بازدید 18131
با چهارصد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

تقابل خطرناک جنگنده‌های روسیه و لهستان بر فراز دریای سیاه/حمله پهپادی اوکراین به فرودگاهی در روسیه/سرنگونی 22 پهپاد رزمی اوکراین توسط پدافند روسیه

چهارصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 07 May 2023

تقابل خطرناک جنگنده های روسیه و لهستان بر فراز دریای سیاه

بین الملل تابناک: چهارصد و سی و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هنری کیسینجر: بحران اوکراین به نقطه عطف نزدیک می‌شود
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۳:۰۹

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه پیشین آمریکا در دهه هفتاد میلادی  اظهار داشت که با تلاش‌های چین ممکن است جنگ بین روسیه و چین خاتمه یابد.

کیسینجر روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس»  در زمینه تماس احتمالی با رئیس جمهور چین گفت: «احتمال بسیاری وجود دارد که رئیس جمهور چین تماس من را قبول کند.»

هنری کیسینجر معمار سیاست تنش زدایی با شوروی در خلال جنگ سرد، دیپلمات ارشد در دولت «ریچارد نیکسون» و «جرالد فورد» تاکنون چندین بار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۰۰ دیدار کرده است. 

کیسینجر در مورد گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز نظر مشابه‌ای را بیان کرد. وی در زمینه مذاکره با روسای جمهور کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین گفت: «من تمایل دارم به این کار را انجام دهم،اما من یک مشاور خواهم بود، نه یک فرد فعال.»

کیسینجر گفت که بحران کنونی اوکراین ممکن است به نقطه عطفی نزدیک شود. وی گفت: «اکنون که چین وارد مذاکره شده است، فکر می‌کنم تا پایان سال به نتیجه برسد. ما در مورد فرآیندهای مذاکره و حتی مذاکرات واقعی صحبت خواهیم کرد.»

وی پیشتر چین و آمریکا را رقبای اصلی برای تسلط بر جهان خواند و گفته بود، جنگ سرد دوم می‌تواند خطرناک‌تر باشد. چینی‌ها  منابع اقتصادی قابل توجهی دارند و فناوری‌های تخریب، با ظهور هوش مصنوعی وحشتناک‌تر شده‌اند.انتظار برای غربی‌شدن چین، دیگر یک راهبرد قابل قبول نیست.

سرنگونی 22 پهپاد رزمی اوکراین توسط پدافند روسیه
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۳:۰۸

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی این کشور ۲۲ پهپاد اوکراین را بر فراز دریای سیاه سرنگون کردند.

وبگاه «پراودا» به نقل از خبرگزاری «ریانوستی» نوشت که پدافند هوایی روسیه مستقر در منطقه ۲۲ پهپاد تهاجمی اوکراین را  در دو روز اخیر بر فراز دریای سیاه شناسایی و منهدم کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صبح شنبه ۱۰ پهپاد مهاجم اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون شده است.

در رویدادی دیگر، سرویس امنیت فدرال روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور طرح اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی در مرکز روسیه را خنثی کردند. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور طرح اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی در مرکز روسیه را خنثی کرده و یک گروه «خرابکار» بازداشت شدند.

طبق بیانیه این نهاد فدرال روسیه، نیروهای امنیتی روسیه طرح سازمان اطلاعاتی اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی ارتش در مرکز روسیه با استفاده از پهپادهای پر از مواد منفجره را خنثی کردند.

حمله پهپادی اوکراین به فرودگاهی در روسیه
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۳

 سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تلاش اطلاعاتی اوکراین برای حمله به یک فرودگاه نظامی در مرکز روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره را خنثی کردند.

سرویس امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای که در وب سایت این سرویس منتشر شد، اعلام کرد که هدف این پهپادهای A-۵۰ فرودگاه سورنی در منطقه ایوانوف واقع در ۷۰۰ کیلومتری مرز اوکراین بوده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مسکو بارها کی‌یف را به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن تاسیسات انرژی، لجستیک و نظامی روسیه متهم کرده است.

اوکراین دست داشتن در حملات داخل روسیه را رد کرده و مسئولیت این حملات را به گردن پارتیزان‌های ضد دولتی روسیه می‌اندازد.

هشدار رئیس جمهوری چک به اوکراین: شتابزده عمل نکنید
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۱:۰۵

روزنامه گاردین اعلام کرد که پتر پاول رئیس جمهوری چک و ژنرال بازنشسته ارتش به تازگی در نشست با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری و دنیز شیمهال نخست وزیر اوکراین در کی‌یف هشدار داد که این کشور دیگر ویژگی شگفت انگیزی را که باعث حملات موفق سال گذشته آنها در خارکیف واقع در شرق و منطقه خرسون در جنوب این کشور شد، ندارند.

این ژنرال بازنشسته که تا سال ۲۰۱۸ رئیس کمیته نظامی ناتو بود و از سوی دولت های چک و فرانسه به خاطر نجات نیروهای فرانسوی محاصره شده توسط صرب ها در جریان جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۳، مورد تقدیر قرار گرفت، تاکید کرد که در ظرفیت های نظامی اوکراین برای انجام حملات موفقیت آمیز علیه روسیه خلاهایی وجود دارد.

رئیس جمهوری چک گفت: زلنسکی از وی و زوزانا چاپوتووا (Zuzana Čaputová) همتای اسلواکش خواسته است که در آستانه ضد حملاتی که از مدتها پیش انتظار آن می رود به تسلیح یک تیپ مکانیزه اوکراینی کمک کنند.

این ژنرال نظامی سابق ناتو افزود: به نظر می رسد که آنها (اوکراینی ها) همچنان احساس می کنند که همه ابزارهای لازم را برای آغاز یک عملیات موفقیت آمیز در اختیار ندارند.

گاردین نوشت: رئیس جمهوری چک فاش کرد که وی هفته پیش همزمان با مقدمه چینی برای ضد حملات، به نخست وزیر اوکراین هشدار داد، قبل از این که به طور کامل آمادگی این حملات را پیدا کند در انجام آنها تعجیل نکند.

پاول که به منظور شرکت در مراسم تاجگذاری چارلز سوم در لندن بسر می برد در مصاحبه ای گفت: اگر ضد حملات شکست بخورد برای اوکراین بسیار آسیب رسان خواهد بود زیرا آنها دستکم در سال جاری شانس دیگری نخواهند داشت.

رئیس جمهوری چک اظهار داشت: اوکراین صرف نظر از قدرت نیروهایش، ناگزیر با «تلفات وحشتناکی» مواجه خواهد شد و آنها نمی توانند شکست این حملات را تحمل کنند.

بر اساس این گزارش، این ضدحملات از نظر چیدمان نیروها، پشتیبانی مهمات و تامین مالی سوخت بسیار دشوار خواهد بود و اوکراین امسال فقط یک شانس خواهد داشت و بنابراین باید موفق باشد.

پیشنهاد آمریکا برای ترکیه درباره ارسال سامانه «اس ۴۰۰» به اوکراین
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۲۱:۰۳

«مولود چاووش اوغلو» روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «هابر تُرک» افزود: آمریکا در خصوص سامانه‌های اس ۴۰۰ موجود در ترکیه چندین پیشنهاد به ما ارائه کرد، آنها گفتند که «می‌خواهیم امکان مطالعه آن‌ها را داشته باشید.»

وی افزود که این پیشنهاد بر استقلال ما تاثیر می‌گذارد و در این صورت استقلال ترکیه از بین خواهد برد.

چاووش اوغلو ادامه داد: دولت ترکیه بارها پیشنهادهای مختلفی را از دولت آمریکا در مورد سامانه اس-۴۰۰ دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: اگر آنکارا [نسبت به این پیشنهادها ] انعطاف و رضایت از خود نشان می‌داد، با مشکلات فعلی با واشنگتن مواجه نمی‌شد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: آمریکایی‌ها حتی به ما پیشنهاد دادند که این سامانه‌ها (اس ۴۰۰) را به اوکراین ارسال کنیم، اما ما این پیشنهاد را رد کردیم.

تقابل خطرناک جنگنده های روسیه و لهستان بر فراز دریای سیاه

 منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با یک هواپیمای جاسوسی لهستان در روزهای گذشته خبر دادند.

به گزارش «رویترز» رومانی و لهستان مدعی شدند که یک هواپیمای گشت زنی لهستان، روز جمعه حین ماموریت بر فراز دریای سیاه نزدیک رومانی از برخورد با یک جنگنده روسی جلوگیری کرد؛ نوع این جنگنده روسی سوخو-۳۵ اعلام شده است.

 

لهستان و رومانی، از اعضای ائتلاف ناتو مدعی شدند که سوخو-۳۵ بدون رعایت فاصله ایمن با نزدیک شدن به هواپیمای لهستانی «مانورهای تهاجمی و خطرناک» انجام داده است.

سخنگوی گارد هوایی لهستان در توییتی مدعی شد، این اقدام جنگنده روسی منجر به تکان خوردن هواپیمای لهستانی، از دست دادن ارتفاع و کنترل موقت هواپیما شد. از هنگام شروع جنگ روسیه با اوکراین، تنش لهستان و روسیه افزایش یافته است.  

این حادثه در حالی رخ داده که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیارهای بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند.

در ماه‌های گذشته حریم هوایی آبهای دریاهای بالتیک و سیاه بارها صح.نه پروازهای خلاف قاعده هواپیماهای جاسوسی و نظامی اعضای ناتو نظیر انگلیس، آمریکا، آلمان و نروژ بوده است

ضدحمله احتمالی کی‌یف متاثر از حملات موشکی روسیه

خبرگزاری رویترز به نقل از ویتالی کیم فرماندار شهر میکولائیف در یک رسانه اجتماعی نوشت: یک ساختمان و منطقه متعلق به یک شرکت نامشخص بعد از حمله روسیه به این منطقه با پنج موشک کروز Kh-۲۲ تخریب شد.

یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز صبح یکشنبه به تلویزیون محلی گفت که در مجموع ۶ فروند از این موشک‌ها در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک شده اما هیچ یک به اهداف خود اصابت نکرده است.

اوله سینیهوبف (Oleh Synyehubov)، فرماندار منطقه خارکف، نیز گفت که به دنبال اصابت یک موشک اس-۳۰۰ به پارکینگی در شهر بالاکلیا (Balakliya) دستکم پنج نفر زخمی شدند.

رویترز مدعی شد: نیروهای روسیه حملات موشکی دوربرد خود به زیرساخت ها و اهداف غیرنظامی را در روزهای اخیر افزایش داده است.

مقامات کی‌یف و دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) منطقه ای در جنوب شرقی این کشور نیز به ترتیب از سرنگونی یک پهپاد شناسایی و تهاجمی در ساعات اولیه روز یکشنبه خبر دادند.

در دو هفته گذشته، حملات به اهداف تحت کنترل روسیه به ویژه در کریمه تشدید شده است. اوکراین، بدون تایید هیچ گونه نقشی در این حملات مدعی است که از بین بردن زیرساخت‌های دشمن، به منظور آماده‌سازی برای یک حمله زمینی برنامه‌ریزی شده است.

رویترز نوشت: انتظار می رود ارتش کی یف ضد حملات خود را برای بازپس گیری اراضی تحت اشغال روسیه در شرق و جنوب این کشور در هفته های آینده تشدید کند.

الکساندر پروکودین (Oleksandr Prokudin) فرماندار شهر خرسون گفت: در این شهر جنوبی که اوکراین نوامبر گذشته آن را آزاد کرد، اما تحت حملات مداوم روسیه قرار داشته، ۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در حملات مختلف کشته شده اند.

روسیه انبار اسلحه در اوکراین را منهدم کرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرنشینان خمپاره‌انداز، یک توپخانه، یک سیستم ارتباطی ماهواره‌ای و یک ایستگاه جنگ الکترونیک منهدم شدند. علاوه بر اینها، یک انبار تسلیحات و کیت های تعمیری مورد استفاده برای موشک -توپخانه، تجهیزات زرهی و متحرکِ تیپ ۱۲۴ دفاع ارضی نیروهای مسلح اوکراین نیز منهدم شد.

وی افزود: نیروهای روسی همچنین با استفاده از جنگ الکترونیک، سه پهپاد اوکراینی در نزدیکی روستاهای کرینکی، اوبریوکا و وینوگرادوو در منطقه خرسون را از کار انداخته‌اند.

در همین حال گزارش شده است که پدافند هوایی روسیه حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین به سواستوپل را دفع کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه و تجهیزات جنگ الکترونیک، حمله پهپادهای اوکراینی به شهر بندری سواستوپل روسیه در کریمه را در دفع کردند.

فرماندار میخائیل رازوژایف صبح یکشنبه در ارتباط با این حمله در شبکه اجتماعی تلگرام گفت: هیچ خسارتی وارد نشده است. یک پهپاد بدون سرنشین از کنترل خارج شد و در جنگل سقوط کرد. دومین پهپاد بر فراز دریا در نزدیکی خرسون و سومین پهپاد نیز بر فراز دریا در نزدیکی اسکله شمالی سرنگون شد.

وی افزود که در مجموع ده پهپاد برای حمله به کریمه و سواستوپل نیمه‌شب گذشته فرستاده شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۷
امروزه ناتوانی نظامیان روس در مقابل ارتش اوکراین به همه جهانیان ثابت گشته است اما گویا رسانه های روسیه و برخی کشورهای متحد روسیه سعی دارند که این حقیقت را انکار کنند، غافل از آنکه آنچه نتیجه نبرد را مشخص میکند میدان جنگ است نه رسانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
روسیه در حال جنگ با 30 کشور است
عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین هم تبدیل به ویرانه و مخروبه شده
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
جهانیان الان فقط غربه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اتفاقا نشون میده غرب با رسانه هاش شماهارو هیپنوتیزم کرده
حالا دیگه نوبت شروع تابستان داغ برای روسیه هست. تمام این کارها را می کند بلکه بتواند عقب نشینی ابروریزی نداشته باشد. ولی از چند روز دیگه پوتینی ها دیدن خواهند داشت. همین الان هم عملیات فقط به احترام مراسم تاجگذاری انگلیس که بزرگترین حامی اکراین هست عقب افتاد. همانطور که پوتین به احترام چین و بازیهای زمستانی پکن حمله خود را بعد از المپیک زمستانی اغاز کرد. شکست پوتین و ابروریزی او دیدن خواهد داشت. تحقق وعده الهی در مورد شکست متحاوزان و ظالمان دیدن خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
روسیه با غرب مرتد کافر صهیونیست کاتولیست نجس می‌جنگد
و ان شاء الله که روسیه در این جنگ پیروز باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
چطوری بایدنی زلنسکیانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
هنری کیسینجر مشاور دولتهای مختلف آمریکا قرار است با رئیس جمهور چین دیداری داشته باشد اگرطرف چینی قبول کند. این بدان معنی است که چین و آمریکا دو قدرت جهانی هستند
گروه مزدور واگنر و سر دسته انها که خیلی ارادت و تبعیت از پوتین دارند عملا شکست پوتین و روسیه را در ویدیویی که سرکرده این گروه مزدوری فرستاده اعلام کردند. این مزدوز می داند که چند روز اینده همه انها نابود خواهد شد و حالا برای اینکه بگوید خودمان عقب نشستیم اعلام کرده که چهارشنبه از خط مقدم مانند ترسوها عقب می نشینیم. مردوران همیشه اول از همه دیکتاتور ها را تنها می گذارند که این فلسفه مزدوری برای پول و جان خود است. دیدن پیدا کرده. کجاست حمایت چین از روسیه. مگر رفیق و متحد فابریک روسیه نبود؟ پوتین ملت روسیه را برای همیشه خار و خفیف کرد. این جزای ملتی است که نتواند قدرت را نطارت و کنترل کند.
پاسخ ها
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
فعلا که برادر رمضان قدیروف خالی بسته که تا آخرش هستیم بجای واگنر، تا ببینیم چه شود
بین کشورهای اروپایی لهستان از همه بیشتر به خون روسیه تشنه اس خدا کنه لهستان وارد جنگ بشه و بزنه این روسیه و بلاروس بترکونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
لهستان زپرتی بیچاره حالا خودش نابود نشود شانس آورده
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
تو این جنگ معلوم شد که روسیه از همه زپرتی تره و توان تصرف یه شهرکو نداره اگه لهستان به کمک اوکراین بیاد دیگه فاتحه روسیه خوندس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
11‌:29
الان روسیه در حال جنگ با کل ناتو هستش. و اوکراین هم به کل تبدیل به زمین سیاه و سوخته شده و محض اطلاعات تمامی جنگنده ها و تانک های لهستان به اوکراین انتقال داده شده و لهستان هیچی جز سربازان ارتشش برای جنگ ندارد. که سرباز های لهستان با کوچک ترین تهدید می‌ترسند و فرار خواهند کرد
مشتریاتون همه عاشق غرب هستن که علیه روسیه کامنت میزارن یا شما تابی ها عاشق غرب و دشمن روسیه هستین که فقط کامنتهای ضد روسیه رو گذاشتین ..؟؟!!
یعنی درک این موضوع که اروپا در حال خرد شدن بخاطر جنگ روسیه و اوکراین هست اینقدر سخته ؟!! اینکه روسیه آسیب دیده و خواهد دید سر جای خودش ....اما اروپای بعد جنگ اوکراین برای ما آسیاییها که 300 سال از دست این وحشی های بلوند فقط جنایت و آدم کشی و تحقیر دیدیم تماشایی خواهد بود....هر چند اونهایی که فکر میکنند روسیه از اوکراین شکست میخوره ؛ متوجه نیستند که نظم جهانی جدیدی در حال تولده و صاحبان و فاتحان نظم جدید دیگه کعبه آمال این دسته در لندن و پاریس و واشنگتن نیست.....جالبه که خود اروپاییها این واقعیت رو بخوبی دریافتند و در حال حرکت به سمت استقلال بیشتر از امریکا هستند اما بعضی ها همچنان در هپروت هستند....
به قول مالکوم ایکس : نگرو ها (کاکاسیاها ) دو دسته هستند ....یک دسته نگروفارم ها هستند که در مزرعه کار میکنند و سختی میکشند و دشمن ارباب هستند و دسته دوم نگروهوس ( کاکاسیای خانگی ) هستند که در منزل ارباب کار میکنند و تقریبا مثل ارباب لباس می پوشند و از امکانات نسبتا مناسبی هم برخوردار هستند و این گروه مدافع و حامی سرسخت ارباب هستند حتی بیشتر از خود ارباب!!! و البته کاملا غافل از اینکه باز هم نگرو هستند و ارباب در لحظه ی مناسب که قطعا قرا خواهد رسید اونهارو قربانی خواهد کرد....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
کشوری مث چین که خودشو سردمداره نظم جدید میدونه با چنتا اشاره و هشدار آمریکا و کشورهای غربی پا پس کشید و به روسیه کمک نظامی نکرد چون میدونه چه عواقبی در انتظارشه حتی جرأت حمله به تایوان هم نداره و نمیتونه تایوانو محدود و رام خودش کنه و چین توی خیلی از تعاملات
همسو با غرب رفتار میکنه بعد شما یچیزی یاد گرفتین همش طوطی وار تکرار میکنین و از نظم جدید حرف میزنین و فک میکنین غرب نابود میشه و شرق ظهور میکنه آخه یه نگا به دور و بر بندازین میفهمین همچی از پیش تعیین شدس حتی اگه چین قدرتش فراتر از این هم بره باز هم باید در کنار غرب حرکت کنه و به زیرساخت‌های غربی وابستس مگه اینکه جنگ جهانی بوجود بیاد و همه معادلات بهم بریزه و دنیا کاملا تغییر کنه
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
.....اللهم اشف
عالیه.پوتین هم که ترور شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
الان 2 ساله که می‌نویسید پوتین دیگه فردا نفسای آخرشه
بذار خیالت رو راحت کنم حتی اگر پوتین هم بمیرد رهبر بعدی روسیه جناب مدودف هستش
که 2 برابر پرزیدنت پوتین جنگاور است
اگر مدودف رهبر بعدی روسیه باشه باید منتظر حلوای بایدن باشیم هر شهر آمریکا بعد از باخاک یکسان شدن 10 بار شخم زده خواهد شد
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی خشونت و جنگ در جامعه است همین است
اردوغان رای نخواهد آورد، ترکیه وظایف ناتوییش را بیشتر عمل خواهد کرد و اس 400 هم به اکراین ارسال می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ترکیه نوکر شماره سه آمریکاست و مجبور به اطاعت
البته روسیه تمامی کدها و مختصات و آمار های اس400 رو داره. راحت میتونه همه رو ردیابی و منهدم سازد
بسمه تعالی
دشمن ، دشمن است و شرق و غرب ندارد و امیدوارم خداوند متعال هر دو طرف را نابود کند ، ایران از شرق و غرب خیلی لطمه خورده.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بزرگترین دشمن نادانی است نادانی هم خودش دشمنی بزرگ است و هم ایجاد کننده دشمنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
14:48
ساکت باشی بهتره؟
یادش بخیر غربگرا ها می گفتند روسیه در سرمای زمستان زمینگیر می شه و تجهیزات نظامی او قدیمی و فرسوده است و چه و چه ...

اگر آمریکا و ناتو پشت اکراین نبود من هم راضی نبودم که روسیه با اکراین وارد جنگ شود اما وقتی آمریکا و غرب و اروپا و ناتو پشت اکراین هستند من دوست دارم روسیه برنده جنگ بشه چون اگر غرب پیروز بشه یکجانبه گرایی و تحریم گرایی در جهان قدرت بیشتری می گیرد وگرنه کسی از تخریب اکراین راضی نیست

علت اینکه ما باید با چین و روسیه در یک جبهه باشیم همین است که جهان به سمت تک قطبی شدن متمایل نشه و همه کشورها بخصوص آمریکا سرشون تو کار خودشون باشه بخصوص اینکه یک کشوری مثل آمریکا باید پولش و تصمیماتش بر اقتصاد همه کشورها حاکم باشد و این نه به نفع ایران است و نه به نفع کشور های دیگر است
ما دو نوع دشمن داریم دشمنی که باعث آزار می شود اما زیان نمی رساند و دشمنی که هم آزار می رساند و هم زیان
می رساند که هم می تواند داخلی و هم خارجی و هم در قابل هموطن و هم در غالب بیگانه باشد

ریشه دشمنی در درون انسان ها است و ممکن است هر چیز خوبی اگر درست استفاده نشود و با دید جاهلانه به آن نگاه شود تبدیل به دشمنی خطرناک شود

دین ذاتا خوب و راهنمای آدم است اما همین دین ممکن است به بدترین دشمن تبدیل شود و تا جایی پیش برود که بریدن سر امام را عین ثواب بداند

قرآن تعبیری نسبت به خودش دارد که می گوید این کتاب هم باعث هدایت و هم باعث ضلالت و گمراهی است و تبدیل آن به کتاب ضلالت و دشمنی به خاطر ذات قرآن نیست بلکه وابسته به نگاه و علم ما است

در مورد دشمن خارجی هم همینطور است یک نگاه و یک سیاست اشتباه ممکن است که باعث شود از کشوری که می توان بیشترین منافع را داشت تبدیل به دشمنی خونین کرد همانطور که با نگاه اشتباه می توان دین را به بزرگترین مانع و قرآن را به کتاب گمراهی و ضلالت تبدیل کرد
و لذا نگاه و دیدگاه به هر موضوعی بالاتر از خود آن موضوع است و اگر دیدگاه و نگاه درست باشد ممکن است حتی دشمن را تبدیل به بهترین راهنما و دوست و همکار کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی