بازدید 4311

اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان

در ادامه جناح بندی‌ها در انتخابات ترکیه، حزب کُرد «دموکراتیک خلق‌ها» و هم‌پیمانان آن حمایت خود را از رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» در مقابل رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 28 April 2023


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب چپگرا و کُرد «دموکراتیک خلق‌ها» و متحدانش امروز (جمعه) حمایت خود را از کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» به عنوان رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ماه مه برگزار شود، اعلام کردند.

ائتلاف «کار و آزادی» که وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها، به عنوان سومین قدرت سیاسی ترکیه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این انتخابات تاریخی، ما از مردم ترکیه می‌خواهیم که در انتخابات ریاست جمهوری به کمال قلیچداراوغلو رای دهند.

«مدحت سنجار» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در سخنانی در این باره که توسط روزنامه «سوزجو» ترکیه منتشر شده است، گفت: اهدافمان یکی است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از قلیچداراوغلو حمایت کنیم.

سنجار در ادامه تصریح کرد که هدف حزب دموکراتیک خلق‌ها این است که زمینه را برای پیروز شدن اپوزیسیون ترکیه در همان دور نخست انتخابات فراهم کند.

پیش از این سایت سی ان ان آمریکا اعلام کرده بود: حزب دموکراتیک خلق‌ها نزدیک به کردها نقش سرنوشت سازی در انتخابات آتی ترکیه دارد که احتمالا توازن را برهم بزند. این توازن برای برکناری رجب طیب اردوغان که برای دو دهه حکمرانی وی ادامه داشته، کافی است. حزب دموکراتیک خلق‌ها ماه میلادی گذشته اعلام کرد که نامزدش را برای پست ریاست جمهوری مطرح نخواهد کرد. این شکست اصلی برای رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه است. این اقدام به حامیان حزب دموکراتیک خلق‌ها اجازه رأی دادن به کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی اردوغان را خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است که ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان