بازدید 2525
۲

مدارس پول چه چیزهایی را به اولیا برمی‌گردانند؟

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درخصوص عودت بعضی هزینه‌های پرداخت‌شده از سوی والدین دانش‌آموزان به مدارس توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 06 May 2023
مدارس پول چه چیزهایی را به اولیا برمی‌گردانند؟


به گزارش تابناک به نقل از میزان ، پس از پیگیری‌های دستگاه قضایی، وزارت آموزش و پرورش اخیرا طی نامه‌ای به دادستانی کل کشور اعلام کرده موضوع دریافت شهریه فوق برنامه، سرویس مدارس و غذا توسط مدارس و مراکز غیر دولتی که در ایام تعطیلی‌ها از والدین اخذ شده بود در جلسه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی طرح و مقرر شد هزینه‌های دریافتی از اولیا به آن‌ها مسترد و یا به عنوان بستانکار در شهریه سال تحصیلی آینده منظور شود. 

تصویب شد؛ شهریه روزهای تعطیل مدارس به دلیل آلودگی هوا بازگردانده می‌شود | والدین دانش‌آموزان چگونه مبلغ را پس بگیرند؟
شهلا باقری سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: عودت هزینه‌های خدمات ارائه نشده شامل موضوعات مختلف نظیر فوق برنامه، سرویس حمل‌ونقل، غذا و ... است و در حوزه سرویس حمل‌ونقل، بعد از اعلام وزارت موضوع در کارگروه ماده ۱۸ سرویس حمل و نقل مطرح و مقرر شد کارگروه سرویس مدارس شامل مدیر، پیمانکار، رئیس انجمن، نماینده اولیا استفاده کننده از سرویس و معاون پرورشی مدرسه تشکیل و براساس روزهای ارائه خدمات در دی ماه محاسبه صورت و درصدی از پرداختی اولیا کسر و به همان میزان از حقوق راننده نیز کسر شود.

وی افزود: در مدارسی که با پیمان‌کار قرارداد دارند این مهم اتفاق افتاد، اما در مدارسی که اولیا خارج از فرایند قانونی و به صورت مستقیم با راننده یا پیمانکار قرارداد بسته بودند، غالبا این موضوع اتفاق نیفتاده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ما در دوره کرونا شهریه کامل را هم در مدرسه غیرانتقاعی دخترم دادیم...یعنی گرفتند.. در حالیکه کلی بنا بود کارها انجام بشه که نشد مثل طراحی، اردو و... الحمدلله کل شهریه را هم دریافت کردند.
مطلبی که خواستم عرض کنم این بود که در مدرسه غیرانتفاعی دخترم زمانی که کارنامه ها را دریافت می کردیم در زمان سالهای ابتدایی همیشه در کارنامه بجای نمرات کلمه عالی خیلی خوب و.. درج می کردند. تمام دروس کارنامه هم خیلی خوب بود. اما حالا که در مدرسه دولتی ثبت نام کردیم متوجه شدیم که دخترم در اکثر دروسش ضعیف هست.
صحبتهایی شنیدم از اینکه مدارس غیرانتفاعی برای اینکه بودجه از آموزش و پرورش دریافت کنند (یا هرچیز دیگه) عامدا نمره خیلی خوب را در کارنامه ها درج می کنند تا میزان قبولی دانش آموزان بالا برود. که البته این ظلم نابخشودنی است.
ضمنا بعضی از مدارس دولتی هم سرویس ندارند و والدین مجبور می شوند سرویس بگیرند که آنها هم تعطیلی ها را حساب می کنند.!!!
همه این مطالب را که عرض کردم در مدارس دولتی و غیردولتی در تهرانسر می باشند. از آموزش و پرورش می خواهم که به این امور بیشتر دقت نظر داشته باشند تا هم شهریه های ما از بین نرود و هم ظلم به بچه ها نشود.
مدارس پول چه چیزهایی را به اولیا برمی‌گردانند؟

به نظرم پول باقي مانده از صندوق صدقات كميته امداد را به اوليلء بر مي گردانند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر