بازدید 6080

رئیس جمهور جدید آرژانتین انتخاب شد

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین در حالی با مشارکت ۷۶ درصدی مردم این کشور پایان یافت که بر اساس نتایج رسمی، «خاویر میلی» با کسب ۵۶ درصد آرا در مقابل «سرخیو ماسا» وزیر اقتصاد سابق این کشور که تنها موفق به کسب ۴۴ درصد آرای شرکت‌کنندگان در این انتخابات شد، پیروز شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱ 20 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، میلی اکنون به عنوان رئیس جمهور آرژانتین با چالش‌های بسیار زیادی مواجه است. وی باید با خزانه‌های خالی دولت و بانک مرکزی، بدهی ۴۴ میلیارد دلاری به صندوق بین‌المللی پول و تورم نزدیک به ۱۵۰ درصد مقابله کند.

میلی همچنین شدیداً مخالف سقط جنین است و از پاپ فرانسیس آرژانتینی انتقاد کرده است.

حامیان وی می‌گویند که تنها او می‌تواند وضعیت موجود سیاسی و ضعف اقتصادی را که سال‌ها دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است، ریشه کن کند.

به گزارش ایرنا، نامزدهای ریاست جمهوری آرژانتین، سرخیو ماسا وزیر اقتصاد سابق آرژانتین از حزب چپ میانه «اتحاد برای میهن» (Unión por la Patria) و خاویر میلی نماینده کنگره و نامزد راست افراطی از حزب «لا لیبرتاد آوانسا» (La Libertad Avanza) در آخرین مناظره پیش از برگزاری دور دوم انتخابات در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) شرکت کرده بودند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین که ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برگزار شد، یو ماسا موفق شد تا بر خلاف همه نظرسنجی‌ها و احتمالات، ۳۶.۶ درصد آرا را کسب کند. خاویر میلی نیز با کسب ۳۰.۱ درصد آرا به دور دوم راه یافت. پاتریسیا بویریچ نامزد راست میانه حزب «با هم برای تغییر» با کسب ۲۳.۸ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت و با این که از مسابقات دور دوم باز ماند، از طرفداران خود خواست تا در دور دوم از میلی نامزد لیبرتارین حمایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست