بازدید 4429

سارقان مسلح در چنگ قانون

کد خبر: ۱۱۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 20 April 2023

اعضای یک باند سرقت مسلحانه و آدم ربایی که راننده تاکسی اینترنتی را با دست و پای بسته در بیابان های اطراف مشهد رها کرده بودند، در عملیات ضربتی پلیس مشهد و گلبهار دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، ماجرای سرقت مسلحانه از راننده تاکسی اینترنتی هنگامی در مشهد رقم خورد که سرکرده سابقه دار یک باند سرقت به همراه دو نفر دیگر از همدستانش، نقشه سرقت خودرو را طراحی کردند. آنان در روزهای آغازین فروردین با یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی تماس گرفتند و تقاضای خودرو کردند. طولی نکشید که راننده ای میان سال مقابل آن ها ترمز و 3 جوان را سوار کرد.

مسافران که قصد سفر نداشتند، فقط نشانی مقصدی را به راننده دادند و خیلی زود با وی وارد گفت و گو شدند. آن ها طوری وانمود می کردند که روزی چندین بار به خاطر شغلی که دارند از تاکسی های اینترنتی استفاده می کنند و بدین ترتیب رابطه دوستی با راننده را برقرار کردند و پس از طی مسافتی در شهر، کرایه خوبی هم به راننده تیبا دادند که خودرواش را به تازگی خریده بود تا با آن امرار معاش کند.

3 جوان مذکور با اشاره سرکرده باند، در حالی از خودرو پیاده شدند که شماره تلفن همراه راننده را گرفتند تا از این پس با خود راننده برای سفرهای درون و برون شهری تماس بگیرند و در مقابل کرایه خوبی هم به وی بپردازند. راننده میان سال هم که از پیشنهاد مسافران جوان خوشحال به نظر می رسید، شماره تلفن خود را در اختیار آن ها گذاشت و این گونه منتظر تماس مسافران ماند.

روز بعد از این ماجرا بود که دزدان مسلح نقشه سرقت خود را به طور کامل بررسی کردند و با یک خط تلفن ناشناس با راننده تیبا تماس گرفتند. آن ها از وی خواستند برای سفر به گلبهار به ابتدای بولوار طبرسی شمالی بیاید. قرار آن ها در کنار پل فجر قطعی شد و دقایقی بعد 3 جوان سوار خودروی تیبا شدند.

یکی از دزدان در صندلی جلو نشست و دو نفر دیگر هم در صندلی عقب جا گرفتند. راننده میان سال که لبخند به لب داشت، به طرف گلبهار حرکت کرد و در مسیر از هر دری سخن گفتند. دزدان مسلح که منطقه شهر جدید گلبهار را به خوبی می شناختند، راننده را به سمت بیابان های اطراف کشاندند و از او خواستند که توقف کند. راننده با دیدن تیغه کارد و سلاحی که در دست مسافرانش بود، وحشت زده و نگران، به التماس افتاد و تازه فهمید که در دام دزدان مسلح گرفتار شده است.

سارقان با تهدید به مرگ، چشم ها و دست و پاهای او را بستند و به صندلی عقب انتقال دادند و دوباره به سمت مشهد حرکت کردند. آن ها وقتی به محدوده روستای منزل آباد رسیدند، به سمت جاده خاکی و بیابان های اطراف رفتند و او را با دست و پای بسته از خودرو پایین انداختند. در این هنگام یکی از ساکنان محل که از دور شاهد این صحنه دردناک بود، بی درنگ به سوی راننده دوید و در حالی که سارقان محل را ترک کرده بودند، به یاری راننده میان سال شتافت و دست و پای او را باز کرد.

لحظاتی بعد آن ها با پلیس 110 تماس گرفتند، اما وقتی نیروهای کلانتری محل برای بررسی موضوع وارد محل شدند، به مال باخته گفتند باید پرونده خود را از محل ارتکاب جرم در گلبهار پیگیری کند! از سوی دیگر دزدان مسلح به منطقه سرافرازان مشهد رفتند و با حرکات نامتعارف و کشیدن ترمز دستی، موجب ترس و وحشت رانندگان عبوری می شدند که در همین حال تعدادی از عابران و رانندگان با پلیس 110 تماس گرفتند و از وحشت آفرینی تیبا سواران خبر دادند.

طولی نکشید که نیروهای گشت کلانتری نجفی با صدور دستوری از سوی سرهنگ مهدی کسروی (رئیس کلانتری) به طرف بولوار سرافرازان حرکت کردند. آن ها با مشاهده خودروی تیبا در ابتدای خیابان سرافرازان 9 به وی دستور «ایست» دادند، اما راننده تیبا با دیدن خودروی پلیس پدال گاز را فشرد و به طرز وحشتناکی در خلاف جهت حرکت خودروها، به حرکات و رفتارهای خطرناک ادامه داد. افسران گشت که به سرنشینان خودرو مشکوک شده بودند، بلافاصله شماره پلاک آن را در مرکز فرماندهی پلیس استعلام کردند و متوجه شدند که خودروی تیبا به طور مسلحانه سرقت شده است.

این گونه بود که عملیات پلیس مشهد وارد مرحله جدیدی شد، چرا که نیروهای انتظامی با دزدان مسلح رو به رو شده بودند. راننده تیبا همچنان با سرعت سرسام آوری به فرار خود در کوچه و خیابان های اطراف ادامه می داد و نیروهای گشت نیز تلاش می کردند با تیراندازی هوایی و اخطارهای قانونی آن ها را متوقف کنند. پس از طی مسافتی طولانی در بولوارها و خیابان های منطقه رضاشهر، بالاخره سرنشینان تیبا، خودرو را در یکی از کوچه های فرعی رها کردند و در تاریکی شب به درون یکی از پارک های محل گریختند و در میان درختان مخفی شدند.

اگر چه ماموران به گشت زنی در اطراف پارک تا سپیده دم روز بعد ادامه دادند، اما موفق به یافتن دزدان مسلح نشدند تا این که روز بعد با تحقیقات نامحسوس در همان محل، به سرنخ هایی رسیدند که یکی از سارقان در بولوار چمن مشهد زندگی می کند چرا که یکی از شهروندان، دزد سابقه دار را هنگام فرار از چنگ پلیس شناخته بود.

با به دست آمدن اطلاعاتی اندک از دزد مسلح، بررسی های اطلاعاتی از بانک مجرمان سابقه دار و حرفه ای آغاز و مشخص شد که سارق مذکور «علی-ن» نام دارد و چندین بار نیز به اتهام سرقت در مشهد دستگیر شده است. بنابراین گروهی از نیروهای ورزیده تجسس در نیمه های شب به طرف مخفیگاه سارق مسلح حرکت و اطراف منزل را محاصره کردند، اما وقتی زنگ خانه را به صدا درآوردند پیرمردی در حیاط را گشود و مدعی شد که از فرزندش خبر ندارد و او را طرد کرده است.

با وجود این، ماموران تجسس که یقین داشتند دزد تحت تعقیب در منزل مخفی شده است، پس از کسب مجوزهای قضایی وارد منزل شدند اما کسی در خانه حضور نداشت. جست و جوها برای یافتن متهم فراری مدتی طول کشید ولی بالاخره عوامل تجسس موفق شدند او را که در لا به لای سقف کاذب حمام مخفی شده بود، از مخفیگاه بیرون بکشند و به کلانتری هدایت کنند.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که «علی-ن» همان سرکرده فراری باند سرقت مسلحانه و آدم ربایی است، بنابراین وی تحت بازجویی های فنی قرار گرفت و به سرقت مسلحانه خودرو در حالی اعتراف کرد که دو قبضه شمشیر و کارد نیز از مخفیگاه وی کشف شده بود ولی او ادعا کرد اسلحه ای نداشته و همدستانش سلاح داشته اند، به همین دلیل تحقیقات پلیس با دستورات ویژه قضایی برای دستگیری همدستان وی ادامه داشت که خبر رسید نیروهای فرماندهی انتظامی گلبهار موفق به دستگیری دو عضو دیگر این باند سرقت شده اند.

در همین حال یکی از نزدیکان سرکرده باند به نیروهای انتظامی گفت: او چندین خودروی سرقتی را به منزل آورده و آن ها را اوراق کرده است، اما به دلیل ترسی که داشتیم، هیچ گاه نتوانستیم موضوع را به پلیس گزارش بدهیم. بنابراین بررسی های پلیس درباره سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند خشن آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست