بازدید 1839
۲

جلسه رؤسای جمهوری آرژانتین و برزیل برای حذف دلار

آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین برای دیدار با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا و رایزنی درباره حذف دلار از روابط تجاری دو کشور به برزیل سفر کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 03 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت، در حالی که مقام‌های دو کشور در حال بررسی دلار از روابط تجاری خود هستند فرناندز سه‌شنبه به اقامتگاه ریاست جمهوری برزیل رفت.

به گزارش رویترز، داسیلوا پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با فرناندز گفت: ما فقط درباره کمک به آرژانتین گفت‌وگو نکردیم. ما باید به شرکت‌های برزیلی نیز که به بوینس آیرس صادرات دارند، کمک کنیم؛ همانطور که چین به صادرکنندگان چینی کمک می‌کند.

پس از کاهش ارزش پزو واحد پول آرژانتین و کاهش ذخایر دلاری در بانک مرکزی این کشور، اقتصاد بوینس آیرس آسیب‌پذیر شده است.

گابریل گالیپولو دبیر اجرایی وزارت دارایی برزیل سه‌شنبه گفت که داسیلوا قصد دارد پیشنهاد افتتاح یک خط اعتباری برای تامین مالی شرکت‌های صادرکننده کالا به آرژانیتن را مطرح کند. هدف از این اقدام جلوگیری از استفاده از دلار آمریکا در روابط تجاری دو کشور همسایه است.

فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل نیز گفته بود که بیش از ۲۰۰ شرکت برزیلی صادرات به آرژانتین را متوقف کرده‌اند یا به دلیل کمبود ارز خارجی، پولی از آرژانتین دریافت نکرده‌اند.

برزیل بزرگترین شریک تجاری آرژانتین است و توافق در زمینه حذف دلار می‌تواند فرصت تنفسی برای بوئنوس آیرس ایجاد کند زیرا آرژانتین در مواجهه با کمبود دلار قصد دارد که ابزارهای جدیدی برای ادامه تجارت پیدا کند.

آرژانتین هفته گذشته با پکن به توافقی رسید که بر اساس آن قرار است در ازای واردات از چین، یوان پرداخت کند.

داسیلوا نیز ماه گذشته در سفر به چین از توافق دو کشور برای استفاده از یوان در مبادلات تجاری دو طرف استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شماها فرض کنید تمام مبادلات اقتصادی ایندو کشور با پول ملی آنها انجام شود بطور منطقی، تراز بارزگانی یکی از دو کشور حتما از کشور دیگر بالاتر خواهد بود با این مازاد پول کشور مبدا چکار باید کرد؟ یا باید به کشور مبدا برگرداند و به جای آن دلار گرفت که شد همان خانه اول یا اینکه باید طلا گرفت که هزینه نگهداری یا تبدیل آن به سایر ارزها هزینه ساز تر از دلار است و در نهایت باز هم باید این طلا را یا یورو کرد یا دلار
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
جهان داره بسمت ارز واحد جدیدی به غیر از دلار و یورو حرکت می کند . به همین زودی ها چین یا آسه آن یا بریکس یا اوراسیا یا شاید همگی شون سر یک پول واحد به توافق برسند . اونوقت گور دلار برای همیشه کنده می شود . اگر امروز قدرت دلار را می بینی مال یکی دو شبه نیست شاید نزدیک به 80 ساله که آمریکایی ها به این قدرت رسیدند و پول واحد هم ایشاا... تا چند وسال آینده به بازار میاد . و اونروز دیگه آمریکای آشخال تو دنیا دیگه حکومت نمی کنه . به خاک مزلت کشانده می شود . دور نیست اون روز . اندکی صبر که سحر نزدیک است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست