بازدید 3497
۷

محاکمه برای چهارمین بار به اتهام رانندگی در مستی

پسر جوانی که سه بار به خاطر مشروب خوردن حد بر او جاری شده در حالی برای بار چهارم به همین اتهام پای میز محاکمه رفت که مشروب‌خواری را انکار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 09 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتمادآنلاین، متهم که به دست ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به اتهام فرار از دست پلیس و شرب خمر متوقف و سپس بازداشت شد ادعا می‌کند دستگاه تست الکل پلیس خطا داشته است.
 
متهم مدعی است پس از سومین محکومیتش، دیگر مشروب نخورده و توبه کرده است.
 
ماموران پلیس اسفندماه گذشته به تعقیب خودرو پرایدی در اتوبان امام علی (ع) پرداختند که با لایی کشیدن و سرعت بسیار بالا رانندگی می‌کرد و جان شهروندان را به خطر می‌انداخت. از نظر ماموران پلیس، راننده توانایی کنترل خودرو را نداشت. به همین خاطر ماموران به او ایست دادند؛ اما راننده بدون توجه به هشدار پلیس فرار کرد و تعقیب و گریز آغاز شد. تا اینکه بعد از حدود ۱۵ دقیقه خودرو متوقف شد و ماموران از راننده تست الکل گرفتند. وقتی نتیجه آزمایش مثبت شد، راننده جوان به نام کامبیز به اتهام رانندگی در حین مستی بازداشت شد.
 
بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد متهم پیش از نیز سه مرتبه به خاطر شرب خمر در حین رانندگی دستگیر و محکوم شده است. از این رو و به موجب ماده ۱۳۶ که در آن آمده است: «هرگاه کسی سه بار، مرتکب جرم موجب حد شود و هر بار حد آن جرم بر او جاری گردد، مجازات او در مرتبه چهارم اعدام است»، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به منظور رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
این در حالی بود که کامبیز ۲۶ ساله منکر مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی بود و ادعا کرد تست الکل ماموران خطا داشته و او آخرین بار پس از دستگیری قبل توبه کرده و دیگر لب به الکل نزده است.
 
متهم در ابتدای جلسه محاکمه روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من آخرین باری که دستگیر و محکوم شدم توبه کردم و پس از آن هم دیگر مشروب نخوردم. سه ماه است که در زندان هستم و بارها گفته‌ام تست الکل خطا داشته است.
 
با توجه به انکارهای متهم قاضی پرسید: اگر بی‌گناه بودی چرا فرار کردی؟
 
متهم پاسخ داد: چون قبلاً سه بار دستگیر و محکوم شده بودم، ترسیدم و فرار کردم. بعد از آن متوجه اشتباهم شدم و ای کاش همان‌جا خودرو را متوقف می‌کردم. باور کنید من توبه کرده‌ام و بی‌گناه هستم.
 
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به این موضوع که ممکن است تست الکل خطا داشته و پزشکی قانونی نیز نتیجه آزمایش الکل را تایید نکرده بود و همچنین اصرار متهم بر بی‌گناهی‌اش و توبه او، این جوان را از اتهام شرب خمر در هنگام رانندگی تبرئه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
به خاطر اینکه ممکن است تست الکل خطا داشته باشد؟!!!
احتمال اعدام برای خوردن مشروب ؟؟؟ حکم رشوه خواری و سوء استفاده از پست و مقام و شاستی بلند چیه ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
شما جوش نزن
خیلی جالبه دستور تعقیب ترامپ و ... را صادر کرده اند!!!! قانون در مورد شهروند خودتون کار ایی نداره چه برسد به خارجی ها
حتما باید این ع و ض ی چند نفر رو بکشه تا گواهی نامه اش باطل بشه. حداقل گواهی نامه رانندگان پرخطر رو باطل کنید.
باید تنبیه شود
اون مقصز نیست باید آزاد بشه
مامور نیروی انتظامی و اون قاضی که سه بار اونو ازاد کرده و گواهی نامه شو باطل نکرده باید محاکمه بشوند
چقدر باید تاوان سهل انگاری اینا رو بخوریم ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی