بازدید 3684
از سوی وزارت جهاد کشاورزی؛

تصویب افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تایید شد

کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی پس از بررسی کارشناسی و توافق با تولیدکنندگان و انجمن‌های مربوطه، قیمت‌ جدید مرغ را حداکثر ۷۳ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ را حدود ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 03 May 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: نظر به تورم سالانه و هزینه‌های تبعی تولید کننده؛ هزینه‌های جاری و تولید در سلسله نشست‌های کارشناسی با حضور انجمن‌های مرغ تخم‌گذار، جوجه یک‌روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌های نهایی با نظر کارشناسان نخبه و عوامل تولید منجر به کشف قیمت نهایی برای سال ۱۴۰۲ شد.

وی افزود: براساس تصمیم کارشناسی، قیمت جوجه یک‌روزه از ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان با توجه به متغیرهای کیفی تعیین شد.

امرالهی ادامه داد: تولیدکنندگان در صورت مواجهه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، لازم است برای بررسی و در صورت لزوم رسیدگی و تعزیر فروشگاه، فاکتور کالا را به واحد بازرسی و نظارت استان و شهرستان ارایه کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی قیمت جدید مرغ گرم را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده‌ها با تولیدکنندگان توافق شد قیمت مصوب تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از ۷ درصد، در قیمت مصوب تجدیدنظر شود.

وی افزود: با همکاری ارکان تولید و تصمیم‌گیران، افزایش شیب تولید آغاز شده و انتظار می‌رود ظرف هفته‌های آینده، بازار به ثبات نسبی برسد.

امرالهی با تصریح بر نبود مشکل در صنعت مرغ تخمگذار گفت: در محصول تخم‌مرغ، علاوه بر مصرف داخلی، صادرات هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به اصلاح قیمت تخم‌مرغ افزود: براساس توافق صورت گرفته با انجمن مربوطه، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده ۵۶ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ تعیین شد. با این حساب قیمت شانه استاندارد یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی، ملاک فروش تخم‌مرغ را بر حسب وزن محصول اعلام کرد و فروشندگان را به رعایت آن دعوت کرد.

دو روز پیش این خبرگزاری قیمت های مصوب و جدید مرغ و تخم مرغ را منتشر کرد که همان زمان برخی رسانه ها در مصاحبه با مسئولان این خبر را تکذیب کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
ممنون از جناب رئیسی و وزرای پرتلاشش که اجازه نمی دن فروشندگان با گرانفروشی خون مردم تو شیشه کنن و مستقیما خودشون دست بکار می شن!!!!!!!!!!!!!
عجب
دستتون درد نكنه بابت تاييد !
چند روز پیش که اولتیماتوم می دادند و گلو پاره می کردند که کسی جرات نداره گران بفروشه. واقعا نادرستگو تر از مسئولان ما در دنیا کجا سراغ دارید؟ آ
آقای رییسی در مناظرات انتخاباتی:

مگر قیمت تخم مرغ به تحریم مربوط میشود؟
جالبه که خودشون گرون می کنند بعد تو رسانه ها میگن با گران فروشی تخم مرغ برخورد میشه عجیبه
44سال فقط با مرغ تخم مرغ
چه شود تصویب و تایید شد
خجالت...حیا...شرم!!!! امسال سال کنترل تورم هست!! آخه این چه وضعیه!! هر ۲ هفته یکبار یه چیزی ۲...۳...یا ۵ برابر میشا قیمتش
همش میگن مافیا نمیزاره ، دولت خودش مافیاست
سال مهار تورم و رشد تولید
فقط تو این 45 تورم با سرعت بالاتری در حال رشد است.
ممنون از جناب رئیسی که خیلی سریع شعار سال را به فعلیت تبدیل می کنند.
قرار بود تعزیراتی بشوند ؟ چیییییییییییی شد پس ؟
کم کم مدیریت جهادی واین حرفا ثمرات خودشو درسفره محقرتوده مردم نشون میده اگردرغرب چنین اتفاقی می افتادچی می شد؟
اين ملت حقشونه
يعني ما ملت حقمونه.......................
امروز بازار مرغ کیلوی 104 هزار بود اصلا قبنت اعلامی مرغ نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست