بازدید 3304
بهادری جهرمی خبر داد؛

قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۵ هزار تومان شد

سخنگوی دولت گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان عزیز هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 20 April 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان عزیز هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شد.

وی در ادامه این مطلب آورده است: دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و پانصد تومان قیمت گندم، هزار و پانصد تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان عزیز تصویب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
یعنی باید فطریه ۴۵۰۰۰ تومان بدهیم؟
جناب سخنگوی دولت، جوری صحبت می فرمایید که انگار دارید از کشاورز حمایت میکنید
تراکتور و ادوات کشاورزی گران، کود نایاب، سم گران، بیمه فوق العاده ضعیف و ... با این شرایط هم قیمت تضمینی خرید گندم رو کمتر از نصف بازار جهانی اعلام میکنین که با در نظر گرفتن بالا بودن قیمت کنجاله سویا و ذرت به دلیل حذف ارز یارانه ای. بخش قابل توجهی از گندم تولیدی به مصرف دام و طیور خواهد رسید که نتیجه اش میشه واردات گندم و خروج ارز بیشتر از کشور، قیمت پایین باعث عدم کشت کافی گندم در سنوات بعد.
کمی تعقل!
نه بابا. ولخرجی نکنی ؟
مرزبانان بخط شوند



گندم قاچاق خواهد شد



تهدید رو جدی بگیرید
پاسخ ها
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
هیشکی نمیتونه جلوی منو بگیره چون مال خودمه .ایرانخودرو مال مردم را به خودش میفروشه من مال خودم رو نتونم بفروشم اول برن جلوی ایرانخودرو رژه برن بعد جلی کشاورز
با این قیمت مسخره دگه کشاورز عزیز لااقل نگید ! چون ریش و فیچی دست شماست هر طور مایلید قیمتومی گذارید و کشاورزان رو به خاک سیاه نی نشانید ؟
بدبختمون کردید
میدم گوسفند بخوره ولی با این قیمت به دولت گندم نمی دم.
نمی‌دونم دلیل این لجبازی چیه آخه تو که دوباره همون گندم رو چند برابر به مردم می‌فروشی فاتحة گندمکاران را از الان بخونید
قیمت گندم توی کشور های همسایه تا ۲۵ هزار هم هست. اگه دولت فکری نکنه قاچاق میشه و باید گندم وارد کنیم
متاسفانه، چون نون تون و زندگی تون از این راه تامین نمیشه، درک درستی از قیمت گذاری ندارید. قیمت ۱۵ تومان، بعد منت کود و جایزه کنارش. کشاورز خیلی هم فرض کردید نیست. بیچاره کشاورز .. با این گرانی کاشت و داشت و برداشت چطور زندگی میکنه
این حق کشاورزان نیست لطفا همگی
گندم ها رو به دولت ندهید‌
بزارید برای قاچاق در ماه های متوالی
خیلی خجالت داره
کشاورزای عزیر دقت کنن
از یه متخصص کمک بگیرید و همه دریافتی خودتون رو از دولت جمع بزنید اعم از سوخت و کود و بذر یارانهای آب و برق، مشاوره، بیمه، خسارت های سیل و خشکسالی، معافیت از مالیات، جلوگیری از واردات محصولات مشابه و ...
حالا اینا رو برای یک کیلو از محصولاتتون به قیمت جهانی محاسبه کنید ببینید که برای هر کیلوگرم گندمی که شما برداشت میکنید دولت چقدر یارانه به دلار بهتون داده حالا برید قیمت جهانی گندم رو در بیارین اونوقت متوجه میشین که قیمت 150000 تومن قیمت خرید تضمینی گندم کم هست یا زیاد.
یا یه کار دیگه کنید همه دریافتی هاتون از دولت قطع بشه مالیات هم بدین گندمتون رو صادر کنید البته عوارض صادرات هم بدین
ناشکر نباشین
اونایی که قیمت جهانی گندم رو میبینن بد نیست بدونن که تو اون قیمت همه چیز لحاظ شده از آب و خاک و کود حمل و نقل تا انواع بیمه و مشاوره و حمایت های دولت
شما یک کار کنین. هیچی از دولت نگیرید و هر چی میگیرید با قیمت جهانی باهاتون حساب کنن بعد مالیات هم بدین بعد گندمتون رو ببرین صادر کنین.
دولت باید گندم رو ارزان از کشاورز بخره تا گندم داخی قاچاق بشه یا مصرف دام برسد. از طرفی دیگه با توجه به خشکسالی استرالیا و جنگ اوکراین در واردات گندم به مشکل بخورد تا بتواند پیش زمینه کاهش شدید گندم رو در چند سال دیگه فراهم کند.
یک قحطی ساختگی رو دارن طراحی می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست