بازدید 1920
۱

هزینه‌ ۳۰ میلیارد تومانی برای درمان هموفیلی‌ها

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت هزینه‌کردها برای دارو و درمان بیماران هموفیلی، درعین حال از ورود دارویی جدید برای برنامه درمان پیشگیرانه این بیماران در آینده نزدیک، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 23 April 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر امیرحسام علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هزینه‌ها در حوزه هموفیلی و وضعیت بودجه‌ای این حوزه، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان در حوزه دارو و درمان این بیماران هزینه می‌شود که از محل بیمه‌های پایه و صندوق بیماران بیمه سلامت تامین می‌شود. همچنین کلیه خدمات بسته جامع، شامل ویزیت و مشاوره‌های تخصصی، آزمایشات روتین و تخصصی، تصویربرداری، موارد جراحی مانند تعویض مفصل و سایر موارد بستری از این محل ارائه می‌شود.

وی درباره درمان هموفیلی‌های مبتلا به هپاتیت C یا مقاوم به درمان نیز گفت: درمان این بیماران در سال‌های گذشته انجام شده است و مکاتباتی نیز برای شناسایی موارد جامانده و لکه‌گیری انجام شده است.

علیرضایی در ادامه درباره وضعیت برنامه درمان پروفیلاکسی یا پیشگیری از بروز خونریزیِ بیماران هموفیلی، که چند سالی است از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای بیماران کمتر از ۱۵ سال و مواردی که پزشک درمان‌گر، پروفیلاکسی را ضروری بداند، این نوع درمان انجام می‌شود.

وی گفت: پروفیلاکسی با داروی جدید هملیبرا نیز که به صورت زیرجلدی و هفتگی تا ماهانه تجویز می‌شود، پس از تعیین قیمت از سوی سازمان غذا و دارو و پوشش بیمه‌ای آن، بزودی آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط حرف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی