف نمیده .
در این 15 سال هر کسی رئیس بانک مرکزی شده بد تر از قبلی اش بوده و بدتر عمل کرده بدون اینکه فهمی از مسائل اقتصادی کشور داشته باشه . به عنوان مثال همین موضوع که واحدهای تولیدی قبل از اختصاص ارز به بازار آزاد مراجعه میکنند ارز میخرند ، یک دلیل ساده دارد و از قضا اگر اینکار را نکنند میتواند زیانهای دیگری هم به بخش های دیگر اقتصادی بزند . یک واحد تولیدی نیاز دارد مواد اولیه را در اسرغ وقت دریافت کند تا خظ تولیدش متوقف نشود . مریض نیست که ریسک کند برود اول از بازار آزاد ارزش را بخرد و بعد از تخصیص ارز دوباره آن را به بازار آزاد بفروشد چون قبلا پول خرید را پرداخت کرده ضمن اینکه در جریان کل بازار هم توفیر چندانی نیست چرا که هر روز عده ای میخواهند ارز از بازار بگیرند و عده ای میخواهند ارزی را که قبلا از بازار گرفته اند و اکنون بانک مرکزی به آنها داده به بازار بفروشند . اشکال جای دیگری است . بانک مرکزی عامل تولید نقدینگی در کشور است و نقدینگی همان عامل اصلی تورم است.
واسه یه اختلاف ارز آزاد چرا اینقدر «گدابازی» در میارین!؟
واحد های تولید حق دارند ارز خود را در بازار آزاد بفروشند اما هر واحد تولیدی اینکار را کرد باید آب و برق و خوراک را با نرخ جهانی دریافت کند و اگر نیروی کار برای دستمزد شکایت کرد واحد تولیدی باید درآمدی را به او بدهد که همتراز با نرخ جهانی باشد
فرزين مرد هر روز از اين به بعد يك تصميم جديد
مديريت تون ما رو كشته
پس بحث کوچیک کردن دولت چی میشه . بانک مرکزی میخواد خرید و فروش ارز کنه !!! بانکهای دیگه چکار کنند . برادر بزرگوار اخه این چه حرفیه . سامانه نیما درست کردی . بدبختیهاش رو مردم کشیدن تا جا افتاده . با اون میخوای چه کنی؟ بهتر نیست مقررات درست بذاری پتروشیمی ها بفروشن به سامانه تا مثل گذشته کار به دست مردم انجام بشه . اخه این چه حرفیه. ریشه مشگل رو پیدا کنید و اصلاح کنید سیستم رو . بهم نریزین. یا ...........اگه ارز ندارین رک بگین به مردم
تا تولید و صادرات انجام نشود وارز به داخل نیاید تمام این کارها مفتش هم گران است ،زیر ساختهای درامد دولتی که همه قدیمی شدن و اکثر انها دارند زیان ده می شود در بازار جهانی که به مفت و خام فروشی معروف هستیم تاجران هزاران مشگل برای صادرات و وادرات دارند که اکثرا رو اوردن به تجارت داخلی؟خوب وقتی ارز نباشد خرید هم نیست و تولید نباشد ارزی هم وجود ندارد پس پیش بسوی ابر تورم...؟
فقط کارهای الکی و سعی و خطا که تنها نتیجش تحمبل هزینه به مردمه. وقتی سواد ندارین کاری هم نکنین ضررتون برای مردم کمتره
باارز 28500 برید جلو بله چشم.. تورم گایین نگه داشته بشه بله چشم.. وزارتخونه به هلدینگ برید انجام دستور کنید بله چشم.. هلدینگ به مدیر عامل برید انجام دستور کنید برید چشم بله... خب حالا بریم سر خرید... اقا تامین کننده میگه قیمتها بالا رفته دلار 50 تومنه بهت نمیدم ظرف و برچسب و ... بله اگه نگیریم تولید میخوابه سال تولید و جهشه خب بخرید....این میشه که دستور کامل اجرا میشه اما....... وسط سفره صنعت و سرمایه گذاری پروژه ای و ... میشه پوچ..... به خاطر بله چشم سلسله مراتبی.... در راستای همون نقش دو رویی و چند رنگی ملت ایران که واقعیات به مسیر انحراف کشیده میشه و بخش های اسیب پذیر تاوان میدهند...... یکی از بخش های اسیب پذیر به طور قطه نسلهای اینده استتتتتتتتت که سر مصارف چندین برابری به خاطر مواجهه گریزی ملت با واقعیت ها و دو رنگی از بین نمیره از بخشی به بخشی و از نسلی به نسلی منتقل میشه... اگر نگران اینده بچه ها هستیم. به وقتش نه رو محکم با دلیل بگیم
غرب زده ها چندش آورن
تو هر کشوری، بانک مرکزی شون میاد ارزش پول ملی شون رو حفظ می کنه، در ایران ما ، بانک مرکزی واسه درآمد میاد با بالا بردن قیمت دلار، یه نوسان از مردم می گیره و حتی میان به قیمت حبابی ربع سکه به مردم می فروشن ....

بانک مرکزی از گران کردن دلار و سکه خیلی نفع می بره
ظاهراً آقای فرزین با یک سر از هفت سر اژدهای هفت سر فساد وارد مبارزه شده است.
موفق باشید دلاور
بانک مرکزی پایش را از حدش فراتر گذاشته و با صدور بخشنامه های خلاف قانون اساسی اقدام به محدود کردن دسترسی دارایی های مردم در بانکها به دارائی شان به بهانه پولشوئی می کند. بانک مرکز فقط می تواند در خصوص عملکرد بانکها بخشنامه صادر نماید نه اینکه دارایی مردم را در بانکها محبوس نماید. اگر بانک مرکزی بدنبال جلوگیری از پولشوئی است باید قبل از ورود پول به سیستم بانکی از عدم پولشوئی آن مطمئن شود نه زمان خروج آن!
بانکها باید بطور یکجا و به هر صورت که فرد بخواهد دارائی او را به وی مسترد کنند بدون هیچ تعیین محدودیتی.
بخشنامه های محدود کننده دسترسی افراد حقیقی یا حقوقی با دارائی شان در بانکها قابل ابطال در دیوان عدالت اداری بوده و افراد می توانند بصورت حقیقی یا حقوقی از رؤسای بانکهای و بانک مرکزی و خود این بانکها بدلیل خیانت در امانت و تصرف عدوانی دارایی شان در بانکها شکایت نموده و رأی محکومیت بگیرند.
جناب اقای فرزین هر کاری میتونی بکن دلار رو گرونی رمقمون گرفته خدا خیرت بده
ترا بخدا بزارید مردم بمیرند راحت بشکن ارز واقعی فقط ارز آزاد است که مردم می بینند
تجار واقعی ارز را از طریق ثبت و سفارش در بازار متشکل انجام می دهند یعنی ۴۲ هزار تومان
اما کسانی که دنبال بازی با ارز هستند که از مابه التفاوت آن سود جمع کنند فقط عامل بالابردن ارز هستند تا بهانه به بازار بدهند تا بواسطه ارز بازار آزاد همه چیز را گران کنند

وقتی این بازار بیش از حد بالا رفت بانک مرکزی هم می تواند وارد آن شود و مقداری از ارز خودش را به بالاترین قیمت بفروشد و تفاوت آنرا جهت جلوگیری از نقدینگی و تورم بکار ببرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار