بازدید 8683
۵

دریاچه ارومیه سرزنده‌تر از دیروز

دریاچه ارومیه از جاذبه‌های طبیعی ایران است که عنوان ششمین دریاچه آب شور جهان، بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه و بزرگ‌ترین دریاچه ایران را دارد. علاوه بر این سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کرد که ضمن تماشای این دریاچه زیبا به‌دنبال استفاده از خواص درمانی لجن و آب دریاچه آن بودند. چند سالی می‌شود که دریاچه ارومیه با خشکسالی، استفاده افراطی از منابع آب آبریز دریاچه، عوامل انسانی و غیره دست‌وپنجه نرم می‌کند. خوشبختانه، اقدام‌های اتخاذشده برای احیای دریاچه تأثیرگذار بوده و این دریاچه تا حدودی وضعیت بهتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 01 May 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
2 برادراز عوامل اصلی خشکیدن این دریاچه هستند. موسی کلانتری که وزیر راه بود با پرکردن دریاچه ودونیم کردن دریاچه. وعیسی کلانتری وزیرکشاورزی که بدون توجه به ظرفیت کشاورزی ازلحاظ منابع آبی مثلا اقدام به گسترش کشاورزی وبقول خودشان خودکفایی کردند که نتیجه اش نه تنها دریاچه ارومیه که خشکیدن دهها دریاچه وتالاب ورودخانه دیگر درمناطق مختلف کشور وبیابانزایی است که بزودی 10 برابر بیشتر ایران را محتاج واردات کشاورزی خواهدکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
عامل اصلی خشکیدن دریاچه ارومیه 50 هزار چاه عمیق و نیمه عمیقی بوده که برای گسترش باغات ارومیه زده شد و آبهای زیرزمینی منطقه رو که آب دریاچه هم به اونا وصل بود بلعید.
بستگی داره دیروز رو از چه زمانی معنا کنی تایناک جان و گرنه این دریاچه حالا حالاها مثل دیروزش نخواهد شد.اشاره به دو برادر توسط آقای رضایی هم نکته درست و بجایی بود.
حیف و صد حیف که مهندس سازنده پل را نمی دانیم. همانند پل ورسک در شمال. دریاچه را پر کرده و آسفالت نمودند و گفتند و می گویند پل زده ایم. فاجعه. اصولا باید مجددا دریاچه را خالی کنیم با هزینه ای وحشتناک
این مسیولین دولت رئیسی حواسشون نیست وگرنه میگفتن کانال انتقال اب به دریاچه رو دولت رئیسی کشیده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس