بازدید 4564

ضرغامی: با حجابِ گردشگر خارجی چالشی نداریم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در مورد مسئله حجاب اتفاقا گردشگری خارجی به دلیل آن که موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد به شدت رعایت می‌کند و این بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم، گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 03 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، عزت‌الله ضرغامی درباره‌ این‌که محدودیت‌هایی که این‌روزها در حوزه اجتماعی شاهدیم تا چه میزان می‌تواند بر صنعت گردشگری و حضور توریست‌ها تاثیرگذار باشد، گفت: همه خدمات لازم و اولیه باید به گردشگران داده شود، حتما صحیح نیست که بعضی از نیازهای اولیه گردشگران را فراهم نکنیم، بعد توقع داشته باشیم گردشگری ما رونق گیرد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مثال‌های متعددی در این حوزه وجود دارد که ادعا کنیم باید یک اقدامات متفاوتی صورت گیرد، به طور مثال سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را در نظر بگیرد که امروز یکی از مسائل جدی من است و اخیرا موفق شدیم در جلسه‌ای که با وزیر راه و معاونین ایشان گذاشتیم، مشکلات حقوقی و اختلافات را حل کنیم و طرح‌هایمان را به نتیجه برسانیم و مجوز کشیدن راه‌های فرعی از وزارتخانه را بگیریم. امیدواریم شناسایی و آمایش‌هایی که انجام دادیم منجر به احداث سریع سرویس‌های بهداشتی، امکانات خدماتی و نمازخانه‌ها شود و حداقل سرویس‌های فروش مواد مورد نیاز که باید در جاده‌ها باشد و در کل امکانات اولیه در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مورد مسئله حجاب اتفاقا گردشگران خارجی به دلیل آن که موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد به شدت رعایت می‌کنند و این بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم.

ضرغامی با اشاره به این‌که گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند و ایران را می‌شناسند، عنوان کرد: گردشگران خارجی حتی بعضی جاها با حجاب سرشان به عنوان یک پدیده گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برخورد می‌کنند. اگر جلوی مسجدی به آن‌ها چادر دهیم که سر کنند، به این کار علاقمند هستند، آن چادر را می‌گیرند سر می‌کنند و یک عکس دسته جمعی می‌گیرند، پس گردشگر با حجاب هیچ مشکلی ندارد و ما از این جهت به هیچ وجه چالش نداریم .

ضرغامی در خصوص این‌که اخیرا ویدئو‌هایی در مورد برخورد با مسئله حجاب منتشر می‌شود آیا انتشار این تصاویر بر ورود گردشگر خارجی به کشور تاثیرگذار نیست، اظهار داشت: هرچیزی می‌تواند برای گردشگر خارجی جاذبه گردشگری داشته باشد، حتی همین را هم می‌رود عکس می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
عزت خان مشکل اینه که تصمیم گیر در مورد حجاب مثل خیلی مسائل دیگه نهاد واحدومشخصی نیست وسیاست مشخص ومدونی هم وجودندارد. حالا تو اینو میگی فردا یه مقام دیگه مثلا همون دوستان کیهانیت ممکنه بگن عزت اشتباه کردکه این حرفارو گفت.
عزتی حتما میدونی که طبق نظریونسکو ایران جزو 10 کشوردارای جاذبه های توریستی است ولی ترکیه درمقام حدودا شصتم است. ولی درامدتوریستی ترکیه حدود40 میلیارددلار ودرامد توریستی ایران تقریبا صفر.دلیلش راهم هم خودت میدونی هم بزرگترهات وهم همه مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
این عددی که ذکر کردی مربوط به 2021 است که بدلیل کرونا کاهش یافته. الان سالی بالای 60 میلیارداست
همچین توریست میگویید انگار امثال جنیفر لوپز ، تیلور سوییفت یا زنان جوان به ایران می آیند و با حجاب مشکل ندارند .هر چی پیرزن خارجی باز نسشته و بالای هشتاد -نود سالست به ایران میان که تو اون سن واسه هموطنان خودمون هم آزاده
گویا با حراج ابنیا تاریخی هم مشکلی ندارید!
ولی باخودتون چالش دارین. برای این یه فکری بکینین
مرد حسابی صنعت توریسم ایران سالهاست فلج شده و همه اش بخاطر مدیریت دیمی شماها و امثالهم است. نمونه اش هم اینه که در جام جهانی حتی یک توریست هم نتوانستید جذب کنید. خجالت بکشید. کشورهای اسلامی مثل ترکیه، قطر، دبی و ... را ببینید چیکار می کنند و از آنها یاد بگیرید. بیش از این دیمی افاضه مخرب نکنید.
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
انگار اینها از خواب غفلت ، خیالِ بیدار شدن ندارند . یادمه یک زمانی چقدر گردشگر خارجی در شهرمان رفت و آمد می کردند . شاید 15 سال پیش ، اکنون شما هنر کنید درباره حقوق.
بشر و شأن مردم ایران صحبت و اگر می توانید عمل. کنید . توریست پیشکش
ایران کهن ترین کشور جهان
صد افسوس
برای همینه که تعداد توریستهایی که به ایران می آیند از پاریس و ایتالیا هم بیشتره ! ؟
تو خودت چالشی! کدوم گردشگری میره جایی که محدودش کنن ؟!
والا من اصفهان زندگی میکنم جز پیرزن های سالخورده روسی و تک و توک اعراب عراقی ، توریستی در اینجا نمیبینم .. همچین میگه توریست ها به قوانین ما احترام میذارن انگار سالی صد میلیون توریست جوان اروپایی و آمریکایی میان ایران
مثل این میمونه ما بریم یه کشور دیگه و بزور حسابمون رو بردارن بزور مشروب بهمون بدن و بگن این قانون کشور ماست!!!
آخه چرا با تصمیمات عجیب گردشگران رو فراری میدین؟میدونی هر گردشگر چقد شغل ایجاد میکنه؟
هر چند شغل و فقر و بیکاری برای شماها معنی نداره اینقدری که خودتون و خانواده هاتون شغل با حقوق های نجومی داشته باشین کفایت میکنه.
مگه زن و دختر ایرانی که میره خارج ،باید حکومت آن کشور آنها را با سنت و روش خودشان برخورد کنند ؟؟؟!
ایران باید سالانه دهها ملیون توریست پذیرایی کنه جناب. شما به چند نفر توریست میگید اونا قوانین ما رو پذیرفته اند ؟ خب اکثریت مطلق نپذیرفته اند که نمیان وگرنه مگه میشه کشوری به قدمت و بزرگی و زیبایی ایران اینقدر کم توریست داشته باشه
یه سری به گردشی ترین منطقه ایران یعنی کیش بزنین ببینین بخاطر ممنوعیت ورود خودرو چه وضع اسفناکی داره. آدم پیش خارجیا خجالت میکشه بگه توریستی ترین محل ما ماشینهاش این خودروهای اسقاطی هستند.بعد بگین از کیک جام قطر چراهیچی بما نرسید
خون خارجی رنگین تره
بیچاره ها میترسن اگر رعایت نکنن بازداشت بشن و بعنوان گروگان معاوضه بشن.
بله شما کلا با مردم ایران دشمنی دارید
خيلي جالبه كه يكي اين نظرات را به دست وزير برسونه.
کدوم گردشگر خارجی ؟
گردشگران خارجی ما یا زائر ند که کاملا مذهبی هستند وحجاب را رعایت میکنن یا افراد بسیار مسن که برایشان فرقی نمیکنه
ضمنا همه اینها در سال کلا چند نفرند مگه که خیلی هاشون هم مرد هستند
تو وقتی به توریستها سیم کارت بدون فیلتر میدی بزرگترین توهین را به مردم نجیب ایران کرده ای
اگر بخواید قانون اسلام را پیاده کنید حجاب بر زنان مومنه واجب است وکسی که حجاب راقبول نداره چطور به زور محجبه بشه اصلا کجای این اجباردر امر حجاب کمال حساب میشه درضمن اهل کتاب‌ اصلا مجاز به رعایت حجاب نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست